طراحی کابینت آشپزخانه : ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

در طراحی کابینت آشپزخانه که نه تنها کاربردی هستند ، بلکه از نظر زیبایی نیز دارای فاکتور های روز هستند ، به عواملی توجه می کنیم که باید هر کسی آن را در نظر بگیرید .

فهرست مطالب :

    انواع طراحی کابینت آشپزخانه

    نکات طراحی کابینت آشپزخانه : نکاتی که باید در نظر داشته باشید

    کابینت آشپزخانه مدرن : ترندها در سال 2022

    کابینت های مدرن آشپزخانه : ترندها در سال 2021

    استفاده از تکنولوژی در طراحی کابینت آشپزخانه

    رنگ های محبوب طراحی کابینت آشپزخانه

    سوالات متداول

کابینت ها فضای زیادی را در یک آشپزخانه مدرن اشغال می کنند و اندازه ، مکان ، ابعاد و رنگ بندی آنها در طراحی این فضا ضروری است . امروزه اکثر آشپزخانه ها دارای کابینت آشپزخانه مدولار ، چه در بالا و چه در زیر پیشخوان هستند و از لمینت های چوبی ، تخته سه لا ، تخته فیبر با چگالی متوسط ​​( MDF ) ، ورق های پلی وینیل کلراید ، ملامینه و فولاد ضد زنگ و غیره ساخته می شوند .

هزینه طراحی و نصب کابینت آشپزخانه به سبک ، وسایل و مواد مورد استفاده بستگی دارد . معمولاً نصب کابینت آشپزخانه ممکن است از  …  تومان  تا … تومان در هر متر مربع متغیر باشد .

طراحی کابینت بر روی چیدمان ، عملکرد ، راحتی و همچنین ظرفیت ذخیره سازی در آشپزخانه تاثیر می گذارد . در اینجا محبوب ترین سبک های کابینت آشپزخانه که صاحبان خانه می توانند هنگام طراحی آشپزخانه خود انتخاب کنند ، آورده شده است .

انواع طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه به سبک شیکر : کابینت های شیکر کلاسیک هستند و یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای آشپزخانه ها هستند . این سبک با درب های تخت و قاب های ریلی آن مشخص می شود . درب های پنج تکه همراه با جلوی کشوهای پنج تکه ظاهری فوق العاده به کابینت می دهند . کابینت های شیکر به خوبی با طرح های سنتی و حتی امروزی ، با تنوع چوب ، طرح ، رنگ و سخت افزار ترکیب می شوند . لولاهای این کابینت ها مخفی هستند . این کابینت ها را می توان با توجه به بودجه های مختلف طراحی کرد و ظاهری بدون پیچیدگی به آن داد .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت های مخفی آشپزخانه و سخت افزارهای مخفی : کابینت های مخفی آشپزخانه محبوب هستند زیرا آشپزخانه را بی نظم جلوه می دهند . در این طرح ، لوازم خانگی ( مانند مایکروویو و فر ) با هماهنگ کردن نمای بیرونی آنها با سبک کابینت پنهان می شوند . کابینت ها یراق آلات روی دیوار را به همراه وسایل مخفی می کنند . این پانل ها به طور یکپارچه با کل آشپزخانه ترکیب می شوند و ظاهر یکنواختی به هم می دهند . وسایل کوچکی که در کانتر استفاده می شود را نیز می توان پنهان کرد – به عنوان مثال می توان از یک کابینت کش دار استفاده کرد تا از نگه داشتن آبمیوه گیری یا توستر در فضای باز جلوگیری کند . کابینت هایی با سخت افزارهای مخفی و دسته های مخفی ، مکمل ظاهر مینیمال و مدرن هستند .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

کشوهای کابینت آشپزخانه : کشوی کابینت ها چیدمان وسایل را آسان می کند . به عنوان مثال ، کشوهای آشپزخانه می توانند برای نگهداری پایه ها ، تابه های بزرگ و غیره ایده آل استفاده شوند . این کابینت ها را می توان به صورت مورب یا عمودی تقسیم کرد تا ظروف کوچک را به روشی منظم نگه دارد . بسته به نیاز ، می توان سه یا چهار کشو را که در یک کابینت پایه یا یک کشو قرار گرفته اند ، وارد کرد . کشوهای عمیق و پهن را می توان برای صندوقچه های بزرگ یا حتی سطل های زباله مخفی طراحی کرد .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت های پایه آشپزخانه : طراحی کابینت پایه آشپزخانه همچنان یک انتخاب محبوب باقی مانده است . زیر میز آشپزخانه به عنوان فضایی سازمان یافته ، با سینی کارد و چنگال و جداکننده ، ظروف مجزا و ظروف پخت و پز ساخته شده است . این کابینت ها فضای ذخیره سازی بزرگی دارند و برای ظروف بزرگ ، ظروف آرد یا قوطی های روغن مناسب هستند . همچنین وسایلی که در کابینت های پایه آشپزخانه قرار می گیرند عبارتند از مایکروویو و ماشین ظرفشویی . این طرح کابینت های پایه آشپزخانه برای افراد مسن مناسب است زیرا کشش یا حتی بالا رفتن از چهارپایه برای رسیدن به کابینت های دیواری دشوار است .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت ‌های جلویی شیشه‌ ای : چه شیشه ‌های مات یا شیشه ‌های شفاف ساده ، این مواد پیچیده باعث می ‌شود آشپزخانه نامرتب ، جادار و روشن به نظر برسد . از کابینت های جلویی شیشه ای می توان برای جدا کردن مجموعه ای از کابینت های درب جامد ، برای نمایش مجموعه ای از ظروف فانتزی یا اشیاء تزئینی استفاده کرد . برای افزودن جذابیت بصری به کابینت آشپزخانه ، می ‌توان شیشه ‌های شفاف ، شیشه‌ های مات ، شیشه‌ های پشت رنگ یا چاپ دیجیتال را انتخاب کرد . همچنین ، افراد ترجیح می ‌دهند از پنهان کردن نوارهای LED در قاب کابینت استفاده کنند تا فضایی درخشان ایجاد کنند .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت های قفسه باز : تعویض برخی از کابینت های بالایی با قفسه های باز و قفسه های شناور در طراحی کابینت روز به روز بیشتر محبوبیت پیدا می کند . حداقل کابینت های بالایی نیز فضایی را برای نمایش هنر دیواری آزاد می کند و در نتیجه یک لمس شخصی منحصر به فرد می دهد . حداقل یک دیوار بدون انباری در بالای سر است زیرا آشپزخانه را سبک می کند و می توانید چند قفسه باز برای لیوان های قهوه رنگارنگ ، کتری ، پوسترهای قاب دار فانتزی و گیاهان کوچک گلدانی اضافه کنید تا حال و هوای سبز کاملی به آن اضافه کنید . کابینت های کمتری در سطح بالایی ظاهر آشپزخانه را ساده می کند و ظاهری باز ، مطبوع و بی آلایش به آن می بخشد .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

نکات طراحی کابینت آشپزخانه : نکاتی که باید در نظر داشته باشید :

    برای اینکه از نظر بصری دکوراسیونی دلپذیر و هماهنگ داشته باشید ، هنگام انتخاب کاشی ، رنگ دیوار ، صفحه پیشخوان ، کفپوش و لوازم خانگی ، رنگ کابینت آشپزخانه را در نظر داشته باشید .

    موادی را انتخاب کنید که بادوام و مقاوم در برابر آسیب آب باشند .

    سخت افزار با کیفیتی را انتخاب کنید که به خوبی با طرح و رنگ هماهنگ باشد .

    این احتمال وجود دارد که لولاهای درب کابینت زیر ناحیه سینک خیس شوند . بنابراین ، لولاهای فولادی ضد زنگ را در کابینت های پایینی انتخاب کنید .

    به غیر از نورپردازی اصلی ، زیر کابینت های آویزان نیز به چراغ های کار نیاز است .

    از کابینت ‌های بیش از حد با رنگ‌ های تیره خودداری کنید ، زیرا می ‌تواند فضا را ترسناک جلوه دهد .

    هنگام برنامه ریزی کابینت ها ، تهویه و نگرانی های ایمنی باید در نظر گرفته شود . آشپزخانه باید دارای پنجره و هوا باشد و نور کافی داشته باشد .

    قرارگیری کابینت ها باید به شما کمک کند تا از فضا به خوبی استفاده کنید . از کابینت های بالایی برای نگهداری وسایل کوچک تر و سبک تر مانند ست شام ، ظروف شیشه ای ، ادویه جات و غیره استفاده کنید . کابینت های پایینی برای نگهداری وسایل سنگین تر ایده آل هستند .

    اگر در خانه بچه دارید ، قفل کودک را در کابینت های پایین آشپزخانه انتخاب کنید .

کابینت آشپزخانه مدرن : نمونه ترندها در سال 2022

دال های آشپزخانه چشم نواز : بسیاری از صاحبان خانه ها با تطبیق آن ها با مواد روی صفحه میز ، تم های طراحی کابینت آشپزخانه را آزمایش می کنند . سنگ مرمر ، کوارتز و گرانیت مواد پرطرفدار روی میز آشپزخانه هستند که در سال 2022 مرسوم شده اند . الگوها و رنگ های متنوعی را در این مقاله برای انتخاب پیدا خواهید کرد .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

لمینت ها : روکش های چوبی برای کابینت های آشپزخانه در حال افزایش است . می ‌توان لمینت‌ ها را برای طرح ‌های کابینت با رنگ‌ های تند یا ظریف انتخاب کرد و آن‌ ها را با طرح کلی رنگ مطابقت داد . لمینت های تزئینی جذابیت کلاسیک را ارائه می دهند و در الگوها ، بافت ها و رنگ های متعددی موجود هستند . وقتی صحبت از آخرین روند تکمیل کابینت آشپزخانه می شود ، روکش های مات و روکش های براق وجود دارد .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت آشپزخانه هیدرولیک : یکی دیگر از روند محبوب در کمدهای آشپزخانه مدرن استفاده از یراق آلات هیدرولیک به خصوص برای کابینت های بزرگ تر و سنگین تر است . سیستم هیدرولیک با بالا بردن کشوها یا درب های کابینت ، کابینت های هیدرولیک آشپزخانه را قادر می سازد تا باز شوند .

ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن
ترندهای محبوب در کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت های مدرن آشپزخانه : نمونه ترندها در سال 2021

کابینت ‌هایی با فضای ذخیره ‌سازی بیشتر محبوب بودند : به دلیل محدودیت ‌های سفر و قرنطینه در طول همه‌ گیری بیماری کرونا ، مردم اکنون ترجیح می ‌دهند آشپزخانه‌ های خود را به خوبی نگهداری کنند . صاحبان خانه یاد گرفته اند که آشپزخانه ای منظم داشته باشند تا به راحتی در خانه غذا بپزند . کابینت های آشپزخانه در حال حاضر برای حداکثر فضای ذخیره سازی برای مواد غذایی طراحی شده اند . بیرون کشی با قفسه های زیاد یا کابینت های دیواری مانند انباری برای نگهداری غذای خشک ، تنقلات ، سس ها ، ترشی ها ، چیپس و غیره ، اکنون محبوب هستند .

تمیز کردن آسان و لمینت ‌های ضد باکتری : همه‌گیری باعث شده است که شما به اهمیت پاکیزگی و بهداشت پی ببرید . بنابراین ، صاحبان خانه ها کابینت هایی را انتخاب می کنند که به راحتی تمیز شوند . سطوح بدون تعمیر و نگهداری مانند سنگ ، شیشه و لمینت ‌ها که به راحتی تمیز می‌ شوند ، در مقایسه با سبک ‌های کابینت آشپزخانه چوبی معمولی هستند . سطوح کم تعمیر و نگهداری که می توانند به سالم تر شدن خانه ها کمک کنند ، سطوح غیر متخلخل و آن هایی هستند که جزئیات کمتری برای به دام انداختن میکروب دارند . لمینت های جدید که ضد باکتری و ضد قارچ هستند و می توانند ضد عفونی شوند ، برای کابینت ها محبوبیت بیشتری خواهند داشت .

استفاده از تکنولوژی در طراحی کابینت آشپزخانه

همانطور که آشپزخانه ها تکامل می یابند ، تکنولوژی بیشتر در آن تعبیه می شوند . همچنین طیف گسترده ای از ابزارهای هوشمند وجود دارد که به راحتی در دکوراسیون آشپزخانه ادغام می شوند . فناوری در اکثر کارکردها و لوازم خانگی ، از چراغ ‌ها گرفته تا اجاق ‌ها و کابینت ‌های ساده با قابلیت بستن لمسی ، استفاده می‌ شود . نورپردازی هوشمند زیر کابینت نیز برای داشتن ظاهری التقاطی مورد توجه است . وسایل تخصصی مانند سرخ کن ها و آبمیوه گیری در حال ترند هستند . با خانواده هایی که در حال پخت ، آشپزی ، آزمایش و به اشتراک گذاری دستور العمل های آنلاین هستند ، نیاز به فضایی برای تبلت ، لپ تاپ یا دستیار مجازی در آشپزخانه وجود دارد . برای فعال کردن این امر ، کابینت ‌های آشپزخانه امروزه دارای پورت‌ های شارژ یا ایستگاه ‌های اتصال بسیاری برای چنین دستگاه‌ هایی هستند .

رنگ های محبوب طراحی کابینت آشپزخانه

پیش از این ، کابینت ‌های آشپزخانه عمدتاً قهوه ‌ای ساده بودند ، اما کابینت‌ های مدولار آشپزخانه امروزی با رنگ ‌های دوتایی ساخته می ‌شوند یا رنگ‌ های متفاوتی دارند . رنگ سفید همیشه آشپزخانه را بزرگ تر نشان می  دهد . ترکیب سفید با زرد آفتابی ، سبز تازه یا آبی دریایی مد است . برای نشاط یا درخشندگی کابینت ها ، با استفاده از رنگ های جواهری روشن یا تیره مانند کابینت های مشکی ، سرمه ای ، سبز زمردی و حتی آلوئی رنگ برجسته می شوند .

سوالات متداول

کابینت آشپزخانه به چه سبکی مناسب ما است ؟

برخی از سبک های کابینت آشپزخانه که مد هستند عبارتند از سبک شیکر ، ظاهر چوبی طبیعی و کابینت های تخت با اتصالات مخفی . شما باید خودتان با سلیقه منحصر به فرد خود و با کمک گرفتن از مشاوران به انتخاب یک نمونه مناسب آشپزخانه تان برسید .

آیا کانترها باید با کف یا کابینت ست باشند ؟

هنگام انتخاب طرح رنگ برای آشپزخانه ، کانترها باید مکمل کابینت و کفپوش باشند ، اما رنگ ها نباید با هم ست  باشند .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : طراحی اشپزخانه ، کابینت چوب ، کفپوش چوبی


مطالب مرتبط با موضوع دکوراسیون آشپزخانه :

WhatsApp us