با پنهان کردن وسایل در قفسه ها ، پیشخوان ها را تمیز نگه دارید! کابینت آشپزخانه فقط برای نگهداری نیست . هنگام انجام بازسازی آشپزخانه ، این یک عنصر اساسی برای سبک آشپزخانه شما است . کابینت الماسی است که همه چیز را با هم در خود دارد . طراحی کابینت طی چند سال اخیر تغییر چندانی نکرده است . حداقل نه به اندازه عناصر دیگر مانند میزهای پیشخوان یا کف . اما هنوز چند تحول وجود دارد که با گذشت زمان برای طراحی کابینت آشپزخانه اتفاق افتاده است.

امروزه ، بیش از هر چیز ، حرکت رو به افزایش به سمت یک نگاه ساده وجود دارد که بر سادگی و مینیمالیسم متمرکز است. با این وجود ، اینجا و آنجا ، برخی گزینه های متفاوت و جسورانه را مشاهده خواهید کرد . در سال 2021 شاهد خواهیم بود که هر دو سبک علاقه خود را از صاحبان خانه به دست می آورند . در حالی که کمد های ساده تمایل به محبوبیت مداوم دارند ، برخی از صاحبان خانه سبک های منحصر به فرد سفارشی را ترجیح می دهند که طراحی روشنی داشته باشد . برای طراحی یک آشپزخانه عالی ، مهم است که درک کنید که چه چیزی برای شما ضروری است و سپس آخرین ترند را در آن مورد ترکیب کنید . در اینجا 11 داغترین ترند حاکم بر طراحی کابینت آشپزخانه در سال 2021 آورده شده است.

ترند شماره 1. قفسه باز

قفسه های بالا روشن شیک و مدرن به نظر می رسند. قفسه های باز زیبا به نظر می رسند ، اما لزوماً برای همه صاحبان خانه ضروری نیست . بیایید با آن روبرو شویم ، شما باید یک مجموعه متناسب از ظروف غذاخوری یا تکه های مخصوص مورد نظر خود را به نمایش و تزئین بگذارید . اما با سازماندهی مناسب و نوع قفسه های مناسب ، می توانید یک سبک برش کاملاً منحصر به فرد برای آشپزخانه خود ایجاد کنید . قفسه های آشپزخانه باز به جای کابینت دیواری در حال تبدیل شدن به روند داغ تری است . گرچه ممکن است بدون کابینت دیواری درب بسته مورد علاقه خود سختتان باشد ، اما قفسه های باز مزایای زیادی دارند .

کابینت آشپزخانه قفسه باز
کابینت آشپزخانه قفسه باز

این یک احساس سبک و دلباز بودن فضا را ارائه می دهد ، به خصوص در آشپزخانه های کوچکتر بسیار مناسب است . کارآمد است ، زیرا شما می توانید آنچه را که نیاز دارید بدون دیدن و وقت کافی گذاشتن برای باز کردن درهای کابینت برای دیدن داخل ، ببینید و آنها را بگیرید . با توجه به اینکه همه چیز در فضای باز بیرون است ، در مورد هر چیزی که در قفسه ها قرار می دهید فکر کنید . هر ظرف ، کاسه یا لیوان در زیبایی و زیبایی ظاهری آشپزخانه شما تأثیر دارد.

در اینجا جایی است که می توانید ظروفی با رنگ مشابه پیدا کنید که ظاهری یکدست تر ایجاد می کند . همچنین می توانید از بطری های نوشیدنی ، شیشه های سنگ تراشی و کاسه های میوه به عنوان عناصر تزئینی استفاده کنید . اگر لیوان قهوه مورد علاقه یا کتاب های مخصوص تهیه دستورالعمل دارید ، از آنها برای جذابیت قفسه بندی استفاده کنید . اما همانطور که همه این عناصر را با هم ترکیب می کنید ، به رنگ ها و سبک های جداگانه آنها فکر کنید . سعی کنید ظاهری هماهنگ ایجاد کنید که خطر شلوغی همراه قفسه های باز را به حداقل برساند . برای آشپزخانه های کوچک مراقب باشید قفسه های دیواری را بیش از حد پر نکنید . فقط وسایل ضروری را نگه دارید و بقیه وسایل خود را در کابینت های پایه قرار دهید . نه تنها باعث می شود همه چیز به خوبی سازماندهی شود بلکه به شما کمک می کند تا آشپزخانه ظاهری تمیز داشته باشد.

ترند شماره 2. سفارشی سازی رنگ

این کابینت جزیره خاکستری دارای رنگ زیرین آبی است تا احساس طراحی شخصی تری داشته باشید.

صاحبان خانه دیگر از طراحی آشپزخانه غذا پزی راضی نیستند . آنها چیزی منحصر به فرد می خواهند که شخصیت و منحصر به فردیت را بسازد یا بیانی جسورانه ارائه دهد . رنگ یکی از موثرترین روشهای توجه به آشپزخانه شما است . رنگ متفاوت روی کابینت های شما می تواند تفاوت ایجاد کند و شما را از بقیه جدا کند . شرکت های تولیدی نیز به این نکته توجه می کنند . اگرچه آنها جدیدترین و عالی ترین رنگ ها را ارائه می دهند ، اما هنوز هم برای توده مردم جذاب است . بنابراین ، آنها با شرکت های رنگ آمیزی همکاری کرده اند تا مجموعه ای از رنگ بی حد و حصر را برای الهام گرفتن شما فراهم کنند.

سفارشی سازی رنگ
سفارشی سازی رنگ

برای کابینت ، صاحبان خانه از رنگ های سفارشی متناسب با فضای آشپزخانه آنها استفاده می کنند . رنگ های خنثی در حال حاضر که مورد علاقه ی خیلی ها است مانند خاکستری ، زرد و سبزهای ملایم هستند اما پالت رنگ تیره را هم فراموش نکنید . رنگهای سیاه ، آبی تیره و سبز زمردی جذابیت بالایی را برای بسیاری از مردم به همراه دارد.

سه دسته عمده رنگی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید : روشن ، متوسط ​​و تیره . رنگ های روشن عمدتا خنثی هستند که در بالا ذکر شد . آنها به خاطر ظاهر تمیز و نرمشان محبوب هستند . آنها سبک بی انتهایی را ارائه می دهند ، کاملاً مکمل سایر عناصر در آشپزخانه هستند . رنگ های متوسط ​​دارای شایع ترین هستند . در اینجا ، رنگ های استاندارد آبی ، خاکستری و زرد محبوب هستند . در انتهای پایین ترازو ، سایه های تیره وجود دارد . در اینجا ، رنگ های سبز زمردی و آبی تیره ، سیاه جوهری در کابینت آشپزخانه رایج است . سایه های تیره جسورانه ترین و دارای ایجاد درام و تجمل گرایی بی نظیر است . هنوز هم در مقایسه با رنگ های متوسط ​​و روشن از محبوبیت کمتری برخوردار هستند.

اصولاً صاحبان خانه به دنبال رنگهای منحصر به فردی هستند که نه تنها خودنمایی می کنند بلکه به طور خاص برای آشپزخانه آن ها به نظر می رسند . در صورت سفارش کابینت های سفارشی ، می توانید هر رنگی را که می خواهید انتخاب کنید . اگر از قبل کابینت دارید و می خواهید آنها را نوسازی کنید ، یا یک نقاش حرفه ای تهیه کنید یا برای کارهای گسترده نقاشی آماده شوید.

ترند شماره 3. افزایش استفاده از چوب بلوط

اگرچه مدرن است ، اما به دلیل چوب طبیعی می توانید فضای گرم را در هر اینچ این اتاق احساس کنید.

چوب روکش دار برای کابینت های آشپزخانه یکی از روش های زیبا برای انجام است!

کابینت با چوب بلوط با طراحی خاص شروع به بازگشت به بازار آشپزخانه و حمام می کند . در دهه 1970 تا اوایل دهه 90 ، آنها کابینه انتخابی بودند . نسخه ای از یک درب کلیسای جامع پانل برجسته با الگوهای بافت طبیعی که به پایه اصلی بسیاری از خانه ها در آن زمان تبدیل شد . پس از عزیمت بسیار مورد نیاز ، محبوبیت چوب افرا ، گیلاس و ظهور گزینه های چوبی مهندسی شده باعث کاهش استفاده از سازه های کابینت با چوب بلوط شد . موادی مانند روکش چوب و MDF رنگ آمیزی شده بیشتر از هر زمان دیگری در ساخت درب کابینت رایج است . اما مانند سایر قسمت های خانه ، بسیاری از صاحبان خانه ها به دنبال ارتباط با گذشته خود و توجه مجدد به محصول هستند ، با آشپزخانه ها هیچ تفاوتی ندارند.

کابینت از چوب بلوط
کابینت از چوب بلوط

تجدید نظر ؟ رنگ ، ابعاد و بافت خنثی و لوکس جدید که می تواند در هر فضایی لایه بندی شود و تعادل ترکیبی ایجاد کند . کابینت ها با چوب بلوط از لحاظ ظاهری از کلبه ساحلی یا فرانسوی ، سادگی مدرن و تمیز تا یک ظاهر روستایی می تواند همه کاره باشد . اغلب ایجاد ارتباط با عنصر طبیعی است . به همین دلیل است که چوب بلوط ، با وجود بد نامی قبلی خود ، در ساخت کابینت به گزینه محبوب تری تبدیل شده است . تولید کنندگان در حال ساخت انواع سبک های جالب درب هستند – از پانل های توکار گرفته تا دال های مسطح با جزئیات داخلی که با استفاده از چوب بلوط به انجام می رسند . می توانید از چوب بلوط در رنگ طبیعی آن استفاده کنید یا ترجیح دهید یک لایه رنگ به آن بدهید . به نظر می رسد سایه های سیاه ، آبی و خاکستری مورد علاقه بیشتر صاحبان خانه است.

ترند شماره 4. مینیمالیسم راهی است که باید دنبال کنید

 کابینت را با رنگ سفید و کمترین وسایل ساده نگهش دارید. مینیمالیسم روندی به سبک ایده آل منطقه آشپزخانه است که در آن نظم ، پاکیزگی و کارایی اولین اولویت است . سطوح شفاف و بدون درهم و برهمی و مواد شیک و براق را امکان پذیر می کند – چه چیز دیگری می خواهید ؟ و مینیمالیسم قطعاً لازم نیست خسته کننده یا ناتمام به نظر برسد.

طراحی کابینت مینیمالیسم
طراحی کابینت مینیمالیسم

از آنجا که آشپزخانه قطعاً موتور کار خانه است ، حتی ممکن است تصور یک برداشت مینیمالیستی از آن آسان نباشد . اما صرفاً به دلیل اینکه فضای داخلی خلوت تر باشد تا فضا مینیمال به نظر برسد ، به این معنی نیست که منطقه باید خالی باشد . ظاهر باید تر تمیز باشد اما مملو از سنگهای مجلل ، جلای زیبایی و وسایل براق است.

ترند شماره 5. زیبایی شناسی تمیز

ما صفحه پشتی سفید را که با کابینت سفید به خوبی کار می کند دوست داریم. کابینت آشپزخانه از موج نوسازی که در دکوراسیون منزل در سالهای اخیر تأثیرگذار بوده در امان نمانده است . یکی از بارزترین تأثیرات پذیرش زیبایی شناسی تمیز در ساخت و سازهای کابینت است . این روند مینیمالیسم احتمالاً تا سال 2021 و بعد از آن ادامه خواهد یافت . کابینت های مدرن فاقد کارهای تزئینی و تزئیناتی هستند که اغلب در سبک های سنتی درب کابینت یافت می شوند .

چوب روکش دار برای کابینت های آشپزخانه
چوب روکش دار برای کابینت های آشپزخانه

آنها دارای یک درب پانل با طراحی فرو رفته با پروفیل های لبه صاف و خطوط تیز ساده هستند که فقط ساده ترین عناصر طراحی را ارائه می دهند . حتی خود دسته ها نیز در سبک های کم مشخصات عرضه می شوند و توجه زیادی را از آنها نمی طلبد . اساساً ، همه شلوغی ها به حداقل ممکن رسیده است . این نوع کابینت کاملاً با یک آشپزخانه با مدل مدرن کار می کند و سایر اجزای مانند میز جلو و پشت را تکمیل می کند.

ترند شماره 6. چند رنگ مختلف در یک آشپزخانه

 زرد روشن ، فیروزه ای ، آبی و قرمز برای این آشپزخانه پر جنب و جوش. امروزه صاحبان خانه به لطف فناوری ، لیستی تقریباً بی پایان از رنگ ها و تکنیک های رنگبندی کابینت در اختیار دارند . از قهوه ای تیره تا خاکستری روشن ، انتخاب ها گیج کننده است . صاحبان خانه از این انتخاب های منحصر به فرد استفاده می کنند . یکی از روندهای آینده در سال 2021 شامل مخلوط کردن رنگ های مختلف برای یک ظاهر کاملاً منحصر به فرد است . ممکن است کابینت های بالایی را با رنگ سفید رنگ به پایان برسانید در حالی که کابینت پایه ظاهری طبیعی است . همه چیز در مورد ایجاد یک طرح جالب با ترکیب قطعات مختلف است.

 کابینت آشپزخانه رنگی
کابینت آشپزخانه رنگی

یک راه آسان ساختن جزیره به رنگ متفاوت از کابینت های محیطی است . از آنجا که این جزیره بیشتر به یک مبلمان شباهت دارد ، یک قطعه جداشده آسان است که با جسارت احساس راحتی می کنید . ما در این ایستگاه شاهد بسیاری از رنگ های قهوه ای مشکی ، سرمه ای و شکلاتی هستیم. اما خودتان را فقط به این گزینه ها محدود نکنید . اگر می خواهید یک گام جلوتر بروید ، می توانید دو رنگ مانند سیاه و سفید را مخلوط کنید یا نظرتان درمورد سبز چیست ؟

تا زمانی که عنصر چوبی در فضا وجود داشته باشد ، همه چیز ممکن است . با این حال ، این ممکن است نیاز به رنگ های خنثی برای میز ، دیوارها و کفپوش داشته باشد . مانند اکثر مناطق دیگر خانه ، صاحبان خانه به جای استفاده از طرح های خسته کننده کوکی ، به دنبال ایجاد سبک های شخصی با رنگ های جسورانه هستند . این روند فقط بیانگر تمایل به طراحی و شخصی سازی بیشتر است.

ترند شماره 7. روی سینک ظرفشویی های دو کاسه ای حرکت کنید

پیشخوان آشپزخانه به نظر جادار است که در واقع فقط یک سینک ظرفشویی روی ان قرار دارد.

متمرکز بر عملکرد ، آشپزخانه های امروزی با یک سینک بزرگ یا با چندین سینک طراحی می شوند . از آنجا که این روزها ظرف شستن ظرف ها با دست در خانه ها به طور منظم اتفاق نمی افتد ، نیاز به سینک ظرفشویی دوتایی اهمیت کمتری دارد . تا حدی ، طراحی خانه روستایی بسیار محبوب شده است . سینک ظرفشویی های خانه روستایی بیشتر به دلیل اندازه های عمیق بزرگ ، محبوب تر هستند که امکان استفاده راحت تر آن ها را فراهم می کند . اگر سینک در طرح شما متناسب نیست ، یک سینک ظرفشویی با کاسه ای به همان عرض یک کاسه دوتایی انتخاب کنید .

این سینک ظرفشویی ها برای وسایل بزرگتر مانند سینی ها ، قابلمه های نگهداری و دسته های قابلمه مناسب هستند . برای آن دسته از ما که میهمانان غیر منتظره ای می پذیریم ، می توانید ظرف های کثیف را به سرعت دور از چشم خود در این حوضچه های سینک بزرگ قرار دهید علاوه بر سینک ظرفشویی اصلی ، ممکن است در پایان دویدن یا در جزیره آشپزخانه یک سینک ظرفشویی اضافی پیدا کنید. این اجازه می دهد تا چند نفر به طور همزمان در آشپزخانه همکاری کنند.

نمونه کابینت آشپزخانه
نمونه کابینت آشپزخانه

ما همچنین شاهد افزایش طرح های شیر منحصر به فرد و سرگرم کننده هستیم . شیر آب دیگر فقط شیر آب نیست . یک شیر آب منحصر به فرد می تواند یک سبک یا رنگ به آشپزخانه شما اضافه کند . امروزه شیرهای آب به هر شکل ، منحنی و پیچشی در می آیند . شیرها با یک بازوی بلند بر روی دیوار نصب شده اند که می توانند از بالا شیر را گسترش دهید و ظرف های بزرگ را پر کنید . برخی دیگر با مکانیزم اسپری منحصر به فرد و برخی دیگر با حسگرهایی تعبیه شده اند که آب به طور خودکار جریان می یابد. حتی می توانید انتظار داشته باشید طرح هایی را ببینید که به نظر می رسد مستقیماً از رستوران مورد علاقه شما آمده اند.

انواع طراحی های سینک ظرفشویی و شیرآلات وجود دارد که باید در نظر بگیرید – آینده نگرانه ، جادار ، غریب ، لوکس و غیره

ترند شماره 8. راه حل های ذخیره سازی برای تکنولژی هوشمند

فناوری به راحتی و سادگی در این آشپزخانه دوست داشتنی جا می گیرد.

اجتناب ناپذیر بود که فناوری به آشپزخانه راه یابد . در این روزگار ، ما از ابزارهای خود جدا نیستیم. بنابراین ، طراحی آشپزخانه برای رفع نیازهای گجت های ما تغییر کرده است . در سطح ابتدایی ، کابینت مدرن باید یک محل شارژ برای مجموعه دستگاه های تلفن همراه شما داشته باشد . اگر هنگام کار از تلفن هوشمند یا لپتاپ خود برای دنبال کردن دستور العمل ها یا تماشای فیلم های آشپزی استفاده می کنید ؛ نصب محل متصل یا نگهدارنده دستگاه را در نظر بگیرید . برای کابینت واقعاً با تکنولوژی پیشرفته ، می توانید دستگاه های بی سیم را درست در کابینت تعبیه کنید . این ممکن است شامل بلندگوهای موسیقی بی سیم ، تلویزیون یا لپتاپ باشد.

ترند شماره 9. روشنایی خلاق

 این کابینت تحت نور روشنایی جذابی به منطقه می بخشد. نورپردازی در آشپزخانه شما می تواند ظاهر و احساس اتاق را دگرگون کند و آن را از منظم به طراحی مناسب تبدیل کند . همراه با لایه بندی روشنایی محیط آشپزخانه ، از وسایلی استفاده کنید که جلب توجه می کنند.

روشنایی LED برای یک آشپزخانه معاصر و به دلایل زیادی محبوب است . روشنایی LED آشپزخانه بسیار کمتر از سایر نورپردازی ها از نظر انرژی صرفه جویی می کند و این باعث می شود اتاقی که به نور کافی نیاز دارد ، صرفه جویی در هزینه و سازگار با محیط زیست باشد . نور LED می تواند از بسیاری جهات در آشپزخانه آشکار شود . یک منطقه که اغلب نادیده گرفته می شود زیر کابینت ها است . ترفند دیگری برای افزودن برخی از روشنایی های LED در صورت کمبود فضای استفاده می توانید از قسمت زیر قفسه ها استفاده کنید.

آشپزخانه هوشمند
آشپزخانه هوشمند

با انتخاب روشنایی معلق خطی LED مدرن در آشپزخانه خود ، می توانید به سرعت قابلیت های عالی را با تصاویر مینیمالیست ترکیب کنید . یک لامپ تعلیق خطی برای سطوح بسیار باریک و طولانی مانند جزیره آشپزخانه و پیشخوان ها مناسب باشد.

ترند شماره 10. لوازم خانگی یکپارچه

آشپزخانه ای گرم و جذاب با نور طبیعی فراوان. لوازم خانگی یکپارچه ، به خصوص یخچال و ماشین ظرفشویی با هدف نصب فلاش و ناپدید شدن یکپارچه در کابینت اطراف ، بیشتر مورد درخواست قرار می گیرند . برای دستیابی به این ظاهر ساده و سبک طراحی بدون وقفه ، لوازم خانگی با پنل های سفارشی مجهز شده اند تا ظاهر اصلی را پنهان کنند . این نوع ادغام به طراح آزادی بیشتری می بخشد . ایجاد چشم اندازهای بی وقفه ، انسجام کلی و بالا بردن زیبایی و ابهت کل آشپزخانه کمک می کند.

لوازم خانگی یکپارچه
لوازم خانگی یکپارچه

ترند شماره 11. کابینت با استعداد مبلمان

اگرچه لباس سفید پوشیده است ، اما طرح ، لبه ها و اتصالات کابینت ها برجسته است.

کمد های آشپزخانه شما هرگز نباید خسته کننده باشند . به خصوص که قلب خانه محسوب می شود . از “موارد اضافی” بیشترین استفاده را ببرید و جزئیات یک ظاهر طراحی مبلمان را برای ترکیب بیانیه ای باشکوه در ترکیب قرار دهید . یک کابینت بلند می تواند با افزودن ویژگی هایی مانند درب های تزئینی کابینت دیواری ، نورپردازی ، پایه تزئینی و اضافه کردن یک میز پیشخوان بین پایه و دیوار کابینت ، به راحتی به یک قطعه کابین کامل تبدیل شود.

کابینت با استعداد مبلمان
کابینت با استعداد مبلمان

نتیجه

در سالهای اخیر ، کابینت سازی بیش از هر زمان دیگری تغییر کرده است . تغییر سریع سلایق همراه با فناوری پیشرفته باعث ایجاد طیف گسترده ای از سبک ها شده است . برای سال 2019 ، روند کلی به سمت شخصی سازی رفته است . وقتی صحبت از رنگ و طراحی کلی می شود . صاحبان خانه چیزی منحصر به فرد و شخصی می خواهند . اگر در حال ساخت خانه جدیدی هستید یا قصد بازسازی آشپزخانه را دارید ، کدام یک از ترند ها را انتخاب می کنید؟

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : کابینت چوبی آشپزخانه ، کابینت چوبی هوشمند ، کابیت با چوب MDF  ، کابینت با چوب گردو ، افرا ، بلوط

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us