علائم دستگاه‌های زنده یاب در پلاسکو قطع شد
یک مسئول هلال احمر از قطع علائم دستگاه‌های زنده یاب به دلیل شروع فعالیت‌ها در اطراف ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا»، در ساعت 4 صبح امروز (شنبه دوم بهمن ماه) 4 دستگاه زنده‌‌یاب علائمی از قوت گرفتن احتمال یافتن انسان زنده با توجه به دریافت پیام‌های صوتی به صورت ضربه دریافت کرده بودند که به گفته مرتضی مرادی پور – معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران با شروع کار در اطراف ساختمان پلاسکو و ایجاد سر و صدا دیگر علائمی دریافت نمی‌شود.

 

وی درباره جزیات بیشتر به تسنیم عنوان کرد: تیم های جستجو و نجات در همان مکانهای که علائمی از قوت گرفتن احتمال یافتن افراد زنده بود همچنان تلاش می‌کنند ولی حجم آوار بسیار بالا است و به موتور خانه دسترسی پیدا نمی‌کنیم.

 

جزئیات علائم دستگاه‌های زنده‌یاب

 

مرادی‌پور با اشاره به اینکه با گذشت 48 ساعت از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و پس از آورابرداری‌های مداوم و بی‌وقفه همکاران آتش‌نشانی، چهار دستگاه زنده‌یاب هلال‌احمر سیگنال‌هایی از سمت موتورخانه پلاسکو دریافت کردند، گفت: سیگنال‌ها از ضلع غربی ساختمان پلاسکو دریافت شده است و از آنجا که دریافت پیام‌ها صوتی و به صورت ضربه بوده است، احتمال دریافت پیام از انسان زنده قوت گرفته و ما نیز امیدواریم بتوانیم هموطنان خود را زنده از محل دریافت سیگنال نجات دهیم.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: متاسفانه دسترسی به منطقه ای که سیگنال‌ها دریافت شده، بسیار دشوار است و به محض باز شدن مسیر عملیات جست‌وجو آغاز خواهد شد.

 

مرادی‌پور با اشاره به اینکه هم‌اکنون 35 تیم عملیاتی هلال‌احمر شامل 70 امدادگر و نجاتگر در حال جست‌وجو در ساختمان پلاسکو هستند، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی جست‌وجو و نجات، آواربرداری و آنست هلال‌احمر در محل مستقر هستند و به همراه 4 دستگاه زنده‌یاب و سگ‌های زنده‌یاب در حال جست‌وجو هستند.

 

به نقل از تسنیم، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیروهای هلال احمر تحت دو فرماندهی جداگانه در ضلع غربی و جنوب غربی و همچنین ضلع شرقی و شمال شرقی ساختمان پلاسکو در حال انجام عملیات جست‌وجو و نجات و آواربرداری هستند.
برچسب ها: علائم دستگاه‌های زنده یاب ، حادثه پلاسکو ، شهرفردا

WhatsApp us