در هنگام تزئین با طبقه ها همیشه نوعی انعطاف پذیری وجود دارد زیرا می توان آن ها را به روش های مختلف یا برای نمایش چیزها یا برای نگهداری و سازماندهی وسایل استفاده کرد. طبقه بندی مدولار کاربردی تر و حتی متنوع تر و انعطاف پذیرتر و همه این ها را به سطح کاملا جدیدی می رساند . طبقات برای نصب و نمایش در پیکربندی های مختلف طراحی شده اند و براساس نیازها و تنظیمات شخصی مرتب می شوند . بیایید ببینیم آنها چه چیز دیگری ارائه می دهند.

انواع قفسه های دیواری چوبی
انواع قفسه های دیواری چوبی

چه به یک طبقه ساده برای تکمیل دکوراسیون متنوع و متناسب با فضای ذخیره سازی نیاز داشته باشید و چه به یک واحد قفسه بندی پیچیده برای نگهداری یک مجموعه بزرگ کتاب و یا برای پر کردن یک دیوار خالی نیاز دارید ، قفسه های دینکس می توانند بسیار کمک کنند. ماژول های منفرد از تخته سه لا توس استفاده می شود که با انواع مختلفی از رنگ در دسترس است و می توان آن ها را با استفاده از پیچ های ثابت به طبقات متصل کرد.

قفسه های دیواری سفید
قفسه های دیواری سفید

طراحان اوا پاستر و میکائیل گلدمچر یک کتابخانه شیک ایجاد کردند که می تواند به عنوان یک قطعه جداگانه یا در ترکیب با چندین مورد دیگر برای ایجاد واحدهای قفسه بندی بزرگتر استفاده شود . این قفسه بندی از چوب MDF  ساخته شده است و در چندین رنگ مختلف وجود دارد که می تواند به دلخواه مخلوط شود و مطابقت داشته باشد . این کتابخانه آویز راندومیتو نام دارد و اولین بار در سال 2011 معرفی شد.

قفسه های قابل تنظیم
قفسه های قابل تنظیم

سیستم استکد همان تعریف مدولار بودن است . این سیستمی متشکل از چندین ماژول است که می تواند برای مرتب سازی مجدد و تغییر مکان جهت استفاده در اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال ، می توان آنها را روی هم قرار داد و یک میز جانبی را تشکیل داد یا می توان چند عدد را با کلیپس متصل کرد تا یک تقسیم اتاق یا یک میز تلویزیون ایجاد کند.

قفسه های قابل تنظیم
قفسه های قابل تنظیم

کوبیت یکی دیگر از سیستم های قفسه بندی فوق العاده همه کاره است که از ماژول های جداگانه تشکیل شده است که می تواند به روش های بی پایان ترکیب و سازماندهی شود . نه تنها این ، بلکه می توانید ماژول ها را در رنگ های مختلف و متفاوت تهیه کنید و حتی اگر می خواهید یک آرایش چند رنگ ایجاد کنید ، می توانید آن ها را نیز ترکیب کنید.

قفسه های چوبی دیواری
قفسه های چوبی دیواری

داشتن قفسه هایی که به راحتی و سادگی در دسترس هستند بسیار خوب است اما اگر چیزی برای قرار دادن بر روی آن ها ندارید ، آنها کاربردی بودن خود را از دست می دهند و حتی می توانند جذابیت فضا را کمتر کنند . با فلپس دیگر نیازی به نگرانی نیست زیرا می توانند به سمت دیوار جمع شوند . همچنین می توان آنها را مخلوط و مطابقت داد ، همه از یک مکانیزم نصب استفاده می کنند.

قفسه های دیواری گرافیکی
قفسه های دیواری گرافیکی

این سیستم قفسه بندی گرافیکی که توسط لوکا نیچتو از استودیوی نیچتو طراحی شده است با ظاهر بازیگوشانه چشم را فریب می دهد . این طراحی بر اساس چهارچوب شش ضلعی زودیاک است که به سیستم اجازه می دهد تا به روش های مختلف پیکربندی شود.

سیستم قفسه بندی برس ریل
سیستم قفسه بندی برس ریل

سیستم قفسه بندی برس ریل که برای نمایش کتاب ها ، مجموعه ها و تقریباً هر چیز دیگری عالی است ، دارای قفسه هایی از چوب طبیعی و قاب فلزی است. قفسه ها را می توان در ارتفاعات مختلف نصب کرد و تا جایی که متناسب باشد می توانید هر تعداد که می خواهید داشته باشید. هر قفسه می تواند تا 100 پوند در حدود 45 کیلوگرم نگه دارد . این واحد توسط رایان تیلور طراحی شده است.

سیستم قفسه سی
سیستم قفسه سی

سیستم قفسه سی وی به دلیل این واقعیت ساده که می تواند در بیش از یک محیط استفاده شود ، کاملاً متنوع و کاربردی است. به عنوان مثال ، می تواند به عنوان یک واحد ذخیره سازی برای دفتر یا به عنوان یک قطعه مبلمان برای اتاق نشیمن باشد. حتی می توان از آن در فروشگاه ها استفاده کرد.

قفسه های دیوتاری قابل تنظیم
قفسه های دیوتاری قابل تنظیم

باغ های عمودی هرگز به این زیبایی نبودند. به لطف قفسه های هندسی طراحی شده توسط لوئیزا و لیلیان پرادو ، گیاهان و گلدان را می توان به روشی ساده و شیک بر روی دیوارها به زیبایی نمایش داد. این قفسه دارای چندین بخش است که از لوله های نازک استیل ساخته شده توسط رشته های پلی پروپیلن ساخته شده است. قفسه هایی که گیاهان را نگه می دارند و از بتن ساخته شده اند.

سیستم قفسه باسو
سیستم قفسه باسو

ایده طراحی سیستم پلاکتیو یک ایده ساده است : یک شبکه سه بعدی که به عنوان یک واحد قفسه مدولار عمل می کند . این شامل یک صفحه پشت سوراخ دار با پین هایی است که باید به یک دیوار متصل شوند. سپس می توان قفسه ها و ماژول های مختلفی را متصل کرد که دارای سوراخ های تعبیه شده است که به آنها اجازه می دهد تا از زاویه های مختلف مرتب شوند.

سیستم قفسه بندی کیت جی اسکوتی
سیستم قفسه بندی کیت جی اسکوتی

سیستم قفسه باسو علاوه بر اینکه بسیار کاربردی و همه کاره است ، از این جهت که از الیاف بازسازی شده سیمان ساخته شده است که یک ماده بسیار سازگار با محیط زیست و پایدار است نیز جالب توجه است. ماژول های این مجموعه توسط توماس فیشتنر طراحی شده است . آنها سخت و سبک و همچنین در برابر آب و هوا مقاوم هستند.

سیستم های مدولار
سیستم های مدولار

امکانات سفارشی سازی سیستم قفسه بندی کیت جی اسکوتی ویژگی بسیار انعطاف پذیری به آن بخشیده است. کل سیستم به یک براکت دیواری اصلی متصل شده و قفسه ها با استفاده از یک سیستم در هم تنیدگی قابل تنظیم متصل می شوند . هر زمان که لازم باشد می توان قفسه های بیشتری اضافه کرد و سیستم را گسترش داد.

سیستم قفسه بندی مدولار
سیستم قفسه بندی مدولار

هنگامی که سیستم های مدولار عالی برای انتخاب وجود دارد ، فضای ذخیره سازی اضافی در یک اتاق آسان است . یکی از آنها پلین نام دارد و توسط سباستین برگنز طراحی شده است. این نوع واحدی است که می توانید به اشکال مختلف در هر اتاق از خانه اضافه کنید . سیستم متناسب با فضایی که در آن قرار می دهید سازگار می شود.

یک واحد قفسه بندی مدولار
یک واحد قفسه بندی مدولار

الهام بخش این سیستم قفسه بندی مدولار از طراحی اسباب بازی های کودکان با قابلیت تنظیم مجدد حاصل شد . خود قفسه ها بازیگوش و سرگرم کننده به نظر می رسند . آنها توسط خلیل جمال طراحی شده اند و فقط یک طبقه بیشتر از سه طبقه موجود در این عکس وجود دارد . دو تای دیگر شامل یک میز کناری و یک صندلی است.

قفسه چوبی
قفسه چوبی

این تکیو است ، یک واحد قفسه بندی مدولار با طراحی الهام گرفته از طراحی اواسط قرن . ساخته شده با ترکیبی از چوب و فلز ، از جمله بلوط ، گردو ، آلومینیوم و فولاد ساخته شده است . 9 پیکربندی موجود است . از نظر اندازه و پیچیدگی تفاوت دارند و همگی ارتفاع قابل تنظیم دارن

این قفسه لینک نامیده می شود و یک سیستم مدولار است که توسط استدیو هاسن طراحی شده است . این مجموعه از یک سری تخته های نازک ساخته شده از چوب خاکستر و مجموعه ای از براکت های نصب شده نازک استیل سیاه تشکیل شده است . آنها می توانند به روش های مختلفی برای ایجاد سیستم های قفسه بندی سفارشی مخلوط و مطابقت داشته باشند.

قفسه لینک
قفسه لینک

همه می دانند که تخته های چوبی بسیار متنوع و کاربردی هستند اما معمولاً برای فضاهایی مانند محل زندگی یا به طور کلی خانه ها گزینه زیبایی در نظر گرفته نمی شوند که معمولاً محدود به دفاتر و کارگاه ها هستند. این قفسه بندی با نام بنگ بنگ پگبورد یک استثنا زیبا و الهام بخش است برای هر خانه ای است.

تخته های چوبی
تخته های چوبی

هر چیزی که بتواند به هم ریختگی را به راحتی پنهان کند ، یک راه حل ذخیره سازی و نمایشگر عالی برای تقریباً هر نوع فضایی است.  ثینک استدیو سیستمی از ماژول های ذخیره سازی را ایجاد کرده است که می تواند به صورت جداگانه یا گروهی استفاده شود . آنها در چندین رنگ و طرح مختلف موجود هستند و از قفسه های چوبی و پانل های آلومینیومی سوراخ دار تشکیل شده اند.

پانل های آلومینیومی
پانل های آلومینیومی

با توجه به اینکه طراحی این قفسه ها چقدر ساده و متعادل است ، می توان چندین عدد را روی هم قرار داد بدون به خطر انداختن یکپارچگی و تعادل واحد . قفسه ها با استفاده از میله ها و اتصالات پیچ و مهره بهم متصل می شوند . آنها می توانند به راحتی جمع شوند و برای ذخیره مجموعه های در حال رشد کتاب یا موارد دیگر بسیار عالی هستند.

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : واحد دیواری چوبی ، قفسه بندی چوبی ، طبقات دیواری چوبی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us