قفسه های چوبی دیواری، در هم آمیختن کارایی و زیبایی

دیباچه

آیا قفسه های چوبی مسکن های قدیم را به خاطر دارید؟ استفاده از این قفسه های چوبی در گذشته ی تمام کشورها مرسوم بوده است.

کتابخانه چوبی , قفسه چوبی
کتابخانه چوبی , قفسه چوبی , دکور و بوفه ویترین

از دیر باز در خاورمیانه، در بین مسلمانان روی بالاترین قفسه ها کتب الهی مانند قرآن، مفاتیح الجنان و تصاویری از پیامبران و امامان به عنوان مثال از حضرت امیرالمؤمنین و امام حسین (ع) قرار می گرفت.

در اروپا نیز، مسیحیان، کتاب انجیل و تمثیل هایی از حضرت عیسی مسیح (ع) و حضرت مریم (ع) را قرار می دادند.  

همچنین لوازم مولد نور مثل  شمع ها، چراغ های نفتی و به تدریج چراغ های گازسوز را روی این قفسه قرار می دادند تا از بالا بهتر به محیط نور رسانی کنند.

به آهستگی گذاشتن وسایل تزئینی روی این قفسه ها در مساکن و اماکن عمومی معمول گردید. در کتابخانه های عمومی کتاب های پرکاربرد و مرجع را روی قفسه های دیوار نهادند.

در خانه های مسکونی هم مردم کتب دارای ظاهر نیکو را در سالن پذیرایی روی قفسه های چوبی دیوار به نمایش گذاردند.

با پیدایش پارتیشن های چوبی دارای قفسه، میزهای کنسول چوبی و دیگر انواع میزها، مدتی قفسه ها و لبه های دیوار کم رنگ شدند.                                          

 سبک نوین قفسه های چوبی

بعد از مدتی مجددا، بهره گیری از انواع قفسه های چوبی رونق گرفت که تا امروز هم این رونق ادامه یافت. برای سبک های نوین چیدمان منزل، طراحان مد انواع مختلفی از لبه های دیواری را به دنیای مد عرضه کردند.

بدین سان لبه های دیواری فاتحانه، دوباره به خانه ها و محل های کاری بازگشتند و زینت بخش محل های زیست ما شده اند.

در حال حاضر قفسه های دیواری متنوعی در همه جای جهان و در تمام مکان ها دیده می شوند. این تنوع شامل مدل های کلاسیک و مدرن می باشد.

طرح های کلاسیک نمایی کهن و قدیمی دارند. از این رو برای اشخاص طرفدار سنت و هنرهای کلاسیک جذابیت زیادی دارند. مدل های های امروزی هم برگرفته از سبک های جدید هنری مثل کوبیسم بوده و به طبع علاقمندان مدرنیته بسیار خوش می آیند.

امروزه نیز مردم علاوه بر اینکه چونان گذشتگان ما، کتب آسمانی، تمثیل ها و تصاویر مقدس را روی قفسه های دیواری جای می دهند. چراغ های نفتی و گازسوز جای خود را به آباژورهای امروزی الکتریکی داده اند.

به علاوه اینکه اکنون، دکورهایی که روی این قفسه ها جا می گیرند نیز جدیدتر و متنوع تر شده اند.

با اختراع دوربین های عکاسی و سهولت عکس گرفتن با گوشی های تلفن امروز که همیشه و همه جا در دسترس ما می باشند، امکانات نوینی برای ما حاصل آمد و قفسه های مزبور کاربرد جدیدتری نیز پیدا کردند.

 مردمان عکس های جشن عروسی، تولد فرزندان، مراسم فارغ التحصیلی، سفرهای پرخاطره و یا هر واقعه ای و یا وقایعی  که یادآوری آنها برایمان مطلوب و زیباست را در سراسر جهان روی این وسایل می گذارند.

شاید برخی نمی دانستند که لبه های چوبی روی دیوار اکنون چنان دایره ی گسترده ای از نقطه نظر وسعت تنوع یافته اند که در بسیاری از خانه ها و محل های کاری اروپایی جزء لاینفک دکور داخلی می باشند.

تصویر از لبه چوبی کلاسیک

قفسه ی کتاب چوبی , مدل کتابخانه و دکوراسیون چوبی
قفسه ی کتاب چوبی , مدل کتابخانه و دکوراسیون چوبی

عکس از قفسه چوبی مدرن

قفسه ی کتاب چوبی , مدل کتابخانه و دکوراسیون چوبی
قفسه ی کتاب چوبی , مدل کتابخانه و دکوراسیون چوبی

امکان مشاوره برای شما عزیزان

نمونه کارهای ما در هر دو قسمت مدرن و کلاسیک در همین سایت برای اطلاع عموم قابل دسترسی هستند. اضافه می نماید اگر شما مدلی غیر از آنچه در سایت ما وجود دارد را در جای دیگری ملاحظه نمودید نیز امکان تهیه و ساخت آن برای ما مقدور است.

با ورود به پنل پیام رسانی ما امکان اخذ مشاوره از کارشناسان متخصص در این زمینه برای شما عزیزان مهیا گشته است. همچنین می توانید لیست قیمت دقیق را از ایشان اخذ نمایید.

مطالب مرتبط به موضوع قفسه چوبی
قفسه و کتابخانه کلاسیک و لوکس چوبی
قفسه و کتابخانه کلاسیک و لوکس چوبی
WhatsApp us