قفسه های چوبی دیواری و نورپردازی در دکوراسیون

قفسه های چوبی دیواری ؛ مقدمه :

قفسه های چوبی دیواری از دیرباز تا کنون بخش لاینفکی بسیاری از سلیقه ها برای محیط زندگی، حال چه به صورت محل اداری و چه به عنوان محیط زندگی بوده اند. این قفسه ها کاربردهای وسیعی دارند، بدین معنی که هم به جنبه تزیینی محیط کار و یا خانه می افزایند و هم محلی برای قرار دادن وسایل هستند.

وسایلی که روی آن نگهداری می شوند نیز طیف وسیعی دارند که صحبت پیرامون این لوازم نیز خالی از فایده نیست. بعضی از لوازم باید در سطحی بالاتر قرار گیرند.

به عنوان مثال وسایلی که به بخشی از فضای ما نور می دهند می بایست با زاویه ای مناسب از بالا به ما بتابند.

از نظر دکوراسیون داخلی استفاده از آباژورهای پایه بلند مناسب هر نوع چیدمان و دکوراسیونی نمی باشند. به علاوه این که بسیاری از این نوع آباژورها گران قیمت می باشند و برای خیلی از افراد مقرون به صرفه نیستند.

ساخت شلف معلق
ساخت شلف معلق

لازم به توضیح است امروزه استفاده از نور منطقه ای که به یک قسمت از فضا نور بیشتری ارائه دهند در اغلب قریب به اتفاق مکان ها اجتناب ناپذیر می باشد.

از جمله این مکان ها جایی است که ما قصد خواندن کتاب، مقاله و انجام اموری چون نویسندگی و ترجمه در محیط کار یا منزل داریم. تقریبا در همه مشاغل نیاز به نور کافی می باشد.

ساخت شلف معلق
ساخت شلف معلق

عنایت توجه به وکیلی که می بایست پرونده ای را با دقت مطالعه کند، پزشکی که بیمار را معاینه می کند و نسخه می نویسد، خیاطی که روی پارچه ها متمرکز می شود و خیلی از حرفه های دیگر از لحاظ ارگونومی محل کار اثبات کننده نظر و ادعای ماست.

به علاوه اشخاصی که کار به خانه می آورد مثل اساتید و معلم هایی که در خانه اوراق  امتحانی دانشجویان و دانش آموزان را تصحیح می کند و.. باید از یک منبع اضافی نور در خانه و محیط کار بهره ببرند.

ساخت شلف معلق
ساخت شلف معلق

خب چه زیباست که این منبع روی یکی از انواع قفسه های دیواری که دلخواه ماست قرار گیرد.

اکثرا با این نظر موافقند که قفسه های چوبی حس بهتری به ما می دهند تا انواع دیگر جنس قفسه ها. برای تایید ادعای خویش شما را دعوت می نماییم که نگاهی به انواع قفسه های اطراف خود داشتی باشید. ایا غلبه با قفسه های چوبی نیست؟

یقینا که چنین است، چرا که این قفسه های از جنس چوب قرن ها است که ما عجین شده اند و به علاوه شکیل هم می باشند. نکته دیگر آنکه با داشتن تنوع گسترده می توانند هر سلیقه ای را از خود راضی نگه دارند. با ما موفقید؟ اگر بله نگاهی به عکسهای این مقاله نیز بیندازید تا ببینید کدام یک توجه شما را برای دکوراسیون جدید خانه و یا محل کارتان جلب می نماید.

برای این منظور علاوه قفسه ها از پایه های چوبی هم استفاده می گردد.

قفسه ای چوبی که در آن نور هم جایگذاری شده است

توجه داشته باشید که کار چوب و نور محدود به قفسه تنها نیست و انواع دلپذیر دیگری نیز دارد که از نظر خواهید گذشت:

پایه ی چوبی برای ایجاد نور روی دیوار

شایان ذکر است انواع دیگری از این طرح نیز جهت ایجاد نور در پشت تابلوهای دیواری موجود است.

به نمای چوبی که با نور در آمیخته نظری بیفکنید آیا مسحور کننده نیست؟

دیوار کاذب چوبی با پس زمینه ای از نور و زیبایی

سفارش ساخت قفسه های مذکور این امکان را به ما می دهند که آنها را طبقه بندی کنیم ، اختلاف ارتفاع را اضافه کنیم، و نیز یک قفسه را بزرگتر و دیگری را کوچکتر ساخته و حتی  مدل های مختلفی را در یک سازه گرد هم آوریم.

ساخت شلف معلق
ساخت شلف معلق

نکته دیگر اینکه این قفسه ها وسایلی که در هر خانه موجود می باشند از قبیل کتب و کلیدها را به نحوی شکیل در خود جا می دهند. واضح است که در اماکنی که فضا کم است یا تعداد این وسایل که در مثال ما کتاب ها بودند کم است به جای یک کمد و یا کتابخانه ایفای نقش می کنند بنابراین فضای کمتری را اشغال می کند. این قفسه ها با ارائه مکانی ثابت برای وسایل مثل کلیدها و سوئیچ ها از سردرگمی برای یافتن آنها نیز خواهد کاست.

برای اینکه این لبه های دیواری تصویری به بهترین وجه به ما ارائه بدهند، باید حداقل به دکوراسیون محیط و نوع این لبه ها توجه کافی را بنمایید. به عنوان مثال برخی از این افزودنی های دیواری به شکل  جفت كار می کنند و دیده می شوند. برخی از لبه های دیواری به فضا های باز جلوه خاصی می بخشند و برخی با مکان های کوچک تطابق و هماهنگی دارد. بنابراین به دو مورد مزبور بذل توجه کافی را بنمایید تا از نتیجه انتخاب خود به طور حداکثری رضایت فراهم آید.

ساخت شلف معلق
ساخت شلف معلق

طرح های خاص هر محیط را نیز از نظر دور ندارید. برای مثال برای برخی تصویر ها یا مجموعه تصویرها مثلا یک رشته تصویر مرتبط با وکالت در یک دفتر حقوقی، اگر بتوان آن را بر روی پای چوبی دیواری قرار داد که طول لبه پایه تصویر از یک طرف به طرف دیگر برود نمایی عالی به شما ارائه می‌دهد. این گونه نصب باعث می شود که حاشیه تصویر بیشترین تأثیر را داشته باشد.

من به شخصه برای اتاق خواب منزل خود پایه دیواری با چهار  تخته بلند که عرضی برابر کتابهایم دارند را از جنس چوب درخت کاج  انتخاب کرده ام  با رنگ آمیزی روشن. حال آنکه دوستم قفسه ای عریضتر، از جنس چوب بلوط و با رنگ طبیعی خود چوب بلوط.

ساخت شلف معلق
ساخت شلف معلق

ما در این مقاله فقط تصویری کلی از دنیای قفسه های چوبی را برایتان ترسیم کردیم. پس توصیه می کنیم کمی وسواس داشته باشید و مقاله های بعدی ما را در این رابطه پیگیری کنید.

مطالب مرتبط با موضوع شلف چوبی در دکوراسیون داخلی :

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us