گوشه ها در خانه ها و به طور کلی در طراحی داخلی به شدت نادیده گرفته می شوند . واقعاً شرم آور است زیرا آنها پتانسیل زیادی دارند و معمولاً ارتباطی با قفسه های گوشه ای دارد . شما می توانید از قفسه ها به روش های شگفت انگیز بسیاری استفاده کنید ، بعضی از آنها فوق العاده مبتکرانه هستند . امیدواریم که مثال های زیر در رابطه با قفسه گوشه ای بتوانند برای شما الهام بخش باشند .

قفسه های گوشه ای انتقال کاملی را بین این دو دیوار آشپزخانه مجاور ایجاد می کند ، هر کدام عملکرد مشخص خود را دارند . قفسه منحنی است که به آن ظاهری دوستانه و زیبا می دهد و به طور یکپارچه با فضا یکدیگر ترکیب می شوند . این آشپزخانه توسط استودیوی طراحی و هنر هندورک بازسازی ششه است.

قفسه گوشه ای زیبا
قفسه گوشه ای زیبا

این در واقع کمی بیشتر از فقط چند قفسه گوشه ای است . این یک کتابخانه گوشه ای کامل است که از این گوشه کوچک کنار پله ها بهره می برد . قفسه ها درب را قاب می گیرند و بسیار بالا می روند ، در کنار نردبان. می خواهیم بگوییم استودیوی طراحی تکنیک ورنچ گوشه ای عالی برای مطالعه ایجاد کرده است.

 قفسه گوشه ای بیرونی
قفسه گوشه ای بیرونی

فقط گوشه های داخلی نیستند که می توانند قفسه ها را نگه دارند . گوشه های بیرون نیز مانند آن عالی هستند . در واقع به شما فرصتی می دهد تا از آن طرح های ناجور و دیوارهای باربر ( ستون ها ) آزار دهنده به نفع خود استفاده کنید . اجازه دهید این طرح خلق شده توسط لوئیجی روزلی به شما الهام بدهد.

نمونه قفسه گوشه ای با استفاده از هنر معماری
نمونه قفسه گوشه ای با استفاده از هنر معماری

در اینجا روش عالی دیگری برای قرار دادن قفسه ها در گوشه بیرونی به منظور ایجاد انتقال و فضای باز بین فضاها یا تأکید بر طرح و هنر معماری یک فضا وجود دارد . این طرحی است که توسط استودیوی مک کوبر ایتر تکمیل شده است.

استراتژی طراحی مشابه توسط معماران BGD هنگام طراحی محل اقامت در کوئینزلند استرالیا استفاده شد . آنها یک کتابخانه سفارشی به این فضا دادند که روی دیوار شناور است و به طور یکپارچه به همراه گوشه دیوار می پیچد.

قفسه گوشه ای سفارشی
قفسه گوشه ای سفارشی

اگر می خواهید دکور را کمی متفاوت کنید ، می توانید گوشه آن را تراشیده کنید تا بتوانید یک قفسه سفارشی را داخل آن قرار دهید . به این ترتیب شما همچنان همان چیدمان را حفظ خواهید کرد ، در فضا صرفه جویی خواهید کرد و از گوشه و کنار در هر دو طرف استفاده خوبی خواهید کرد.

قفسه گوشه ای در آشپزخانه
قفسه گوشه ای در آشپزخانه

مبلمان نیز دارای گوشه هایی هستند و به ما ایده می دهد . آیا داشتن برخی از قفسه ها به یکی از گوشه های جزیره آشپزخانه جالب نیست . این می تواند آینده نگرانه به نظر برسد و در واقع عملی نیز باشد . این الهام از طراحی ایجاد شده توسط معماران مک اینتراکتیو است.

قفسه گوشه ای چوبی
قفسه گوشه ای چوبی

بهترین مکان برای افزودن قفسه های گوشه ای نیز آشپزخانه است . اینجا جایی است که می خواهید فضای ذخیره سازی خود را تا آنجا که ممکن است به حداکثر برسانید و می خواهید همه چیز مرتب و منظم باشد و به راحتی در دسترس باشد . قفسه های گوشه ای به شما در دستیابی به آن و موارد دیگر کمک می کنند . یک نمونه خوب این آشپزخانه است که توسط معماران آرون نوبرت طراحی شده است.

قفسه گوشه ای برای فضاهای بزرگ
قفسه گوشه ای برای فضاهای بزرگ

قفسه های گوشه ای برای طراحی با نقشه باز نیز بسیار عالی هستند ، جایی که می توانند به تعریف و ترسیم مناطق خاصی کمک کنند یا جایی که به افزودن لایه هایی به یک طرح ساده کمک می کنند . این آپارتمان که توسط آژانس خلاقیت آپارتمان طراحی شده قطعاً می تواند نمونه ای الهام بخشی از این نظر باشد.

قفسه گوشه ای سفید رنگ
قفسه گوشه ای سفید رنگ

قفسه های گوشه ای جزئیات کمی از طراحی نیستند که شما به یک فضا اضافه کنید . آنها در واقع می توانند ویژگی اصلی یک اتاق باشند . در این صورت ممکن است بخواهید قفسه ها را به صورت سفارشی طراحی کنید تا کاملاً متناسب با فضا باشند. این دفتر کار خانگی که توسط طراحی داخلی آی ویل طراحی شده می تواند منبع الهام شما باشد.

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : قفسه بندی چوبی ، گوشه های چوبی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us