خانه » Blog » صنایع چوب » قیمت ورق های چند لایی OSB

قیمت ورق های چند لایی

یک متریال خاص برای ساخت کلبه های چوبی osb 

گروه صنایع چوب و هنر ایران زمین طراح و سازنده سازه های چوبی ، دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان با 50 سال سابقه

لطفا برای خرید ورق و قیمت گرفتن تماس نگیرید . ما فقط بر اساس پروژه و بعد از بازدید قیمت را اعلام میکنیم با تشکر حیدری مدیریت

تخته osb چیست ؟  کاربرد آن کجا است ؟ کیفیت و نکات مثبت و منفی آن چیست ؟

osb مخفف ( Oriented strand board )(OSB)  است ، این تخته یک نوع چوب مهندسی شبیه به تخته خرده چوب ( نئوپان ) است . که به نسبت آن از تکه چوب های بزرگتر و مسلما چسب و رزین کمتری ساخته شده است .

این ارزش گذاری ها بر اساس رطوبت معمولی هوا (65%) و درجه حرارت 20 درجه سانتی گراد تامین گردیده است . (EN300)قیمت جدید سال 1396

اطلاع رسانی بر اساس قیمت های 1393 الی ابتدای سال 1394

OSB ورق چوب

OSB ورق چوب

قیمت ورق های چند لایی جهت اطلاع رسانی و فروش گروه فن و هنر ایران زمین بیش از 50 سال سابقه در صنعت چوب ایران .

ورق چند لایی چندلایی OSB از مصالح چوبی است که در ساخت کلبه های چوبی ، دیوارکوب ، زیر سازی و .. استفاده میشود . 

این ورق های چند لایی ( سه لایی ، هفت لایی و چند لایی چوبی  ) بدلیل شکل ظاهری خاص و زیبایی خاصی که در دکوراسیون داخلی و خارجی دارد از طرفداران خاص خود برخوردار است .

در این صفحه ما به معرفی و قیمت حدودی و گالری تصاویر این ورق های چند لایی میپردازیم . 

انواع ورق چند لایی 

ورق های چند لایی را میتوان از نظر ابعاد ، ضخامت و قیمت به چند دسته تقسیم نمود ، ما در این صفحه بصورت خطی مشخصات هر ورق را درج میکنیم .

لازم بذکر است تعداد نوع و انواع ورق های OSB ، USB ، هر روز درحال افزایش است . درصورتی که درخواست خود را در این صفحه مبنی بر آپدیت قیمتها درج کنید این صفحه بروزرسانی و تارخ بروز رسانی در بالای لیست جدید درج میگردد .

اسفند 1393 فروردین 1394 

مشخصات فنی ورق های چندلایی OSB

ورق چند لایی 6 میلیمتر ضخامت  ساخت فرانسه   حدود 52 الی 55 هزار تومان ابعاد طول و عرض هر ورق 125×250 سانتی متر 

ورق چند لایی 9 میلیمتر ضخامت  ساخت ترکیه   حدود 49 الی 53    هزار تومان   ابعاد طول و عرض هر ورق 122×244سانتی متر 

ورق چند لایی 11  میلیمتر ضخامت  ساخت ترکیه  حدود   قیمت ندارد                 ابعاد طول و عرض هر ورق 122×244سانتی متر 

ورق چند لایی 12 میلیمتر ضخامت  ساخت لهستان  حدود  الی هزار تومان ابعاد طول و عرض هر ورق 122×244سانتی متر 

ورق چند لایی 15 میلیمتر ضخامت  ساخت لهستان    حدود – هزار تومان  ابعاد طول و عرض هر ورق 122×244سانتی متر 

ورق چند لایی 18 میلیمتر ضخامت  ساخت لهستان   حدود – هزار تومان   ابعاد طول و عرض هر ورق 122×244سانتی متر 

ورق چند لایی 18.3 میلیمتر ضخامت ساخت کانادا    حدود الی هزار تومان   ابعاد طول و عرض هر ورق 122×244سانتی متر 

ورق چند لایی 11.9 میلیمتر ضخامت ساخت کانادا     حدود الی هزار تومان   ابعاد طول و عرض هر ورق 122×244سانتی متر 

او اس بی تخته چندلایی osb ply wood تخته روسی تخته زیر پایی

مصالح ساخت خانه و کانکس چوب و فلز

فروش تخته osb

قیمت تخته osb

فروش تخته او اس بی

تخته ضد آب
osb فروش

ایران osb

انواع osb

صفحات چوبی osb

لمبه ، تخته کاج روسیه ، راش روسی ، ترموود روسیه ، SLP


توضیحات و معرفی OSB:

OSB تخته هایی (پانلهایی) از جنس چوب بوده که برای استفاده بهینه در صنعت فراورده های چوبی طراحی شده است.
استفاده از آن بسیار راحت بوده ودر خیلی موارد از تخته های چند لایه، به لحاظ کیفی بهتر می باشد ، به ویژه هنگامی که تحته های چند لا یه ، به طور استاندارد و طبق گواهی های مورد تایید ، ساخته نمی شوند.
همچنین تخته های OSB قیمت کمتری نسبت به تخته های چند لایی مشابه خود دارند.
OSB به معنای تخته هایی با رشته های )تراشه های چوب( جهت دار شده هستند. بسیار قوی ، محکم و استوار ؛ عاری از عیب و نقص فرآورده های متناظر میباشند. این تخته ها از چند لایه رشته های چوبی که با نوعی چسب مخصوص ضد آب به هم چسبیده اند ، تشکیل شده اند . برای استحکام بیشتر این تخته ها هر لایه با لایه دیگر در جهت مخالف قرار گرفته است ، از این تخته ها میتوان برای عایق و پوشش دیوارها ، فرش کردن و کف سازی ، صنعت مبلمان، روکش سقف ها و سقف سازی ، اتصالات نوین، بسته بندی ماشین آلات، بدنه خودروها، بدنه کانتینرها استفاده کرد، در عین حال استفاده از این محصول موجب نتیجه بهتر و افزایش راندمان می گردد.

خلاصه ای از ویژگی ها و مزایای OSB:

استفاده از تخته های OSB نتایج کاری بهتر، بازده و ارزش بیشتری داشته و همچنین برای محیط زیست مناسب تر است.
دلایل زیاد دیگری نیز وجود دارد که OSB را در مرتبه بالاتری نسبت به تخته های مشابه قرار می دهد.
ذیلا به پاره ای از مزایای OSB اشاره میگردد:
۱- اگرچه سبک است ولی همواره محکم میباشد.
۲- OSB بدون هر گونه حفره و شکاف بوده و ورقه ورقه نمی شود.
۳- دوام آن زیاد است.
۴- در هر نوع شرایط آب و هوایی قابل اطمینان است (البته انتخاب صحیح نوع OSB با توجه با شرایط در قسمت روش های استفاده از OSB به طور کامل توضیح داده شده است.)
۵- وزن آن در شرایط خشک و یا مرطوب ثابت می ماند.
۶- به راحتی میتوان OSB را سوهان زد، سوراخ کرد، سنباده زد، رنگ کرد و چسباند.
۷- تخته ها را از نزدیک لبه شان ( حداقل ۸ میلی متر) با میخ و یا پیچ بدون هر نوع شکاف یا سوراخی میتوان متصل کرد.
۸- در بافت OSB هیچگونه اثری از نقاط پوک و تو خالی مانند گره چوب دیده نمی شود.
۹- این تخته ها در ابعاد و سایزهای مختلف تولید می شود.
۱۰- تخته ها قابل بازیافت هستند.
و بسیاری از ویژگی های دیگر …

موارد استفاده OSB:

تخته های OSB کاربردهای گسترده ای در صنایع دارد که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
۱٫ پوشش دیوار: استحکام عالی و قابل نصب بر روی سطوح کلیه دیوار ها با امکان اجرای انواع نما بر روی آن
۲٫ پوشش سقف آخر (بام): عایق صوت و استحکام کافی برای اجرای بتن سبک، بار برف و بار ناشی از باد
۳٫ پوشش سقف: محکم، سخت و مقاوم در برابر ضربه و مناسب برای سقف در سازه های LSF
4. زیرسازی: OSB یک بستر یکنواخت و محکم را برای نصب سرامیک، پارکت و پوشش کف ها فراهم می کند.
۵٫ نما و دکور : بافت خاص و نا منظم این ورق ها باعث می شود برای کارهای نمای داخلی و دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرد .
۶٫ مبلمان : OSB بصورت گسترده در صنعت مبلمان کاربرد دارد.


 او اس بی (OSB) تعریف :(OSB)او اس بی مخفف کلمه “Oriented Stand Board” و یا در بعضی از کشورهای دیگر به نام (OSSB) او اس اس بی که مخفف کلمه “Orieted Split Straw Board” هستند نامیده می شوند و در مجموع می توان آنها را تخته ورق های پرس شده در یک راستا معنی نمود ، البته ما در ادامه آنها را به همان نام متداول خود یعنی “او اس بی” می نامیم .
همان طور که در معنی آمده به ورقه های نازک چیپس شده (بیش از 20 میلیمتر و کمتر از 100 میلیمتر و با قطر کمتر از یک میلیمتر ) که به صورت نا منظم و در یک راستا (عموما به طول ) به روی هم با چسب (عموما مقاوم به رطوبت) پرس گردیده اند را او-اس-بی می گویند .
این ورق ها عموما در ابعاد 2440*1220 میلیمتر و با قطرهای 6 تا 25 میلیمتر ساخته می شوند . “او اس بی” ها شامل 3 لایه ساخته شده می باشند که یکی دو وجه رو و پشت ورق و دیگری مغز میانی آنها می باشد . در ساخت ورق های “او اس بی” فقط باید از مغز میانی چوب استفاده گردد و استفاده از پوست درخت در ساخت آنها ممنوع می باشد .همچنین از سطح رو و پشت ورق ، استفاده از چوب های معیوب مانند کرم خوردگی و یا باختگی قدغن می باشد .
در ساخت “او اس بی” عموما از چوب های هیزمی (به علت ارزان بودن) استفاده می گردد .تولید :در حال حاضر “او اس بی” ها عموما در کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه از قبیل : آلمان ، فرانسه ، کانادا ، آمریکا ، رومانی ، لهستان ، ترکیه و … ساخته می شوند و کشورهایی مانند چین و یا هند تا به حال موفق به تولید این محصول نگردیده اند ، هرچند که ظاهرا در کشور چین خط تولید اروپایی این محصول در حال راه اندازی می باشد .
در ساخت “او اس بی” ها عموما از چوب های سوزنی برگ (انواع کاج ها) به جهت رنگ روشن ، ارزان بودن این نوع چوب در کشورهای تولید کننده ، چسب پذیری خوب در زمان تولید و انوجاج کمتر (به دلیل خواص فیزیکی این نوع چوب) استفاده می گردد .
و در چسب این اوراق از رزین های ترکیبی شیمیایی با پارافین استفاده می گردد.
“او اس بی” ها دارای چند استاندارد جهانی می باشند که ما فقط به دو نوع متداول و پرمصرف این محصول از طریق شرکت رویال تجارت بنا امکان عرضه و واردات آن فراهم می باشد ، می پردازیم .1-“او اس بی -2 استاندارد” ” OSB-2) OSB Standard) “این نوع که منبعد از آن به نام او اس بی-2 نام می بریم ، دارای استاندارد اروپایی (EN300) می باشد و میتوان از آنها در مصارف و مکان های داخلی ساختمان (بدون آب و رطوبت) و محل های سرپوشیده استفاده نمود ، از این نوع همچنین می توان در ساخت دیواره ها و یا سقف ساختمان ها پیش ساخته ( به صورت زیرکاری و تزریق شده با فوم) استفاده نمود .
یکی دیگر از مصارف این ورقه ها در ساخت جعبه های چوبی مخصوص حمل و نقل (یک بار مصرف) و یا پنل های فشارگیر در زمان حمل و نقل می باشد . البته گاها برای دکوراسیون و یا ساخت بعضی وسایل چوبی مانن د قاب و عکس و غیره استفاده از این اوراق مشاهده گردیده است که ما استفاده این ورق ها برای این مصارف را توصیه نمی نماییم .2- “او اس بی-3ممتاز” “OSB-3) OSB Premium)”این نوع که منبعد از آن به نام “او اس بی-3” نام می بریم ، این نوع همانند OSB-2 دارای استاندارد ارپایی (EN300) می باشد و از آنها می توان در فضاهای سرپوشیده اما با رطوبت یا مناطق شرجی استفاده نمود .(توجه شود که او اس بی ها ضدآب نیستند .)از مصارف این نوع می توان در مکان های سرپوشیده و یا در داخل ساختمان و محیط های کمی مرطوب و شرجی استفاده نمود . همچنین می توان از آنها در دیوار کف و یا عایق زیر سقف استفاده نمود . در OSB-3 رزین ترکیبی لایه ها به روی سطح و در مواردی که احتیاج به تغییر رنگ چوب مثلا گردویی را داشته باشند با مشکل روبه رو می شوند .(البته در بعضی موارد هم این رزین همان حالت پیش رنگ را داشته و در کارهای نما مصرف کننده را بی نیاز از رنگ می سازد .)

این ارزش گذاری ها بر اساس رطوبت معمولی هوا (65%) و درجه حرارت 20 درجه سانتی گراد تامین گردیده است . (EN300)منبع : http://abdmanafi.ir/osb.html


چرا ورق های چندلایی و mdf  سرطانزا هستند ؟ و در این باره اطلاع رسانی نمیشود ؟!جهت اطلاع بیشتر لینک زیر را مشاهده فرمایید .

مبارزه با سرطان


مطالب مرتبط با ورق osb :

  • ورق osb
    استفاده کاربردی از osb در دکوراسیون لوکس و خاص چوبی دفتر youtube  پارتیشن بندی با ورق های osb OSB (تخته از لایه های جهت دار شده) یک تخته چوبی محکم با ثبات ابعادی ساخته شده از سه لایه چوب های نازک که با چسب ترکیبی مقاوم در برابر رطوبت،تحت دمای بالا و فشار کنترل شده به… بیشتر بخوانید: ورق osb
  • قیمت ورق های چند لایی OSB
    قیمت ورق های چند لایی ، سازه های چوبی ، دکوراسیون ساختمان T osb مخفف ( Oriented strand board )(OSB) است ، این تخته یک نوع چوب مهندسی شبیه به تخته خرده چوب ( نئوپان ) است
WhatsApp us