معرفی چوب لمبه

لمبه چوبی، کاربردها، مزایا و قیمت

ملاحظه بفرمایید که لمبه به معنی تخته و صفحه ای از چوب می باشد. امروزه لمبه ها در قطعات استاندارد با ابعاد تعیین شده از تنه درختان بریده می شوند.

انواع لمبه چوبی , مدل لمبه چوبی سفارشی
انواع لمبه چوبی , مدل لمبه چوبی سفارشی

لمبه از چوب های با کیفیت طراحی و ساخته می شود. چوبی که مقاومت مطلوب را داشته باشد. چنین چوب هایی نیز در جهان کنونی شناخته شده اند. نکته مهم دیگر اینکه لمبه ها در هر منطقه ای از چوب درختانی همان منطقه تهیه می شوند.

اگر هم چوب لمبه از منطقه دیگری از همان کشور و یا کشور دیگری وارد می شود باید مقرون به صرفه باشد. در این گونه ملاحظات مسافت هم بسیار مهم است. زیرا هرقدر فاصله حمل کمتر باشد، کار انتقال سریع تر می شود و هزینه کمتری هم دربر خواهد داشت.

انواع لمبه چوبی , مدل لمبه چوبی سفارشی
انواع لمبه چوبی , مدل لمبه چوبی سفارشی

درختان کاج پرکاربردترین چوب ها برای تهیه لمبه

کیفیت چوب بسیاری از انواع کاج ها جهت تهیه لمبه بسیار ایده آل می باشد. اگرچه چوب درخت کاج نرمتر از اکثر چوبهای سخت است، اما چوب پایداری می باشد و اگر به خوبی ساخته شده باشند، بسیاری از قطعات آن برای دهه ها باقی می مانند.

 گرچه کاج یک چوب محکم است، اما به راحتی می توان آنرا شکل داد و روی آن را خراشید.

انواع لمبه چوبی , مدل لمبه چوبی سفارشی
انواع لمبه چوبی , مدل لمبه چوبی سفارشی

دیگر درختان پرکاربرد برای تهیه لمبه در ایران

لمبه را با هر چوبی می‌توانید بسازید و محدودیتی در این کار ندارد؛ اما نکته‌ای که مهم هست و قبلا هم به آن اشاره نمودیم و اکنون آن را مورد تاکید قرار می دهیم، هزینه چوب برای ساخت لمبه است.

 در ایران و دیگر کشورهای نیمکره شمالی کره زمین از چوب درخت کاج برای ساخت لمبه به طور گسترده استفاده می‌شود. چوب‌هایی مانند نراد، یولکا و ساسنا که در ایران به چوب‌های روسی معروفند، از جمله چوب‌های مناسب برای ساخت لمبه هستند.

دیوارکوب لمبه چوب کاج
دیوارکوب لمبه چوب کاج
کاربردهای لمبه کاج

کاغذ اغلب با استفاده از خمیر درخت کاج ساخته می شود. به دلیل داشتن دانه ریز و صاف این چوب در انواع نجاری ها مورد استفاده قرار می گیرد. گره هایی که در چوب کاج تولید می شوند معمولاً کوچک و مرتب به نظر می رسند و جلوه زیبایی به چوب می دهند.

 لمبه های چوبی برای تهیه و ساخت همه مصنوعات چوبی از قبیل دکوراسیون چوبی، میزهای چوبی متفاوت مانند میز بار و کنسول، و دیواره و سقف خانه ها و ساختمان های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع همواره، این تصور را در ذهن خویش داشته باشید که لمبه ها ماده خام ساخت وسایل چوبی است.

لمبه چوب کاج روسی
لمبه چوب کاج روسی
لمبه های چوب روسی ( یولکا، نراد و ساسنا)

صنعت چوب روسیه تجارتی بزرگ می باشد.  مجموعه ای از صنایع روسی مربوط به کاشت درختان، برداشت و فرآوری چوب و ساخت مصنوعات چوبی این تجارت بزرگ را تشکیل می دهند. در عین حال سهام چوب هم در روسیه از رونق خوبی برخوردار می باشند.

جنگل های زیر کشت درختان مولد چوب در روسیه در مساحتی بالغ بر 82 میلیارد متر مکعب قرار دارند. سهم اصلی گونه های زیر کشت به این شرح است: درخت مخروطی شامل: کاج، صنوبر، کاج اروپایی و سدار.

جالب تر اینکه کاج اروپایی نمادی برای کشور پهناور روسیه است و منطقه وسیعی از زمین های روسیه چه به طور طبیعی و چه به صورت کشت تحت پوشش درخت مذکور می باشند.

چوب ترمووود ارزان قیمت, ترمووود فنلاندی , ترمووود ایرانی
utv لمبه ترمو , چوب ترمووود ارزان قیمت, ترمووود فنلاندی , ترمووود ایرانی

معرفی درخت و لمبه یولکا

یولکا ترجمه کلمه روسی (ёлка) به معنی نوعی کاج است.  این درخت برای تهیه درخت سال نو (کریسمس) به طور خاص ، در روسیه و قسمتهایی از کشور اوکراین استفاده می شود.

از درخت یولکا لمبه  در ابعاد گسترده تولید می شود که در بازار ایران هم در دسترس است و از لمبه های اصلی می باشد.

لمبه کوبی دیوار و سقف کاذب , نصب لمبه سبک روستیک , چوب سندبلاست وایت واش
لمبه کوبی دیوار و سقف کاذب , نصب لمبه سبک روستیک , چوب سندبلاست وایت واش

معرفی درخت و لمبه کاج اروپایی روسی (لارک)

لمبه کاج اروپایی وارداتی از روسیه در ایران کاربرد زیادی دارد و شناخت آن برای شما مفید خواهد بود.

رایج ترین درخت روسیه کاج اروپایی با بیست گونه ارائه شده است. در کشور روسیه اغلب در قلمرو سیبری (در قسمت های غربی و میانه آن) رشد می کند. طبق آمار ، کاج اروپایی تقریباً حدود 40 درصد از کل منطقه جنگلی فدراسیون روسیه را تشکیل می دهد.

این درخت در مقادیر اندک در بخش اروپایی این کشور یافت می شود، اما در قلمرویی که از دریای سفید تا دریاچه بایکال امتداد دارد، تعداد زیادی از آن وجود دارد. گونه های منفرد از این درخت زیبا در بخش خاور دور روسیه و سیبری شرقی موجود هستند.

لمبه چوبی ضخامت 16 میلیمتر عرض 10 سانت چوب کاج روسی
لمبه چوبی ضخامت 16 میلیمتر عرض 10 سانت چوب کاج روسی

معرفی لمبه نراد

لمبه نراد با مقاومت بالایی که در تحمل تغییرات دما، نور خورشید و پوسیدگی دارد در جهان و ایران کاربرد وسیعی دارد. به طوری که از این لمبه برای نمای ساختمان ها، سقف کاذب، دیوارکوب و حتی انواع سونا کاربرد زیادی دارد.

از این رو باید بیشتر این لمبه را بشناسید.
درختان کاج , تصویر یک جنگل کاج
درختان کاج , تصویر یک جنگل کاج

نمایی دلانگیز از جنگل های کاج اروپایی در سیبری کشور روسیه

ابعاد استاندارد لمبه های چوبی

به طور کلی روسیه به بسیاری از نقاط جهان چوب صادر می کند و از صادر کننده های عمده چوب می باشد. صنایع چوب روسیه اغلب سایز چوب های لمبه خود را با طول 6 متر صادر می نماید.

عرض لمبه ها را در سایزهای دلخواه می توان یافت ولی آنچه معمول است چنین است که عرض در پشت برابر با 12 سانتی متر و در سطح نما در حد 10 سانتی متر می باشد.

اغلب لمبه ها دارای شیارهای لازم می باشند تا از کنار با هم جفت شوند. بدین معنی که کارخانه تهیه کننده تخته چوب شیارهای لازم را روی کناره چوب ایجاد کرده تا موقع استفاده برای ساخت لوازم چوبی راحت باشیم.

توصیه

به شما توصیه می نماییم که به علت گستردگی استفاده از این گونه لمبه ها و نیز اهمیت شناخت لمبه به عنوان سنگ بنای کار با چوب، مقالات ما در این موارد را حتما پیگیری فرمایید. متشکریم

ارتباط با ما

لطفا پرسش های خود را پیرامون لمبه های موجود در بازار و قیمت کنونی آن ها با استفاده از کانال پیام رسان ما، از ما بپرسید.

مطالب مرتبط با موضوع لمبه چوبی
WhatsApp us