لوکس ترینهای دکور

چیدمان اتاق پذیرایی مستطیل شکل

طراحی اتاق نشیمن چوبی

طراحی اتاق نشیمن چوبی

نحوه چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل آپارتمان

(گالری عکس)

 

  دکوراسیون اتاق نشیمن، دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی

گاهی اوقات ممکن است که انتخاب چیدمان مناسب برای یک نشیمن کشیده و مستطیل شکل تبدیل به یک معضل جدی شود و شما را در مورد طراحی دکوراسیون منزل تان دچار مشکل کند.

قطعا هیچ کس دوست ندارد که چنین نشیمنی در خانه اش تبدیل به یک راهرو با عرض زیاد و یا سالنی شبیه به سالن های ورزشی شود. از طرف دیگر همه ما خوب می دانیم که ایجاد فضای صمیمی گفتگو، در نشیمن هایی با پلان مربع به دلیل شکل چیدمان گرد مبلمان ساده تر خواهد بود. البته به شرط آنکه تلویزیون و حضور مسلط آن به فضا را حذف کنیم. حالا باید از خودمان بپرسیم: راه حل ها و ترفندهای دکوراسیون برای نشیمن های مستطیل شکل کدامند؟!

دکوراسیون اتاق نشیمن کنار شومینه

دکوراسیون اتاق نشیمن کنار شومینه

گروه طراحی و اجرای دکوراسیون 

تجزیه تحلیل امکانات و مبلمان منزل

قبل از هر چیزی ببینید چه امکاناتی در اختیار دارید؟! و انتظارتان از فضای نشیمن، برآورده کردن چه نیازهایی است؟! مبلمانخانه شما چه تعدادند و قصد دارید چطور از آنها استفاده کنید؟!
بعد از انجام چنین تجزیه تحلیلی شما به خوبی می دانید که چه وسایلی در اختیار دارید، بنابراین با دیدی کلی به فضای نشیمن نگاه کنید و با در نظر گرفتن ایده های کاربردی زیر بهترین چیدمان را متناسب با فضای داخلی خانه خود انتخاب کنید.

کفپوش پارکت

کفپوش پارکت

تفکیک مسیر رفت و آمد در نشیمن های مستطیل شکل

در نظر گرفتن مسیر رفت آمد اصلی در یک طرف از اتاق نشیمن بهترین راه برای ایجاد یک فضای راحت و آرامش بخش است، که در عین حال حرکت در آن جریان دارد. در این صورت رفت آمد در این فضا بدون مزاحمت برای کسانی که روی مبلمان نشسته اند اتفاق می افتد و البته در اطراف مسیر عبور، موانع کمتر خواهند بود.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

ایجاد تنوع در چیدمان مبلمان نشیمن مسطتیل شکل

به این فکر نکنید که چنین انتخابی (مجزا کردن مسیر رفت و آمد در یک سمت) دست شما را برای تنوع دادن به چیدمان خانه خواهد بست. همانطور که در تصویر بالا می بینید اگر نشیمن شما عرض کافی را داشته باشد چنین مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. البته این روش حتی نشیمن های کوچک با فرم مستطیل هم قابل اجراست.

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

تلویزیون و شومینه نقاط کانونی در نشیمن های مستطیل شکل

همانطور که می دانید شومینه و تلویزیون نقاط کانونی فضای یک نشیمن محسوب می شوند. وجود آنها را بهانه کنید و یک ست مبلمان را در اطراف آنها بچینید و بخش دیگر فضا را برای فضای غذاخوری و یا سری دوم مبلمان در نظر بگیرید. با این کار امکان جدا کردن فضای تماشای تلوزیون و فضای صمیمی گفتگو برای خانواده وجود خواهد داشت.

سهراب رفعت

تعریف فضای تماشای تلویزیون در نشیمن مستطیل شکل کوچک

در نشیمن های مستطیل شکل کوچک، بهتر است مبلمان را پشت به یکی از دیوارها بگذارید و از دیوار مقابل به عنوان دیوار پشت تلوزیون استفاده کنید. از مبلمانی با فرم باریک و کم جا استفاده کنید. در چنین حالتی یکی از انتخاب های شما می تواند مبل L  شکل باشد و بهتر است از گذاشتن وسایل و مبلمان اضافه پرهیز کنید تا بتوانید این نشیمن کوچک را بزرگتر جلوه دهید.

عکس نمونه کارهای استودیو معماری بوژگان
تصویر استودیو معماری بوژگان
استودیو معماری …

همنشینی فضای غذاخوری و نشیمن در کنار هم

اگر کشیدگی فضا زیاد است و شما هم نیازمند داشتن فضای غذاخوری در خانه هستید بهتر است بخشی از آن را برای قرار دادن میز و صندلی غذاخوری در نظر بگیرید. در این موقعیت بدون هیچ دیواری و تنها با چیدمان درست، می توانید فضای داخلی خانه را تفکیک کنید. اما نکات زیر را فراموش نکنید:

  • بهتر است کاناپه یا یکی از مبلمان پشت به فضای غذاخوری قرار گرفته و محدوده آن را با فضای نشیمن تفکیک شود.
  • می توانید روکش صندلی ها و مبلمان را با هم هماهنگ کنید تا حس وحدت در دکوراسیون منزل حفظ شود.
  • می توانید به کمک وسایل تزئینی و کاربردی متمایز در هر بخش، حریم این دو فضا را تقویت کنید.

استفاده از دو ست مبلمان در فضای یک نشمین

بعضی از خانم های خانه به استفاده از دو دست مبلمان در منزل علاقه دارند. یک ست کامل رسمی و یک نیم ست مبلمان راحتی! اگر شما هم چنین چیدمانی را می پسندید باید یادآوری کنم که به راحتی امکان اجرای چنین ایده ای در نشمین های مستطیل شکل وجود دارد. در این صورت بهتر است فراموش نکنید که تفاوت بین این دو سری از مبلمان نباید آنقدر زیاد باشد که در نشیمن خانه شما حس نا هماهنگی و بی نظمی به وجود بیاید.

گرداوری گروه صنایع چوب و هنر ایران زمین

WhatsApp us