خانه » Blog » دکوراسیون » دکوراسیون و چیدمان » ابتکار و خلاقیت در مبلمان سنتی ایرانی

ابتكار جالب زوج جوان به جای مبلمان

گروه صنایع چوب و هنر ایران زمین طراح و سازنده مبلمان تمام چوب با استفاده از الگوهای باستانی ایران زمین

این مبلمان که به مبل گره چینی معروف هستند بیاد آور تخت پادشاهی است که همکنون دوباره بعد از هزار سال مد شده اند .

از ویژگی های این مبلمان میتوان به :

مبلمان دست ساز ایرانی

استفاده از نقوش ایرانی مانند چلیپا , شمسه ( به نشان برکت خورشید ) و چهارلنگه و غیره

هنر اصیل و اسرار گره ایرانی در دکوراسیون داخلی

این مبلمان آرامش دهنده و یادآور هنر و اصالت ایران زمین است .

مبل گره چینی ساخت دست خانم افشار ، استادکار و هنرمند اهل قزوین

مبل ایرانی گره چینی , تخت سنتی , کاناپه ایرانی هندسی
مبل ایرانی گره چینی , تخت سنتی , کاناپه ایرانی هندسی

گروه فن و هنر بیش از 50 سال در زمینه درودگری سنتی فعال است .

خبر تصویری

سرویس مبلمان سنتی با کرسی چوبی به جای میز جلو مبلی

 

مبلمان سنتی ایرانی
مبلمان سنتی ایرانی ، تخت خراطی ، تخت سنتی چوبی ، تخت باغی,
ابتكار جالب زوج جوان به جای مبلمان
در این خبر تصاویری از منزل یك زوج جوان ملاحظه می‌كنید كه به جای هزینه كردن برای مبلمان های چند میلیونی و نیز خرج های پشت سر آن مانند تغییر مدل و تعویض پارچه رو مبلی و … دست به ابتكار جالبی زدند كه می‌تواند راهكار مناسبی برای صرفه جویی اقتصادی برای شروع زندگی زوج های جوان داشته باشد :بله استفاده از تخت سنتی و كرسی به جای مبلمان !!!
نشستن بروی این تخت‌ها بسیار راحت تر از مبلمان است و فرد می تواند به راحتی روی آن تكیه داده و چهار زانو بزند و به این تعبیر قرآنی كه می‌فرمایند مؤمنان در بهشت بروی تخت‌ها تكیه داده و روبروی هم می نشینند بسیار نزدیك است و انسان احساس راحتی و صمیمیت بیشتری می‌كند . این چند تخت و كرسی ( میز) با هزینه كمتر از 400 هزار تومان آماده شده است.
از میز آن به عنوان كرسی در فصل سرما می توان استفاده كرد كه خواص درمانی بسیاری برای كرسی ذكر شده است :
لینك خواص كرسی : كرسی و اعجاب درمانی آن * خواص درمانی كرسیاین دكوراسیون شهریور سال قبل تهیه شد مجموع سرویس تخت و كرسی كمتر از 400 هزار تومان درآمد سه قطعه گلیم یكی 105 هزار تومان و یكی حدود 90 هزار و یكی حدود 70 هزار تومان تهیه شد یك گلیم سیستانی هم حدود 50 هزار تومان شد . یك عدد فرش دستباف تركمن هم به ارزش 550 هزار تومان هزینه شد كه البته جستجوی زیادی برای تهیه آنها با قیمت و كیفیت مناسب صورت گرفت یك قطعه كوچك گلیم هم هدیه و یادگاری یكی از دوستان از خطه كهگیوله استبه جای استفاده از فرش‌های صنعتی و ماشینی كه مضرات زیادی دارد و تولید آنها از مواد نفتی و شیمیایی وارداتی و مضر صورت می‌گیرد كه باعث وابستگی به دیگر كشورها می‌شود و نیز گرانقیمت هم هستند از فرش سنتی با قیمت مناسب و نیز گلیم استفاده شده است .
الیاف طبیعی مانند فرش دستباف یا گلیم و گبه و نمد باعث دفع الكتریسیته ساكن و مضر و ضد سودا می باشند و باعث لطافت پوست می شوند كه بعكس الیاف ماشینی و صنعتی كه مواد اولیه آن عموما از بایر آلمان وارد میشود و تجهیزات و دستگاه های آن وارداتی می باشد مضر بوده و سودا زا می باشد و باعث ناآرامی بدن می شود
البته ای كاش خونه سرامیك نبود چون بدن رو سرد میكند و مناسب نیست …. اما چاره ای نبودتخت سنتی مبلمان سنتی ایرانیكرسی سنتی كه دو كاره است . در فصل گرما میز است و در فصل سرما یك كرسی جانانه و عالی كه برای دردهای مفصلی و حتی كم خونی عالیست . ( در كرسی از پائین پا بدن گرم شده و مغز استخوان كه در لگن است و مركز خونسازیست فعال شده و باعث بهبود عملكرد خونسازی در بدن می شود همچنین باعث تسریع گردش خون شده و سودای بدن را نیز كم میكند كه باعث افزایش حافظه و رفع مشكلات هورمونی می شود . برای كاهش قند خون نیز برای افراد دیابتی نتایج خوبی پبت شده است )به جای بوفه كه حقیقتا یك كالای زائد و تجملاتیست و صرفاد جهت نمایش دارایی ها و لوازم عموما لوكس استفاده می شود از كتابخانه استفاده شده كه جنبه كاربردی و فرهنگی دارد . بوفه ها هم یه لحاظ خود آن و هم وسائل تزئینی كم مصرف آن هزینه بر بوده و مروج فرهنگ مصرف گرایی و تجملاتی است . علاوه بر این كه جاگیر است و در حمل و نقل و اسباب كشی باعث زحمت شده و به طور كلی یك وسیله غیر ضروری و اضافه برای منزل می باشد كه امید است از فرهنگ مردم كنار رود .

آب نما طبیعی و با صدای زیبای آب كه بسیار آرامش بخش است

استفاده از ظروف سالم و سنتی به جای ظروف مضر و صنعتی در آشپزخانه منزلشان .

گالری عکس هنرکده فن و هنر

 


مطالب مرتبط با تخت سنتی :

WhatsApp us