مجموعه درب های چوبی داخلی، این بخش، درب اتاق خواب

درب اتاق خواب جدید : مقدمه

درب از زمان گذشته مفهوم خاصی برای بشر داشته است. درب جدا کننده یک قسمت از قسمت دیگر می باشد. مصریان قدیم درب را تمثیلی از خروج انسان از این جهان مادی به جهان بعد از مرگ بوده است.

تقسیم بندی

درب های ساختمان به طور کلی به دو بخش اصلی قابل تقسیم بندی هستند.

الف- درب لابی یا همان درب ورود ساختمان

ب- درب های داخلی

بحث آرشیتکت (معماری) داخلی

درب ها بیش از آنچه شما فکر می کنید در ظاهر منزل تاثیر گذار می باشند. وقتی در منزل تشریف دارید، شما به اطراف خود نگاهی بیندازید. درک خواهید کرد که درب های اتاق های خواب، مانند دیوارها فضای گسترده ای را پوشش می دهند.

اکنون تعداد خانه های بزرگ تر که دارای راهروهایی می باشند که اتاق خواب ها را از نشیمن جدا می سازند کمتر شده است. 

به علاوه نکته مهم دیگر اینکه، وقتی مهمان های ما در سالن و اتاق پذیرایی می نشینند، در اغلب خانه ها درب های اتاق خواب دیده می شوند. زیرا امروزه خانه  های با متراژ پایین، با کمتر شدن تعداد ساکنان هر منزل و همینطور بحث هزینه ها خیلی پراستفاده شده اند.

در چنین شرایطی اگر در بحث دکوراسیون داخلی به فکر میز ناهار خوری باشیم ولی از نمای درب های منزل خود غفلت کنیم جای تعجب بسیاری خواهد داشت!

بررسی قضیه از نمایی دیگر

نکته ای که نباید از آن غافل باشیم این است که حتی اگر درب های اتاق خواب از سوی اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی دید نداشت، خب خود ساکنان خانه که آن را همیشه خواهند دید.

از بعد روان شناسی قضیه ما ساعاتی را برای انجام فعالیت های اجتماعی، خرید، تفریح و غیره در خارج از منزل صرف می کنیم. پس زمانی که به خانه می رسیم می بایست خانه و کاشانه مطابق سلیقه و نظر ما باشد.

ثابت شده است بهداشت دیداری و نمای خانه، در سلامت و شادابی روان ما بسیار موثر است. همجنین از دلزدگی ها جلوگیری می نماید. این مهم درباره افرادی که به هر علت، زمان بیشتری را در منزل می گذرانند صادق تر است.

مروری بر چند مدل
درب چوبی مدل قدیمی
درب چوبی مدل قدیمی

درب های چوبی بسیار شکیل و سنتی که طرفدارن زیادی دارد.

این درب ها مناسب همه مکانی می باشند. از درب ورودی ساختمان گرفته تا درب های اتاق خواب ونیز مکان های اداری و کاری.

شاین ذکر است این طراحی از درب ها، برای رستوران ها و سفره خانه های سنتی بسیار مناسب و جالب می باشند.

بدیهی است که با توجه به نوع چوب به کار رفته در این نو درب ها و کاری که روی آنها انجام شده است هزینه بالاتری خواهند داشت ولی مطمئن باشید که ارزش آن را خواهد داشت.

درب چوبی داخلی
درب چوبی داخلی

درب های UPVC زیبا با رنگ روشن مناسب خانه ها و محل های کاری که کمتر آفتاب گیر می باشند و یا دیزاین آن ها با نور رسانی کم طراحی و تنظیم شده است.

طبق اصل کلی معماری داخلی اگر فضایی که در اختیار دارید، کمتر از نور طبیعی بهره مند است و یا سلیقه شما طوری است که از نور سقفی و آباژورهای کم نور استفاده می کنید، فضای کلی باید به رنگ روشن باشد.  

بحث قیمت و تصمیم گیری

مطمئنا اکنون سوالات زیادی پیرامون قیمت و انواع دیگر در ذهن شما شکل گرفته است. برای دیدن انواع درب اتاق خواب کم هزینه تر در سایت ما به بررسی بپردازید و درباره بها با کانال پیام رسان ما ارتباط برقرار نمایید.

با تشکر از شما بازدید کننده محترم از سایت ما.

گالری تصاویر درب های چوبی داخلی

WhatsApp us