استفاده از کمد دیواری ریلی بهترین گزینه برای بهینه سازی فضا می باشد. این کمدها روز به روز بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرند و از تنوع بالایی برخوردار هستند. در این مطلب به شما پر فروش ترین انوع کمد دیواری های ریلی را معرفی می کنیم و چنانچه قصد خرید این دسته از کمدها را دارید باید با مزایا و معایب آن آشنا باشید.

انواع کمد دیواری ریلی

کمد ریلی شیشه ای

اگر فردی هستید که همیشه داخل کمدتان مرتب و منظم می باشد می توانید از این مدل کمد استفاده کنید. کمدها شیشه ای فضای اتاق را باز تر از حالت عادی نشان می دهند بنابراین اگر اتاق شما کچک است می توانید از کمد ریلی شیشه ای استفاده کنید.

کمد ریلی با درهای شیشه ای
کمد ریلی با درهای شیشه ای

برای داشتن یک اتاق زیبا با دکوراسیون شیک باید سعی کنید وسایل اصلی اتاق را با یک سبک و طرح مشابه انتخاب کنید. کمد دیواری جزء یکی از همین وسایل می باشد. کمد شیشه ای مزیت خیلی خوبی که دارد این است که با هر سبک و مدل اتاقی تناسب دارد.

کمد ریلی شیشه ای
کمد ریلی شیشه ای

کمد ریلی آینه ای

این مدل کمد بیشتر به چشم همه ما خورده. کمد آینه ای هم مانند کمد شیشه ای فضای اتاق را بزرگ تر نشان ی دهد و اتاق دلباز تر به نظر می رسد. آینه روی درب کمد قرار می گیرد و به ضورت قدی بوده و تمام در را می پوشاند. از لحاظ زیبایی باید گفت ترکیب چوب و آینه در کمد زیبایی خاصی دارد و فضای اتاق را متفاوت از سبک های معمولی و همیشگی می سازد.

کمد ریلی آینه ای
کمد ریلی آینه ای

کمد ریلی چوبی

درب های چوبی ریلی برای کمدهای دیواری از رایج ترین و درعین حال پر تنوع ترین مدل ها محسوب می شوند. درب ریلی کمدها علاوه بر استفاده سریع تر، از باز شدن درب و اشغال فضا نیز جلوگیری می کند. شما می توانید متناسب با دکوراسیون اتاق خواب خود مدل هایی چون براق، مات، چوب ساده، رنگی، طرح دار و … را انتخاب نمائید.

انواع کمد ریلی چوبی
انواع کمد ریلی چوبی
کمد ریلی چوبی
کمد ریلی چوبی

کمد ریلی لوکس

کمد دیواری های لوکس به کمک طراحی درهای کشویی شان دارای مدل های خاص تر هستند. این مدل ها که بیش تر با آینه همراه است برای اتاق خواب هایی با دکوراسیون کلاسیک نیز مناسب هستند. تزیینات چوبی، آینه کاری و حتی به کارگیری پارچه از تنوع طرح و نقش در این مدل خبر می دهند. اگر اتاق خواب ساده ای دارید و به دنبال تغییر دکوراسیون مناسبی برای آن هستید، این کمدها می توانند تنوع و طرح و نقش را به خوبی وارد فضا کرده و شما را به هدفتان برسانند.

کمد ریلی لوکس با طبقه بندی
کمد ریلی لوکس با طبقه بندی
کمد ریلی لوکس
کمد ریلی لوکس

مزایای کمد دیواری ریلی

بهینه سازی فضای اتاق

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم کمدهای ریلی برخلاف کمد دیواری های لولایی به دلیل حالت درب شان فضای کمتری را اشغال می کنند و همینطور راحت تر از درهای لولایی باز و بسته می شوند.

زیبایی بخشیدن به دکوراسیون اتاق

این سبک به دلیل زیبایی که دارد اتاق و دکوراسیون آن را با جلوه زیبتری نمایش می دهد. به دلیل اینکه از متریال مختلفی برای ساخت کمدهای ریلی استفاده می‌ شود دارای طرح و رنگ‌ها متنوعی هستند.

مزایای کمد دیواری ریلی
مزایای کمد دیواری ریلی

کاهش سروصدا

به هنگام باز و بسته شدن قفل درهای لولایی صدای بدی تولید می شود ولی با وجود درهای ریلی این صداها کاهش می یابد و تنها با چپ و راست کردن درکمد، کمد باز و بسته می شود.

معایب کمد دیواری ریلی

دوام کمتر کمد های ریلی نسبت به کمد های لولایی

مشکل این کمدها ریل آنهاست و اگر موازی حرکت نکند دچار شکستگی ی شود و نیاز به تعمییر خواهد داشت. اما در کمدهای دیواری با درب لولایی، درب‌ها بر روی بدنه‌ ی کمد سوار می‌شوند و آزادی عمل آنها بهتر می باشد. به همین دلیل کمتر پیش می آید که درب این کمدها دچار مشکل بشوند.

معایب کمد دیواری ریلی
معایب کمد دیواری ریلی

عمق کم داخل کمد ریلی

در کمدهای لولایی درها روی بدنه‌ اصلی کمد قرار می‌گیرند و به همین دلیل فضای کمی در داخل کمد به خاطر درب‌ ها اشغال می‌شود. اما چون درب‌ های کمدهای ریلی داخل آن نصب می‌شوند قسمتی از فضای مفید کمد رو اشغال می‌کنند. به همین دلیل این مدل کمد دیواری عمق کمتری نسبت به مدل لولایی دارند. برای حل این مشکل طراحان ریل‌های کمد دیواری ریلی را در خارج کمد قرار می‌دهند. بنابراین این عیب، مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد و به راحتی قابل حل شدن است.

امیدواریم مطالب فوق برای شما کاربران عزیز مفید بوده باشد و از آن استفاده لازم را کرده باشید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us