مشبک چوب

با تألیف ارژنگ ربیعی

تازه‌ترین کتاب هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی ارژنگ ربیعی در رشته مشبک چوب منتشر شد.

جدیدترین کتاب صنایع‌ دستی منتشر شد

جدیدترین کتاب صنایع‌ دستی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، نویسنده در این کتاب که توسط انتشارات قرن بیستم در 104 صفحه و به ‌صورت مصور به چاپ رسیده به تشریح تاریخچه مشبک‌کاری، مشبک جدا جدا، مشبک یکپارچه، مواد اولیه مصرفی، ابزار مورد استفاده و روش ساخت پرداخته است.

در این کتاب علاوه بر تشریح هنر مشبک چوب، 80 طرح مشبک با استفاده از اشکال گوناگون و حروف با خطوطی ساده و پیچش‌هایی اصولی که همگی الهام گرفته از طبیعت، حیوانات، گیاهان و اشیا بوده برای استفاده علاقه‌مندان به چاپ رسیده است.

ارژنگ ربیعی کارشناس و پژوهشگر معاونت صنایع‌دستی این اداره‌کل پیش ‌از این با تألیف سه جلد کتاب معرفی صنایع‌ دستی با عنوان هنر فارس در گذر زمان در دوازده رشته و تألیف کتاب سراجی سنتی در معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی به دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان صنایع‌دستی اهتمام ویژه‌ای ورزیده است.

ارژنگ ربیعی :کاری که شما شروع کرده اید تاثیر بسیار زیادی در شناسایی فرهنگ و هنر کشورمان به جهان و جذب توریست دارد

 

خبرگزاری فارس فاندیشن: مسئول آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس در مراسم رونمایی از سه طرح گردشگری الکترونیک فارس فاندیشن نظرات خود را در مورد فعالیت و طرحها ی فارس فاندیشن اعلام کرد.

 

ارژنگ ربیعی گفت : کاری که آغاز کرده اید کار بسیار زیباییست ، شاید در ابتدا اهداف آن طور که باید و شاید شناسانده نشد اما من می دانم کاریست خیلی عالی ، آینده دار ، و کاریست که در آینده نزدیک همه ما می توانیم شاهد شکوفایی این را ه باشیم و تاثیر بسیار زیادی در شناسایی فرهنگ و هنر کشورمان به جهان و جذب توریست دارد.

اما نباید عجله کنیم ، نیاز به  زمان داریم. کار از آن جهت زیباست که جوانهایی این کار را شروع کردند که سنشان شاید خیلی کمتر از آن چیزی باشد که همه تصور می کنند .

پیشنهاد من اینست که با برگزاری همایشهای مختلف ، اطلاع رسانیهای بیشتری انجام شود ، چون ما جوانهای مستعد زیاد داریم کسانی که خلافیتها و تفکرات خیلی خوبی دارند وباید از آنها کمک بگیریم و فقط بسنده نکنیم که یک گروه محدود یک کار بزرگ را انجام بدهد ، همه چیز را همه کس دانند ، بنابرن پیشنهاد می کنم از حالت محدود گرایی بیرون بیاییم هر چند می دانم شما محدودگرانیستید ولی با برگزاری همایشها و اطلاع رسانی می توان برای این هدف مقدس از ایده ها و تفکرات دیگران استفاده کرد.

من آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با این مجموعه اعلام می کنم

جدید ترین کتاب صنایع دستی تالیف ارژنگ ربیعی منتشر شد

تازه‌ترین کتاب هنرهای سنتی و صنایع دستی ارژنگ ربیعی در رشته مشبک چوب منتشر شد. .

ارژنگ ربیعی کارشناس و پژوهشگرمعاونت صنایع دستی این اداره کل پیش از این با تالیف سه جلد کتا ب معرفی صنایع دستی با عنوان “هنر فارس در گذر زمان “در دوازده رشته وتالیف کتاب سراجی سنتی در معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی به دانشجویان، پژوهشگران وعلاقمندان صنایع دستی اهتمام ویژه ای داشته است.


 

معرفی کتابهای دیگر این نویسنده :

 

 

نام کتاب : هنر فارس در گذر زمان: کاشی هفت رنگ سنتی، معرق کاشی، معقلی

پدیدآورنده: ارژنگ ربیعی

ناشر: نوید شیراز، بنیاد فارس شناسی – 19 دی، 1390

قیمت پشت جلد:  235000 ریال

 

نام کتاب : هنر فارس در گذر زمان: خاتم پیچی و خاتم چسبانی، معرق چوب، منبت سنتی و منبت استیل

پدیدآورنده: ارژنگ ربیعی

ناشر: نوید شیراز، بنیاد فارس شناسی – 19 دی، 1390

قیمت پشت جلد:  420000 ریال

 

 

نام کتاب : هنر فارس در گذر زمان: نمدمالی و کلاه مالی، گیوه دوزی و ملکی دوزی دول دوزی و دولچه دوزی

پدیدآورنده: ارژنگ ربیعی

ناشر: نوید شیراز، بنیاد فارس شناسی – 19 دی، 1390

قیمت پشت جلد:  265000 ریال

 

 

نام کتاب : سراجی سنتی: پوست، دباغی، چرم دوخت انواع کیف

پدیدآورنده: ارژنگ ربیعی

ناشر: فرهنگ سبز – 25 فروردین، 1393

قیمت پشت جلد:  85000 ریال

 

با تشکر از توجه شما : گرداوری گروه فن و هنر ایران زمین

 

WhatsApp us