مناظره فرهنگی هنری کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پیش از انتخابات ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور

مناظره

رئیس جمهور حسن روحانی

رئیس جمهور حسن روحانی

رئیس جمهور حسن روحانی

رئیس جمهور حسن روحانی

هنری رئیس‌جمهور منتخب ؛ روحانی: شجریان سفیر فرهنگی ایران است

حسن روحانی بر این نکته تاکید کرد که ما باید سفیران فرهنگی بزرگی چون حافظ، شجریان، احصایی و امیرخانی را برای معرفی فرهنگ‌مان به جهان مورد توجه قرار دهیم.
۱۳۹۲ يکشنبه ۲۶ خرداد ساعت 10:49

در مناظره فرهنگی هنری کاندیداهای ریاست‌جمهوری که پیش از انتخابات در تلویزیون برگزار شد، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب کشورمان در بخشی از پاسخ به صحبت‌های محمد عارف در مورد فرهنگ و هنر از محمدرضا شجریان استاد آواز نام برد و گفت: مگر از صدای شجریان چیز بهتری برای صدور به سایر کشورهای دنیا داریم؟

وی افزود: نکات دیگری که آقای عارف ( محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ) گفتند و من می پسندم این است که هنر بهترین سفیر ما در جهان است از حافظ سفیر بهتری داریم که به اروپا و آمریکا بفرستیم؟ از هنر فرشچیان و میرخانی و احصایی غرورآفرین‌تر داریم؟ از صدای شجریان بهتر داریم؟ از خط و خوشنویسی که ما در ایران داریم در دنیا سراغی هست؟ از بناهای عظیمی که در اصفهان و شیراز می بینیم بهتر داریم؟ همه این‎ها به عنوان سفیران ما هستند که می‌توانند در سطح جهان افکار عمومی جهانی را به مفاخر و میراث فرهنگی ما جذب و جلب کنند.

وی ادامه داد: بنابراین بگذاریم دست مردم باز شود. اینقدر مداخله در امور زندگی فرهنگی مردم و زندگی خصوصی مردم نداشته باشیم. اگر مواردی هست اولویت چیست؟ اولویت همانی است که در خیابان ها می بینیم. اگر چهار تا جوان کوچکترین تخلفی کردند با آنها فقط برخورد می شود و فسادهای بزرگ و مسائل بسیار کلان را فراموش کردیم. چسبیدیم به مسائل خرد که قابل گذشت است و می توان از طریق فرهنگی آنها را حل کرد. پلیس آخرین مرحله‌ای است که در مسائل فرهنگی باید وارد شود. منبع : http://www.honaronline.ir/

گرداوری گروه فن و هنر ایران زمین

 

 

WhatsApp us