میز نوشیدنی ( میز بار چوبی )

میز بار چوبی : داشتن میز نوشیدنی (شربت خوری) در آشپزخانه و یا حال و حتی سالن انتظار دفاتر وکالت، مطب پزشکان، سالن های زیبایی و شرکت ها تقریباً ضروری است و یک میز بسیار کاربردی می باشد. گفتنی است علاوه بر خانه اینگونه میزها در محل های کاری نیز جلوه ای خاص به محیط می بخشند.

 به علاوه این امکان را به شما می دهد که لوازم مربوط به نوشیدنی و دکورها  را در خود بگنجاند و امروزه یکی از این عناصری هستند که زیبایی شناسی را در یک محیط بالا می برند.

اندازه میزهای شربت خوری ( میز بار )

اندازه میز نوشیدنی ( میز بار ) بستگی به موارد ذیل دارد:

 به مقدار فضای خانه، محلی که دوست داریم آن را قرار بدهیم از قبیل آشپزخانه، پذیرایی یا حتی در راهرو، تعداد مهمان هایی که معمولا داریم، دکوراسیون کلی خانه، اینک چه وسایل دکوری و تزیینی تمایل دارید در آن قرار دهید و مهمترین جنبه تصمیم گیری یعنی سلیقه خود شما

البته اگر اندازه معمول میزها را بخواهید بدانید باید بگوییم اغلب طولی برابرcm   106.68 دارند.

برخی ترجیح می دهند که برای میز نوشیدنی، یک صندلی بزرگ قرار دهند و برخی نیز علاقه مندند که چند صندلی برای میز بگذارند.

یک نکته بسیار مهم که باید بدانید این است که چه علاقه مند به قرار دادن یک صندلی کلی هستید و چه دوست دارید که چند صندلی در جلوی میز قرار دهید، طول صندلی تکی و یا مجموع صندلی ها باید از طول میز کمتر باشد.

این یک بحث زیبایی شناختی است که به میز امکان بروز زیبایی های خود را بیشتر می دهد.

مثلا اگر از جهت اندازه های استاندارد بخواهید بدانید به طور مثال برای همین میزی که ذکر شد (طول cm  106.68( طول تک صندلی و یا مجموع صندلی ها باید بین 71.12 تا 76.2 سانتی متر باشد.

انواع میزهای شربت خوری

میزهای بدون صندلی

البته برخی میزهای نوشیدنی نیز فاقد صندلی می باشند. از نظر تاریخی باید اضافه کنم که محل پیدایش چنین میزهایی اروپا بوده است و در اینجا مرسوم بوده است در مهمانی هایی از میز نوشیدنی برای مهمانان نوشیدنی سرو می شده است و مهمانان به طور ایستاده و در حال مکالمه با هم نوشیدنی را هم صرف می کردند.

در برخی مهمانی ها نیز نوشیدنی از روی میز توسط میزبان و خدمات و یا به صورت سرو سرویس و توسط خود مهمانان به محل نشستن مهمانان انتقال داده می شود.

 میز بار مدل کرگان
میز بار مدل کرگان

میز مدل کرگان که فاقد صندلی می باشد. به علاوه بسیار پرطرفدار هم هست.

میز بار  مدل لگزیننکتون
میز بار مدل لگزیننکتون

مدل لگزیننکتون هم میزی چوبی و شکیل است که بصورت بدون صندلی استفاده می شود.

معمولا همینطور که در تصویرهای بالا می‌بینید مدل های مذکور برای کنار دیوار مناسب هستند و پشت زمینه آنها را با عکسهای آویخته به دیوار و یا قفسه هایی که روی آن ها لوازم نور دهنده، دکوراسیون و قاب عکس های زیبا قرار دارند.

 ارتفاع میز شربت خوری ( میز بار ) به طور معمول 91.44 سانتی متر می باشد تا به راحتی بتوان از روی آن نوشیدنی برداشت و حد اکثر ارتفاع برای چنین میزهایی  عموماً در حدود 105.42 سانتی متر می باشد.

کسانی که دوستان و مهمانان زیادی دارند و نیز خانواده های پر جمعیت تر به احتمال زیاد راحت می توانند از یک میز شربت خوری بزرگ تر بنشینند.

 میز مدل آبلا , میز بار
میز مدل آبلا , میز بار

میز مدل آبلا، یک میز شربت خوری پر کاربرد است که می توان به عنوان پارتیشن ایفای نقش می کند. همانطور که در تصویر می بینید در اینجا برای جدا ساختن آشپزخانه و سالن مورد استفاده قرار گرفته است.

به علاوه میزی است که در درون آن نیز می توان وسایل مورد استفاده برای نوشیدنی ها را قرار داد.

میز شربت خوری دارای صندلی

میزهایی که دارای صندلی هستند نیز طرفداران خاص خود را دارند. با استفاده از چنین میزهایی افراد خانواده برای صرف نوشیدنی ها، دسرها و میوه پشت میز گرد هم می آیند. مدلهای بسیار زیبایی در این رده وجود دارد.

 میز بار نوشیدنی مدل انگلیسی
میز بار نوشیدنی مدل انگلیسی

میز نوشیدنی مدل انگلیسی دارای چند صندلی و شکیل

مناسب خانه های بزرگ می باشد، چرا که حجیم است

 میز بار شربت خوری چوبی
میز بار شربت خوری چوبی

باز هم میز شربت خوری چوبی با نمایی جذاب در خارج که صندلی های مدرن در پشت آن قرار می گیرد.

این طرح تلفیقی از سنت و مدرنیته است.

نکته مهمی که در اینجا قصد دارم به آن اشاره کنم بحث مالی این قضیه است. قیمت وابستگی تام به اندازه میز، جنس چوبی که در آن بکار رفته، ساده بودن و یا منقوش بودن نمای چوب میز، طرح ساده یا پیچیده چوب و میز و صندلی ها دارد

به عنوان مثال بدیهی است که طرحهای پیچیده گران قیمت ترند. همینطور میز های ساخته شده از چوب هایی مثل گردو قیمت بالاتری از انواعی دارند که در آن از ام دی اف و لمبه چوبی استفاده شده است.

گالری تصاویر میز بار

میز بار چوبی لوکس و سفارشی ساز

WhatsApp us