همه چیز درباره میز تحریر

میز تحریر یک زیرمجموعه از انواع میز است. و طبقه بندی ان شامل انواع میز های تحریر، نیمکت ها، میزهای کتابخانه دار، میز کامپیوتر، میز های تاشو، دیواری و میزهای کار را شامل می شود.

میز تحریر و کتابخانه چوبی
میز تحریر و کتابخانه چوبی

میز تحریر از لوازمی است که جهت مطالعه و نوشتن و یا استفاده های چند منظوره جهت کار و کامپیوتر  میباشد که در منازل، مدارس و دفاتر استفاده می شود.

میز تحریر شامل انواع کشو، فضای ذخیره سازی کتاب و دفاتر، جای نوشت افزار مانند کاغذ، خودکار و قلم است.استفاده کشو های فایل مانند، همانند یک میز کنسول در کنار میز تحریر نیز بسیار کارآمد است.

معمولا میز های تحریر بزرگ یک باکس کشو دار جداگانه دارند که متحرک است.میز تحریر را می توان بر اساس فضای محیط طراحی کنیم، مانند میز های گوشه، میز های دیواری و غیره .

میز های کار با کامپیوتر ادغام می شوند و اغلب بصورت چندمنظوره از آنها استفاده می شود.

به همین جهت لازم است صفحه میز عریض تر باشد مثلا اگر برای میز معمولی ابعاد استاندارد عرض 60 الی 65 سانت است برای میز کار با میز کامپیوتر این عرض به 75 الی 80 سانتی متر می رسد.میز تحریر برخلاف دیگر میزها فقط برای یک نفر طراحی می شود، البته استثنا هم وجود دارد مثل میز شرکا که می‌توان در دو طرف آن نشست.

از انواع میز تحریر به میز تحریر تاشو (میز لب تاپ تاشو) کوچک می‌توان اشاره کرد، این میز در دامان شخص قرار می‌گیرد.استحکام و پایداری میز از آنجایی که اکثر مردم بر روی میز تکیه می دهند و وزن خود را روی آن می‌گذارند، یک میز باید محکم و مقاوم ساخته شود.

در گذشته میز ها خیلی ساده و معمولی بودند و از چوب های معمولی ساخته می شدند، اما امروزه از انواع چوب سخت (چوب درختان پهن برگ) و اتصالات فلزی قوی در ساخت میز استفاده می شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. تاریخچه میز تحریر به نظر می‌رسد مبلمان به سبک میز تحریر در دوران باستان استفاده می شده ولی سند معتبری بر این ایده در دست نمی باشد.

اولین تصاویر و نمونه ها متعلق به قرون وسطا است. در آن زمان میز های تحریر بدلیل بزرگ بودن جلد کتاب ها بسیار بزرگ و عظیم بوده اند.

قبل از اختراع چاپخانه در قرن 15 هر خواننده یا نویسنده می‌توانست از میز تحریر استفاده کند. نمونه هایی از میز تحریر متعلق به قرن دوازدهم از چین در موزه متروپولیتن وجود دارد که نشان‌دهنده فرهنگ کتابداری و کتاب خواهی در خاور دور و شرق است. میز ها در دوره رنسانس و بعد از آن ساختار باریکی داشتند و کشیده تر شدن این ساختار بود که صنعت کابینت سازی شکل گرفت.

میز های قدیمی از سه بخش روی صفحه تشکیل شده بودند، ( یک برای گلدان جوهر ، بلاتر و سینی پودر) میز های جدید ارگونومیک از دهه اخیر طراحی و ساخته شدند. تاثیر رایانه تا اواخر 1980 میزها مکانی برای مکالمه و مذاکره بودند و در اواخر این دهه کامپیوتر های بزرگ شخصی وارد کسب و کارهای بزرگ شدند و این تحولی در طراحی و ساخت میز های تحریر بود.

خیلی زود در سال 1990 کامپیوتر به اصلی ترین بخش اداری تبدیل شد. (آمریکا دوره رکود)

WhatsApp us