در خانه های آپارتمانی با متراژ نه چندان بزرگ معمولا اتاق خواب ها کوچک بوده و فضای خالی زیادی به چشم نمی آید. خب حالا سوال این است: چه کار کنیم تا اتاق خوابمان بزرگتر از چیزی که هست به چشم بیاید؟ همراه ما باشید تا با ایده های ساده اما شدنی به بزرگتر نشان دادن اتاق خواب ها بپردازیم.

چگونه اتاق خواب را بزرگتر از چیزی که هست نشان دهیم؟

اتاق خواب می تواند اولین و آخرین قسمت خانه برای ریلکسیشن و کسب آرامش و استراحت باشد. حالا اگر این اتاق پر از وسایل روی هم تلمبار شده باشد فکر می کنید این آرامش را می توان فراهم کرد؟ جواب مشخص است خیر!!! در ادامه ترفند های بزرگتر نشان دادن اتاق خواب را معرفی می کنیم.

تخت خواب را به دیوار اتاق نچسبانید

اکثر افراد تصور می کنند برای اینکه فضای اتاق بزرگتر نشان داده شود باید تخت خواب و مبلمان را به دیوار اتاق بچسبانند در صورتی که این کار کاملا غلط است و اگر می خواهید فضای اتاق بزرگتر به چشم آید باید تخت خواب را با کمی فاصله از دیوار قرار دهید.

چیدمان تخت خواب در اتاق خواب کوچک
چیدمان تخت خواب در اتاق خواب کوچک

برای بزرگتر نشان دادن اتاق از آینه استفاده کنید

آینه ها از روش های سریع و کاربردی برای بزرگ تر نشان دادن فضای منزل به شمار می روند و شما می توانید با قرار دادن آینه ای تمام قد فضای اتاق ها را بزرگ تر نشان دهید.

استفاده از آینه برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب
استفاده از آینه برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب

از وسایل چند منظوره استفاده کنید

سعی کنید به جای خرید چند وسیله یک وسیله چند منظوره خریداری کنید تا هم در بهینه سازی فضا و هم هزینه ها صرفه جویی کنید. مانند تخت خواب جک دار و یا تخت های تاشو برای این اتاق ها بهترین گزینه هستند.

تخت خواب جک دار برای اتاق های کوچک
تخت خواب جک دار برای اتاق های کوچک
تخت خواب تاشو
تخت خواب تاشو

برای اتاق خواب تم رنگی روشن انتخاب کنید

نه تنها برای اتاق خواب بلکه برای تمامی قسمت های خانه استفاده از رنگ های روشن فضا را دلباز تر و بزرگ از آنچه است نشان می دهد. علاوه بر این از لحاظ روانشناسی استفاده از رنگ های خنثی و روشن برای اتاق خواب گزینه بهتری می باشند چراکه آرامش بیشتری را القا می کنند.

تم رنگی روشن برای اتاق خواب کوچک
تم رنگی روشن برای اتاق خواب کوچک

از کاغذ دیواری و طرح های ساده استفاده کنید

طرح های شلوغ و کاغذ دیواری های پر از رنگ های مختلف فضا را بسته تر از چیزی که است نشان می دهد در نتیجه اگر اتاق نسبتا کوچکی دارید سعی کنید از کاغذ دیواری و طرح های ساده و تک رنگ استفاده نمائید.

کاغذ یواری ساده برای بزرگتر نشان دادن اتاق
کاغذ یواری ساده برای بزرگتر نشان دادن اتاق

کمد دیواری آینه ای برای بزرگتر نشان دادن اتاق

می توانید روی درب های کمد دیواری ریلی و یا لولای آینه قدی نصب کنید. این کار هم به درب کمد زیبایی بیشتری می بخشد و هم فضا را با یک خطای چشمی دوبرابر نمایش می دهد.

کمد دیواری با درب آینه ای
کمد دیواری با درب آینه ای

سقف اتاق را تیره کنید

کمی قبل گفتیم برای بزرگتر نشان دادن اتاق دیوارها را روشن کنید و از رنگ های تک رنگ استفاده کنید. حالا پیشنهاد ما برای رنگ سقف انتخاب رنگ های تیره تر از دیوار می باشد. زیرا با این ترفند خطای دید ایجاد شده و انگار که ارتفاع سقف اتاق زیاد است پس در نتیجه اتاق را بزرگتر نمایش می دهد.

رنگ آمیزی تیره سقف برای بزرگتر نشان دادن اتاق
رنگ آمیزی تیره سقف برای بزرگتر نشان دادن اتاق

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در صورت مشاوره پاسخ به سوالات می توانید با استفاده از راه های ارتباطی که در سایت قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us