در هنگام انتخاب  میز ناهار خوری ، درست کردن چیزهای کوچک مهم است. میز ناهار خوری مکان تجمع در بسیاری از خانه ها می شود زیرا محلی است که ما برای خوردن ، گپ زدن ، خندیدن ، مطالعه ، کار و… از آن استفاده می کنیم. واقع بینانه بگویم ، میز ناهار خوری (اگر درست انجام شود) باید قلب خانه شما شود.

ما لیستی از همه چیزهایی را که باید قبل از انجام این سرمایه گذاری نهایی در مورد میزهای ناهار خوری بدانید و برخی پیشنهادات برای سهولت کار شما آماده کرده ایم! 

برای خرید میز ناهار خوری تمام مواد را در نظر بگیرید

وقتی نوبت به میزهای ناهار خوری می رسد ، مواد زیادی وجود دارد که می توانید بین آنها تصمیم بگیرید و از آنها لذت ببرید. برخی از این مواد شامل شیشه ، چوب ، سنگ مرمر ، ملامین و حتی یک سرامیک کاملاً خراشنده است. متخصصان مبلمان توصیه می کنند که ابتدا باید چندین مورد از مواد مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سپس بسته به نوع مناسب ترین نوع سبک زندگی و مطابقت با سبک خود ، آنها را انتخاب کنید.

میز ناهار خوری شیشه ای شکل
میز ناهار خوری شیشه ای شکل

مقایسه چوب سخت و نرم چوب

اگرچه چوب مزایای زیادی دارد ، اما توجه به این نکته مهم است که برخی از چوب ها می توانند کاملاً متخلخل باشند. بنابراین ، برای تمیز کردن سریع نشت و جلوگیری از خیساندن ، توصیه می کنیم میز چوبی خود را با پارچه ای به سختی مرطوب تمیز کنید.

چوب های سخت آب را دوست ندارند و تمایل دارند کمی متخلخل باشند. برخی از نمونه های چوب های سخت شامل گردو ، بلوط و افرا است. این چوب ها به یک درزگیر مانند Oil Oil احتیاج دارند. متخصصان ما توصیه می کنند که این روغن را 3-4 بار در سال روی میز غذاخوری خود استفاده کنید تا عمق و گرما را در دانه طبیعی چوب بیرون بیاورد. با استفاده از پارچه پنبه ای بهترین نتیجه را بگیرید.

میز ناهار خوری شیشه ای
میز ناهار خوری شیشه ای

روغن میز چوب سخت شما را مهر و موم می کند و خراش های سبک را می پوشاند اما اگر یک میز چوب سخت بسوزانید ، به سنباده زدن نیاز دارد. به سادگی آن را سنباده بزنید دوباره کاملاً جدید به نظر می رسد. کاغذ سنباده و روغن، یک میز ناهار خوری به شما می دهند که یک عمر ماندگار خواهد بود.

برخی از چوب های بلوط ، اگرچه نوعی چوب سخت هستند ،نیزا به 3 الی 4 بار در سال روغن کاری دارند. . به عنوان مثال – میز ناهار خوری واکس چوبی آریزونا . موم چوب به حفظ رنگ آن کمک کرده و به ماندگاری آن می افزاید.

میز ناهار خوری واکس چوبی آریزونا
میز ناهار خوری واکس چوبی آریزونا

چوب های نرم غیر متخلخل هستند ، به این معنی که اجازه انتقال آب یا هوا را ندارند. بنابراین ، درزگیر لازم نیست. نمونه هایی از چوب های نرم شامل چوب کاج ، سرو ، توس و چوب قرمز است. میز ناهار خوری چوب نرم بسیار راحت نگهداری می شود زیرا به روغن کاری نیاز ندارند. پس از استفاده به سادگی از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن استفاده کنید.

مشابه ما ، میزها نیز می توانند آفتاب بگیرند! اگر هر چوبی به هر طریقی در معرض نور خورشید یا اشعه ماورا بنفش قرار گیرد ، این می تواند باعث تغییر رنگ سطح چوب و تغییر شکل ظاهری آن در مدت زمان بسیار طولانی شود. میز خود را از نور مستقیم خورشید خارج کنید یا از پرده یا پرده شیک استفاده کنید.

چوب تولید شده ملامین

یکی از بزرگترین مزایای میز ناهار خوری ملامینه دوام آن است. ملامین یک چوب تولید شده است و شبیه تخته خرده چوب است اما بسیار قوی تر است. اگر به دنبال یک میز ناهار خوری هستید که دارای یک پایان صاف و تمیز باشد ، تمیز کردن آن آسان است ، پس چیزی بیشتر از ملامین نبینید! نیازی به تعمیر و نگهداری نیست ، به راحتی با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا نشتی از بین برود.

میز ناهار خوری ملامین
میز ناهار خوری ملامین

میزهای ناهار خوری ملامینه در تعداد زیادی از رنگ ها و اشکال موجود است ، به این معنی که مطمئناً چیزی پیدا خواهید کرد که متناسب با دکوراسیون اتاق غذاخوری شما باشد. کارشناسان ما به طور کامل در برابر خراش مقاوم نیستند ، از زیر بشقاب و زیرانداز استفاده می کنند تا میز ناهار خوری ملامین شما را تا آنجا که ممکن است حفظ کنید.

میز ناهار خوری شیشه ای

میزهای شیشه ای می توانند عالی باشند زیرا نگهداری بسیار کمی دارند. بر خلاف چوب ، شیشه منافذ متخلخل است و بنابراین می توان ظرف چند ثانیه همه خرابکاری ها یا نشت ها را تمیز کرد! در بالای آن (میز) ، یک میز شیشه ای همچنین می تواند فضای اتاق ناهارخوری شما را بزرگتر نشان دهد در حالی که کلاس به فضای داخلی شما اضافه می کند.

بعضی اوقات اثر انگشت ، لکه ها و خراش ها می تواند روی یک میز شیشه ای ظاهر شود اما اجازه ندهید این کار شما را متوقف کند. ما یک میز منحصر به فرد از میزهای شیشه ای داریم که می توانید انتخاب کنید. میزهای شیشه ای به کفپوش تمیز نیز احتیاج دارند ، بنابراین برای اینکه از تجربه غذاخوری خود و هم برای مهمانان خود بیشترین استفاده را ببرید ، توصیه می کنیم قبل از غذا خوردن سریع زیر میز را جارو کنید!

نکته: برای تمیز کردن میز شیشه ای خود به روشی ارزان و کارآمد ، آب و سرکه را با هم مخلوط کنید و این محلول را مستقیماً روی لیوان بمالید. برای از بین بردن رگه های اضافی ، از روزنامه استفاده کنید.

میز ناهار خوری سنگ مرمر

سنگ مرمر دو نوع اصلی دارد ، یکی دارای روکش مات و دیگری دارای مهر و موم که قبلاً اعمال شده و ظاهری براق ایجاد می کند. درمان سنگ مرمر شما به نوع آن بستگی دارد. برخلاف میز شیشه ای ، یک میز مرمر زیبایی هر اتاق را ارتقا می بخشد.

مانند چوب ، سنگ مرمر نیز بسیار با دوام است و اگر به طور صحیح از آن مراقبت شود ، به راحتی در برابر زمان مقاومت می کند. خراش ها و اچ ها را گاهی می توان روی یک میز مرمر مات مشاهده کرد. برای جلوگیری از هرگونه فرورفتگی و برجستگی ، پیشنهاد می کنیم روی دستگاه های پلاستیکی محکم سرمایه گذاری کنید!

میز سنگ مرمر
میز سنگ مرمر

همانطور که اکنون آموخته اید ، سنگ مرمر مات می تواند متخلخل باشد ، بنابراین اگر می خواهید یک میز بدون لکه داشته باشید ، پایان نهایی سنگ مرمر شما ضروری است. افزودن مهر و موم باعث می شود سنگ مرمر ضد آب شود. اگر از درزگیر استفاده می کنید ، توصیه می کنیم قبل از قرار دادن میز خود برای استفاده ، 24 ساعت کامل صبر کنید. این اجازه می دهد تا درزگیر کاملاً خراب شود.

نکته: برای دانستن اینکه آیا مهر و موم شما موفقیت آمیز بوده است ، مقدار کمی آب را روی میز خود بپاشید و اگر آب مهره ای ندارد ، پس باید دوباره مهر و موم کنید.

میز غذاخوری ساخته شده از سرامیک

طیف میزهای ناهار خوری Calligaris ایتالیایی در انواع رنگ ها ، اشکال و مواد از جمله ملامین و سرامیک موجود است. یک میز ناهار خوری سرامیکی دارای هر ویژگی است که احتمالاً فکرش را می کنید.

برای خانواده ها ایده آل است ، این روی میز ناهار خوری ضد لک و مواد شیمیایی است و به موارد اضافی مانند روغن و اپیلاسیون نیاز ندارد نه تنها این ، بلکه اگر بخواهید اتفاقی چیزی را روی میز ناهار خوری سرامیکی بریزید ، آن هم خراشیده نمی شود و خرد نمی شود. چه چیزی برای کودکان و بزرگسالان بهتر است؟

میز ناهارخوری سرامیکی
میز ناهارخوری سرامیکی

سرامیک در برابر شوک حرارتی مقاوم است ، به این معنی که از یک متری بالاتر خرد نمی شود. پیو و برای نشت های روزمره به سادگی با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

اندازه گیری میز

هنگام انتخاب میز ناهار خوری توجه به این نکته مهم است که ارتفاع استاندارد میز 30 اینچ یا 76 سانتی متر است. اگرچه ارتفاع استاندارد 30 اینچ است ، اما ارتفاع متوسط ​​می تواند بین 28 تا 30 اینچ (71 تا 76 سانتی متر) باشد.

شما باید یک فضای جدول از دیوار را در نظر بگیرید. هنگام انتخاب میز ناهار خوری با اندازه مناسب ، مطمئن شوید که حداقل 24 “فضای اضافی در اطراف میز دارید.  اگر مهمانان شما برای دسترسی به صندلی های خود تلاش کنند ، تهیه یک میز ناهار خوری زیبا و صندلی های غذاخوری فایده ای ندارد  . تنها چیزی که مردم باید فشرده کنند آب نارنج تازه است که به زیبایی روی میز غذاخوری جدید شما قرار گرفته است.

اندازه گیری صحیح میز
اندازه گیری صحیح میز

سرانجام باید بین بازوی صندلی و پیشبند میز نیز 7 “قرار داشته باشد تا بازوی صندلی در زیر میز گیر نکند.

همچنین باید کشوها یا پرس های اطراف را در نظر بگیرید. این موارد را تا جایی که مطابق با روزنامه ها است فعالانه بیرون بکشید یا باز کنید. این به شما نشان می دهد که آیا اندازه باید تنظیم شود یا خیر.

اشکال مناسب میز غذاخوری

انتخاب شکل میز ناهارخوری خود به همان اندازه مهم است ، اگر مهمتر از انتخاب مواد نباشد. متداول ترین شکل جدول مستطیل است. این میز قابلیت جا دادن بیش از 4 نفر را دارد بنابراین اگر خانه شلوغی دارید ، این میز مناسب شماست!

میزهای مربع شکل به بهترین وجهی در اتاق های مربع شکل مناسب هستند. این جداول می تواند نوعی صمیمیت ایجاد کند که جداول مستطیل شکل نمی توانند.

انواع و اشکل مختلف میز ناهار خوری
انواع و اشکل مختلف میز ناهار خوری

مانند میزهای مربعی ، میزهای گرد نیز می توانند صمیمیت ، احساس دنج ایجاد کنند و برای هر یک از زوجین بسیار توصیه می شود میزهای بیضی مانند میزهای مستطیلی هستند که می توانند بسیاری از آنها را در اطراف خود جای دهند ، به جز فضای کمتری اشغال می کنند.

سایز میزهای ناهار خوری

سازوکارهای گسترش دهنده یا سطوح اضافی MVP واقعی فضای اتاق غذاخوری است. مانند یک قهرمان که به محض احضار تماس پاسخ می دهد ، این درج های گسترش یافته می توانند مهمانان اضافی را پذیرایی کنند یا به راحتی سطح میز را افزایش دهند. در نهایت ، آنها نجات دهنده مهمان نوازی داخلی هستند.

فضای اشغال کننده میز ناهار خوری
فضای اشغال کننده میز ناهار خوری

مشکل دیگری که می تواند در طول سالها با قطعات قابل انعطاف میز ایجاد شود ، تغییر رنگ رنگ است. اگر میز شما هر روز در معرض نور ماورا بنفش آفتاب قرار دارد و تکه اضافی شما فقط یک بار در ماه در معرض نور قرار می گیرد (حتی اگر) ممکن است در مدت زمان طولانی در قسمت های میز شما اختلاف رنگ وجود داشته باشد.

بنابراین ، پیشنهاد می کنیم قسمت قابل ارتقا را در مکانی قرار دهید که بتواند در معرض نور آفتاب قرار گیرد ، مانند اتاق خواب اضافی!

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us