انتخاب بین گزینه های زیاد می توانند طاقت فرسا باشند . این نوع میز چوبی متداول را با یکدیگر مقایسه کنید تا مشخص  شود کدام گزینه ایده آل برای شما و سبک کار شماست .

میزهای اجرایی معمولاً در دفاتر بزرگ با فضای کافی و فضای زیاد استفاده می شوند . این میزهای بزرگ تقریباً همیشه دارای یک پایه دو نفره مجهز به دراورهای پرونده و جعبه برای اسناد و مدارک و لوازم اداری هستند . میزهای اجرایی معمولاً از یک سطح کار تشکیل شده اند که در مرکز دفتر واقع شده اند ، اما میزهای اجرایی L و میزهای اجرایی نیز برای کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند وجود دارد .

میزهای چوبی کامپیوتر نسخه های ایستگاه های کاری اجرایی را کاهش می دهند که معمولاً شامل فضای کار برای رایانه رومیزی ، کشوهای پر کردن و قابلیت های مدیریت سیم هستند . میزهای رایانه برای دفاتر خانگی و کارهایی که به اندازه کافی بزرگ برای یک ایستگاه کاری اجرایی بزرگ نیستند ، ایده آل هستند .

میز چوبی رایانه
میز چوبی رایانه

میزهای چوبی کامپکت میزهای رایانه در مقیاس کوچکتر هستند . این ایستگاه های کاری کوچک برای استفاده در محوطه های تنگ مناسب هستند و می توانند به اشکال گوشه ای و همچنین طرح های مستقیم و L شکل باشند تا تقریباً در هر جایی متناسب باشند .

میز های L شکل
میز های L شکل

میزهای L شکل چوبی دارای دو قسمت اتصال دهنده – میز و برگشت هستند . قسمت میز به طور معمول بزرگتر است ، در حالی که بازگشت آن باریک است و قرار است به عنوان فضای اضافی سطح کار استفاده شود . میزهای تحریر دارای طیف گسترده ای از سبک ها و اندازه ها هستند و آنها را به گزینه ای عالی برای تقریباً هر کس که در زندگی کاری خود به فضای دسک تاپ بیشتری نیاز دارد ، تبدیل کرده است .

فقط احتیاط کنید – بعضی از میزهای L پشتی ناتمام دارند و باید در گوشه ای قرار بگیرند ، بنابراین اگر می خواهید از یکی از این وسط اتاق استفاده کنید ، جزئیات محصول خود را دوباره بررسی کنید .

میز چوبی یو شکل
میز چوبی یو شکل

میزهای U شکل مانند میزهای L شکل هستند ، اما دارای سه سطح کاری هستند که شامل یک میز اصلی ، یک پل و یک پشتیبانی است . میزهای U شکل معمولاً بسیار بزرگ هستند ، اما انواع فشرده ای وجود دارد . میز تحریر برای فردی که برای انجام موثر کار خود به حداکثر فضای کار نیاز دارد ، ایده آل است .

میزهای کار تقریباً همیشه دارای وسایل ذخیره سازی نیز هستند ، بنابراین با این نوع دکوراسیون می توانید فضای زیادی برای بایگانی و تجهیزات داشته باشید .

میزهای ایستاده و قابل تنظیم به کاربر این امکان را می دهند که در طول روز کاری بین نشستن و ایستادن متناوب باشد . میزهای ایستاده ثابت هستند و باید در ترکیب با یک میز ارتفاع استاندارد یا یک چهارپایه قابل تنظیم برای ارتفاع استفاده شوند . میزهای قابل تنظیم ارتفاع دارای سطح کاری هستند که می توانند از طریق مکانیسم الکتریکی یا مکانیزم دستی بالا و پایین بروند .

میز چوبی قفسه دار
میز چوبی قفسه دار

میزهای Credenza  ( دارای قفسه ) چوبی واحدهای ذخیره سازی باریکی با فضای زانو هستند که به آنها امکان استفاده به عنوان ایستگاه کاری را می دهد . Credenzas معمولاً دارای یک یا دو پایه ذخیره سازی است و معمولاً همراه با میز U شکل استفاده می شود .

انواع کابین های چوبی
انواع کابین های چوبی

کابین های چوبی از یک سطح کاری تشکیل شده اند که توسط پارتیشن های مدولار احاطه شده اند . کابین ها برای استفاده به عنوان ایستگاه های کاری کارمندان در یک شرکت متوسط تا بزرگ که تعداد زیادی کارمند برای نشستن در یک مکان باز وجود دارد بسیار مناسب هستند .

میز تحریر چوبی
میز تحریر چوبی

میزهای چوبی لپ تاپ و میز تحریر دارای طرحی شبیه میز هستند که از یک سطح کاری جادار و بدون پایه تشکیل شده است . هر ذخیره ای که در یکی از این میزها وجود داشته باشد به شکل کشوی مداد و / یا سینی صفحه کلید در مرکز سطح کار خواهد بود . معمولاً توصیه می شود در صورت نیاز به فضای ذخیره سازی اضافی ، از پایه های متحرک استفاده شود .

میز چوبی گوشه ای
میز چوبی گوشه ای

میزهای گوشه ای برای استفاده در گوشه اتاق طراحی شده اند . این نوع میز با میز L شکل متفاوت است زیرا کاربر قرار است در گوشه گرد میز بنشیند نه در یکی از کناره های شکل  L .

چه میز تحریر چوبی بخرم ؟

اندازه میز انتخابی شما با توجه به اندازه دفتر کار و نوع کار شما تعیین می شود . این مراحل را انجام دهید تا تعیین کنید میز تحریر مناسب شما و فضای شما چیست .

اندازه دفتر کار خود را اندازه گیری کنید تا مشخص شود میز کار در داخل فضا چقدر امکان جای گرفتن دارد . هنگام اندازه گیری متراژ مربع منطقه ای که می خواهید میز کار خود را در آن قرار دهید ، حداقل دو فوت فاصله در اطراف آن داشته باشید .

درها و راه پله ها را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید میز از ابتدا به دفتر کار شما راه پیدا می کند . اگر راههای باریک یا راه پله ای باریک برای حرکت در اتاق مورد نظرتان وجود داشته باشد ، ممکن است بخواهید میز کار خود را تهیه کنید که خیلی بزرگ نباشد یا برای جمع آوری (RTA) آماده باشد ، فقط برای ساختن مطمئن باشید که مناسب خواهد بود .

میز جدید من از چه نوع موادی ساخته شود ؟

ورقه : ورقه اگرچه می توان تخته ، ورقه ای را به گونه ای ساخت که به نظر می رسد دارای دانه های چوب واقعی باشد ، اما در واقع از نوعی تخته خرده چوب یا بدون چاپ دانه چوب ساخته می شود . میزهایی که دارای سطح لمینت ( سرامیک ) هستند برای دفاتر پر رفت و آمد ایده آل هستند زیرا لمینت به راحتی خراشیده نمی شود و به راحتی تمیز و نگهداری می شود . ورقه تخته ای نیز گزینه مقرون به صرفه ای است که آن را به گزینه ای مناسب برای مشاغل با بودجه محدود تبدیل کرده است .

روکش چوب : روکش چوب در بین کسانی که خواهان داشتن ظاهری واقعی از چوب هستند بدون پرداخت هزینه زیاد دکوراسیون جامد از چوب خوب است . میزهای روکش پایه ای مشابه دکوراسیون لمینت دارند ( مانند تخته خرده چوب ) ، اما بالای آن یک لایه نازک از چوب واقعی دارند . میزهای روکش برای تمیز کردن و مراقبت از پیچیده تر از ورقه پلاستیکی است ، اما لایه روکش بسیار غنی تر است که بسیاری از دفاتر کار ترجیح می دهند .

روکش چوبی
روکش چوبی

چوب جامد :  همانطور که از نام آن پیداست ، میزهای چوبی جامد از چوب جامد ساخته شده اند . این میزهای زیبا از بالاترین کیفیت برخوردار هستند اما بسیار سنگین بوده و می توانند بسیار گران قیمت باشند .

چوب جامد
چوب جامد

فلز :  اگرچه میزهای کاملاً فلزی را می توانید پیدا کنید ، اکثر آنها دارای روکش چوبی یا شیشه ای هستند و فقط دارای چارچوب فلزی برای پایداری و زیبایی های صنعتی هستند . میزهای فلزی معمولاً از فولاد ساخته می شوند ، هرچند ممکن است اندازه گیری آنها متفاوت باشد و میز کار می تواند در پوشش روکش کروم یا پودر باشد .

شیشه : در مورد میزهای شیشه ای ، سطح کار معمولاً از شیشه های معتدل ساخته می شود که ضخیم است تا از خرد شدن جلوگیری کند . این معمولاً با چارچوب فلزی تکمیل می شود . تمیز کردن شیشه آسان است اما اثر انگشت را به راحتی نشان می دهد . اگر یک روکش شیشه ای کامل نمی خواهید ، گزینه های بالای چوبی با منبت شیشه ای در دسترس است .

میز شیشه ای
میز شیشه ای

نوشته شده توسط : فیروزه پاکزاد

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us