استفاده از میزهای دکوری و کاربردی می تواند زیبایی خانه شما را چندین برابر کند. میز گرد برای دکوراسیون خانه یکی از پرطرفدار ترین میزها محسوب می شود. در این مقاله همراه ما باشید تا بررسی کنیم کدام میز زیبایی بیشتری به خانه می دهد.

میز ناهار خوری گرد یا مستطیل؟

اگر شما قصد خرید میز ناهار خوری دارید اول از همه باید در نظر بگیرید که کدام نوع میز برای تجمع مهمانان و یا اعضای خانه صمیمی تر است؟ اگر شما به دنبال ایجاد جمعی دوستانه و صمیمی هستید می توانید از میزهای گرد استفاده کنید و اگر به دنبال میزی رسمی و مجلسی هستید بهتر است از میزهای مستطیل مربع شکل استفاده نمائید.

میز گرد برای دکور و تزئین خانه

میز گرد کوچک بهترین گزینه برای قرار گرفتن در گوشه خانه و زیبایی بخشیدن می باشد. برای مثال می توانید از میزهای گرد برای راهروها و ورودی منزل استفاده کنید و یا کنار مبلمان حال و پذیرایی یک میز تزئینی قرار دهید و روی آن یک گلدان زیبا و یا مجسمه قرار دهید.

میز گرد
میز گرد

در ادامه شما را با مشخصات و مزایا و معایب میزهای گرد و مربع شکل آشنا خواهیم کرد.

همه چیز درباره میز گرد و مشخصات آن

میز گرد بهترین انتخاب برای خانواده هایی است که فرزندان کوچک دارند و به دنبال یک میز کاربردی و کم جا برای خانه خود هستند. علاوه بر این همانطور که در ابتدا اشاره کردیم میز گرد موجب ایجاد فضای صمیمانه می شود و شما می توانید یک شام و یا ناهار خوب را در کنار عزیزانتان میل کنید.

از طرفی دیگر از لحاظ هندسی هم در نظر بگیریم میز گرد به دلیل نداشتن گوشه و تیزی احساس آرامش بیشتری را نسبت به میزهای مستطیل و مربع شکل القا می کند.

میز ناهارخوری گرد
میز ناهارخوری گرد

و اما اگر بخواهیم در رابطه با معایب میزهای گرد صحبت کنیم باید بگوئیم که این میزهای در فضاهای بزرگ ممکن است موجب ایجاد فضای پرتی شوند و به همین خاطر ممکن است فضای بیشتری را اشغال کنند. از دیگر معایب این میز ها می توان به این اشاره کرد که نمی توان آنها را مانند میزهای مستطیل شکل در گوشه ی خانه قرار داد و برای ایجاد زیبایی بیشتر باید در مرکز سالن پذیرایی قرار گیرند. همچنین فراموش نکنید که درمیزهای سایز بزرگ دسترسی به وسایل و غذاها کمی دشوار است و اگر علاقه به خرید میزهای گرد بزرگ دارید می توانید از میز های گرد گردان و چرخشی استفاده کنید که این مشکل را حل کرده است.

همه چیز درباره میز مستطیل شکل و مشخصات آن

میزهای مستطیل شکل برای خانواده های 4 نفره بسیار پیشنهاد می شود. علاوه بر این میزهای مستطیلی برای فضاهای مستطیل شکل مناسب بوده و برخلاف میز های گرد می توانی آن را در کنج خانه قرار داد و فضای کمتری را اشغال کرد. همچنین دسترسی به استفاده از وسایل روی میز نسب به میز های گرد متعاقبا راحت تر خواهد بود.

میز مستطیل شکل
میز مستطیل شکل

از معایب میز های مستطیلی می توان به این اشاره کرد که اضافه کردن صندلی به این میزها کمی سخت بوده و تنها به همان تعدادی که دور میز صنلی قرار دارد افراد می توانند از آن استفاده کنند.

میز مسطیلی
میز مسطیلی

در نهایت می توان گفت شما باید متناسب با سلیقه و نوع استفاده ای که می خواهید از میز ببرید شکل آن را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که فضای خالی موجود در منزل هم یک بخش مهم است که باید به آن هم برای خرید میز توجه نمائید.

امیدواریم که این مطلب اطلاعات کافی به شما عزیزان داده باشد. همچنین می توانید برای مشاوره در رابطه با خرید میزها و مبلمان چوبی با متخصصان ما تماس برقرار نمائید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us