در این بخش از سایت می خواهم یکی از خدمات ارزنده گروه سونا سازان را تشریح کنم :

قیمت ساخت سونا خشک

نصب چوب برای ساخت سونا خشک، یک روش شیک و کارآمد است که در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی و با کمترین هزینه یک سونا خشک ایستاده کنید. چوب، یک ماده طبیعی و ماندگار است که در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاوم عمل می‌کند و می‌تواند به سادگی در هر مکان نصب شود. در این مقاله، روش‌ها و مواد مورد نیاز برای نصب چوب برای ساخت سونا خشک را بررسی می‌کنیم.

ابتدا، بررسی کنید که آیا مکانی برای نصب سونا در دسترس دارید یا خیر. سوناها عمدتاً در محیط استخر ها ، باغ یا فضای باز نصب می‌شوند ، البته میتوان در واحد مسکونی هم نصب شوند ولی باید برق قوی در دسترس باشد . در صورت عدم وجود فضای مناسب در بیرون، می‌توانید درون خانه یک اتاق کوچک مجهز به سیستم اسپلیت و تهویه مناسب برای سونا ایجاد کنید.

مرحله بعدی، نصب بخش‌های چوبی است. برخی از اجزای اصلی چوبی سونا عبارتند از دیواره‌ها، سقف و پوشش بوده که می‌توانند از چوبهای مقاومی مانند کاج روسی ، سرو و یا فغ استفاده شوند. واحدهای چوبی را می‌توانید به شکل های مورد نظر خود درآورید و سپس آن‌ها را به دیواره‌ها و سقف بچسبانید. برای شکل دادن به چوبها و روکش کردن آنها از محصولات ضد آب و مقاوم در برابر شرایط محیطی استفاده نمایید. علاوه بر این، بدنه سونا را با استفاده از عایق حرارتی قوی، مانند فوم سفید پر کنید تا حرارت درون سونا نگه داشته شود.

قدم بعد، نصب و نورپردازی است. برق را به سونا متصل کرده و نورپردازی داخل آن را پیش ببرید. مطمئن شوید که از لامپ‌های تحت تأثیر حرارت برای نورپردازی استفاده می‌کنید. در صورت نیاز می‌توانید از نورپردازی LED استفاده کنید که برای سونا مناسب است.

و در نهایت، نصب تجهیزات دیگر مانند صندوق عقب برای سنگ پا، صندلی‌ها و بخاری است. برای سنگ پا در سونا می‌توانید از سنگ‌های معمولی یا سنگ‌های ولکانیک استفاده کنید. همچنین، صندلی‌هایی با بازویی محکم را انتخاب کنید تا از زمانی که در داخل سونا قرار می‌گیرید، راحتی بیشتری داشته باشید. در نهایت، بخاری را به منظور ایجاد دما و رطوبت مطلوب در سونا نصب کنید.

با نصب چوب برای ساخت سونا خشک، می‌توانید لذت یک سونا شخصی را در خانه خود تجربه کنید. توجه داشته باشید که در هر مرحله از نصب، ایمنی را در نظر بگیرید و از مواد مرغوب استفاده کنید. همچنین، برای حفظ چوب در برابر رطوبت و خشکی، آن را با مواد مناسب روکش کنید.

خدمات سونا و لمبه کوبی

لمبه چوب کاج
لمبه چوب کاج

گروه سوناسازان با تجربه ای بیش از بیست سال فعالیت حرفه ای در طراحی و ساخت سازه های آبی ( استخر و سونا ) همکنون در شهرک صنعتی خاوران مشغول به فعالیت است .

انواع مدل لمبه چوبی 

اما در رابطه با خدمات :  این گروه فقط در اکثر شهر ها امکان ارائه خدمات برای ساخت سونا را دارد .

سونای خشک زیبا و جالب
سونای خشک زیبا و جالب

خدمت اول نگهداری از سونا :

خدمات این گروه شامل سرویس های ماهانه ، تعمیرات ، رنگ و مقاوم سازی ، چک کردن تجهیزات الکتریکی و …. میشود . نکاتی ساده اما با اهمیت . مثلا تست ترموستات که باید هر ماه به دقت انجام شود . در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود احتمال یکسره شدن هیتر و آتش سوزی به احتمال قوی وجود دارد . اما گروه فن و هنر بصورت دوره ای ترموستات ، منبع حرارتی ، پوسیدگی چوبها ، خرابی درب و … را کنترل و از خرابی ها پیشگیری می کند . سرویس سونا در ابتدا فقط برای سونا هایی که توسط ما ساخته می شد اجرا می گردید اما بعد از مشاهده مشکلات برای مردم عزیزمان ، تصمیم گرفتیم این خدمت را گسترش دهیم و تبدیل شد به استاندارد سازی یک سونا و نهایتا سرویس و نگهداری . متاسفانه برخی افراد بدون داشتن اطلاعات کافی و مهارت لازم اقدام به ساخت سونا می‌نمایند که این باعث آتش سوزی ، گیر افتادن افراد در سونا ، سوختگی و.. که می‌توانید امار وحشتناک این حوادث را از طرق دنیال گشتن این موضوع در اینترنت ، مشاهده کنید .

خدمت دوم : اموزش نگهداری و محافظت از سونا :

خدمت سوم : ویژه کسانی است که می‌خواهند سونا بسازند : سونا بسازید و لذت ببرید .

ما بر اساس ابعاد و اندازه ای که از پروژه سونا بر می‌داریم دیواره ها ، سقف ، تخت و سکو ، هیتر و حفاظ هیتر ، تابلو برق سونا و الی آخر .. را می‌سازیم و به سازنده راهنمایی هایی جهت نصب را بصورت یک بروشور ارائه می‌دهیم . در این حالت شما بدون صرف هزینه بالایی صاحب یک سونا می‌شوید . مرحله راه اندازی و سرویس آخر توسط متخصصان این گروه انجام می‌شود و سونا با گارانتی تحویل داده می‌شود .

خدمت چهارم : هر متر مربع لمبه چوبی درجه یک فقط با رنگ و نصب 15.000.000  ریال ( قیمت ها قدیمی هستند )  .  برای دریافت قیمت به لینک ” قیمت روز لمبه ” مراجعه کنید . قیمت ها مداوم در حال تغییر هستند . 

لمبه کوب چوبی ، طراحی و ساخت لمبه چوبی
عکس لمبه

قیمت ها قدیمی هستند برای گرفتن قیمت جدید با ما در تماس باشید

قیمت لمبه های این گروه از 400.000 ریال ( لمبه 17 میلیمتر × 10 سانتی متر  ) آغاز می شد و تا 1100.000 ریال بابت یک متر مربع لمبه ادامه داشت . البته ارزانتر هم امکان تهیه لمبه چوبی داریم مثلا 340.000 ریال چوب معمولی ، چوب ما برای برش لمبه از نوع درجه یک روسی است که عملیات کوره و خشک کن بر روی آنها انجام شده . به لطف ارتباطات و گستردگی وب‌سایت گروه سوناسازان ، توانستیم چوب را مستقیما از روسیه وارد کنیم و قیمت هر متر مربع لمبه 13 میل را به مبلغ 298.000 ریال رساندیم . چوب این نوع لمبه از کاج درجه یک روسیه می باشد که بعد از خشک شدن در کوره های مخصوص آماده  کار بر روی سونا ، دیواره و سقف کاذب لمبه می شوند .

 

نصب لمبه چوبی

Sauna Timbers, Parts & Fittings

سونا چوب تخته و اتصالات

طراحی و ساخت انواع لمبه سقف ، کمبه های مخصوص کف ، لمبه کاری سقف دیوار و کفپوش ، پارکت

لمبه سونا با چوب کاج فنلاندی ترموود

چوبهای ترموود یا تخته فنلاندی ترمووود : ترموود چست ؟ بشر به مرور زمان به این نکته پی برد که نیم سوز کردن چوب باعث میشود مقاومت آن تا حدی افزایش یابد . و بعد از حرارت دادن چوب ، این چوبها به موادی آغشته میشوند که میتواند چوب را تا حدود 70 درصد در برابر رطوبت حفظ کند .

قیمت چوب ترمووود

اما اینکه میگویند چوب ترموود 100% در برابر رطوبت و uv  اشعه مضر نور خورشید به نظر من دروغ است .

البته این نظر حاصل بیش از بیست سال تجربه بوده .

بهترین چوب برای سونا چوب کاج نراد است . چوبهای منظقه فنلاند بسیار مرغوب هستند این چوبها از نظر ظاهر سفید ( پنبه ای ) کم گره ( معروف به گره فندقی ) و بسیار سبک هستند . میزان اکوستیک و عایق این چوبها برای سونا عالی است . بدلیل چگالی پایین این چوب ها از هدایت الکتریکی و گرمایش پایینی برخوردار هستند . از همه بهتر بدلیل ماهیت روغنی بودن این گونه ، انها به سادگی مورد هجوم موجودات موذی مانند موریانه قرار نمیگیرند .

 

سونا سازان
انواع لمبه و دیوارکوب چوبی سونای خشک

عایق مخصوص سونا ابداع گروه سونا سازان

این گروه توانست هزینه برق مصرفی یک سونا را تا میزان 80 درصد کاهش دهد .

در یکی از پروژه ها به دستور جناب حسینی مدیر باشگاه برترینها ، موظف شدیم از بهترین عایق های حرارتی و رطوبتی در سونا استفاده کنیم . ما به کمک و گرفتن تجربه از کارخانه یخچال سازی یخچاوان ( جناب طباطبایی ) توانستیم به نسل جدیدی از عایق دست پیداکنیم و با کمک جناب حسینی این عایق در بدنه های پیش ساخته سونا اجرا شدند . نتیجه این شد که الان فقط روزی دو بار سونای این باشگاه روشن میشود و در صورت باز نماندن درب سونا دمای 90 درجه برای 12 ساعت 70 درجه برای 24 ساعت و 50 درجه برای 72 ساعت در سونا می ماند . این درحالیست که پروژه های دیگر سونا باید بطور مداوم هیتر یا کوره کار کنند .

کارکرد بیش از اندازه هیتر و کوره علاوه بر فرسوده شدن تجهیزات باعث میشوند تا احتمال آتش سوزی بالا رود .

همکنون این روش فقط توسط گروه سوناسازان در ایران اجرا میشود .

 نصب هیتر 100% ایمن

انواع لمبه و دیوارکوب چوبی سونای خشک
انواع لمبه و دیوارکوب چوبی سونای خشک
لمبه چوبی
انواع لمبه و دیوارکوب چوبی سونای خشک

 گروه فن و هنر ایران زمین 


مطالب مرتبط با موضوع نصب لمبه :

WhatsApp us