برگزیدگان یازدهمین نمایشگاه نگاره های چوبی معرفی و تقدیر شدند .

تهران – ایرنا – مراسم پایانی یازدهمین نمایشگاه نگاره های چوبی امروز (چهارشنبه) در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

تاریخ خبر: 31/02/1393 – 17:37
 
به گزارش روز چهارشنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم برگزیدگان یازدهمین نمایشگاه نگاره های چوبی در رشته های معرق، منبت، مشبک، خراطی، ساز سازی، گره چینی و آثار حجمی و کاربردی از سوی هیات داوران معرفی و با اهدای لوح و جوایزی از آنان تقدیر شد.

بر اساس این گزارش وجیهه جلالی و سهیلا سلامی به دلیل تلاش برای دستیابی به ویژگی های تازه ای از هنر معرق و اجرای با کیفیت به عنوان برگزیدگان رشته معرق شناخته شدند.

هیات داوران نمایشگاه عباس جلالی کیا و داود سلیمانی را به دلیل ارایه روش های سنتی هنر منبت و اجرای دقیق اثر به عنوان برگزیدگان رشته منبت اعلام کرد.

همچنین در رشته مشبک سمیه مشایخی به دلیل طراحی زیبا، اجرای دقیق و ارایه سبکی نوین از هنر مشبک – منبت برجسته به عنوان برگزیده معرفی شد.

در رشته ساز سازی نیز مشترکا مجید و سعید صفری به دلیل نوآوری و اجرای دقیق، ضمن حفظ کیفیت موسیقیایی ساز عنوان برگزیدگان این رشته را به خود اختصاص دادند.

هیات داوران نمایشگاه نگاره چوبی در آثار حجمی از پریناز خبیر به علت ارایه فرم ترکیبی از اثر حجم چوبی قدردانی کرد.

همچنین عنوان برگزیده رشته آثار کاربردی به هاله صنعتی به دلیل ترکیب مناسب هنرهای چوبی در ساخت یک اثر کاربردی تعلق گرفت.

هیات داوران اسامی هنرمندان و آثار شایسته تقدیر یازدهمین نمایشگاه نگاره چوبی را نیز اعلام کرد.

در رشته معرق از طوبی قاسمی و صیدا خواجه نژاد به دلیل انتخاب طرح و اجرای با کیفیت و مهدیه صادقی به دلیل نوآوری و ارایه ویژگی های بصری مطلوب تقدیر شد.

در رشته منبت نیز امیر منصور احمدی و مهین بدیعی به دلیل اجرای با کیفیت و سعید بهرامی به جهت تلاش برای حفظ و احیای شیوه منبت کاری آثار کاربردی سبک آباده شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در این مراسم از شادی حبیب به دلیل اجرا و ارایه با کیفیت اثر در رشته مشبک تقدیر به عمل آمد و در رشته سازی نیز سیامک میرزا پور به دلیل اجرای دقیق و حفظ کیفیت موسیقیایی سازها مورد تقدیر قرار گرفت.

آرزو چلابی نیز در رشته آثار حجمی و آزاده منتظران به دلیل ارایه آثار کاربردی به روش گره چینی سنتی و کیفیت اجرای اثر در رشته گره چینی مورد تقدیر قرار گرفتند.

هیات داوران نمایشگاه استاد رضا عیوضی را به عنوان هنرمند پیشکسوت رشته خاتم سازی شایسته تقدیر دانست و با تشخیص هیات داوران مهسا تقوی نیز به عنوان جوانترین هنرمند شرکت کننده در نمایشگاه مورد تشویق قرار گرفت.

یازدهمین نمایشگاه نگاره های چوبی از 17 اسفند 1392 در سازمان میراث فرهنگی آغاز به کار کرد و بیش از 400 اثر از هنرمندان رشته های منبت، مشبک، ساز سازی، خراطی و … در معرض دید عموم قرار گرفت.

مطالب مرتبط :

WhatsApp us