همزمان با نوروز 92 در آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه هنر‌های سنتی و صنایع دستی در مسجد کبود

اخبار صنایع دستی ایران زمین

مسجد کبود تبریز

مسجد کبود تبریز

Blue Mosque, Tabriz

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از نمایش و عرضه نوروزی محصولات صنایع دستی و سوغات استان در رواق‌های فیروزه جهان اسلام خبر داد.
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با آغاز سال نو، نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی در رواق های مسجد کبود برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر عرضه نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدیدکنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه های این نمایشگاه خواهند بود.

محمدی یادآور شد: با توجه به استقبال گسترده گردشگران نوروزی که در سال های گذشته از چنین نمایشگاه هایی صورت گرفته، پیش‌بینی می شود امسال با متنوع و پربار کردن هرچه بیشتر این نمایشگاه، شاهد حضور خوب گردشگران نقاط مختلف کشورمان از هنرهای سنتی آذربایجان شرقی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان نمایشگاه های عرضه صنایع دستی را تنها مختص به مسجد کبود ندانست و گفت: در نوروز سال 92 نیز مانند روال سال های گذشته، شهرها و روستاهای هدف گردشگری استان و همچنین برخی از اماکن ویژه گردشگری تبریز نیز میزبان علاقمندان به آثار هنری و صنایع دستی و سوغات استان خواهد بود.

محمدی تشریح کرد: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نوروزی در شهرستان‌های تبریز، مراغه، میانه ، جلفا، اهر، مرند و همچنین مجموعه های فرهنگی و تاریخی و طبیعی تبریز مانند مسجد کبود تبریز، بوستان ائل گلی ، مجتمع های بین راهی و کمپ های ورودی شهرستانهای استان و پارک‌های مسافر برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه صنایع دستی مسجد کبود هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه‌گری سنتی ، فرش های هنری، سفال و سفالگری، سبد بافی و لباس های محلی آذربایجان شرقی ارائه می شوند.

تراب محمدی افزود: سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی و همچنین سوغاتی های متنوع خوراکی دیگر غرفه های این نمایشگاه را تشکیل می دهند.

محمدی یادآور شد: نمایشگاه صنایع دستی در رواق های مسجد کبود فروردین ماه سال 92 آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی آذربایجان شرقی خواهد بود.
منبع: خبرگزاري فارس

WhatsApp us