نورپردازی تکان دهنده منزل!

در این مطلب درباره موضوعات زیر میخوانید و مشاهده میکنید :

نورپردازی داخلی خانه٬ نورپردازی در دکوراسیون٬ ایده نورپردازی٬ نورپردازی مناسب٬ نورپردازی نمای بیرونی٬ نورپردازی

نو و نورپردازی هویت تازه ای به فضا می بخشد. برای اینکه نورپردازی خوبی داشته باشیم، به لوستر و چراغ های مناسب نیاز داریم. بنابراین، باید هنگام خرید لامپ، لوستر، آباژور و لوسترهای دیواری نهایت دقت را به خرج دهیم و گزینه های درست و مناسب خریداری کنیم.

نور به خانه روشنایی می دهد

لوستر، آباژور و چراغ زینت بخش هر خانه ای هستند. این وسایل خانه را باید همچون جواهر تصور کرد. این منابع نوری نظر بیننده را به خود جلب می کنند. به همین دلیل، باید در انتخاب شکل، طرح، رنگ و اندازه آنها توجه زیادی به خرج دهید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

چلچراغ

لوستر یکی از عناصر تزئین اتاق های مختلف خانه است. وقتی لوستری زیبا و متناسب با طراحی و دکوراسیون خانه انتخاب می کنید، به محض ورود به هر اتاق نخستین چیزی که به چشم می آید لوستر است. لوستر چلچراغی یکی از انتخاب های خوب برای نشیمن و پذیرایی است. این نوع لوستر می تواند کریستالی یا ترکیبی از چوب و فلز باشد. جنس و طرح آن به سلیقه و البته دکور خانه بستگی دارد.

 آویز

آویز، لوسترهای کوچک تری هستند و همان طور که از نامشان پیدا است طول زیادی دارند. این آویزها را می توان به تنهایی با همراه با چند آویز دیگر به سقف نصب کرد. برای اتاق های کوچک خوب است فقط یکی از آنها را نصب کنید. اما مثلا برای بالای جزیره یا کانتر آشپزخانه، می توانید سه آویز زیبا و یک شکل را به یک قد یا کوتاه و بلند نصب کنید.

چراغ های سقفی

در اتاق هایی همچون آشپزخانه یا نشیمن یا راهروهای خانه می توانید از چراغ هایی که به سقف نصب می شوند، استفاده کنید. این چراغ ها در شکل و طرح های متنوعی در بازار موجود هستند. البته باید بدانید این نوع لوسترها بسیار کمتر از چلچراغ ها جلب توجه می کنند.

لوستر دیواری

از این لوسترها می توان در مکان هایی همچون آینه حمام یا دستشویی یا جلوه دادن به قاب عکس یا آثار هنری استفاده کرد. لوسترهای دیواری بیشتر جنبه تزئینی دارند تا نوردهی.

 آباژورهای زمینی یا رومیزی

آباژور، رایج ترین وسیله نورپردازی خانه است که برای زیبایی و دکور فضاهای مختلف از آن استفاده می شود. آباژورها پایه های بلند یا کوتاه دارند و می توان آنها را روی زمین یا میز قرار داد. با کمک آباژور می توانید جلوه نوری خاصی به فضاهای نشیمن یا پذیرایی ببخشید. حتی برای اتاق خواب نیز بسیار کاربرد دارند.

انتخاب لامپ مناسب

خود لامپی که برای لوستر، آباژور یا … انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است. بهتر است از ترکیب نورهای زرد و سفید در خانه استفاده کنید. در ضمن، لامپ نو نور بیشتری هم دارد.

هالوژن های توکار

یکی از انواع نورهای تزئینی در خانه، هالوژن هایی است که در سقف، آرک آشپزخانه یا دیوارها کار می شوند. با کمک این هالوژن ها می توان نورپردازی زیبایی در فضا ایجاد کرد. به طور مثال، می توان لوستر را خاموش و هالوژن ها و آباژورها را روشن کرد تا فضایی رمانتیک ایجاد شود.

نورپردازی به روش سنتی

اگر خانه شما دکور قدیمی دارد، نورپردازی آن نیز باید سبک قدیمی و کلاسیک داشته باشد. به طور مثال، دیوارکوب های برنجی یا برنزی، لوسترها و چلچراغ هایی از جنس برنز و طراحی کلاسیک انتخاب کنید.

لوسترهای مدرن

در خانه هایی که دکوراسیون مدرن دارند، باید لوستر مدرنی نیز انتخاب کنید. لوسترهای مدرن اصولا شکل ساده و جزئیات کم دارند. این لوسترها از جنس استیل، کروم و شیشه تهیه می شوند.

مناسب طراحی میانه

طراحی میانه در واقع نوعی طراحی میان طراحی مدرن و کلاسیک است. این نوع طراحی امروزه طرفداران بسیار در دنیا دارد. برای این دکور باید از لوسترهای مناسبی هم استفاده کرد: لوستری که از مواد ساده همچون آهن چکش کاری شده، ساخته شده اند و تزئینات زیادی هم دارند.

نور اتاق کار

آشپزخانه یکی از مهم ترین اتاق های خانه برای نورپردازی است. باید لوسترهای مناسب برای این اتاق را انتخاب کنید. اصولا آویزهایی که بالای کانتر یا جزیره قرار می گیرند گزینه های مناسبی هستند.

روشنایی اتاق خواب

بسیاری از ما برای اتاق خواب لوسترهای ساده یا آویز در نظر می گیریم. اما خوب است از لوسترهای بزرگ و چلچراغی برای اتاق های بزرگ استفاده کنیم. برای مطالعه یا خواب می توانید از نور آباژور روی میز یا روشنایی های دیواری بهره بگیرید.

لوستر حمام

احتمالا با خود می گویید چه کسی برای حمام لوستر می خرد؟ اما به تازگی چلچراغ های زیبایی برای حمام طراحی و عرضه شده اند که هویت جالبی به این فضا می بخشند. با کمک این چلچراغ ها می توانید حمام را به شکل مدرنی تزئین کنید.

لوستر دیواری روشویی

قسمت روشویی دستشویی نیز مکانی است که لازم است نورپردازی خوبی داشته باشد. به طور مثال، می توانید از در کنار یا بالای آینه این اتاق از لوسترهای دیواری استفاده کنید.

یافتن اندازه و فاصله مناسب

در نورپردازی خانه، توجه به اندازه و فاصله لوستر از زمین نیز بسیار مهم است به همین دلیل بد نیست اندازه های زیر را در نظر داشته باشید:

• فاصله لوستر از سقف سه متری باید حدود 68.5 تا 76 سانتی متر بالاتر از میز ناهارخوری باشد. برای سقف های بلندتر باید حدود 7.5 سانتی متر برای هر 30 سانتی متر در نظر بگیرید.

•لوستری انتخاب کنید که بزرگ تر از عرض میز منهای 30.5 سانتی متر نباشد.

•آویزها را در فاصله 89 تا 102 سانتی متری از بالای سطح کانتر آشپزخانه نصب کنید.

انتخاب آباژور مناسب

با یک حساب سرانگشتی، باید توجه داشته باشید که قاعده آباژور باید حدود 20 سانتی متر عریض تر و دوسوم بلندتر از از قاعده پایه آباژور باشد.
منبع برترینها

برچسب‌ها: دکوراسیون, طراحی, فضاسازی

WhatsApp us