نکاتی در مورد درخت گردو

درختان گردوی سیاه معمولاً به ارتفاع 3 متر یا بیشتر با تنه‌ هایی به قطر 1 متر می‌ رسند و مقادیر فراوانی دانه ثابت و مستقیم تولید می ‌کنند –  ( رویای یک چوب ‌بر )

درباره چوب گردو , تشخیص چوب گردو , مقاله درباره چوب گردو
تشخیص چوب گردو

همه چیز در مورد شکل این چوب است

درختان گردوی سیاه معمولاً به ارتفاع 3 متر یا بیشتر با تنه‌ هایی به قطر 1 متر می ‌رسند و مقادیر فراوانی دانه ثابت و مستقیم تولید می‌ کنند . کارگران نجاری همچنین به دنبال درخت گردو هستند زیرا چوب فاق آن دانه ‌های شعله ‌مانند تماشایی تولید می‌ کند . یکی از منابع چوبی بسیار برجسته ، درخت گردو است . حتی درخت کنده پایین اغلب دانه ‌های فشرده و موج ‌دار تولید می‌ کند و درخت گردو را به یکی از محبوب ‌ترین درختان الوار تبدیل می‌ کند .

با چوب های قلب از بنفش مایل به قهوه ای تیره تا مایل به قرمز مایل به قهوه ای ، چوب صنوبر کرم رنگ گردو تضاد واضحی را ارائه می دهد که اکثر کارگران چوب در قسمت های قابل مشاهده پروژه ها از آن اجتناب می کنند . با چوب اولیه و دیرهنگام که از رنگ و اندازه منافذ مشابه تشکیل شده است ، حلقه های رشد نشان می دهند ، اما نه با کنتراست مشخص بلوط یا خاکستر .

همه چیز درباره چوب گردو

4  الگوی دانه های دلخواه برلز

درختان گردو اغلب دارای برجستگی های زگیل مانندی هستند که به نام فرز شناخته می شوند و یک الگوی چرخشی محکم ایجاد می کنند . جواهر درخت گردو ، کرفس اغلب به روکش تبدیل می شود .

تشخیص چوب گردو
تشخیص چوب گردو

چوب فاق

چوب فاق ، جایی که شاخه‌ ها تنه درخت را قطع می‌ کنند ، معمولاً در سایر الوارها رد می ‌شوند ، اما الگوهای V شکل با ارزشی در گردو به دست می ‌آیند .

تشخیص چوب گردو
تشخیص چوب گردو

الگوی خطی

الگوی خطی از گردوی اره ‌افشان حتی به تخته ‌های معمولی جلوه ‌ای شکل می ‌دهد ، در حالی که رنگ‌ آمیزی تیره روی چوب اولیه و یا دیرهنگام زیبایی چوب را کاهش می ‌دهد .

تشخیص چوب گردو
تشخیص چوب گردو

الگوی راه راه

الگوی راه راه ثابت گردو که معمولاً به عنوان روکش در دسترس است ، در مواقعی که نیاز به جلوگیری از غلبه بر دانه دارید ، انتخاب خوبی است .

تشخیص چوب گردو
تشخیص چوب گردو

مثل یک رویا عمل می کند

اگرچه چوب گردو نسبتاً سفت است ، اما هنگام کار با دست ، فشار زیادی بر دستگاه یا ماهیچه‌ های شما وارد نمی‌ کند . و جزئیات واضحی را از یک بیت روتر ، چاقوی حکاکی یا سایر ابزارهای برش در خود نگه می دارد .

اگرچه چوب گردو بوی شیرین مشخصی تولید می کند و ممکن است برایتان مطبوع باشد اما سعی کنید زیاد بوی این چوب را استنشاق نکنید . درخت گردو می ‌تواند ریه ‌ها و مجرای بینی را تحریک کند و برخی از کارگران چوب واکنش آلرژیک شدید را گزارش می‌ کنند . بنابراین پیش جمع آوری گرد و غبار از ماسک استفاده کنید و کارتان را با ماسک تنفسی تکمیل کنید .

کمد اسلحه

تشخیص چوب گردو
تشخیص چوب گردو

بی عیب و نقص تا پایان

متوجه خواهید شد که گردو به راحتی هر شکلی را می ‌پذیرد . گردو که معمولاً به دلیل رنگ تیره طبیعی انتخاب می شود ، به ندرت لکه دار می شود . با این حال ، ممکن است به رنگ های انتخابی نیاز داشته باشد تا تغییرات تن را یکنواخت کند ، یا همان طور که نشان داده شده است ، چوب صنوبر را با چوب قلب مطابقت دهد .

پر کردن منافذ قبل از اتمام کار باعث ایجاد یک سطح فوق العاده صاف می شود . و از آنجایی که می ‌توانید بدون پرکننده‌ های منافذ تجاری نامرتب این کار را انجام دهید ، انجام این کار با چوب گردو آسان ‌تر از چوب ‌های دیگر است : پس از سنباده زدن ، سطح را به سادگی با روغن دانمارکی آغشته کنید ، با یک حرکت دایره ‌ای با ساینده مرطوب خشک ۴۰۰ گریت ، سطح را کاملاً خیس کنید . و دوغاب اضافی را با پاک کردن عمود بر دانه جدا کنید .

ساده تر ، یک لاک بر پایه روغن ، درخشندگی گرم و چند لایه و چند رنگ را به چوب می بخشد .

تشخیص چوب گردو
تشخیص چوب گردو

از رنگ گردو بر پایه آب برای مخلوط کردن چوب صنوبر روشن و چوب دل تیره گردو استفاده کنید . با مرطوب کردن چوب قلب با آب شروع کنید تا رنگ تمام شده آن را قبل از کار کردن روی چوب ، در ترکیب با آب را مشخص کنید .

رنگ قرمز کوره ای با طراوت

بسیاری از کوره خشک کن ها گردو را با بخار آب آماده می کنند تا بتوانند چوب خامه ای و سفید را تیره کنند و تضاد آن را با چوب قلب به حداقل برساند . این عمل باعث افزایش بازده رنگ چوب به طور قابل قبولی می شود ، اما همچنین رنگ قرمزی از چوب قلب را افزایش می دهد و آن را به رنگ خاکستری تبدیل می کند .

از طرف دیگر ، چوب گردوی خشک شده در هوا ، چوب خامه‌ ای خود را حفظ می‌کند ، همچنین چوب عمیق و شکلاتی و انواع رنگ ‌های بنفش و قرمز را که در دانه آن مخلوط شده است ، حفظ می ‌کند .

سه دانه در حال رنگ شدن

تشخیص چوب گردو
تشخیص چوب گردو

مترجم : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : چوب گردو ، نکات چوب گردو

منبع : woodmagazine.com

مطالب مرتبط با موضوع چوب گردو :

WhatsApp us