نکات مهم در دکوراسیون چوبی

درود بر شما

نجاری فن و هنر کار با چوب و ابزار است.

اکثر کسانی که باچوب کار می‌کنند، از یک انرژی خاص و احساس خوب صحبت می‌کنند. به همین خاطر و به جرات می‌توان گفت یکی از پرطرفدارترین کارهای جهان کار با چوب است.

نکات زیر نکاتی هستند که در مجموعه فن و هنر رعایت می شوند .

1 . پاسخگویی و با حوصله و دقیق جواب دادن به کارفرما

2 . قیمت ها معقول و منطقی باشد

3 . هرزمان که بخواهید بتوانید از کارگاه بازید و روال ساخت را چک کنید .

4 . طرح 3d  و رنگ نهایی از ابتدا مشخص شود .

5 . از مراحل کار گزارش داده شود . عکس , فیلم و..

6 . خوش قولی در کاریهایی که با دست و نیروی انسانی انجام می شود حرف اول را می زند .

7 . حضور کارفرما هنگام رنگ آمیزی .

8 . تحویل درب منزل .

9 . خدمات بعد از فروش .

10 . تعمیرات رایگان

 

سفارش دکور به کارگاه نجاری معتبر

اگر قصد سفارش یک کار چوبی را به یک واحد نجاری دارید، این مطلب را کامل بخوانید

1. تایین صلاحیت یک واحد صنعتی

امروزه احداث یک کارگاه نجاری ساده ترینکار در ایران است، چراکه عملکرد اتحادیه و دولت در ساماندهی این مشاغل بسیار ضعیف و در برخی موارد کاملآ یکطرفه و بدور از سیاست های حمایت از مشتری میباشد. گروه فن و هنر بیش از 57 سال سابقه فعالیت دارد و وقتی نگاه می‌کنیم به اطراف خود و بخصوص شهرک های صنعتی برخی کارگاه ها را می‌بینیم که با سابقه کمتر از یک سال فعالیت احداث شده اند. واین به معنای این است که واحد های صنعتی در حال ایجاد هستند که تجربه و شرایط لازم برای اجرای یک پروژه را ندارند.

2. مشتریان قبل آن مجموعه را جستجو کنید

مثلا : در رزومه گروه فن و هنر، نام بیشتر مشتریان درج شده، بعضی از آنها مثل رستوران شاندیز عمومی و در دسترس هستند. شما به راحتی میتوانید با روابط عمومی رستوران تماس بگیرید و درباره حسن انجام کار یا ضعف مجموعه سوال کنید. و اطلاعات کسب کنید.

3. همه نجارها، همه کارهای چوبی را متخصص نیستند. برخی درب ساز هستند.

الف : درب سازان

ب : مبل سازان

ج : کفپوش و پارکت، قرنیز

د : کابینت سازی

ز : ارسی سازی، گره چینی

اما رشته ای وجود دارد که همه رشته های چوبی در آن وجود دارد و آن فرنگی سازان یا نجار فرنگی کار است.

فرنگی سازی : به رشته ای در هنر و سازه های چوبی گفته می‌شود که به ساخت سازه های چوبی پیچیده و قوس و گره و هندسی می‌پردازند. این افراد همانند یک مهندس به فنون طراحی و ساخت مسلط هستند.

باید کار را به کاردان سپرد.

ببینید کیفیت سازه های آن کارگاه در چه حدی است.

4. شخصیت و حوصله مدیران و افراد مجموعه

نجاری کاری توام با صبر، حوصله و عشق است، افرادی که این خصوصیات را ندارند نمی‌توانند محصولی زیبا و ماندگار به شما تحویل دهند.

6. یک نجار خوب باید چه مهارت هایی داشته باشد

برخورد با نجاران اغلب دوحالت دارد : یا برای اندازه گیری آمده اند یا شما به کارگاه ایشان رفته اید. یک مشتری باهوش از حرکات و ژست یک آدم فنی می‌تواند به مهارت وی پی ببرد.

مثلا اگر نجار برای اندازه گیری آمده است به مهارت و دقت در کار با متر توجه کنید. افراد حرفه ای روش های جالبی برای متر کردن دارند.

دقت در درج اعداد و ثبت اطلاعات پروژه.

چشمان تیز و رفتار حرفه ای

ساخت درب چوبی اتاق

شناخت مراحل ساخت درب های چوبی
چوب روس به دلیل کیفیت بهتر و مقاومت بیشتر نسبت به بقیه چوب ها، عموما چوب مصرفی برای ساخت درب های چوبی مانند درب وورودی و درب اتاق و …می باشد.

درب ورودی
درب اتاق
مراحل ساخت درب چوبی اینگونه است که ابتدا چهارچوب یا همان کلاف چوبی مستطیل شکل اولیه درب با ابعاد و اندازه های تعیین شده را آماده می کنیم به این شکل که:

چهارچوب درب به ابعاد ۱۰/۲ cm، پهنای ۷ cm، ضخامت ۴ cm، عرض ۹۰ cm با پهنای ۷ cm و ضخامت ۴ cm بریده شده و سپس با استفاده از اتصال کام و زبانه، آن ها را در هم چفت نموده و به وسیله منگنه و میخ کاملا محکم می شود.
جای قفل درب را پس از کامل شدن چهارچوب اولیه در اندازه تقریبی ۰۵ cm از لبه مشخص می شود.
یک طرف چهارچوب را با چسب محکم کرده و یک تخته ی چوبی که به عنوان کاور یا روکش عمل می کند روی آن قرار گرفته و اطراف آن میخ کوبیده می شود تا کاملا ثابت شود.
در این مرحله چهارچوب برگردانده شده و داخل آن که یک قاب تو خالی می باشدبه وسیله شبکه های هانیکام یا همان کارتون های مشبک یک دست، پر می شود. بعد از آن کاور یا روکش دوم چسب کاری شده و روی دیگر چهارچوب که خالی مانده است قرار گرفته، میخکوب و ثابت می گردد.
در این مرحله که مرحله نهایی می باشد، درب زیر دستگاه پرس قرار گرفته پس از گذشت ۱۵ دقیقه روکش ها و چهارچوب کاملا به هم چسبیده و پرس می شوند. سپس درب از زیر دستگاه خارج شده و توسط اره برقی اضافات و مازاد روکش ها بریده شده و برای مرحله رنگ کاری آماده می شود.
نکات مهم در مورد ساخت درب چوبی
باید توجه شود که داخل درب های چوبی  که روکششان ابزار خورده (تراش خورده) هستند، از کارتون های توخالی و مشبک در قاب آنان استفاده شود زیرا در حین پرس اگر از قیر میانی در ساخت آنها استفاده شده باشد، قسمت ابزار خورده به داخل فشار آورده و  احتمال شکستن روکش درب را بسیار بالا می برد.
استفاده از قیر میانی به فاصله هر۴ cm، در ساخت درب های چوبی که روکش آنها کاملا صاف و یکدست می باشد، باعث می گردد موج درب ها بسیار کم شود و مقاومت آن در برابر اصابت ضربه یا هنگام پرس شدن، بالا رود.

مدل در چوبی اتاق خواب

مرکز فروش درب چوبی در تهران

درب چوبی ورودی ساختمان
قیمت درب چوبی ورودی آپارتمان

درب اتاق خواب سفید

جدیدترین مدل درب چوبی اتاق

قیمت درب اتاق خواب سفید

WhatsApp us