خانه » Blog » دکوراسیون » دکوراسیون چوبی » درب » واژه نامه اصطلاحات درب , انگلیسی به فارسی

اصطلاحات حرفه ای درب چوبی

وقتی به درها نگاه می کنید یا درباره آنها می خوانید ، احتمالاً با اصطلاحات جدیدی روبرو می شوید. در اینجا لیستی از کلمات و عباراتی است که اغلب هنگام توصیف درهای چوبی استفاده می شود. اگر موضوعی وجود دارد که باید در مورد آن در این لیست بدانید ، لطفاً با ما تماس بگیرید .

ARCHITRAVE: روکوب درب , یک قالب تزئینی است که در را احاطه کرده و فاصله بین لبه قاب و دیوار را پل می کند.

روکوب درب
روکوب درب

APERTURE : دریچه ای که در آن شیشه ای نصب می شود. دیافراگم درب

پنجره درب
پنجره درب

BEADING: قالب هایی که یک پانل را در یک درب محکم یا یک شیشه در یک در را احاطه کرده اند. زهوار شیشه .

زهوار شیشه , زهوار روی درب , زهوار قاب تونیک
زهوار شیشه , زهوار روی درب , زهوار قاب تونیک

BESPOKE DOORS : درب که سفارشی ساخته شده برای پاسخگویی به نیازهای فردی است. انتخاب جایگزین درهای موجود در بروشور به مشتریان اجازه می دهد تا اندازه ها و طرح های جایگزین را مطابق با نیازهای خاص خود درخواست کنند. طراحی و ساخت انواع درب های سفارشی در ابعاد و سایز و طرح مختلف .

انواع درب چوبی سفارشی در سایز و شکل مختلف
انواع درب چوبی سفارشی در سایز و شکل مختلف

BI-FOLD: اینها درهایی هستند که هنگام باز شدن با هم جمع می شوند تا فضا را ذخیره کنند ، با استفاده از یک سیستم ردیابی که در را قادر می سازد تا در موقعیت خود قرار گیرد. دوچرخه ها مخصوصاً برای فضاهای کوچکتر مناسب هستند و همچنین می توانند به صورت جفت برای ایجاد تقسیم کننده اتاق نصب شوند.

درب های تاشو
درب های تاشو

CERTIFIRE : یک فرایند مستقل و حسابرسی شده برای اطمینان از اینکه درهای آتش نشانی با استانداردهای خاصی تولید می شوند.

درهای ضد حریق با یک برچسب دائمی و قابل دستکاری که روی هر دری چسبانده شده است ، قابل تشخیص است. این برچسب جزئیات درجه آتش سوزی درب ، شماره گواهینامه ، جزئیات سازنده یا تامین کننده و یک شماره منحصر به فرد برای هر درب را ارائه می دهد. همه اینها مشخص کننده ها ، تنظیم کننده ها و خریداران را با این اطمینان که درهای آتش نشانی استانداردهای مورد انتظار آنها را برآورده می کند ، فراهم می کند.

ساختمان اصلی : ترکیب داخلی درب.

DOOR PAIRS: درب دو لنگه ؛ دو درب متقارن در مجاورت یکدیگر نصب شده و مدل شده اند و یک جفت درب را تشکیل می دهند و اندازه دو برابر باز شدن یک درب جداگانه را ایجاد می کنند. مدل درب دولنگه چوبی

درب دو لنگه چوبی
درب دو لنگه چوبی

FD30 FIRE DOORS : درب های آتش FD30 ؛ درهایی که توسط آزمایشگاه معتبر مورد آزمایش قرار گرفته اند تا اطمینان حاصل شود که قادرند بیش از 30 دقیقه در برابر عبور آتش مقاومت کنند. به همین ترتیب ، درهای ضد حریق FD60 حداقل 60 دقیقه دوام خواهند داشت.

درب ضد حریق , درب چوبی آتش
درب ضد حریق , درب چوبی آتش

FINISH : رنگ سطح در., درها را می توان به صورت تمام شده (معمولاً با یک لاک شفاف) ، یا ناتمام/ طبیعی (جایی که می توانید سطح مورد نظر خود را با رنگ اعمال کنید) عرضه کنید. رنگ کاری درب

رنگ درب چوبی , رنگ نقش برجسته روی چوب بلوط
رنگ درب چوبی , رنگ نقش برجسته روی چوب بلوط

FLAT PANEL : این پانل روی درب است که برآمده ، مورب یا پروفیل نیست. درهای پانل ، که به درهای اسلب نیز معروف هستند ، حاوی الگوهای پانل های مربع یا مستطیل هستند و یک انتخاب کلاسیک هستند.

FRAME: اجزای چهارچوب (به عنوان فریم انتظار) که در داخل یک دیوار که یک درب روی آن نصب میشود , کار گذاشته می شود .

FSC® : شورای سرپرستی جنگل یک سازمان مستقل است که مدیریت مسئولانه جنگل ها را در سراسر جهان ترویج می کند. استاندارد FSC در سطح جهانی شناخته شده است.

GROOVES: اینها خطوطی هستند که به صورت V بریده شده اند و یک الگو یا طرح ایجاد می کنند. مثل خطوط بین لمبه چوبی

درب ورودی با شیار V
درب ورودی با شیار V

HANDING : عمدتا به جفت درها اشاره می شود ، توضیح می دهد که کدام درب در جفت اول باز می شود. به عنوان مثال RHA (دست راست دور) یا LHA (دست چپ دور).

جهت باز شدن درب ها , درب راست باز شو یا چپ باز شو
جهت باز شدن درب ها , درب راست باز شو یا چپ باز شو

INLAY: یک نوار تزئینی ، طرح یا الگوی که در جلوی در تعبیه شده است. به طور معمول منبت از یک ماده تکمیلی یا رنگ جایگزین درب ، مانند روکش یا پلاستیک رنگی ساخته شده است و با سطح درب هم تراز است.

INSERT: شبیه به خاتم است اما معمولاً کمی ضخیم تر است و ممکن است با سطح درب (جلوی در) تراز نشود.نقوش میتواند از چوب , فلز یا شیشه باشد .

نقوش فلزی روی درب چوبی
نقوش فلزی روی درب چوبی

LATCH PACKS:این بسته ها شامل همه چیزهایی هستند که برای درب شما لازم است از جمله دستگیره ، لولا و مکانیزم قفل.

قفل و دستگیره درب چوبی
پک قفل و دستگیره درب چوبی

LIGHT , نور: این به یک شیشه جداگانه در یک در اشاره دارد ، به عنوان مثال درب “2 نور” دارای دو شیشه است.

LININGS/CASINGS , قاب / روکش: نام دیگری برای چهارچوب داخلی درب است.

LIPPINGS: اینها لبه درب را ایجاد می کنند و می توان آنها را اندکی کاهش داد تا متناسب با دهانه خاصی از درب باشد ، بدون این که هسته داخلی درب نمایان شود. حلقه های جامد (تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ باشند) اجازه می دهد تا لبه درها مدل شوند تا جفت های تخلیه شده تشکیل شوند.

لیپینگ درب یا بدنه چوبی ماستیف درب
لیپینگ درب یا بدنه چوبی ماستیف درب

MULLION: mullion بخشی از یک قاب است که قاب را به بخشهای مختلف تقسیم یا جدا می کند . … برای مثال ، روی یک قاب فلزی توخالی با جزئیات ، یک تکه شیشه ، پانل ها را جدا می کند ، یا یک در و شیشه یا پانل ها را جدا می کند. بر روی یک جفت در ، یک قفسه می تواند دو در را از یکدیگر جدا کند.

زهوار یا جدا کننده دو بخش در یک درب
زهوار یا جدا کننده دو بخش در یک درب

پایان رنگ آمیزی:درب برای رنگ آمیزی با کیفیت بالا رنگ آمیزی شده است. این می تواند یک اثر چوبی یا حتی دانه ای باشد.

پایان رنگ کاری درب چوبی
پایان رنگ کاری درب چوبی

PAIR MAKER: یک قالب t imber که به گونه ای طراحی شده است که روی لبه درب قرار می گیرد تا به راحتی یک جفت درب ایجاد شود.

قاب لبه بین دو درب دولنگه
قاب لبه بین دو درب دولنگه

PRE-FINISHED : درب چوبی از پیش آماده شده دقیقاً همان چیزی است که ممکن است فکر کنید: دری که کاملاً برای نصب آماده شده است . این بدان معناست که رنگ آمیزی شده ، لاک زده ، موم زده یا هر چیزی که انتخاب کرده اید باشد. … مزیت اصلی این راحتی راحتی است که بر روی درهای ناتمام ارائه می دهد.

POCKET DOOR SYSTEM , سیستم درب جیبی : این یک سیستم درب کشویی است که در دیوار تعبیه شده است ، به طوری که در هنگام باز شدن کامل در بین دو دیوار ناپدید می شود. یک راه حل محبوب و مدرن درب که برای املاک با فضای محدود ایده آل است.

درب کشویی جیبی
درب کشویی جیبی

PRIMED: درهایی که با یک لایه زیرین آماده شده اند تا برای پوشش نهایی آماده شوند. این نام به این واقعیت اشاره می کند که این درها از پیش آماده شده اند ، اغلب با رنگ سفید و به شما این امکان را می دهند که رنگ مورد نظر خود را بدون نیاز به سنباده زدن و رنگ آمیزی رنگ آمیزی کنید. مانند درب های اچ دی اف

مدل درب اتاقی , درب اچ دی اف , درب ملامینه و درب های PVC
مدل درب اتاقی , درب اچ دی اف , درب ملامینه و درب های PVC

REBATING : این امر با تراشیدن شیار در لبه های دو در ، جفتی را در هم می کند و در محل برخورد درها یک همپوشانی جزئی ایجاد می کند.

لبه درب , شیار لبه درب معروف به قابلمه که در اصل قاب لبه میباشد
لبه درب , شیار لبه درب معروف به قابلمه که در اصل قاب لبه میباشد

SAFETY GLASS , شیشه ایمنی: شیشه ای که تحت حرارت قرار می گیرد به گونه ای است که در صورت شکستن ، دانه دانه می شود و تکه های تیز ایجاد نمی کند. همه درهای پیش لعاب دار JB Kind مطابق با مقررات ساختمان و مطابق با استانداردهای اروپایی است.

SEMI-SOLID CORE , هسته نیمه جامد: مرکز درب بخشی از اجزای جامد مانند تخته و بخشی به شکل سلولی است. مانند شبکه های هانیکام که برای وسط درب های ام دی اف و اچ دی اف استفاده می شود .

شبکه درب چوبی , بائو درب و نحوه ساخت درب چوبی
شبکه درب چوبی , بائو درب و نحوه ساخت درب چوبی

SHAKER STYLE: این نوع درها دارای یک صفحه مرکزی ساده ، صاف و فرورفته و معمولاً جزئیات ندارند. اغلب درهای سبک لرزان دارای لبه های زاویه دار راست هستند ، اگرچه گاهی اوقات درهایی را می بینید که کمی خمیده دارند.

سبک شیکر چیست ؟ درها و کابینت آشپزخانه شاکر ، و همچنین کشوهای شیکر ، سبکی از واحدهای آشپزخانه هستند که دارای صفحه وسط صاف و لبه های مربع شکل ، با حداقل جزئیات یا پروفایل هستند . … مبلمان به سبک شیکر قرن ها است که وجود دارد و یکی از محبوب ترین طرح های آشپزخانه است که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است .

درب چوبی سبک شیکر
درب چوبی سبک شیکر

SIDELIGHT , جانبی : یک صفحه که معمولاً در کنار درب لولایی ثابت می شود. نور جانبی معمولاً یک صفحه باریک از شیشه است که در کنار یک در بزرگتر قرار گرفته است.

چراغ های جانبی کنار درب ورودی : چراغ های جانبی قطعات شیشه ای عمودی هستند که در کنار درهای ورودی قرار گرفته اند تا نور طبیعی بیشتری به خانه شما اضافه کنند . چراغهای جانبی با نور کامل در بیشترین نور امکان پذیر است ، در حالی که چراغهای جانبی نور صنایع دستی شیشه های کوچکتری برای حفظ حریم خصوصی بیشتر دارند. کشف کنید که چگونه نورهای جانبی می توانند طراحی درب ورودی شما را تکمیل کنند.

SKIRTING: این یک تخته چوبی تزئینی است که در انتهای دیوار داخلی اجرا می شود و اتصال بین دیوار و کف را به پایان می رساند.

قرنیز و روکوب درب
قرنیز و روکوب درب

SOLID CORE: یک مرکز سنگین و محکم برای یک درب ، معمولاً از اجزای چوبی چوبی ساخته شده است. درهای تمام چوب ، درهای چوبی هستند که به طور کامل با چوب یا مواد کامپوزیت چوبی درون یک قاب چوبی پر شده اند . درهای جامد اغلب در کاربردهای تجاری ، به ویژه در راهروهای ساختمان های بلند اداری استفاده می شود.

درب های تو پر و تمام چوب
درب های تو پر و تمام چوب

STANDARD CORE : دربهای استاندارد دارای ساختار سلولی در داخل درب هستند. این بدان معناست که وزن درب از درب های جامد یا نیمه جامد سبک تر است و برای مصارف خانگی مناسب است.

درب روکش
درب روکش

STILE: بائو درب ؛ این به کناره در اشاره دارد. اصطلاحات خاص عبارتند از: استایل آویزان (سمت لولا) ، استیل اصلی (طرفی که به داخل اتاق باز می شود) و استیل ملاقات (جفت درها).

بائو درب و قید درب
بائو درب و قید درب

SUSTAINABLE SOURCES منابع پایدار: استفاده از مصالح از منابع پایدار به این معنی است که برای هر منبعی که از زمین استفاده می شود/برداشت می شود ، جایگزینی ایجاد می شود. در زمینه درهای JB Kind ، این بدان معناست که شرکای تأمین کننده ما اطمینان حاصل می کنند که درختان به جای درختان برداشت شده کاشته می شوند و فقط از چوب مزارعی که به طور خاص برای استفاده به عنوان مواد اولیه استفاده می شود ، استفاده می شود.

TIMBER GRAINING , دانه بندی چوب: این الگویی از الیاف است که هنگام برش چوب می توانید مشاهده کنید.

UNFINISHED , ناتمام: درب آماده برای آماده شدن برای پوشش نهایی تهیه می شود. به عنوان مثال لاک یا رنگ.

VENEER , ونیر: یک تکه نازک از چوب که به عنوان یک ماده تزئینی در نمای قابل مشاهده در استفاده می شود.

مطالب مرتبط با موضوع نجاری :

  • ساخت تخت خواب چوبی: گرما و زیبایی طبیعت در اتاق خواب شما
    تخت خواب چوبی، انتخابی کلاسیک و محبوب برای دکوراسیون اتاق خواب است. این نوع تخت ها با ظاهری گرم و صمیمی، حس آرامش و طبیعی بودن را به فضای اتاق شما می‌بخشند
  • قیمت نصب نرده چوبی و دسته نرده پله 1403
    شرکت ما با سابقه [40] سال در زمینه نصب نرده چوبی، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. ما از بهترین چوب‌ها و مجرب‌ترین نصابان برای ساخت و نصب هندریل ، دسته نرده و نرده‌های چوبی شما استفاده می‌کنیم.
  • قیمت انواع نرده چوبی
    نوع چوب: رایج ترین چوب های مورد استفاده برای نرده های چوبی، راش، روسی، بلوط و چنار هستند. چوب راش به دلیل استحکام و زیبایی ظاهری، محبوب ترین و گران ترین نوع چوب است
  • میز کانتر لابی سبک مدرن: نقطه عطف زیبایی و کارایی در فضاهای ورودی
    میز کانتر لابی، به عنوان اولین المانی که در بدو ورود به چشم می‌آید، نقشی کلیدی در القای حس و هویت فضا ایفا می‌کند. در سبک مدرن، سادگی، ظرافت و کارایی حرف اول را می‌زنند و میزهای کانتر لابی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
  • طرح و مدل دسته نرده چوبی
    دسته نرده‌های چوبی علاوه بر زیبایی، حس گرما و طبیعی بودن را به خانه شما می‌بخشند و در عین حال کاربردی و ایمن نیز هستند. تنوع طرح و مدل این دسته نرده‌ها بسیار زیاد است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • دسته نرده چوب کاج روسی: زیبایی و استحکام برای خانه شما
    در بین انواع مختلف چوب موجود برای دسته نرده، چوب کاج روسی به دلیل ترکیبی از زیبایی، استحکام و قیمت مناسب، انتخابی محبوب است.

WhatsApp us