ساخت دکوراسیون با چوب طبیعی

امروز با وجود ورق های چوب طبیعی فینگر جوینت ساخت دکوراسیون چوبی تمام چوب بسیار ساده شده است

گروه فن و هنر ” تولید و فروش انواع ورق های تمام چوب فینگر جوینت ، ساخت دکوراسیون تمام چوب طبیعی و .. آماده ارائه خدمات در این زمینه میباشد .

ما از خیلی قدیم دکوراسیون تمام چوب می ساختیم ، در گذشته برای استفاده از چوب طبیعی در ساخت انواع درب ، کمد و کابینت ما روش ماستیف را بکار میبردیم . در این روش چند لایه چوب طبیعی بر روی هم چسبانده میشد تا از خم شدن و ترک خوردن چوب جلوگیری شود .

چوب ماستیف lvl wood صفحات حاصل از پردازش چوب
چوب ماستیف lvl wood صفحات حاصل از پردازش چوب

در روش فینگر جوینت تکه های کوچک چوب به روش اتصال انگشتی به هم پرس می شوند .

اتصال فینگر جوینت
اتصال فینگر جوینت

عکس بالا چوب رابروود برای ساخت صفحات فینگر جوینت رابروود میباشد .

چوب طبیعی چیست ؟

به قطعات یکپارچه از چوب طبیعی گفته میشود . یعنی هیچ تکنولوژی در آن بکار نرفته باشد و چوب بصورت خالص طبیعی و دست نخورده باشد .

کنسول با چوب لبه طبیعی
کنسول با چوب لبه طبیعی

چوب مهندسی شده چیست ؟

چوب های مهندسی شده یعنی چوب هایی که به روش های خاص بصورت پروفیل یا صفحه به بازار عرضه می شوند . مثل ام دی اف ، ورق های سه لایی و پلای وود ، ورق های فینگر جوینت و ..

لمبه چوب بلوط , چوب های مهندسی , کفپوش چوب بلوط
لمبه چوب بلوط , چوب های مهندسی , کفپوش چوب بلوط

انواع چوب طبیعی در صنعت ساختمان و دکوراسیون :

در ایران از چوب های طبیعی ، بیشتر از چوب های کاج روسی ، راش گرجستان و بلوط آمریکایی در ساخت دکوراسیون استفاده می شود .

چوب های مصنوعی مثل ام دی اف برای ساخت کمد دیواری ، کابینت آشپزخانه استفاده می شود .

از ورق های فینگر جوینت چوب راش بیشتر برای ساخت درب کابینت ، صفحه کابینت ، ساخت کف پله و .. استفاده می شود .

از ورق های پلای وود برای ساخت کف پله ، باکس و یونیت کمد استفاده می شود .

معرفی انواع چوب طبیعی و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان :

ما از ارزانترین ها شروع میکنیم :

چوب کاج روسی در ایران بسیار پر مصرف است و از آن برای ساخت انواع نرده صراحی و کف پله و دست انداز پله ، ساخت درب های ام دی اف و hdf , و ملامینه ، ساخت درب های تمام چوب ، درب های روستیک ، درب کابینت ، ساخت و تولید لمبه و سونا ، دیوارکوب و سقف کاذب و بسیاری مصارف دیگر استفاده می شود . چوب روسی کاج از خانواده چوب های نرم و از درختان سوزنی برگ است و بسیار سبک و مقاومت خوبی در برابر رطوبت و حمله حشرات چوب خوار دارد .

چوب راش گرجستان : بعد از چوب کاج روسی چوب راش در رتبه دوم چوب های پر مصرف قرار دارد . چوب راش بسیار محکم است و از خواده چوب های سخت و از درختان پهن برگ است . این چوب برای ساخت مبلمان ، میز و صندلی ، کف پله و نرده صراحی ، ساخت درب های تمام چوب ، چهارچوب ، درب کابینت ، صفحه کابینت ساخت اثار خراطی و منبت کاری و .. استفاده دارد . این چوب در ایران بسیار محبوب است با اینکه نقش و رگه های زیادی ندارد ولی ایرانیان این چوب را بسیار استفاده می کنند .

چوب بلوط آمریکایی : از خانواده چوب های سخت و بسیار مقاوم در برابر رطوبت است . این چوب بدلیل نقش و اوند های درشت بسیار زیبا و محبوب است ولی بدلیل قیمت بالای آن کمتر استفاده می شود . از چوب بلوط بیشتر در ساخت درب های تمام چوب ، بشکه چوبی ، ساخت دکوراسیون داخلی و .. استفاده می شود چوب بلوط دو نوع است : بلوط سفید که گرانتر و مقاوم تر است و رنگ آن روشن است و بلوط قرمز .

چوب گردو : در ایران درخت گردو بسیار وجود دارد ولی بدلیل اینکه به خوبی خشک نمی شوند استفاده از آن به ندرت انجام می شود . بیشتر از چوب گردو ایرانی برای ساخت صفحات اسلب استفاده می شود . البته نوعی از گردو با مغز سیاه وجود دارد که برای ساخت آثار هنری از آن استفاده می شود . گردو امریکایی و افریقایی هم موجود است که قیمت آن بسیار بالا است . از چوب گردو برای ساخت صفحه میز ، صفحه کابینت ، ساخت درب و ساخت لوازم کوچک چوبی استفاده می شود .

چوب اش یا ون اروپایی :

چوب ترموود که برای دکوراسیون خارجی و نمای ساختمان استفاده می شود . ترمو ایرانی و خارجی در ایران موجود است . ترمو اش برای کف استخر و کف پله بسیار استفاده می شود . چوب اش ترمووود بسیار زیبا و خوش نقش و سخت است .

مطالب مرتبط با موضوع فینگر جوینت :

WhatsApp us