پسر پادشاه عربستان عامل اصلی حادثه منا بود


روزنامه الدیار دلیل حادثه منا در مراسم حج را حضور جانشین ولیعهد عربستان در منطقه مشعر منا و بازگشت وی در خلاف مسیر عبور حجاج اعلام کرد.

پایگاه خبری روزنامه الدیار در گزارشی در خصوص حادثه امروز منا در مکه مکرمه که منجر به قربانی شدن بیش از 2500 نفر شد، نوشت: مقامات سعودی خبر عبور خودروی یکی از سران این کشور از منطقه مشعر منا را که به کشته شدن صدها تن از حجاج منجر شد رد می کنند اما واقعیت آن است که «محمد بن سلمان» پسر پادشاه، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در زمان حضور شمار زیادی از حجاج در منا تصمیم گرفت در این منطقه حضور یابد.

در این گزارش آمده است:

وی به همراه بیش از 200 نیروی ارتش و 150 مامور پلیس که او را از همه طرف محاصره کرده بودند وارد صفوف حجاج شده و به مرکز منا رسید. پس از این حضور، وی در جریان عکس حرکت حجاج قصد داشت محل را ترک کند که همین امر موجب تراکم جمعیت شد و حجاج دسته دسته بر روی یکدیگر افتادند و فاجعه ای بزرگ رخ داد.

الدیار افزود: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان بلافاصله لیست مسوولان برگزاری حج را درخواست کرد و آنها را مسوول این فاجعه معرفی کرد. گفته می شود 28 مسوول سعودی مجرم شناخته و حکم اعدام آنها را صادر کرد.

انتهای پیام/

WhatsApp us