تلویزیون بخشی جدایی ناپذیر از فضای داخلی هر خانه مدرن است. به جایی رسیده است که به عنوان نقطه کانونی اصلی اتاق نشیمن عمل می کند ، کل فضای اطراف آن سازمان یافته و برنامه ریزی شده است. با این حال مواردی وجود دارد که بعضی اوقات تلویزیون ناگزیر می شود کانون اتاق باشد در حالی که در سایر مواقع حتی داشتن تلویزیون در اتاق نیز فایده ای ندارد. در صورت یافتن راه حلی لازم نیست که این گزینه ها به طور متمایز از یکدیگر استفاده کنند تا تلویزیون فقط در صورت لزوم قابل مشاهده باشد. به عبارت دیگر ، ما به دنبال روش های مدرن برای پنهان کردن تلویزیون هستیم و در واقع موارد بسیار خوبی پیدا کردیم.

تلویزیون پنهان شده در اتاق نشیمن
تلویزیون پنهان شده در اتاق نشیمن

محل اقامت طراحی شده توسط استودیوی معماری موپس در مسکو ، روسیه دارای این تقسیم کننده دیوار زیبا با یک شومینه داخلی است که می توان از هر دو طرف و مجموعه ای از درب ها که به طور هوشمندانه یک تلویزیون که در داخل قرار گرفته را پنهان کنند ، لذت برد. چوب بلوط قدیمی به خصوص در ترکیب با سنگ مرمر برجسته در کف بسیار عالی به نظر می رسد.

نمونه تلویزیون پنهان شده در اتاق نشیمن
نمونه تلویزیون پنهان شده در اتاق نشیمن

معماران ولوریج هنگام طراحی خانه نورث کت استراتژی متفاوتی را انتخاب کردند. تلویزیون در اتاق نشیمن بر روی دیوار نصب شده است و بسته به فعالیتی که ساکنان می خواهند از آن استفاده کنند ، یک صفحه ریلی می تواند از یک سمت به سمت دیگر حرکت کند تا آن را پنهان کند یا آن را آشکار کند. این خانه در ملبورن استرالیا واقع شده است.

پنهان کردن تلویزیون در خانه
پنهان کردن تلویزیون در خانه

این اتاق نشیمن یک آپارتمان واقع در پاریس ، فرانسه است که دارای چشم اندازهای شگفت انگیز از برج ایفل و سن است. این فضایی است که توسط سو – آن طراحی شده است و از پانل های کشویی و محوری بیشترین استفاده را می کند. این اتاق خاص دارای پارتیشن های ریلی است که تلویزیون را پنهان می کند. با باز شدن آنها تلویزیون آشکار می شود و وسایل روشنایی در دو طرف مخفی می شوند.

تلویزیون در اتاق غذا خوری پنهان شده
تلویزیون در اتاق غذا خوری پنهان شده

اتاق نشیمن تنها فضایی نیست که در خانه های معاصر تلویزیون دارد. اگر اندازه و چیدمان آن اجازه دهد ، داشتن تلویزیون در آشپزخانه نیز کاملاً معمول است. معمار بن هرتزوگ و طراح داخلی کوین دومایس هنگام طراحی این اتاق زیر شیروانی در ترایبکا چنین فضایی را ایجاد کردند. آنها این دیوار زیبا با روکش چوب را ایجاد کردند و یک تلویزیون را درون آن پنهان کردند.

 تلویزیون پنهان شده در اتاق غذا خوری
تلویزیون پنهان شده در اتاق غذا خوری

آپارتمان طراحی شده توسط طراحان سندرس و طراح داخلی کراوتا دارای یک میز ناهار خوری است که به یک میز بیلیارد تبدیل می شود و بسیار جالب است ، اما حتی با چنین میزی ، این تنها عنصر چشمگیر در این اتاق نیست. آن دیوار کاذب چشم نواز را با صفحه های هندسی از اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلف بررسی کنید. دارای یک بخش باز شونده است که یک تلویزیون در آن پنهان شده است .

تلویزیون پنهان شده در واحد دیواری
تلویزیون پنهان شده در واحد دیواری

سازنده ایتالیایی آکربیس یک واحد دیواری ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد هر زمان که از تلویزیون استفاده نمی شود صفحه ای را روی تلویزیون بکشید. این واحد بخشی از مجموعه ای است که توسط ماسیمو کاستانگا طراحی شده است. طراحی زیبا و یکپارچه است و صفحه های ریلی را می توان به روش های مختلف تنظیم کرد.

پنهان کردن تلویزیون با پانل های تزئینی
پنهان کردن تلویزیون با پانل های تزئینی

ترکیبی از پانل های ریلی ، قفسه های باز و ویژگی های داخلی اتاق نشیمن این خانه را در میسلوایس لهستان به یک فضای چند منظوره عالی تبدیل کرده است. این مکان می تواند در هنگام آشکار شدن تلویزیون ، یک اتاق تلویزیون باشد اما در صورت پنهان بودن تلویزیون و در معرض قرار گرفتن قفسه های کتاب ، می تواند به عنوان یک اتاق نشیمن یا استودیوی دنج نیز عمل کند.

تلویزیون پنهان شده پشت درهای کابینت
تلویزیون پنهان شده پشت درهای کابینت

به جای تلاش برای پنهان کردن تلویزیون در داخل یک واحد دیواری یا پشت درهای کابینت ، معماران دیگ یک استراتژی متفاوت را انتخاب کرد. این خانه مدرن را از ساحل آتلانتیک ، فلوریدا ببینید. فضای داخلی زیبایی دارد که با عناصر صنعتی ترکیب شده است. در اتاق نشیمن ، تلویزیون دیواری در پشت صفحات چوبی کنده کاری شده نصب شده روی یک مسیر فلزی پنهان شده است.

تلویزیون پشت قفسه کتاب پنهان شده
تلویزیون پشت قفسه کتاب پنهان شده

همانطور که می بینید ، روشهای مدرن زیادی برای پنهان کردن تلویزیون وجود دارد و بسیاری از آنها ترکیبی کامل از سبک و عملکرد هستند. بسیاری از ایده ها نیز متناسب با دکوراسیون ها و طرح های خاص قابل تنظیم و سازگار هستند. یک نمونه طراحی ایجاد شده توسط طراحان کانتنت برای اقامت در هوستون ، تگزاس است.

طرح های دیواری دو عنصری برای تلویزیون
طرح های دیواری دو عنصری برای تلویزیون

یک معضل رایج هنگام تزئین اتاق نشیمن این واقعیت است که تلویزیون و طرح های دیواری دو عنصری هستند که اگر در یک نقطه قرار بگیرند ایده آل به نظر می رسند. معمولاً این امکان وجود ندارد و باید به مصالحه رسید . یک راه حل وجود دارد . این راه حل شامل پنهان کردن تلویزیون در پشت صفحه های ریلی است که آثار هنری بر روی آنها نصب شده است.

پنهان کردن تلویزیون در داخل یک دیوار ساده
پنهان کردن تلویزیون در داخل یک دیوار ساده

پیچیدگی بیش از حد در یک دکور به ندرت اتفاق مثبتی است بنابراین به جای تلاش برای تهیه روشی پیچیده برای پنهان کردن تلویزیون ، شاید بهترین کار این باشد که به یک ایده کلاسیک بپردازید: پنهان کردن تلویزیون در داخل یک دیوار ساده

نمونه تلویزیون پنهان شده
نمونه تلویزیون پنهان شده

برای پنهان کردن تلویزیون دیواری به شیک ترین و ظریف ترین شکل می توان از پانل های تزئینی استفاده کرد. لازم نیست هیچ چیز خیلی پیچیده ای باشد. یک جفت پانل چوبی در یک مسیر فلزی در اکثر دکوراسیون ها زیبا به نظر می رسد.

تلویزیون پنهان شده پشت پانل ریلی
تلویزیون پنهان شده پشت پانل ریلی

علاوه بر پانل های ریلی ، می توانید برخی از چراغ های  LEDرا نیز نصب کنید. اگر نمی خواهید دیوار به طرز مشکوکی خالی به نظر برسد ، مطمئن شوید که پانل ها برجسته هستند و نقش تزئینی خود را حفظ می کنند.

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : پانل های چوبی دیواری ، میز تلویزیون چوبی ، طرح های دیواری چوبی سفارشی

مقالات مرتبط با دیوار تلویزیون :

WhatsApp us