ساخت انواع درب چوبی

درب پنجره چوبی

درب پنجره چوبی

در  مرحله اول باید متغیر های انتخاب درب و پنجره خود را انتخاب کنیم . مثال :

زیبایی , هزینه , کاربری , مقاومت , استاندارد های الزامی و غیره ..

درب و پنجره را چگونه طراحی کنیم

درب و پنجره را چگونه طراحی کنیم

درب و پنجره را چگونه طراحی کنیم

درب و پنجره را چگونه طراحی کنیم

مثلا برای درب ورودی شما نمی توانید یک درب ضعیف و بدون حفاظ را انتخاب کنید .

یا برای درب اتاقی نمی توانیم یک درب بسیار سنگین ( مانند دربهای ضد سرقت ) استفاده کنید . پس مهم ای است که اول بر اساس کاربری سازه درب را انتخاب کنیم .

دربها و پنجره ما را در برابر سرما گرما , آلودگی و گرد و غبار و همینطور در برابر نفوذ بیگانگان حفظ میکند .

یک درب باید علاوه بر تمام مسائل زیبا و خوش ساخت باشد . یعنی اصول زیباشناسی و تناسب ابعاد و رنگ در آن به درستی رعایت شده باشد . در غیر این صورت ان درب بیشتر از مفید بودن میتواند انسان را دچار عارضه کند .

نکته مهم دیگر رعایت محیط زیست و استفاده از مصالح سبز و سازگار با محیط زیست انسان باشد . شاید ما بزرگسالان پوست کلفت شده باشیم و رنگ های شیمیایی بر رو بدن ما تاثیر منفی نگذارد اما کودکان و زنان چه گناهی کردند . آیا ما نباید برای آنها تمهیداتی را در نظر بگیریم .

نکته دیگر اگر درب یا پنجره به محیط بیرون راه دارند باید آن درب از عایق بندی صحیح برخوردار باشد . مثل جلوگیری از ورود سرما و گرما ، جلوگیری از ورود صدا که این مورد علاوه بر ساخت باید به نصب نصاب درب نیز دقت شود .

استفاده از لاستیک های صداگیر باعث میشود تا علاوه بر جلوگیری از ورود صدا , از ورود گرد و غبار و دود نیز جلوگیری شود .

یک نکته مهم ؛ درب شما باید طاقت ضربه را نیز داشته باشد . متاسفانه ورق های mdf علاوه بر سمی بودن در برابر خش و ضربه  نیز مقاوم نیستند . اما درب های چوبی بسیار دربرابر ضربه مقاوم هستند . بطوری که آزمایشات جدید نشان میدهد برخی از چوبها تحمل فشار را بیشتر فولاد دارند .

همین طور باید شیشه ها را دربرابر تگرگ , پرتاب سنگ , برخورد پرندگان و احتمالا پرتاب اسباب بازی کودک به سمت شیشه مقاوم و ایمن کرد .

دیگر مسائل هم وجود دارد که باید بر اساس شرایط و احتمالا بازدید پیمانکاران گروه فن و هنر ایران زمین بررسی شود . مانند :

اینکه ، چه پنجره یا دربی برای خانه من مناسب است ؟

از چه سبکی برای ساختمان های بلند مرتبه باید استفاده شود .

چه ابعادی مناسب درب ورودی است .

فراموش نکنید برخی از نکات را باید قبل از اجرای دیوارها و جای چهارچوب باید دیده شود . پس عملا بعد از اجرای دیوار و پله و غیره نمی توانیم تغیر زیادی را در نظر داشته باشیم در اصل باید در چهارچوب بنا یا معمار عمل کرد که خارج از آن به صرفه نیست .

گالری عکس درب و پنجره چوبی

WhatsApp us