جدای از انتخاب صحیح جنس، رنگ و اندازه کابینت، انتخاب کانتر (صفحه روی کابینت) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب کانتر کابینت‌ها به‌خصوص کابینت‌های زمینی یکی از مهم‌ترین گزینش‌ها بوده و نیازمند شناخت کافی از جنس، کیفیت و قیمت این عناصر است.

سنگ مرمر
به گزارش اقتصادنیوز، این سنگ زیبا و طبیعی علیرغم داشتن ظاهری برازنده در برابر ضربه‌ها و خراش‌های چاقو و ساطور آشپزخانه بسیار ضعیف است؛ اما با وجود این،‌ این سنگ جزء محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه است. سطح سفید و صیقلی آن باعث احساس طراوت و پاکی آشپزخانه می‌شود. مرمرها سنگ‌های خنگی هستند که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت بالایی ندارند.

شاید دقت کرده باشید با ریختن عمدی یا غیرعمدی آب‌لیمو روی مرمر اطراف آن سفیدک می‌زند. اگر خواستار آشپزخانه کلاسیک و ساده هستید این سنگ را فراموش نکنید. توجه داشته باشید مرمر برخلاف سنگ مرمریت نور را از خود عبور می‌دهد.

نوع مرمر قیمت هر مترمربع (تومان)
مرمر سفید کرمان 1.200.000
مرمر عسلی کرمان 600.000
مرمر تراونیکس 250.000
مرمر سبز 1.000.000
مرمر ابر سفید تابستانی 1.200.000
مرمر قهوه‌ای 600.000

کورین
سطوح یکپارچه کورین، پوشش‌های اکرولیک هستند که دامنه وسیعی از ویژگی‌ها را شامل می‌شوند. مهم‌ترین آنها دامنه بسیار وسیعی از رنگ‌های گوناگون است که شامل بیش از ۷۰ نوع رنگ برای پوشش هر نوع سطح داخلی است.