معرفی انواع رنگ چوب

رنگ سیلر و کیلر و پلی استر

فرایند استفاده از سیلر و کیلر و پلی استر بعنوان مکمل هم دیگر و در ادامه هم می باشد . از سیلر برای پر کردن منافذ و نرم شدن چوب استفاده می شود . کیلر در ادامه برای تکمیل فرایند رنگ لازم است و باعث میشود چوب قابلیت واکس و پولیش را پیدا کند و در انتها پلی استر یک لایه سخت و صاف روی چوب ایجاد میکند .

انواع رنگ چوب ، سیلر کیلر
انواع رنگ چوب ، سیلر کیلر

نقاط قوت و مفید : اجرا با پیستوله و پایان زیبا و شفاف , امکان اسفاده از انواع رنگ و همرنگی با رنگ سیلر و کیلر جهت اضافه کردن رنگ های مختلف به چوب . , مقاومت نسبی در برابر خط و خش , البته در صورتی که پلی استر آن به خوبی اجرا شده باشد .

نقاط ضعف : ضعف در برابر رطوبت و نور خورشید

رنگ پلی یورتان

رنگ پلی یورتان دارای سه جزع است که شامل خود رنگ , حلال و هاردنر می شود و بعد اجرا مدت زمان کوتاهی برای خشک شدن نیاز دارد .

مزایای رنگ پلی یورتان چوب : این رنگ دارای مقاومت بالا میباشد و برای سازه هایی که در مجاورت نور خورشید و رطوبت قرار دارند استفاده می شود . خیلی سریع خشک می شود و در برابر ضربه و ساییدگی مقاومت قابل قبولی دارد . این رنگ بعد از خشک شدن در برابر مواد شیمیایی مقاوم است و همچنین چسبندگی عالی بر روی سطوح دارد .

پلی یورتان نسبت به روغن ها , لاک ها و رنگ های دیگر از سطح پوشش مستحکم تری برخوردار است و این باعث می شود لایه ای غیر قابل نفوذ ایجاد شود .

درکل پلی یورتان یک محصول پلیمری بسیار عالی است که روزانه میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند . یک پلیمر همه کاره .

رنگ های گیاهی :

رنگ های گیاهی که چند سالی است در ایران بفروش میرسند , چون تازه با این نوع پوشش و رنگ آشنا شده ایم باید بیشتر بررسی شوند . یکی از دلایل استفاده از این رنگ ها طبیعی بودن و غیر شیمیایی بودن آن ها است . در رنگ هایی مثل پلی استر از مواد شیمیایی مضر مثل فرمالدئید استفاده می شود و این باعث خطرناک شدن آنها می شود . نسل اول روغن های گیاهی مثل روغن بزرک , روغن کتان و .. بود که استفاده از آنها باید با آگاهی کامل انجام شود تا نتیجه خوب حاصل شود . اما شرکت هایی خارجی و حتی ایرانی هستند که این روغن های گیاهی را اصلاح کرده و بعهنوان رنگ کامل در بازار بفروش می رسانند .

روغن گیاهی مخصوص چوب

یکی از خواص اصلی این روغن ها این است که چوب را واقعی و طبیعی پوشش میدهند . از معایب این رنگ ها میتوان عنوان کرد که شرکت های معتبر رنگ هایشان بسیار گران است

مثلا رنگ ازمو کیفیت نسبتا خوبی دارد ولی قیمت آن بسیار بالا است . برای ضد آب کردن چوب ،شرکت تضمین نمیدهد . البته روش اجرا هم مهم است و باید توسط فردی با تجربه اجرا شود .

رنگ مینوکس هم کیفیت پایینی دارد و اگر چند بار رنگ شود بافت چوب را از دست می دهید .

رنگ های دیگری هم در بازار است که باید تست شوند . مثل مونوکوت و …

انواع رنگ چوب طبیعی , سمپل رنگ , روغن‌ گیاهی چوب و رنگ‌های طبیعی
انواع رنگ چوب طبیعی , سمپل رنگ , روغن‌ گیاهی چوب و رنگ‌های طبیعی

پیشنهاد ما استفاده از رنگ پلی یورتان است . البته هر کاری بر اساس شرایطی که دارد و کاربد آن در محیط باید بررسی شود . مثلا درب های لوکس و سفارشی با رنگ پلی استر پوست و پولیش رنگ می شوند .

مطالب مرتبط با رنگ چوب :

WhatsApp us