خانۀ شما باید محل آرامشِ شما باشد . هر مقدار جزئیات کم هم باید اطمینان حاصل کند که فضای خانۀ شما را همراه با انرژی و راحتی کرده است . درب خانۀ شما اگرچه اغلب نادیده گرفته می شود ، در زیباییِ کلی خانۀ شما نقش اساسی دارد . انتخاب هر نوع درب چوبی به تنهایی کافی نیست ، شما باید درب چوبی مناسب را انتخاب کنید تا با خانۀ شما و سبک طراحی خانه تان مطابقت داشته باشد . این همان جایی است که انتخاب نوع مناسب چوب برای درب شما مهم می شود .

11 نوع چوبِ مناسب برای درب خانه :

   توسکا یا  Alder

    صنوبر

    سرو

    بلوط قرمز Rustica

    گیلاس

    کاج سفید

    گردوی آمریکایی

    چوب ماهون

    توس

    گردو

    بلوط سفید شکاف دار

هر یک از انواع مختلف گونه های چوبی می تواند به شما کمک کند تا جلوه یا نشاط متفاوتی را در فضای خانۀ خود بدست آورید . در حقیقت ، جزئیات کوچک ، مانند گونه های چوبی که برای درب خود انتخاب می کنید و نحوه تصمیم گیری برای اتمام آن ، می تواند دکوراسیون منزل شما را کامل نشان دهد .

درب های چوبیِ مهندسی شده از درختان چوب سخت ساخته شده است . این باعث می شود درب محکم تر باشد و نیز دوام بیشتری داشته باشد و در برابر تاب خوردگی و جمع شدن از خود مقاومت نشان بدهد . این امر به شما اطمینان می دهد که این گونه درب ها استانداردهای کیفیت شما را برآورده می کند ، بنابراین تنها چیزی که باید در رابطه با آن تصمیم بگیرید این است که کدام نوع چوب برای درب انتخابی شما بهترین است .

بهترین گونه های چوبی برای درب ها

شناخت انواع مختلف چوب اولین قدم در انتخابِ چوب مناسب برای درب منزل شماست . انواع مختلف درختان هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که باعث گروه بندی متفاوتِ میان آن ها می شود .

برخی از انواع چوب ها برای درب های داخلی مناسب ترند ، در حالی که برخی دیگر انتخاب درستی برای درب های خارجی هستند . همچنین باید توجه داشته باشید که بعضی از چوب ها برای کارهای خاص مانند نقاشی یا رنگ آمیزی بهتر هستند .

این 11 چوب سخت که در این مقاله آن ها را می شناسیم برای انواع درب مناسب هستند ، چه شما به دنبال دربِ انبارهای سنتی باشید یا به دنبال درب های هلندی ، درب های جیبی یا کرکره ای باشید ، هیچ تفاوتی میانشان نیست .

1 . درب های توسکا گره خورده

Alder محبوب ترین چوبی است که برای درب های داخلی استفاده می شود . تقریباً در ساختِ 70٪ درب ها از چوب توسکا گره دار استفاده می شود و دلیل خوبی هم برای این امر وجود دارد : مقرون به صرفه و زیبا است و به خوبی رنگ آمیزی می شود .

یکی از خصوصیات کلیدی که باعث می شود توسکا از سایر چوب های سخت جدا شود گره های موجود در الگوی دانه این چوب است . این گره ها جذابیت روستایی بی نظیری به درب می بخشد و آن را به گزینه ای عالی برای درب های انبار تبدیل می کند .

اگر می خواهید یک لکه بر روی چوب باشد ، دانه های کاملاً مشخصِ این چوب ، آن را به گزینه ای ایده آل تبدیل می کند . به طور طبیعی ، توسکا یک رنگ قهوه ای روشن دارد که گاهی اوقات دارای ته رنگ هلویی یا زرد است . این رنگ را می توان با رنگ آمیزی تغییر داد تا به آن حالت و ظاهری دلخواه بدهد . لکه همچنین دانه های چوب را برجسته می کند و به نمای روستایی و هماهنگ با دکوراسیون تبدیل می کند .

اگرچه می توانید توسکا را رنگ کنید ، اما اگر نمی خواهید گره ها و دانه های چوب نشان داده شود ، بسیار وقت گیر خواهد بود . این چوب نیاز به پر کردن شکاف گره ها و سنباده زدن قبل از نقاشی دارد . به همین دلایل ، ما توصیه نمی کنیم که برای درب چوبی با جنسِ توسکا رنگی برای پایان بندی انتخاب کنید .

دلیل دیگر محبوبیت توسکا ، محکم بودن چوب آن ، شبیه به افرا سخت ، اما با جذابیت و ویژگی معمولاً مرتبط با کاج است . همچنین ، به طور کلی ، یکی از ارزان ترین گزینه های چوبی درب ها است .

2 . درب های صنوبر

دومین انتخاب محبوب درب ها چوب صنوبر است که تقریباً 20٪ درب ها را تشکیل می دهد . اگرچه از نظر رنگ ، قهوه ای روشن با رنگ های زرد و مایل به سبز شبیه توسکا است ، اما دانۀ چوب کاملا یکسانی ندارد . ماهیت یکنواخت دانۀ چوب صنوبر ، خوب تا متوسط​ است که آن را به گزینه ای محبوب برای درب در فضا هایی تبدیل می کند که طراحی آن ها مدرن تر و کمتر تمایل به سَبک روستایی دارد .

اگر به دنبال نمای رنگ شده با قیمت مناسب هستید ، توصیه می کنیم درب چوب صنوبر را انتخاب کنید . صنوبر برای نقاشی بسیار مناسب است زیرا گره های چوبی یا الگوی دانه ای زیادی ندارد . این بدان معناست که شما می توانید از پر کردن و سنباده زدن صرف نظر کنید و مستقیماً به رنگ آمیزی آن بپردازید .

از آنجا که صنوبر چوبی بسیار صاف با کمترین گره و دانۀ ریز است ، برای لکه گیری توصیه نمی شود . اگر طراحی اتاق شما به احساس و بافت طبیعی چوب نیاز دارد ، ممکن است توسکا گزینه بهتری باشد ، اما اگر به دنبال درب رنگ آمیزی شده هستید ، صنوبر چوبی مقاوم است که بدون توجه به سَبک ، یک درب عالی می سازد .

3 . درب سرو

اگر به دنبال درب انبار خارجی هستید ، می توانید سرو را انتخاب کنید . درب های انباری خارجی به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد ، فقط در سرو موجود است . از نظر مبتدیان ، سرو به دلیل ویژگی های معطر شناخته می شود . در حالی که انسان از رایحه غنی چوبِ درخت سرو لذت می برد ، بیشتر حشرات آن را بی خاصیت می دانند . این بدان معنی است که سرو دارای ویژگی های طبیعی دفع حشرات است . سرو همچنین در برابر رطوبت مقاوم است . ترکیب این دو عامل به معنای دوام چوب سرو در هنگام پوسیدگی و خرابی است .

درب چوب سرو
درب چوب سرو

یکی از دلایل اصلی ما که فقط درب های انبار بیرونی را در سرو ارائه می دهیم این است که نسبت به سایر درخت های جنگل های تصفیه شده نیاز به نگهداری کمتری دارد . سرو دارای چوبی سخت است و ویژگی های طبیعی آن باعث می شود که کمتر در معرض تاب خوردن و جمع شدن قرار بگیرد . این باعث می شود خانه شما عایق و ایمن باشد – دو عامل مهمی که مردم برای هر درب خارجی می خواهند .

تا آنجا که به نظر می رسد ، می توانید سرو را لکه دار کنید تا رنگ طبیعی دارچینی مایل به قرمز خود را حفظ کند ، لکۀ رنگی را انتخاب کنید یا آن را رنگ آمیزی کنید . امکاناتِ چوبِ سرو بی پایان است .

4 .  درب های بلوط قرمز

بلوط قرمز چوب سختی است که برای کارهای چوبی ، بسیار عالی است . معمولاً با مبلمانی مانند میز ناهار خوری ، میز اداری یا کابینت های چوبی همراه است .

دلیل محبوبیت زیاد چوب بلوط ، دانۀ باز آن است . خواه یک لکۀ شفاف و یا یک لکۀ رنگی را انتخاب کنید ، بلوط قرمز قصد دارد دانه ای زیبا از چوب به شما هدیه دهد که به شما کمک می کند تا جلوه ای از سنت و زیبایی روستایی را به فضای خانه تان وارد کنید . به همین دلیل است که بیش از اینکه شما آن را رنگ آمیزی کنید ، خود به طور طبیعی رنگ آمیزی شده است ، هرچند به راحتی می توانید رنگ آن را تغییر دهید .

درب های بلوط قرمز
درب های بلوط قرمز

بلوط قرمز مانند سایر چوب های بلوط از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است و چوبی ایده آل برای درب های داخلی است . آنچه که بلوط قرمز را متمایز می کند ، سَبُک بودن آن است ( در مقایسه با سایر چوب های بلوط ) و البته رنگ این چوب قهوه ای متوسط با رنگی مایل به قرمز است ، که برای یک پوشش روشن شفاف مناسب است .

5 .  درب های گیلاس

چوب گیلاس چوبی محبوب است که با مبلمان ظریف و قطعات رده بالا استفاده می شود . ویژگی اصلی آن رنگ قهوه ای مایل به قرمزش است . در حالی که سایر چوب های سخت دارای دانۀ چوبی گره دار یا کاملاً مشخص هستند ، چوب گیلاس دارای دانه ای ریز و مستقیم است که بافت صافی به چوب می دهد . زیبایی آن از رنگ آن ناشی می شود و باعث می شود که به یک لکۀ روشن یا یک رنگ زیبا برای رنگ آمیزی مناسب برای این چوب تبدیل شود . مانند سایر گونه های چوبی ، رنگ گیلاس با گذشت زمان تغییر خواهد کرد ، اگرچه نحوۀ تغییر آن به عوامل مختلفی بستگی دارد . در بعضی موارد ، چوب گیلاس ممکن است محو شود ، در حالی که در بعضی موارد دیگر رنگ قرمز آن تیره می شود .

درب چوب گیلاس
درب چوب گیلاس

گیلاس برای درب های داخلی در هر سبکی انتخاب زیبایی است . خواه به دنبال درب برای دفتر کار یا اتاق کار خود باشید یا به سادگی به دنبال ظاهری به روز باشید ، چوب گیلاس یک انتخاب ایده آل است .

6 . درب های کاج سفید

کاج سفید از درختان مخروطی است و برای ایجاد درب های داخلی کاملا ایده آل است . چوب کاج به دلیل گره های بسته ، رنگ قهوه ای روشن و دانه های چوب محکم معروف است . اگر به دنبال چیزی مابینِ گره دانۀ چوب توسکا و دانۀ یکنواخت صنوبر هستید ، این گزینه را برای شما ایده آل می کند . رنگ آمیزی کاجِ سفید و دانۀ چوب در فضا هایی با سَبک کشور ما به خوبی کار می کند . این امر به ویژه در صورت لکل روشن یا رنگ روشن برای جلوه دادن زیبایی طبیعی چوب ، صادق است .

درب های کاج سفید
درب های کاج سفید

از آنجا که کاج سفید گره دارد ، رنگ آمیزی آن کمی دشوار است اما غیرممکن نیست . دانه از طریق رنگ نشان داده می شود ، مگر اینکه تصمیم بگیرید گره ها را پر کرده و بافت دانه چوب را سنباده بزنید . به همین دلایل ( و چون گزینه مقرون به صرفه تری است ) ، اگر می خواهید یک درب را رنگ آمیزی کنید ، چوب صنوبر را انتخاب کنید . علاوه بر زیبایی ، یکی دیگر از مزایای انتخاب کاج سفید این است که به راحتی مانند سایر درخت های جنگل های کاج تاب نمی خورد . علاوه بر این ، دوام این چوب باعث می شود گزینۀ مناسبی برای درب های داخلی باشد که شاهد اندازۀ زیاد و استفاده قابل توجه هستند .

7. درب های چوبِ گردوی آمریکایی

اگر به دنبال دربِ با استحکام هستید ، پس در نظر بگیرید که آیا چوب درخت گردو آمریکایی با سَبک و دکوراسیون شما مطابقت دارد یا خیر . چوب درخت گردو آمریکایی یکی از سخت ترین چوب های جنگل های سخت تجاری است که در کنار چوب ساج وجود دارد . این امر اساساً به این معنی است که یک درب ساخته شده از درخت گردو آمریکایی به دلیل تراکم و مقاومت طبیعی چوب ، در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهد .

درب های چوب گردو
درب های چوب گردو

چوب درخت گردو آمریکایی نه تنها قوی است ، بلکه دارای تُن های قهوه ای مایل به قرمز فوق العاده زیبایی است که به فضای شما احساس خاصی می بخشد . بسیاری از افرادی که چوب گردو آمریکایی را برای درب های داخلی خود انتخاب می کنند ، لکه ای روشن یا رنگ را نیز انتخاب می کنند تا زیبایی واقعی رنگ چوب و دانۀ چوب متوسط ​​آن را به نمایش بگذارند . مانند سایر درختان جنگل ها ، گره هایی در چوب وجود دارد که به هر درب ساخته شده از درخت گردو آمریکایی جذابیت می بخشد .

البته ، در چوب هایی که دانۀ متوسط ​​و گره وجود دارد ، اگر رنگ آمیزی را برای آن انتخاب کنید ، دانۀ چوب کمی قابل مشاهده خواهد بود ، مگر اینکه تصمیم بگیرید گره ها را پر کنید و آن را صاف سمباده بزنید ، که این امر هدف از انتخاب درخت گردو آمریکایی را از بین خواهد برد . به همین دلیل است که بسیاری تصمیم می گیرند که چوب درخت گردو آمریکایی را فقط لکه دار کنند .

8 . درب ماهون

درب های داخلی را همچنین می توان با چوب ماهون ارائه داد . این نوع چوب نوع تیره ای از چوب است و دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز ، شبیه به گیلاس و سرو است که با افزایش سن تیره تر می شود . یکی از تفاوت های اصلی چوب ماهون با سایر جنگل ها این است که چوب ماهون دارای دانۀ چوب محکم تری نسبت به بقیه است . علاوه بر این ، رنگ آمیزی چوب ماهون نیز الگوی متمایزی را ایجاد می کند که باعث می شود این چوب به راحتی قابل تشخیص باشد . بسیاری از صاحبان خانه ها می خواهند الگوی زیبا و منحصر به فرد رنگ خود را حفظ کنند و ترجیح می دهند به جای رنگ آمیزی روی درب های چوب ماهون خود ، از لکه های شفاف یا کم رنگ استفاده کنند .

درب ماهون
درب ماهون

فراتر از زیبایی چوب ماهون ، در برابر پوسیدگی نسبتاً مقاوم است و حتی در آب و هوای مرطوب نیز پایدار است ( به معنی جمع شدن و تورم کمتر در مقایسه با سایر چوب های سخت ) . درب های چوب ماهون به راحتی در هر سَبکی قرار می گیرند . چه خانۀ شما سنتی باشد و چه از ویژگی های مدرن برخوردار باشد ، ما اطمینان داریم که این نوع چوب در هر فضایی خیره کننده خواهد بود .

9 .  درب های توس

اگر عاشق ظاهر چوب افرا هستید ، توس یک گزینه عالی است . هر دو نوع چوب از لحاظ ظاهری و خصوصیات مشابه هستند و باعث می شود تمایز بین این دو برای صاحبان خانه دشوار باشد . این امر باعث می شود که توس برای بسیاری از پروژه های نجاری انتخاب محبوبی باشد . در حالی که بسته به درخت خاص ، تغییرات کمی در دانه وجود دارد ، در اکثر اوقات توس دارای دانه ای ریز و مستقیم است که به آن بافت یکنواختی می بخشد .

وقتی نوبت به رنگ آمیزی می رسد ، چوب توس ، قهوه ای کم رنگ یا طلایی را ارائه می دهد . این نوع چوب با یک لکه کم رنگ یا شفاف بهترین عملکرد را دارد . لکه های تیره تر ممکن است ظاهر این چوب را از بین ببرد زیرا توس به طور مساوی لک را جذب نمی کند . رنگ آمیزی توس قطعا ممکن است ، اما اگر دانه ها و گره ها را پر نکنید و آنها را سنباده نزنید ، چوب کاملا از قیافه می افتد ، به همین دلیل ما برای انتخاب تمام درب های رنگ شده چوب صنوبر را توصیه می کنیم .

درب های توس
درب های توس

هنگامی که نوبت به گره و دانه می رسد ، توس در جایی بین توسکا و صنوبر قرار می گیرد . این بدان معنی است که چوب توس شما مقاومت کمتری نسبت به چوب های دانه متوسط ​​یا سنگین مانند درخت توسکا یا کاج سفید نشان می دهد ، اما هنوز گره ها و دانه های بیشتری نسبت به چوب های ریز دانه مانند صنوبر نشان می دهد .

اگر درب چوب توس را انتخاب می کنید ، به خاطر داشته باشید که درخت توس چوبِ سختی دارد که مستعد پوسیدگی است . این امر باعث می شود تا گزینه مناسبی برای درب های داخلی که از رطوبت به دور هستند ، باشد .

10 .  درب های چوب گردو

گردو اغلب چوب آمریکایی در نظر گرفته می شود . این یکی از معدود انواع چوب های تیره است که دارای رنگ غنی ، قهوه ای شکلاتی ( و تعداد زیادی با ته رنگ بنفش ) است که به راحتی در بسیاری از سبک های طراحی ادغام می شود ، چه به عنوان درب و چه کفپوش . چه خانه ای به سَبک کلاسیک با دکوراسیون عتیقه داشته باشید و چه سَبک مینیمالیستی که کمی به گرما نیاز داشته باشد ، گردو یک انتخاب عالی خواهد بود . این یک چوب سخت است که دارای زیبایی های بسیاری است ، با یک دانۀ چوب که اغلب دارای الگوهای دایره ای و مارپیچی است . بیشتر صاحبان خانه ها می خواهند ظاهر چوب گردو را حفظ کنند زیرا این امر به طراحی کلی فضای آن ها کمک می کند . این کار را می توان با استفاده از یک لکه شفاف یا کم رنگ انجام داد . رنگ آمیزی گردو زیبایی طبیعی چوب را پنهان می کند ، بنابراین اگر می خواهید درب خانه تان رنگ آمیزی شده باشد این چوب گزینۀ خوبی برایتان نیست .

درب های چوب گردو
درب های چوب گردو

گردو علاوه بر ظاهر ، ماده ای کم مصرف است که به عایق بندی اتاق شما کمک می کند . رطوبت را به راحتی جذب نمی کند و به جلوگیری از هرگونه تاب خوردگی یا جمع شدن کمک می کند . این امر باعث می شود تا انتخاب مناسبی برای هر اتاق خانه باشد ، از اتاق خواب گرفته تا سرویس بهداشتی و حتی دفتر کار .

11. شکاف بلوط سفید

اگر به دنبال درب های داخلی هستید که بی انتها باشند ، ممکن است پاسخ بلوط سفید شکاف دار باشد . بلوط سفید که معمولاً برای مبلمان چوبی و سایر موارد در خانه استفاده می شود و گزینه ای بادوام و قوی است . به همین دلیل معمولاً از آن به عنوان کفپوش چوب سخت استفاده می شود . بلوط سفید ، شبیه بلوط قرمز ، برای عایق بندی و عایق صدا نیز مناسب است و آن را برای هر اتاقی در خانه ایده آل می کند .

شکاف بلوط سفید
شکاف بلوط سفید

از بلوط سفید به دلیل داشتن دانه چوب راه راه منحصر به فرد و ببری شکل استفاده می شود . بلوط سفید دارای رنگ برنزه روشن با ته مایه های مایل به زرد است . رنگ طبیعی چوب می تواند احساس ” خنکی ” به فضا ببخشد ، که می تواند برای دکوراسیون و طراحی مینیمالی ایده آل باشد . اگر به دنبال چیزی با کمی گرمای بیشتر هستید ، خوشحال خواهید شد که بدانید بلوط سفید با بسیاری از لکه های رنگی به خوبی کار می کند زیرا از متخلخل و تراکم کمتری نسبت به بلوط قرمز برخوردار است .

کدام یک از چوب ها با خصیصه دوام شناخته می شوند ؟

وقتی صحبت از چوب می شود ، دوام به معنای توانایی آن در مقاومت در برابر پوسیدگی ، جذب رطوبت و سایر نیروهایی است که باعث پوسیدگی می شود . دوام درب شما بسته به نوع چوبی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود . برخی از چوب های سخت برای مبلمان مناسب ترند ، در حالی که برخی دیگر از دوام بیشتری برخوردار هستند و می توانند تاثیری را که ناگزیر بر همۀ درب ها گذاشته می شود ، وارد کند . به طور کلی ، بیشتر چوب های سخت از هر چوب نرم مقاوم و با دوام ترند. همانطور که گفته شد ، برخی از چوب های سخت به طور خاص به دوام معروف هستند و حتی می توانند در مبلمان فضای باز نیز مورد استفاده قرار گیرند .

برخی از با دوام ترین و بهترین چوب های سخت :

  سرو

   بلوط قرمز

   گیلاس

    کاج سفید

   گردوی آمریکایی

    چوب ماهون

    گردو

    بلوط سفید

چگونه انواع چوب را شناسایی کنیم

نوع چوبی که استفاده خواهید کرد به چیزی که قصد دارید ایجاد کنید بستگی دارد . به عنوان مثال ، نوع چوب مورد استفاده برای چوب سازه از نوع چوب مورد استفاده برای نجاری یا درب ورودی متفاوت خواهد بود . به همین دلیل داشتن توانایی شناسایی انواع مختلف گونه های چوبی از اهمیت بالایی برخوردار است . برای چشم آموزش ندیده ، شناسایی انواع مختلف چوب ممکن است دشوار باشد ، اما لازم نیست تا زمانی که می دانید به دنبال چه چیزی هستید به خودتان سخت بگیرید .

در این مقاله برخی از موارد مهم وجود دارد که باید هنگام شناسایی نوع چوب استفاده شده در ، درب خانۀ خود به خاطر بسپارید .

رنگ آمیزی چوب

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باعث می شود انواع مختلف چوب از یکدیگر متمایز شوند ، رنگ آن ها است . بعضی از چوب ها مانند کاج سفید به طور طبیعی سَبُک هستند ، در حالی که انواع دیگر چوب ها دارای رنگ قرمز مشخصی هستند مانند سرو و گیلاس .

انواع مختلفی از چوب تیره مانند گردو و ماهون نیز وجود دارد که دارای قهوه ای عمیق طبیعی هستند . این رنگ های طبیعی می توانند شناسایی را آسان کنند . با این حال ، این فقط در صورتی است که چوب خام باشد یا با یک لکه روشن پاک شده باشد . اگر چوب ، لکه ای رنگی داشته باشد یا از بین برود ( که باعث ایجاد رنگ خاکستری در چوب می شود ) تشخیص نوع چوب دشوار می شود . در این حالت ، مهم است که به سایر مشخصات چوب آن را شناسایی کنید .

دانۀ چوب

علاوه بر رنگ ، می توانید از دانۀ چوب برای شناسایی نوع گونه های چوبی استفاده کنید . برخی از انواع چوب ها مانند توسکا و توس به دلیل گره های موجود در دانه هایشان معروف هستند . از طرف دیگر ، چوب درخت هایی مانند صنوبر و گیلاس گره کمی دارند . علاوه بر گره ها ، شما همچنین می توانید به خطوط یا حلقه های دانه نگاه کنید . به عنوان مثال ، چوب ماهون دارای یک الگوی مشخص در دانۀ چوب است که آن را از سایر گونه ها متمایز می کند . به همین ترتیب ، بلوط دارای یک دانۀ چوب متوسط ​​است که به راحتی قابل شناسایی است .

انواع چوب هایی که برای درب های مختلف استفاده می شوند

سبک ها و مواد مختلف درب ، انواع مختلفی از پایان بندی چوب را می طلبد . در این مقاله ، ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که پیچ و مهره درب مکمل دال بر زیبایی درب ( و همچنین کل فضا ) است .

آیا این درب های چوبی جامد هستند ؟

هنگام خرید درب جدید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که دو نوع درب اصلی در بازار وجود دارد – چوب جامد و روکش دار .

درب های روکش دار معمولاً دارای یک درب تووخالی است که از تخته سه لا ساخته شده است . همچنین می تواند دربی باشد که از مواد غیر چوبی ساخته شده و روکش چوبی روی آن قرار گرفته باشد . این امر این درب ها را مستعد جذب رطوبت می کند که در نهایت منجر به تاب خوردن و جمع شدن می شود .

البته ما فقط درب های چوبی جامد درست می کنیم . ما چوب خود را از مزارع درختی تأمین می کنیم و زمانی را برای انتخاب دستی الوار مورد استفاده برای هر دربی که با آن کار می کنیم اختصاص می دهیم .

هنگام انتخاب چوب ، ما فقط از چوب درختان سخت استفاده می کنیم . ما مراقب هستیم که از هرگونه خرابی چوب جلوگیری کنیم . ما احتیاط بیشتری می کنیم تا از ساپس چوب جلوگیری کنیم زیرا حاوی رطوبت اضافی است که می تواند باعث کوچک شدن و تاب خوردگی درب شود . چوبی که انتخاب می کنیم ، خشک شده و به صورتِ چوبی مهندسی شده ، ساخته می شود . هنگامی که هستۀ درب ساخته شد ، سپس از یک ورق چوب تمام شده در قسمت بیرونی درب چوب جامد استفاده می کنیم . این گزینه ای است که هنگام طراحی درب خود انتخاب می کنید .

هر یک از درب های چوبی جامد با استفاده از چوب مهندسی ، ساخته شده است تا مطمئن شوید در برابر تاب خوردگی و جمع شدن مقاوم است . ما می خواهیم مطمئن شویم که درب شما محکم و با دوام است . اکثر درب هایی که ما کار می کنیم بسته به پایان بندی کاری که انتخاب می کنید از توسکا یا صنوبر ساخته شده اند . دانه های چوبی گره خورده توسکا به چوب ظاهر بی نظیری می بخشد ، بنابراین ما معمولاً با رنگ آمیزی ظاهر آن را تائید می کنیم . ما معمولاً صنوبر را برای پایان بندی رنگ انتخاب می کنیم زیرا دانۀ چوب تقریباً نامرئی است ، که باعث ایجاد یکنواختی رنگ می شود .

باید کاملا مطمئن باشید که به دنبال درب چوبی داخلی هستید یا به دنبال یک درب خارجی .

کدام چوب برای درب خانۀ من مناسب است ؟

انتخاب چوب مناسب برای درب منزل شما تا حد زیادی به ماهیت پروژه شما و ظاهر و احساسی که برای فضای خود می خواهید بستگی دارد . با انتخاب انواع مختلف چوب ، قطعاً یکی ( یا دو عدد ) وجود دارد که کاملا مناسب دکوراسیون خانۀ شما هستند . ایجاد یک درب سفارشی می تواند به شما کمک کند ظاهر دقیق مورد نظر خود را برای تبدیل فضای خود به هر آنچه تصور می کنید ، بدست آورید . خواه به دنبال کاری عملی باشید یا بخواهید با یک قطعۀ هنر کاربردی طراحی خود را به سطح بالاتری برسانید ، مهندسان و تیم طراحی در بخشِ ما آماده هستند تا به شما کمک کنند تا همین امروز یک درب سفارشی برای خانه خود تهیه کنید .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : انواع چوب برای درب ، چوب های مناسب درب ، چوب های مناسب ساخت درب چوبی

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us