چرا چوب ترمووود

چوب ترمووود : چوب یک ماده طبیعی است که انواع آن از نظر خواص و ظاهر باهم متفاوت هستند . به لطف روش های نوین در برش چوب , نگهداری , اشباع چوب باعث ایجاد تنوع بیشتری در چوب های موجود شده است . یکی از جالب ترین فناوری ها اصلاح حرارتی است, یا همان ترمووود چوب .

چوب یک ماده طبیعی است که انواع آن از نظر خواص و ظاهر باهم متفاوت هستند . به لطف روش های نوین در برش چوب , نگهداری , اشباع چوب باعث ایجاد تنوع بیشتری در چوب های موجود شده است . یکی از جالب ترین فناوری ها اصلاح حرارتی است, یا همان ترمووود چوب .

ویژگی های چوب

چوب مجموعه ای غنی از ویژگی های عالی را دارد مانند : زیبایی , ایجاد حرارت و احساس خوب , اکوستیک و رنگ پذیری و انعطاف اما متاسفانه وقتی بدون حفاظت رها شود خیلی سریع از بین می رود . چوب علاوه بر رطوبت طبیعی حاوی شکر چوب یا همان سلولز است که بوسیله باکتری ها و میکروارگانیسم ها تغذیه می شود و خراب می شود , زندگی هر لحظه در جریان است , باکتری ها همه جا هستند و این فراند در همه جای این کره خاکی ادامه دارد و باعث خراب شدن چوب , ترک خوردن , خورده شدن و در نهایت چوب تبدیل به گرد و غبار می شود .

یک مشکلات چوب استفاده از آن در فضای باز است زیرا تغییرات فصلی , دمای هوا , مجاورت در معرض آفتاب , باران و رطوبت , باد و برف , قارچ ها و سایر عوامل باعث از بین رفتن ظاهر چوب ها مختلف و عناصر ساختاری چوب که از آن ساخته شده است می شود .

خصوصا بخش خارجی نما مانند کفپوش ها , پله های تراس , کلبه ها و خانه های چوبی , ایوان های چوبی همه از یک بار سنگین به معنای کامل , تهاجم عوامل مخرب در زمان کوتاهی فرسوده و از بین می روند , تماس با رطوبت , یخ زدگی , هجوم هزاران باکتری و جانورانی که با چوب زندگی می کنند و غیره باعث ایجاد یک محیط تهاجمی می شود که میتواند در مدت کوتاهی کفپوش ها و حتی سخت ترین تخته ها را صدمه و آسیب برساند . بنابر این مصرف کنندگان مدرن و امروزی به طور روز افزن به دنبال مواد و روش های نگهداری از چوب هستند و به این موضوعات توجه ویژه ای دارند و همچنین استفاده از کامپوزیت چوب , چوب پلیمر , روکش های پلاستیکی و در کل تقلید از چوب برای دیوارکوب ها و روکش دیوار و سقف ساختمان نیز در حال افزایش است .

استفاده از مواد و پوشش چوب برای تثبیت شرایط چوب

صد ها سال مردم روش های مختلفی برای محافظت از چوب در برابر پوسیدگی , پیری سریع چوب , جلو گیری از اشتعال را آموخته اند . هر روش مزایا و معایبی دارد , درمان چوب با اشباع کننده های شیمیایی باعث کند سوز شدن و کند شدن پوسیدگی می شود . مانع از رشد میکرو ارگانیسم ها , مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و غیره می شود و استفاده از آن بسیار ساده است اما با تمام این توضیحات این آغشته سازی عواوه بر اینکه برای باکتری ها مضر است بلکه برای محیطی که در آن چوب استفاده شده و به هر طریقی تماس با چوب وجود دارد مضر است .

نیازی به گفتن نیست چوب با مواد شیمیایی درمان شده است , این مواد برای محیط زیست و انسان بصورت بلقوه خطرناک هستند . البته گزینه های دیگری هم وجود دارد مانند استفاده از مواد طبیعی و گیاهی و عملیات حرارتی برای انواع چوب .

روش های طبیعی مدت ها است که به عنوان یک روش قدیمی و شناخته شده طبیعی برای تاثیر گذاری بر لایه های داخلی و خارجی چوب باعث ایجاد مقاومت در چوب می شوند تا در برابر اثرات عوامل مختلف در شرایط مختلف اطمینان حاصل کند , چوب هایی که در طبیعت در جریان آب و آتش قرار می گرفتند ماندگاری بالایی دارند . این موضوع در مورد هیزم هایی که در فضای باز دپو می شدند دیده شده است و جنگل های که دچار آتش سوزی می شدند چوب آنها مدت زمان زیادی را بدون آسیب ماندگاری داشتند , انسان در روش ترمووود هر دو روش را باهم ادغام کرده است .

ترجمه بدلیل وجود یکسری کلمات تخصصی به سختی انجام شد و 100% خوانا و شیوا نمی باشد . در ادامه لینک منبع درج شده

تمام سعی ما تهیه یک مقاله پربار و با محتوایی جدید بوده و هست , امیدوارم از مطالعه این مقاله لذب ببرید . لطفا نظر خود را درج کنید . با تشکر از توجه شما
منبع : وب سایت

ویژگی های ویژه چوب های خیس خورده مانند چوب های رودخانه ای از مدت ها قبل محبوبیت زیادی را در بین سازندگان و سایر متخصصان کار با چوب ایجاد کرده است. خصوصیات چوب خیس خورده به چوب بستگی مستقیم به نوع چوب و شرایط خیساندن دارد: در نمک یا آب شیرین ، در آب در حال سکون یا در آب در جریان ، عمق غوطه وری ، درصد اکسیژن موجود در آب و همچنین دوره های خیساندن ، که در برخی موارد به چند صد سال می رسد ، مهم هستند.

این عوامل می توانند هم در بهبود عملکرد چوب خیس شده و هم در کاهش کیفیت آن تأثیر بگذارند. برای آنکه تخته های خیس شده قبل از فرآوری و پردازش خاصیت های به دست آمده را حفظ کند ، باید به درستی خشک شود. خشک شدن سطوح چوبی ، که بدون در نظر گرفتن شرایط خاص خیس شده اند ، اغلب منجر به ترک خوردگی شدید می شود.

روشهای “پیشرفته” فرآوری چوب عبارتند از: آغشته سازی با ضد عفونی کننده ها ، ترکیبات نسوز (ضد شعله) ، مواد ویژه ای برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و وسایل دیگر. از ترکیبات مبتنی بر رزین ، روغن خشک کننده ، استرپتین ، کرئوزوت ، موم ، پروپولیس و سایر مواد فعال استفاده می شود. به جای خیس کردن ، گاهی اوقات در محلول های مخصوص بخارپز یا جوشانده می شود.

پس از آغشته سازی یا همان خیس کردن چوب ، مرحله خشک شدن چوب به میزان رطوبت 6-8٪ دنبال می شود. در طی فرآیند خشک کردن ، رطوبت و رطوبت طبیعی بدست آمده در فرآیندهای خیساندن و آغشته سازی از طریق الیاف چوب به روشهای مختلف جایگزین یا جابجا می شود که رایج ترین آنها حرارتی است. خشک کردن چوب با روش های مختلفی انجام می شود ، اصلی ترین آنها خشک کردن طبیعی ، خشک کردن مصنوعی در محفظه های همرفت و خلاء است. در مناطق جنوبی ، چوب در اتاقهای خشک کننده خورشیدی خشک می شود.

چوب سوخته نیز می تواند با گرما پاکسازی شود. قرار گرفتن در معرض آتش باعث ایجاد منافذ داخلی درخت با محصولات احتراق و رزین های نرم شده می شود و لایه بیرونی که به عمق 5 میلی متر سوزانده می شود ، تا حدی قسمت نرم الیاف را از دست می دهد ، برجسته تر می شود و رنگ چوب را تغییر می دهد.

بیشتر در فن آوری های مدرن پیر شدن اجباری چوب , برای ایجاد خاصیت تزئینی و استحکام بیشتر استفاده می شود. عملیات حرارتی در اتوکلاوهای مخصوص یا محفظه های بزرگ اجاق گاز انجام می شود. چوب مناسب خشک شده در اتوکلاوها بارگذاری می شود. اگر رطوبت درخت بالاتر از 8٪ باشد ، در هنگام گرمازدایی از چوب ، نقایص زیادی به همراه خواهد داشت:

ترک های داخلی و انتهایی ، رنگ مختلف چوب در طول تخته و در کل پشته. هوا از محفظه پمپ می شود – عدم وجود اکسیژن مانع از سوختن چوب در هنگام اصلاح حرارتی می شود. در حین عملیات حرارتی ، رطوبت اضافی و آب از چوب تبخیر می شود. محصولات تبخیر از محفظه گرما بیرون آورده شده و با فیلترها خنثی می شوند.

بسته به فن آوری ، سیستم های مختلف اعمال دما برای گرم کردن مصالح چوب استفاده می شود. به طور معمول ، گرمایش اولیه با دمای پایین انجام می شود. حداکثر گرمایش (180-240 درجه سانتیگراد و بالاتر) در اوج به دست می آید. رطوبت بیش از حد تبخیر می شود ، مواد خشک می شوند ، فشار موجود در محفظه چوب را فشرده می کند.

درصد از بین رفتن رطوبت در هنگام پردازش کاملاً کنترل می شود ، در غیر این صورت خروجی ممکن است به جای یک محصول با کیفیت ، یک محصول سوخته شده باشد. برای اصلاح حرارتی چوب از مواد شیمیایی تهاجمی استفاده نمی شود ، اما استفاده از گازهای بی اثر ، روغن ها و پارافین فنی مجاز است.

جدول 1. فن آوری های حرارتی و غیر حرارتی فرآوری چوب

جهت مشاهده تصویر به منبع مراجعه کنید .

فن آوری های حرارتی و غیر حرارتی فرآوری چوب
فن آوری های حرارتی و غیر حرارتی فرآوری چوب

استفاده از روش اتوکلاو به شما امکان می دهد حجم صنعتی تخته های فله را پردازش کرده و از کیفیت پایدار عملیات حرارتی اطمینان حاصل کنید. و برخی از فن آوری ها (از جمله تحولات روسیه) برای تصفیه حرارتی کلیه سیاهه های مربوط به چوب در نظر گرفته نشده اند. در جدول 1 فن آوری های حرارتی و غیر حرارتی فرآوری چوب را نشان می دهد.

بنابراین ، با تغییر حرارتی ، تبخیر بخشی از آب و از بین رفتن همی سلولز در بافت چوب تضمین می شود ، در نتیجه فیبرهای آن متراکم تر می شوند و موم ها و رزین های طبیعی ضخیم تر می شوند ، چوب به دست می آید با افزایش مقاومت به خاک ، ثبات هندسی و جذب آب , کاهش می یابد. چوب حرارتی 10-25 برابر بیشتر از چوب تصفیه نشده را حفظ می کند.

اصلاح حرارتی همچنین به دستیابی به خصوصیات تزئینی توسط چوب کمک می کند – در مقایسه با نوع اولیه ، تاریک تر می شود (از سایه طلایی-کارامل تا گلاب عمیق) ، متراکم تر می شود ، یک شکل “دقیق” ، یک صافی خاص به دست می آورد.

محصولات چوبی گونه های “پایه” پس از عملیات حرارتی می توانند با محصولاتی از چوب گران قیمت گونه های عجیب و غریب مانند چوب ساج ، جاتوبا ، کمپاس ، ipe و غیره به رقابت بپردازند (به عنوان مثال ، ممرز ممرز بعد از عملیات حرارتی از نظر ویژگی رنگ و مقاومت از نظر ابون پایین نیست. و wenge1). استفاده از چوب تصفیه شده با گرما به عنوان پوشش کف در بالکن های باز ، تخته های کف و تراس ، مواد برای ترتیب مناطق اطراف استخرها و غیره بسیار مفید است.

غالباً می توانید داده های مربوط به افزایش مقاومت در برابر آتش چوب های حرارتی را پیدا کنید ، که کاملاً درست نیست ، اما آزمایش های موسسه ایمنی آتش سوزی Balashikha ثابت کرد که هنگام سوختن چوب حرارتی ، مونواکسید کربن بسیار کمتری از دیگری ساطع می کند ، و این مهم است ، زیرا در هنگام آتش سوزی ، مردم در درجه اول در اثر مسمومیت با مواد غذایی می میرند.

سوزاندن از خصوصیات منفی چوب حرارتی می توان به درجه اول افزایش شکنندگی اشاره کرد ، زیرا در نتیجه عملیات حرارتی ، خاصیت ارتجاعی چوب اکثر گونه ها (به ویژه چوب کاج) کاهش می یابد که دامنه مواد را محدود می کند: چوب حرارتی برای سازه های باربری و سایر عناصر مهم ساختمان توصیه نمی شود.

در هنگام چسباندن چوب تصفیه شده با گرما با انواع دیگر چوب (الوار بدون چوب ، الوار و غیره) ، باید در نظر داشت که این مواد دارای رطوبت متفاوتی هستند و ترکیبات چسبنده مناسبی را انتخاب می کنند. برخی از انواع چوب های حرارتی خود را به خوبی بهم چسبیده نمی دانند ؛ در هنگام استفاده از اتصال دهنده های فلزی ، خطر تراشه و ترک وجود دارد ، بنابراین انتخاب ابزار مناسب و بست ها بسیار مهم است.

وصال کار با چوب گرمایی توجه می کنند که در هنگام پردازش آن گرد و غبار زیادی تولید می شود ، بنابراین اتاق تولید باید به واحدهای تصفیه هوا و جمع کننده های گرد و غبار مجهز باشد.

احتیاط دیگر: تحت تأثیر نور ماوراء بنفش ، چوب حرارتی “تیره” گاهی از بین می رود ، خاکستری می شود ، بنابراین بهتر است تخته را با لاک پلی اورتان ، رنگ اکریلیک ، موم یا روغن بپوشانید. چنین روکش بر خصوصیات تزئینی به دست آمده تأکید می کند ، نکته اصلی این است که این روکش ها حاوی رنگدانه ای هستند که در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

فناوری ها و تجهیزات استفاده شده

فناوری اصلاح حرارتی چوب در نیمه دوم قرن بیستم ظاهر شد و در اوایل دهه 2000 تولید محصولات آن در اروپا آغاز شد. در سال 2000 ، انجمن بین المللی تولید کنندگان چوب حرارتی در فنلاند تأسیس شد. علاوه بر فنلاندی ها ، موفقیت در تجارت جدید توسط نجاران نژاد آلمان ، فرانسه و ایالات متحده حاصل شد. هم اکنون این انجمن شامل 16 شرکت نجاری از هشت کشور است.

فرآیند اصلاح حرارتی معمولاً گرم شدن طولانی مدت چوب در محیط گاز کم اکسیژن (برای جلوگیری از آتش سوزی) در فشار زیاد (حداکثر 1.6 مگاپاسکال) است و شامل عملیات پی در پی زیر است: تهیه و خشک کردن شدید چوب از رطوبت طبیعی؛ اصلاح تک مرحله ای یا چند مرحله ای چوب با آب ، بخار ، گاز یا روغن در دمای معین؛ خنک کننده تدریجی محصول اصلاح شده.

در جدول 2 معروف ترین فن آوری ها برای اصلاح حرارتی چوب را نشان می دهد.


فن آوری های گرمایشی چوب به دو کلاس استاندارد تقسیم می شوند: ترمو S (کیفیت هدف – پایداری ، پایداری) و ترمو D (کیفیت هدف – حداکثر دوام). Technology S برخلاف فناوری D ، حالتهای گرمایشی ملایم تری (حداکثر 165 درجه سانتیگراد) را ارائه می دهد و برای تولید محصولات مورد استفاده در داخل خانه توصیه می شود: پارکت ، تخته کف ، پله ، مبلمان ، پرتوهای پنجره ، تخته سنگ و غیره فناوری D را فراهم می کند.

فرآوری چوب با درجه حرارت بالا (از 165 تا 240 درجه سانتیگراد) و برای تولید محصولاتی که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد مناسب است: تراس و تخته های نمای نما ، پله های خیابان ، درب های ورودی ، مبلمان باغ ، گوزبوها ، ساخت خانه های چوبی و همچنین برای دکوراسیون با دانشگاه و حمام. چرخه تکنولوژیکی عملیات حرارتی می تواند از 7-10 ساعت طول بکشد (فن آوری های بازسازی ، Bois Perdure) تا چند روز. هرچه دمای پردازش بالاتر باشد ، چرخه کوتاه تر است.

بعضی از فناوری ها اجازه می دهند چوب تا رطوبت 4 تا 3٪ خشک شود ، اما در مرحله آخر پردازش ، میزان رطوبت محصول نهایی به 6-8٪ بهینه افزایش می یابد ، یا چوب حرارتی در طی دو یا سه روز از پیری ، این رطوبت “را” می گیرد.

جدول 3. شرکت های روسی – تولید کنندگان و فروشندگان چوب حرارتی


در روسیه ، آنها اغلب از فناوری های Thermowood و WestWood و همچنین پیشرفت های خود استفاده می کنند که معروف ترین آنها فناوری های Bikos-TMT و Vacuum Plus هستند. تقریباً دو سال پیش ، اطلاعاتی در مورد توسعه فن آوری اصلاح حرارتی چوب رطوبت طبیعی توسط متخصصان انجمن تحقیق و تولید Pobeda (بنیانگذار – TD DrevTermo) منتشر شد ، اما تاکنون چیزی در مورد کاربرد این فناوری مشخص نیست.

در روسیه ، بسیاری از شرکت ها تجهیزات خشک کردن چوب را تولید می کنند ، اما شرکت هایی که اتاق های عملیات حرارتی را تولید می کنند ، می توان بر روی انگشتان یک دست حساب کرد:

Vacuum-Plus LLC (Khimki ، منطقه مسکو) واحدهای خلاء و اتاق هایی از نوع همرفت را تولید می کند ، از جمله تجهیزات برای عملیات حرارتی سیاهههای مربوط است. حجم بارگیری – 3 ، 12 ، 15 ، 25 و 40 مترمربع 3 ، دمای عملیات حرارتی – از 165 تا 195ºС.


Energy Termo Stavropol LLC (Stavropol ، منطقه Stavropol) اتاقهای کانتینر همرفت جهانی را تولید می کند. حجم یک بار تا 18 متر 3 ، درجه حرارت عملیات حرارتی تا 230ºС است.
M-Impulse LLC (Ufa ، جمهوری باکورتوستن) اتاقهای خشک کن خلاء مطبوعات سری PSKV را تولید می کند. حجم بارگیری – 5 متر 3 ، دمای عملیات حرارتی – از 180ºС.


در بازار روسیه ، محفظه های حرارتی تولید شده توسط Jartek Oy (فنلاند) ، Baschild (ایتالیا) ، WTT (دانمارک) ، Katres (جمهوری چک ، نمایندگی رسمی در فدراسیون روسیه – انجمن KAMI) ، دوربین های بخارپز Secal (ایتالیا) و سایر شرکت های خارجی در دسترس هستند.

تولید کنندگان

در حال حاضر ، در روسیه بیش از 150 تولیدکننده چوب با گرما و محصولات حاصل از آن وجود دارد. تولید را نمی توان به طور دقیق به حساب آورد ، زیرا همه شرکت ها اطلاعات دقیقی در مورد خودشان ارائه نمی دهند. اولین تولید کنندگان چوب حرارتی در اوایل دهه 2000 در کشور ما ظاهر شدند ، اما بیشتر بازیگران بازار از سال 2006 تا 2010 وارد آن شدند. در سال های اخیر سالانه یک یا دو شرکت جدید در بازار ظاهر می شوند.

نزدیک می تواند در نظر گرفته شود ظرفیت تولید که اجازه می دهد به تولید 8-10 هزار. M 3 سال حرارتی، شرکت تولید کننده متوسط 3/4 thous. M 3 در سال است.

در جدول 3 اطلاعاتی درباره معروف ترین شرکت کنندگان فعلی بازار ارائه می دهد.

اندازه تولید و بازار
اندازه تولید و بازار

اندازه تولید و بازار

در 2006-2007، تولید کنندگان اصلی از چوب با گرما در اروپا فنلاند (ظرفیت بالقوه حدود 70 هزار نفر است. M شد 3 در سال) و فرانسه (حدود 50 هزار. M 3 در سال). اکنون در جهان بیش از 50 خط تولید وجود دارد که نیمی از آنها در فنلاند است. با این حال ، به تدریج سهم بنگاههای فنلاندی در تعداد کل شرکتهای درگیر در تصفیه حرارتی چوب و تولید محصولات حاصل از آن کاهش می یابد.

عرضه به دنبال تقاضا است و مصرف کنندگان در تعداد فزاینده ای از کشورهای اروپایی و آسیایی نسبت به مواد جدید علاقه نشان می دهند.

شکل 1. دینامیک تولید چوب حرارتی از علامت تجاری ThermoWood در دوره 2005-2017 و پیش بینی برای سال 2018 ، هزار متر مکعب
شکل 1. پویایی تولید حرارتی ترمووود نام تجاری چوب در دوره 2005-2017 سال و پیش بینی برای سال 2018، هزار. M 3
در حال حاضر حجم بازار حرارتی در اروپا – 200-220000 متر 3 در سال است. در شکل در جدول 1 تولید کل این محصول توسط شرکت هایی که عضو انجمن بین المللی تولید کنندگان ترمووود ThermoWood هستند ، نشان می دهد. ارزیابی دقیقی از بازار روسیه وجود ندارد ، اما بدیهی است که هنوز هم بسیار معتدل از بازار اروپا است.

در آغاز قرن XXI ، بخش عمده ای از بازار چوب حرارتی در روسیه وارد می شد.

در بین تولید کنندگان خارجی ، Lunawood Oy (فنلاند) ، Brenstol (استونی) و Burkle Leisten & Profile GmbH (آلمان) به ویژه شناخته شدند. اما نزدیک به سال 2008 ، تمرکز عرضه بازار به سمت تولیدکنندگان روسی تغییر یافت.

در حال حاضر در نسخه روسی حرارتی محدود به استفاده از تعداد کمی از صنعتی و بسیاری دیگر “اطراف خانگی” گیاهان، ظرفیت تولید نه بیش از 1-2 هزار نفر است. M 3 از چوب در سال است. حجم مدرن از بازار روسیه حرارتی – 70-80 thous M 3 . اما ، به گفته کارشناسان ، در یک سال شرکت های داخلی می توانند حدود 200 هزار متر مکعب از این ماده ، تقریباً مانند اروپا تولید کنند.

گونه ها و قیمت های چوب

شکل 2. مواد از گونه های چوب که به طور فعال در بازار روسیه از چوب حرارتی ترویج می شوند ، سهم (٪) را در حجم کل پیشنهادات (بیش از 50 شرکت)

گونه ها و قیمت های چوب
گونه ها و قیمت های چوب


شکل 2. مواد از گونه های چوب که به طور فعال در بازار روسیه از چوب حرارتی ترویج می شوند ، سهم (٪) را در حجم کل پیشنهادات (بیش از 50 شرکت)
چوب کاج ، صنوبر ، درخت چمن ، آسپن ، توسکا ، راش ، توس ، خاکستر ، افرا – گونه هایی که در روسیه رواج دارد ، با موفقیت در معرض عملیات حرارتی قرار می گیرند. غالباً می توانید اطلاعاتی بدست آورید که برای درمان گرما چوب کاج ، از آنجایی که خیلی خسته است ، و همچنین بلوط ، که “بهبود می یابد – فقط خراب می شود” نامطلوب است.

در همین حال ، چوب حرارتی از ترش و بلوط در وب سایت های بسیاری از شرکت های فروش این مواد و محصولات آن در بازار روسیه ارائه می شود (داده های نشان داده شده در شکل 2 به عنوان نتیجه تجزیه و تحلیل طیف محصول از 50 تولیدکننده و فروش داخلی تهیه شده است). چوب لچک را می توان به مدت 12 ساعت در دمای بالاتر از 155 درجه سانتیگراد فرآوری کرد و عملیات حرارتی بلوط فقط پس از خشک شدن با کیفیت تا رطوبت باقیمانده 6٪ قابل انجام است. با این حال ،

متخصصان شرکت واکیوم پلاس چگالی چوب گونه های مختلف را بعد از عملیات حرارتی با رطوبت باقیمانده 3.5-4.6٪ اندازه گیری کردند. یکی از بهترین نتایج نشان داد چوب ممرز کریمه – در دمای 175 ° C چگالی آن پس از درمان 934 کیلوگرم / متر بود 3 . حتی بالاتر تراکم اکالیپتوس استرالیا – 1053 کیلوگرم / متر 3 بعد از تصفیه در 170 درجه سانتی گراد، اما، به عنوان شناخته شده است، این نژاد در روسیه رشد نیست.

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل قیمت (جدول 4) نشان می دهد که چوب حرارتی به طور قابل توجهی (4/5 برابر) گران تر از الوار القا نشده از گونه ها و گونه های مشابه است (برای مقایسه ، چوب انواع AB ، A ، فوق العاده ، پریما و محصولات حاصل از آن استفاده شده است).

محصولات حاصل از چوب با گرما نیز اغلب گران تر از محصولات یک کامپوزیت چوب پلیمر (WPC) هستند. به یاد بیاورید ترکیب دوازدهه: 60-70٪ از چوب خرد شده یا آرد چوب ، 25-30٪ پلیمر ترموپلاستیک (PVC ، PE ، PP) و 5-10٪ مواد افزودنی شیمیایی و رنگدانه.

چشم انداز بازار چوب حرارتی در روسیه

جدول 4. قیمت چوب الوار حرارتی در مقایسه با قیمت الوار از گونه های مشابه و KDP ، 1 متر مربع در مالش.
جدول 4. قیمت های چوب های حرارتی در مقایسه
با قیمت چوب از همان گونه و PDK 1 متر 2 / RUB.


بازار روسیه از چوب حرارتی همزمان با اروپایی شروع به شکل گیری کرد ، اما بسیار کندتر توسعه می یابد. برخی از کارشناسان توسعه ضعیف بازار را به فناوریهای پیشرفته تصفیه حرارتی و مهمتر از همه به مصرف انرژی بالای آنها نسبت می دهند. تولید کنندگان بالقوه داخلی با دو مشکل اساسی روبرو هستند: قیمت بالای تجهیزات و نیاز به خشک کردن محفظه های چوب در پارکینگ ماشین.

مدیر شرکت “وکیوم پلاس” و توسعه دهنده تجهیزات داخلی برای تولید چوب حرارتی “سوتلانا یاگودزینسایا” ادعا می کند: “بدون خشک شدن با کیفیت بالا ، هیچگونه عملیات حرارتی با کیفیت بالا انجام نمی شود.” اما رعایت تمام الزامات فن آوری منجر به هزینه نهایی بالای محصولات چوب حرارتی می شود. بله ، تاسیسات حرارتی فروخته می شوند ، تولید کنندگان جدید ظاهر می شوند ، اما هنوز رقابت بزرگی در بازار وجود ندارد ، به ویژه در مواقع بحرانی ، وقتی پیشنهادهایی برای چوب حرارتی به طور قابل توجهی از تقاضای طعن آور پیشی می گیرند.

بدیهی است که خریداران داخلی محصول را دوست دارند. چوب تصفیه شده گرما برای مصرف کننده گسترده کاملاً آشناست. اکنون ، کمتر کسی استدلال می کند که چنین چوب مزایای زیادی دارد ، اما قیمت آن که چندین برابر بیشتر از هزینه چوب غیر اصلاح شده و محصولات حاصل از آن است ، موجب دلسردی مشتریان بالقوه می شود. بنابراین ، چوب با گرما هنوز بخش نسبتاً باریکی از بازار کالاهای چوبی را اشغال می کند. به عنوان یک قاعده ، تولید کنندگان به لطف کلمه از دهان ( ترجمه نا مغهوم ) سفارشات جدید دریافت می کنند:

کسانی که قبلاً محصولی از چوب ساخته شده با گرما را خریداری کرده یا حداقل در دست خود داشته اند ، اطلاعاتی در مورد آن با دوستان و آشنایان به اشتراک می گذارند. اما به تدریج ، نگرش مصرف کننده نسبت به چوب حرارتی تغییر می کند و درک در حال ظهور است .

منبع : وب سایت زبان روسی

WhatsApp us