قانون حفاظت از جنگل در روسیه

طبق قانون جنگل فدراسیون روسیه (1997)، اراضی صندوق مربوط به جنگل، از جمله کلیه جنگلها، که در اراضی تعیین شده قرار دارند ، تحت صلاحیت فدرال قرار دارند.

 قانون فدرال فقط اجازه انتقال حقوق مالکیت را به نفع افراد فدراسیون روسیه می دهد. این گونه افراد و کمپانی های خارجی که در زمینه چوب فعالیت می نمایند نمی توانند در روسیه مالک زمین شوند.

صنایع چوب فن و هنر, فروش و تولید انواع چوب چهار تراش , تخته کاج روسی , لمبه چوبی و غیره ..

شایان ذکر است در ایران هم افراد بیگانه نمی توانند مالک زمین در ایران مالک زمین شوند.

هم قانون مدنی و هم قانون جنگلداری دسترسی آزاد به جنگل ها را تضمین می کند. تخصیص تسهیلات مربوط به فعالیت های جنگل داری، وجود دارد که جهت استفاده شهروندان و اشخاص حقوقی برای اجاره در دسترس است.

علاوه بر این، استفاده کوتاه مدت از تسهیلات برای همه وجود دارد. استفاده از تسهیلات اعطایی و استفاده از اراضی جنگلی بصورت رایگان، در کوتاه مدت، با داشتن شرایط وجود دارد.

 اکنون همگی  تسهیلات مذکور، به طور گسترده مورد استفاده افراد و شرکت های نوپا قرار می گیرند.

ارتباط جنگل و صنایع چوب

تخته کاج روسی بصورت بندیل و عمده فروشی
تخته کاج روسی بصورت بندیل و عمده فروشی

صندوق جنگل و سایر اراضی تقریبا بیش از 43  درصد از کل مساحت زمین فدراسیون روسیه را تشکیل می دهد. که البته جنگل زایی در روسیه ادامه دارد. MNR روسیه 95.83٪ از مساحت جنگل ها  را در روسیه کنترل و اداره می کند.

 در حالی که سایر وزارتخانه ها و آژانس ها بقیه جنگل ها را اداره می کنند. در واقع بین وزرت خانه ها و آژانس های مختلف در روسیه برای ارتقاء جنگل داری و صنایع چوب که در روسیه به عنوان تابعی از صنعت جنگل داری محسوب می شوند وجود دارد.

این گونه، کنترل دقیقی بر جنگل های روسیه اعمال می شود.

ارجاع به مقالات گذشته ما در همین سایت ( مقاله چوب روسی یولکا )

ما در مقالات قبلی به چوب های پرکاربرد روسی در ایران مانند یولکا و ساسنا اشاره نمودیم. لطفا آن ها را مجدد ملاحظه فرمایید تا نتیجه بهتری از بحث بگیرید. متشکریم.

چوب های روسیه موجود در بازار ایران

در روسیه چوب های دیگری هم یافت می شوند که در بازار ایران هم موجود می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها این متن را دنبال فرمایید.

فروش تیر و تخته روسی , چوب کاج
فروش تیر و تخته روسی , چوب کاج
بحث تاریخی

 یکی از رایج ترین درختان کشور روسیه، توس می باشد. یکی از درختان سنتی روسی است و الهام بخش آهنگ ها، اشعار و نقاشی های زیادی در ادبیات روسیه بوده است.این وضع تا کنون هم ادامه دارد.

 این درخت از سمبل های قدیمی کشور روسیه است و از زمان های بسیار قدیم در قلب روس ها جایگاهی داشته است.

اسلاوها (نام قدیم مردم روسیه)این درخت باریک سفید را مقدس می دانستند و آن را با بهار ، خلوص ، زیبایی طبیعی و خصوصیات زنانه مرتبط می کردند.

فروش چوب , تیر و تخته روسی , چوب کاج
فروش چوب , تیر و تخته روسی , چوب کاج
واژه شناسی

نام توس، بیرک و یا بیرچ نام های کنونی این درخت می باشد. در حالی که زبان شناسان مبداء نام آن را “برزا” می دانند. این واژه  را برای “اسلحه باستانی” در روسیه به کار می بردند. البته هرگز این درخت را با درخت توسکا ALDER  TREE))  اشتباه نکنید.

در زبان باستانی روسی به این گیاه  “berza” به معنی “درخشیدن ، نشان دادن رنگ سفید” نیز گفته می شد. برای نام آن گیاه کلماتی روسی مانند “beliy” (سفید) و “berech” (برای حفاظت و مراقبت) هم به کار می رفت.

اسلاوها توس را با توانایی محافظت از مردم در برابر قدرت های شیطانی نسبت می دادند. مردم باستان حتی از درخت می خواستند که مستقیماً کمک کند، یا یکی را در نزدیکی خانه کسی را برای کمک به ان ها بفرستد.

ویزگی خاص درخت توس

توس همچنین یک جایگزین خاص برای پاپیروس مصری را فراهم کرده است – روس ها هنگامی که کاغذ هنوز شناخته نشده بود از پوست درخت توس برای نوشتن استفاده می کردند.

وسایلی مانند، لپ تاپ یا جعبه های تزئینی که امروزه در مغازه های سوغات  می بینید هم از پوست همین درخت تهیه می شوند.

بحث روان شناسی

در روسیه، گفته می شود فقط پیاده روی در بیشه درختان توس یا داشتن چند درخت توس در حیاط منزل می تواند به بازگرداندن تعادل عاطفی ، کاهش استرس و کمک به فرد کمک کرده باعث شود او خوشحال باشد.

برای شناخت دیگر چوب های روسی سلسله مقالات ما را دنبال نمایید.

بحث قیمت و چوب روس در بازار کنونی چوب ایران

در حال حاضر، قیمت هر تخته چوب روس   با ابعاد ذیل یعنی  X 20 X 5  6  برابر 2160000 هزار ریال می باشد.

مشاوره و پاسخ گویی

جهت استفاده از تیم پاسخگویی ما در باب قیمت و مشاوره های دیگر با کانال پیام رسان (واتس آپ) ما تماس بگیرید. با تشکر

لیست قیمت چوب روسی

قیمت چوب کاج روسی ( قیمت آنلاین چوب )

لیست قیمت و ابعاد انواع تخته کاج روسی

لیست قیمت چوب چهار تراش

لیست قیمت و ابعاد چوب های چهار تراش کاج روسی

لیست قیمت انواع چوب چهار تراش را از این بخش مشاهده کنید .
لیست قیمت و ابعاد چوب چهار تراش
WhatsApp us