مبلمان چوبی چوب ساج چقدر عالی است؟

هرکسی قبل از خرید مبلمان جدید خود – خصوصاً مبلمان پاسیو و فضای باز – کمی تحقیق انجام می دهد ، تقریباً به طور قطع در مورد چوب ساج چند با چند تبلیغ کننده تماس می گیرد .

گالری تصاویر چوب ساج

یکی از اولین مواردی که در خریداران بالقوه مورد توجه قرار می گیرد این است که مبلمان ساخته شده از چوب ساج به طور کلی جزء گران ترین ها هستند. چرا؟

دلیل آن این است که چوب ساج هم به دلیل ظرافت و هم به خاطر دوام آن با ارزش است. فراتر از زیبایی آن ، برخی از خواص طبیعی را نیز دارد که سایر چوبها از آن برخوردار نیستند.

Teak همیشه یک ماده با ارزش بوده است. درختی که ساج نام دارد و از آن چوب ساج بدست می آید ، Tectona grandis ، است که در مناطق استوایی رشد می کند . از حدود قرن 7th ، آن را به لباس و آراستن اقامتگاه ثروتمندان و قدرتمندان استفاده کرده است [منبع: امگاود ].

شهرت این چوب از طریق هلندی ها ، که اندونزی را استعمار می کردند ، از منطقه خارج شد. آنها از چوب برای ساخت کشتی استفاده می کردند. چوب ساج به دلیل توانایی آن در جلوگیری از پوسیدگی , چوب بسیار خوبی را ایجاد می کند .

چوب ساج در کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند ، برمه و مالزی یافت می شود ، اما شاید هیچ دولت مرکزی وصال آن را به همان اندازه کشور اندونزی جدی نگیرد. از آنجا که دوران پس از استعمار این کشور در اواسط شروع قرن هفتم، دولت اندونزی تا به حال یک شرکت در محل اختصاص داده شده به مدیریت یکی از برترین منابع طبیعی ارزشمند کشور است.

این شرکت ، PT Perhutani ، مزارع رسمی ساج را در جزیره جاوا اندونزی نگهداری می کند. در اینجا تعداد مشخصی از درختانی که هر ساله می توان آنها را خرد کرد ، وجود دارد. هر درخت با درخت جدیدی که در مزارع کاشته شده است جایگزین می شود.

از آنجایی که بهترین مبلمان چوبی ساخته شده از چوب ساج از درختان بالغ تهیه شده است ، حدود 80 سال طول می کشد تا قبل از برداشت درخت ساج که امروز کاشته شده برای چوب است. به همین دلیل ، و چون چوب بسیار خوب است ، چوب ساج قدیمی اغلب پس گرفته می شود – به عنوان مثال ، از سازه های قدیمی که قرار است خراب شود – و زندگی جدیدی به عنوان مبلمان به دست می آید.

ارزش و مزایای مبلمان چوب چوب ساج

کاملاً واضح است که مردم چوب ساج را بالاتر از چوب کاج یا بلوط می دانند . اما چرا این دقیقاً اینگونه است؟ پاسخ در روغنهای طبیعی و لاستیک موجود در چوب ساج است.

فراوانی از روغنهای طبیعی و لاستیک را که به محض دانه های تخته چوب قفل شده اند ، خواهید یافت. تمام چوبها حاوی روغنهایی هستند که از درخت محافظت می کنند – فکر می کنید نهال افرا یا روغن درخت چای. با این حال Teak می تواند این روغن ها و لاستیک های آن را حتی پس از خرد شدن و پردازش آن حفظ کند. به همین دلیل ، چوب ساج نسبت به هر نوع چوب دیگر دارای خواص طبیعی مقاوم در برابر آب و هوا است. روغن ها و لاستیک چوب را در برابر رطوبت مناسب و در حدود 10 درصد از محتوای اولیه آن خشک می کند.

روغن ها همچنین چوب را از پوسیدگی خشک محافظت می کنند که یک مشکل شایع در مبلمان چوبی قدیمی است. علاوه بر این ، روغن ها و لاستیک مغز چوب را در برابر مهاجمان مانند قارچ ها و انگل هایی که می توانند چوب های دیگر را نابود کنند ، محافظت می کنند. محافظت از مبلمان چوبی در برابر چنین مزاحم هایی نیاز به استفاده از روغنها و روشهای ضد آب دارد.

همه اینها چوب ساج را به عنوان یک ماده عالی برای مبلمان فضای باز تبدیل می کند. با گذشت زمان ، این چوب از یک رنگ قهوه ای عسلی به رنگ خاکستری می رود. گرچه چوب ساج گران است ، اما می توانید پولی را که برای عایق کاری سالانه برای آن صرف کرده اید ، تهیه کنید و آن را برای خرید مبلمان ساج در فضای باز استفاده کنید. از آنجا که چوب ساج نیز یک چوب بسیار بادوام و قوی است ، یک صاحب مجموعه پاسیوی تکی می تواند انتظار داشته باشد که خرید وی برای سال ها دوام داشته باشد.

در غارهای غربی هندوستان ، اشیاء ساخته شده از چوب ساج بیش از 2000 سال پیش دست نخورده یافت شده اند – حیرت انگیز از چوب بدون درمان ، بدون چوب [منبع: سیمز ]. این همچنین هزینه های اولیه چوب ساج را جبران می کند ، به خصوص هنگامی که هزینه تعویض مبلمان را در نظر بگیرید.

با این حال برخی چوب ساج بهتر از بقیه است. یک نوع چوب ساج ، بنام ساپود ، دارای همان خصوصیات قوی ای نیست که از چوب درخت ساج ساخته شده است. چوب ساپو برای لایه بیرونی هر درخت نامگذاری شده است. لایه های درونی درخت به طور کلی به عنوان قلب شناخته می شوند . درختان از مرکز به بیرون رشد می کنند ، بنابراین روغنهای طبیعی درخت در قلب آن به وفور یافت می شوند.

این باعث می شود چوب قلب ساج از چوب درخت بلوط با ارزش تر باشد ، و این باعث می شود قلب چوب ساج گران تر شود. علاوه بر این ، بیرون چوب یک درخت چوب بسیار بیشتری نسبت به چوب قلب دارد ، که همچنین افزایش قیمت را به خود اختصاص می دهد.

نگهداری از چوب ساج

مبلمان در فضای باز یا کفپوش ساخته شده از چوب ساج ، به مراقبت و نگهداری دوره ای نیاز دارد تا مانع از جذب آب چوب شود و به آن اجازه دهد که درخشش تیره و غنی خود را حفظ کند. چوب ساج مراقبت نشده در خارج از منزل در نهایت به یک سایه خاکستری روشن تبدیل می شود و با وجود این از نظر طبیعی مقاوم در برابر آب است .

مرحله 1
چوب را با پارچه تمیز پاک کنید تا اطمینان حاصل شود که سطح آن کاملاً تمیز و عاری از خاک یا زباله باشد.

گام 2
چوب را با سیلر پلی اورتان و با استفاده از برس های بلند و صاف رنگ کنید. قبل از اینکه شانس تمیز کردن آن را داشته باشید ، فقط یک بخش از چوب را به یکباره متمرکز کنید تا از خشک شدن سیلر جلوگیری شود. اجازه خشک شدن سیلر پلی اورتان ، یک لایه سنگین از مواد براق را بر روی چوب باقی می گذارد.

مرحله 3
وقتی یک قسمت را پوشانده اید ، درزگیر اضافی را از چوب پاک کنید. این کار مانع از ایجاد بیش از حد پلی اورتان در سطح چوب می شود ، در حالی که هنوز هم می توانید درزگیر را با ماندن در منافذ از چوب ساج محافظت کنید. فقط یک لایه پلی اورتان لازم است.

چگونه چوب ساج را پولیش کنیم

چوب ساج معمولاً در ساخت مبلمان فضای باز استفاده می شود. چوب ساج بادوام و در مقابل بیشتر خسارتهای جوی مقاوم است و به مدت چندین سال می تواند در خارج از منزل بدون خرابی ماندگاری کند. مانند هر نوع چوب دیگر یا تکه ای از مبلمان در فضای باز ، شما نیز باید به طور صحیح از چوب ساج مراقبت کنید تا آن را تمیز ، صیقلی و عاری از آلودگی کند. برای صیقل دادن چوب ساج به طور صحیح از یک محصول تمیزکننده که مخصوص چوب است استفاده کنید. محصولاتی که برای چوب ساخته شده اند . مانند روغن ساج .

چگونه چوب ساج را پولیش کنیم
چگونه چوب ساج را پولیش کنیم

مرحله 1
چوب ساج را قبل از پولیش تمیز کنید تا خاک سطح آن از بین برود. آب گرم گالن و یک قسمت از صابون ملایم را در یک سطل ترکیب کنید.

گام 2
یک دستمال تمیز کننده را در محلول خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید.

مرحله 3
در مسیر دانه بندی چوب را تمیز کنید

مرحله 4
پارچه را با آب تمیز بشویید ، مجدداً آب اضافی آنرا فشار داده و روی چوب ساج را پاک کنید تا باقی مانده صابون پاک شود. اجازه دهید چوب خشک شود.

مرحله 5
یک دستمال تمیز کننده تازه را با روغن ساج اشباع کنید. دستمال را کمی بپیچید.

مرحله 6
یک لایه نازک از روغن ساج را روی کل سطح چوب مالش دهید و بگذارید دو ساعت بنشیند.

مرحله 7
روغن اضافی چوب ساج را با یک پارچه تمیز بشویید و در حرکات کوچک و دایره ای برای ایجاد درخشش و صیقل دادن چوب ساج مالش دهید.

مطالب مرتبط با چوب ساج :

با تشکر از توجه شما

منابع
سیمز ، استیو “مبلمان منقار و مزایای استفاده از چوب چوب ساج است.” مقالات Ezine. دسترسی به 24 مارس 2009.http: //ezinearticles.com/؟ چوب ساج-مبلمان-و-مزایای-استفاده-استفاده از چوب ساج-چوب و id = 260660
“درباره Teakwood.” باغ ساج اندونزی. دسترسی به 24 مارس 2009. http://www.teakgardenind Indonesia.com/about-teakwood/
“درباره مبلمان محصولات Teak ما.” مبلمان بالی. دسترسی به 24 مارس 2009. http://balinesefurnitures.kayukayu.com/furniture_tutorial/furniture_product.html
“تاریخ ساج”. امگاود دسترسی به 24 مارس 2009. http://www.amegawood.com/teak_general_history.php

WhatsApp us