اسلب هایی با چوب لبه طبیعی

اگر می خواهید هنگام ساخت پروژه بعدی خود ظاهری روستایی ایجاد کنید ، یکی از مواردی که باید استفاده کنید چوب لبه طبیعی است. چوب های لبه طبیعی در طی چند سال گذشته به محبوبیت قابل توجهی رسیده است ، زیرا بسیاری از مردم با دیدن ظاهر طبیعی آن تحت تأثیر قرار می گیرند.

اگر کنجکاو هستید که چوب لبه طبیعی چیست و چه چیزی می تواند به یک طرح روستایی یا آنتیک ارائه دهد ، خوش شانس هستید. امروز ، ما در اینجا هستیم تا هر آنچه در مورد صفحات چوبی لبه طبیعی می دانیم را در اختیارتان قرار دهیم. ما امیدواریم که پس از مطالعه این راهنما ، در انتخاب پروژه بعدی خود راحت تر باشید.

صفحات چوبی لبه طبیعی چیست؟

صفحات چوبی لبه طبیعی برشهایی از چوب هستند که لبه های آنها تمام نشده است. چوب سنتی دارای کناره های صاف و صیقلی است. به عنوان مثال ، “دو در چهار” دارای ارتفاع 2 و عرض 4 است. سپس می توانید چوب را ببرید تا به طول مناسب برسد .

چوب لبه طبیعی لبه های تمام شده ندارد. در عوض ، لبه چوب عملاً برای همان زمانی است که فردی آن را از درخت قطع کرده است.

به طور معمول ، صنعتگر هنگام ایجاد صفحات چوبی لبه طبیعی از انواع سنتی الوار استفاده نمی کند. در عوض ، آنها از چوبی استفاده خواهند کرد که در طول کار با چوب معمولی ، چوبی بی فایده تلقی می شود. هنگام ایجاد صفحات چوبی لبه طبیعی ، تولید کنندگان معمولاً از موارد زیر استفاده می کنند:

  • ارس تمساح
  •  مسکویت
  • چوب درختان قدیمی
  • چوب بازیافت شده

چه موقع چوب لبه طبیعی محبوب شد؟

کنسول با چوب لبه طبیعی
کنسول با چوب لبه طبیعی

این یک میز کنسول لبه طبیعی با چوب گردو زیبا است.

چوب های لبه طبیعی برای دهه ها وجود داشته است. اولین حضور آن هنگامی بود که جورج ناکاشیما آن را روی یک سری قطعات در اواسط دهه 1940 رها کرد. ناکاشیما هنگام خلق قطعات خود گفت که او چوب ارگانیک را انتخاب کرده و به طور خاص بدنبال قطعاتی با بافت ها ، برگ ها و گره های شکل گرفته است.

چوب لبه طبیعی بلافاصله دیده نشد . با این حال ، در حدود قرن بیست و یکم ، محبوبیت این صفحات سر به فلک کشید. اکنون ، بسیاری از تولید کنندگان از آنها در خانه های به سبک های غربی و روستایی استفاده می کنند. از تخته های چوب نه تنها می توانید به عنوان مبلمان استفاده کنید ، بلکه می توانید در طرح های مختلف مانند میزهای پیشخوان نیز گنجانده شوند.

آیا اسلبهای چوب لبه طببعی گران هستند؟

هزینه یک تخته چوب لبه طبیعی به طور قابل توجهی در مواردی از جمله نوع چوب استفاده شده و اندازه قطعه متفاوت است. با این حال ، به عنوان یک قاعده کلی ، باید بدانید که چوب لبه طبیعی گرانتر از الوار سنتی است.

گران بودن چوب لبه طبیعی چند دلیل دارد. یکی ، منحصر به فرد بودن فوق العاده قطعات است. گرچه تولید چوب سنتی به صورت عمده برای تولید کنندگان آسان است ، اما ایجاد قطعات لبه طبیعی چالش برانگیزتر است.

دوم ، تقاضا برای قطعات لبه طبیعی بسیار زیاد است. تولیدکنندگان هنگام ایجاد این قطعات از چوب های کمیابی استفاده می کنند و ممکن است این چوب به راحتی انواع دیگر در دسترس نباشد. وقتی عرضه زیاد و تقاضای کم وجود داشته باشد ، قیمت یک قطعه سر به فلک می کشد. ما دیده ایم که برای برخی از اسلب های لبه طبیعی در سایت هایی مانند Etsy تا 10 هزار دلار نیز پرداخت شده است.

سرانجام ، چند چالش برای ساخت چوب لبه طبیعی وجود دارد ، که در زیر جزئیات آن را شرح خواهیم داد. به دلیل این چالش ها ، ساخت قطعات مثل چوب های سنتی و معمولی آسان نیست. شما نه تنها برای زیبایی قطعه بلکه برای وقت صنعتگر نیز حق دستمزد پرداخت می کنید.

چالش های کار با اسلبهای چوبی لبه طبیعی

هنگام کار با تخته های چوبی لبه طبیعی ، خواهید فهمید که مشکلات بی شماری می تواند کار را دشوارتر کند.

یکی از اولین چالش های موجود در مورد بافت چوب این واقعیت است که اغلب سوراخ هایی در این قطعات وجود دارد. بعضی از تولیدکنندگان ترجیح می دهند سوراخ ها را خالی بگذارند ، زیرا احساس می کنند به ظاهر طبیعی قطعه چسبیده است. دیگران تصمیم می گیرند که شکاف ها را با رزین پر کنند. انجام این کار می تواند یک پروسه پر زحمت باشد.

اگر یک تخته چوب طبیعی خریداری کنید که دارای سوراخ است ، بسته به پروژه خود ممکن است لازم باشد وقت خود را به پر کردن آن اختصاص دهید. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید از یک قطعه چوب لبه طبیعی برای پیشخوان به سبک چوب طبیعی استفاده کنید ، باید یک قطعه محکم داشته باشید. اگرچه همیشه امکان پذیر نیست ، اما می توانید با خرید تخته های چوبی لبه طبیعی که متناسب با نیاز شما هستند مشکلات ال بسیار کمتر کنید.

بعلاوه ، همیشه حفره هایی نیستند که مشکل ساز شوند. از آنجا که لبه های طبیعی 100 درصد طبیعی هستند ، احتمالاً خواهید دید که آنها دارای مواردی از جمله:

  • ترک
  • تخلخل
  • گنجایش پوسته درخت

مشکل دیگر چوب لبه طبیعی این است که قطع قسمت های انتهایی برای کار کاملاً چالش برانگیز است. این برش های گوشه های انتهایی می توانند کاملاً دشوار باشند ، زیرا لبه تخته چوبی صاف نیست. تا زمانی که یک کارگر چوبی باتجربه نباشید ، ممکن است کار با اجزای مختلف چوب لبه طبیعی چالش برانگیز باشد.

علاوه بر این ، چوب لبه طبیعی مستعد پیچش یا حلقه زدن است. هنگامی که تولید کنندگان الوارهای سنتی را می برند ، معمولاً قبل از آن از موادی استفاده می کنند تا چوب پیچ و تاب نخورد. همچنین نوع چوب آنها احتمال پیچش یا حلقه زنی را کاهش می دهد ، در حالی که چوب مورد استفاده برای قطعات لبه طبیعی بیشتر در معرض پیچش یا حلقه زدن است.

سرانجام ، بسیاری از مردم دریافتند که پوشش اپوکسی استفاده شده روی چوب لبه های طبیعی همیشه خوب نیست و منجر به واکنش شیمیایی ناخوشایندی می شود. تا زمانی که تکه چوبی را پیدا نکنید که کاملا مناسب باشد ، ممکن است مجبور شوید کمی کارهای اپوکسی را خودتان انجام دهید.

حتماً در قسمت کوچکی از دال لبه طبیعی تمرین کنید. بهتر از این ، می توانید روی یک تکه چوب تمرین کنید. این تضمین می کند که قطعه تخته چوب گران قیمت خود را خراب نکنید.

چگونه می توان اسلب لبه زنده را به پایان رساند

اگر می خواهید برای پروژه بعدی خود از چوب لبه طبیعی استفاده کنید ، احتمالاً می خواهید بدانید که چگونه آن را به پایان برسانید. در زیر ، چند مرحله مهم را برای کمک به شما در تکمیل دال چوب لبه طبیعی نشان می دهیم.

چوب را سنباده بزنید

با دریافت تخته چوب لبه طبیعی خود ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که آن را سنباده بزنید. اکثر مردم معتقدند که ابتدا باید سوراخهای چوب را پر کنند و سپس شروع به سنباده زدن کنند ، اما این طور نیست. سنباده کاری اولین کاری است که باید هنگام کار با چوب لبه طبیعی انجام دهید.

از آنجا که شما به دنبال یک ظاهر طبیعی هستید ، ممکن است وسوسه شوید که چوب را کمی خشن بگذارید. با این حال ، به احتمال زیاد خواهید فهمید که هنوز می توانید ظاهر طبیعی آن را حفظ کنید در حالی که قطعه را صاف نگه دارید ما توصیه می کنیم از کاغذ سنباده 120 سنگریزه استفاده کنید.

رنگ و روغن را تست کنید

پس از اتمام مراحل سنباده ، می خواهید رنگ و روغن کار خود را آزمایش کنید. اطمینان حاصل کنید که رنگ و روغن را در قسمت قطعه ای که در دید نیست ، اعمال کنید. پس از خشک شدن رنگ و روغن ، درک صحیحی از رنگ نهایی قطعه خود خواهید داشت. در صورت تمایل ، کارهای متفاوت و مختلفی را امتحان کنید تا زمانی که مورد رضایت شما قرار بگیرد .

سوراخ ها و جای خالی را پر کنید

هنگامی که تأیید کردید از کدام نوع رنگ و روغن استفاده می کنید ، وقت آن است که سوراخ ها و حفره های روی دال را پر کنید. برای این کار توصیه می کنیم از سیستم اپوکسی دو بخشی استفاده کنید. حتماً اپوکسی را در یک مکان نامشخص آزمایش کنید تا ببینید آیا نوعی واکنش شیمیایی رخ می دهد یا خیر.

هنگام استفاده از اپوکسی ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که با رنگ و لکه ای که می توانید استفاده کنید مطابقت دارد. برای اطمینان از مطابقت با بقیه چوب ممکن است لازم باشد که یک ماده افزودنی رنگی به اپوکسی اضافه کنید.

پس از انتخاب رنگ ، می توانید گره ها ، سوراخ ها و حفره ها را پر کنید. اگر با گره قابل توجهی کار می کنید که از کل تکه چوب عبور می کند ، مطمئن شوید که نوعی “عامل توقف” را در زیر سوراخ قرار داده اید. بتونه و نوار نقاب باید خوب کار کنند. انجام این کار باعث می شود اپوکسی از داخل قطعه عبور نکند.

شما احتمالاً مجبورید چندین بار از اپوکسی استفاده کنید. با این وجود ، باید صبر کنید تا لایه اول کاملاً خشک شود قبل از اینکه لایه دیگری به آن بزنید. احتمالاً خواهید دید که هنگام استفاده از اپوکسی ، حباب هوا و نفوذ جریان کند ظاهر می شود که می تواند روند را کُند کند.

اگر به طور تصادفی کمی اپوکسی روی قطعه ریختید ، دیگر نیازی به وحشت نیست. قبل از اینکه قطعه کامل شود ، می خواهید مجدداً سنباده بزنید. مرحله نهایی سنباده کشی هر اپوکسی ناخواسته ای را از روی تخته چوب خارج می کند.

قطعه را تمام کنید

پس از استفاده از اپوکسی ، باید منتظر بمانید. مدت زمانی که برای سخت شدن اپوکسی لازم است به اندازه سوراخ بستگی دارد. هنگامی که اپوکسی کاملاً سخت شد ، می توانید یک بار دیگر دال را سنباده بزنید.

به طور بالقوه می توانید از سنباده برای این مرحله استفاده کنید. با این حال ، اگر ترجیح می دهید از سمباده استفاده کنید ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که کاملاً کنترل دارید زیرا شکاف های عجیب و غریب وجود دارد. اگر از سنباده استفاده نمی کنید ، باید از کاغذ سنباده ای استفاده کنید که حداقل 400 ریخته باشد. با این کار سطح شما کاملا صاف می شود و هر اپوکسی که روی تخته ریخته اید را از بین می برد.

پس از سنباده زدن برای آخرین بار ، زمان استفاده از لکه است. حتی اگر نمی خواهید قطعه را لکه دار کنید ، حداقل باید از یک براق کننده استفاده کنید. با انجام این کار می توانید قطعه خود را از نشت و سایر انواع رطوبت محافظت کنید.

هنگام کار با دال های چوبی لبه طبیعی ، باید به یاد داشته باشید که قطعات تا چه اندازه ظریف هستند. بهتر است وقت خود را با پروژه اختصاص دهید تا اطمینان حاصل کنید که پروژه با دقت کامل انجام شده است. عجله در روند کار می تواند منجر به خراب شدن قطعه شود. هر چقدر مشتاق اتمام پروژه باشید ، بهتر است که با پشتکار کار کنید.

چوب لبه طبیعی را از کجا بخریم

اگر دوست دارید برای پروژه بعدی خود از چوب لبه طبیعی استفاده کنید ، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید خرید قطعه است. شما به احتمال زیاد می توانید قطعات را بصورت تمام شده یا ناتمام خریداری کنید.

شاید بهترین مکان برای خرید چوب لبه طبیعی ، چوب فروشی محلی شما باشد. اگر نمی توانید یک تخته چوب لبه طبیعی در چوب فروشی محلی خود پیدا کنید ، مجبورید یک مورد را به صورت آنلاین پیدا کنید. با این حال ، هنگام انجام این کار باید بسیار احتیاط کنید.

خرید آنلاین تخته های چوبی لبه طبیعی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا هیچ راهی برای مشاهده قطعه قبل از خرید وجود ندارد. مطمئناً ، شما می توانید تصاویر را ببینید ، اما عکس ها اغلب عدالت را اجرا نمی کنند. هنگام خرید اسلب های چوبی لبه طبیعی ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که شخصاً قطعه را ببینید ، دستان خود را بر روی آن قرار دهید و به دنبال نقاط دردسرساز باشید.

اگر این قطعه را به صورت آنلاین خریداری می کنید ، ممکن است بخواهید ببینید که آیا فروشنده نوعی ضمانت نامه یا تضمین بازگشت را به شما ارائه می دهد. ما توصیه می کنیم فقط در صورت امکان از فروشندگان معتبر خرید کنید. سعی کنید به دنبال فروشندگانی باشید که سایت های مستقلی دارند و مجبور به فروش در سایت های دیگر نیستند.

علاوه بر این ، باید به یاد داشته باشید که هنگام خرید آنلاین این اسلب ها ، احتمالاً مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای حمل و نقل خواهید بود. این قطعات می توانند کاملاً اندازه های متفاوت داشته باشند ، بنابراین ممکن است مجبور شوید کامیون یا تریلی قابل توجهی اجاره کنید. علاوه بر این ، فروشنده باید هنگام حمل و نقل احتیاط کند و از ایمن بودن قطعه اطمینان حاصل کند. همه این موارد می تواند هزینه حمل و نقل را افزایش دهد.

تخته چوب لبه طبیعی خود را برش دهید

اگر نمی خواهید یک تخته چوب لبه طبیعی خریداری کنید ، به طور بالقوه می توانید خود آن را تهیه کنید. این می تواند برای شما قطعه ای باشد که به طور قابل توجهی از ان راضی هستید ، بدانید که آن را کاملاً از ابتدا ساخته اید. با این حال ، تکمیل این قطعه نیز ممکن است سالها طول بکشد. خرید یک قطعه می تواند راحت تر باشد ، به خصوص اگر برای تکمیل پروژه خود عجله دارید.

برای برش دادن تخته چوب لبه طبیعی خود ، ابتدا می خواهید به دنبال قطعه های مربوط به بهار یا تابستان بگردید. چوب درختانی که در این مدت قطع می شوند تمایل دارند پوست خود را راحت تر از آنهایی که در ماه های بعدی قطع می شوند ، ازاد کنند.

همچنین می خواهید مواظب قطعات با رنگ غیرمعمول نیز باشید ، زیرا این نشان می دهد که میزان رطوبت بیشتر است. به همین ترتیب ، شما می خواهید به دنبال قطعاتی باشید که دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند. حتما مواردی مانند سوراخ ، گره و اندام های عجیب و غریب را جستجو کنید.

اگر برای تکمیل قطعه خود عجله ای ندارید ، به نفع شما خواهد بود که اجازه دهید چوب برای یک یا دو سال بماند. وقتی چوب را در معرض عناصر قرار می دهید ، احتمال وقوع تنوع و رگه های رنگی افزایش می یابد.

اگر ترجیح دادید چوب را در معرض دید قرار دهید ، حتماً درباره نوع چوبی که استفاده می کنید تحقیق کنید. انواع خاصی از چوب ، مانند گیلاس ، توس و افرا نرم ، سریعتر از بقیه تجزیه می شوند. شما نباید بیش از یک سال این نوع چوبها را نگه داری کنید.

پس از آماده شدن برای شروع پروژه ، زمان بریدن چوب است. بریدن پوست چوب می تواند تیغه اره شما را کند کند. بنابراین ، باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است پوست را قبل از برش چوب از بین ببرید.

برای اینکه مشخصات فنی پروژه را برآورده کنید ، احساس راحتی کنید. اگر هیچ محدودیتی وجود نداشته باشد و شما فقط به دنبال برش دادن چند تخته کوچک هستید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که تخته هایی با ضخامت 5 سانتی متر کمترین پیچش را دارند .

بعد از اینکه چوب را بریدید ، می توانید اجازه دهید خشک شود. این نیز روندی است که شما نمی خواهید عجله کنید. خشک شدن توسط هوا روی تخته چوب باعث می شود رنگ آن حفظ شود. خشک شدن توسط هوا بسیار بیشتر از خشک شدن در کوره طول می کشد ، اما می تواند قطعه شما را بسیار بهتر نشان دهد.

هنگام خشک کردن چوب ، باید اطمینان حاصل کنید که آنها را برچسب نزنید. افزودن جدا کننده بین قطعات چوب گردش هوا را بهبود می بخشد و باعث خشک شدن سریع تر می شود.

آخرین نکته در مورد خشک شدن تخته های چوب – مطمئن شوید که قطعات ضخیم تر را در پایین آن قرار دهید. به این ترتیب ، وقتی چوب نازک تر خشک می شود ، می توانید بلافاصله از بالای آن دسترسی پیدا کنید. پس از خشک شدن چوب ، می توانید مراحل ذکر شده در بالا را تکرار کنید تا قطعه خود را به پایان برسانید.

کار با چوب لبه طبیعی
کار با چوب لبه طبیعی

 کار با چوب لبه طبیعی

اگر در پروژه بعدی خود به دنبال ظاهری روستایی یا غربی هستید ، می خواهید از تخته های چوبی لبه طبیعی استفاده کنید. انجام این کار می تواند شخصیت طبیعی هر پروژه را فراهم کند. با این حال ، کار با چوب لبه طبیعی می تواند چالش برانگیز باشد.

از آنجا که قطعات می تواند بسیار گران باشد ، توصیه می کنیم فقط روی چوبی کار کنید که با آن احساس راحتی کنید. حداقل ، قبل از کار بر روی تخته چوب لبه طبیعی واقعی خود ، حتماً باید روی یک قطعه چوب قدیمی تمرین کنید.

با این حال ، تسلط بر نحوه اداره یک تخته چوب لبه طبیعی از ویژگیهایی است که باید به آن افتخار کنید. دانستن نحوه کار با صفحات چوبی لبه طبیعی می تواند به شما امکان ایجاد پروژه های زیبا را برای سالهای آینده دهد. امیدواریم که این راهنما هر آنچه در مورد تخته های چوب لبه طبیعی باید بدانید را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از آنها برای پروژه بعدی خود استفاده کنید.

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی: چوب لبه طبیعی ، اسلب های چوب طبیعی

مقالات مرتبط با موضوع اسلب چوبی :

WhatsApp us