چوب کاج

Pine یک درخت کاج است چوبی است که می تواند در اکثر نقاط در نیمکره شمالی دیده شود . این یکی از محبوب ترین درختان برای جنگل و مورد استفاده در تولید و نجاری است و می تواند در بسیاری از خانه ها در سراسر جهان در قسمت های مختلف استفاده شود , مانند : کف ، پنجره ، مبلمان و غیره.

چوب کاج روسی , عکس گره چوب کاج و بافت و نقش چوب
چوب کاج روسی , عکس گره چوب کاج و بافت و نقش چوب

بیش از 126 گونه طبقه بندی شده از کاج وجود دارد ، تحت عنوان پینوس.

توزیع کاج

درختان کاج در سراسر نیمکره شمالی توزیع شده , در شمال ، شرق و مرکزی اروپا و همچنین آمریکا ، مکزیک و اواسط و جنوب کانادا , روسیه و .. یافت می شود.

کفپوش چوب کاج
کفپوش چوب کاج

در آلمان ، درختان کاج دومین درختی است که بیشترین حجم درختان را به خود اختصاص داده است ، درخت صنوبر به فضای بیشتری برای رشد نیاز دارد .

مشخصات چوب گیلاس

بسیاری از این مناطق میزبان گونه های بومی درخت کاج هستند که برخی از گونه ها فقط در یک منطقه خاص یافت می شوند . به عنوان مثال ، کاج سوماتران را می توان در حال عبور از خط استوا یافت ، در حالی که بسیاری از گونه های کاج کانادایی را می توان در شرق کوه های راکی ​​، رودخانه مکنزی و جزیره کیپ برتون در نوا اسکوشیا یافت .

چوب درخت کاج
چوب درخت کاج

توضیحات کاج

درختان کاج می توانند تا ارتفاع 260 فوت برسند و تا 1000 سال زندگی می کنند ، در حالی که برخی از گونه ها حتی بیشتر از این رشد و عمر می کنند . کاج bristlecone Pinus Longaeva یا Great Basin یکی از بلندترین کاج هایی است که در جهان زندگی می کند . این درخت را می توان در کوههای سفید کالیفرنیا مشاهده کنید , یک گونه در این منطقه است که تخمین زده می شود بیش از 4900 سال قدمت دارد.

پوست یک درخت کاج معمولا ضخیم و متراکم است، اما برخی از گونه هایی هستند که پوست نازک تر، pine flakier دارد.

پوست درخت کاج
پوست درخت کاج

به نظر می رسد تمام کاج ها با موفقیت در خاک که در درجه اول اسیدی است رشد می کنند و برخی از خاک های سرشار از کلسیم نیز رشد می کنند. آنها به زهکشی استثنایی احتیاج دارند و برخی حتی پس از آتش سوزی در جنگل شکوفا می شوند و برای جوان سازی نهال های خود نیاز به آتش دارند. همچنین برخی از گونه های کاج مانند کاج کوهی و کاج بریستلکون وجود دارد که در ارتفاعات بالاتر رشد می کنند ، به همین دلیل اغلب می توان درختان کاج را که در قسمت کوهستان پوشانده شده اند ، دید .

دیوارکوب چوب کاج روسی , لمبه چوب کاج , دکوراسیون چوب کاج
دیوارکوب چوب کاج روسی , لمبه چوب کاج , دکوراسیون چوب کاج

استفاده از کاج

به عنوان یک انتخاب بسیار محبوب مواد برای بسیاری از نجاران در سراسر جهان است ، روش های مختلفی وجود دارد که در آن از چوب کاج استفاده می شود.

کاغذ : اغلب با استفاده از خمیر درخت کاج تهیه می شود و به دلیل داشتن دانه ریز و صاف این چوب در نجاری و دکوراسیون و مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد .

دیوارکوب چوب کاج
دیوارکوب چوب کاج

گره هایی که در چوب کاج دیده می شوند معمولاً کوچک و مرتب هستند و جلوه زیبایی به چوب می دهند . آنها انتخاب شده اند تا مبلمان تمیز و ظاهری روستیک داشته باشند.

درب چوب کاج , چوب روسی , دکوراسیون چوب روس
درب چوب کاج , چوب روسی , دکوراسیون چوب روس

اگرچه به عنوان چوب نرم طبقه بندی شده است ، کاج یکی از قویترین چوب های نرم کره زمین است ، به طوری که بسیاری از نجاران و تولید کنندگان ترجیح می دهند از آن برای استفاده بجای صنوبر نرم تر در ساخت و ایجاد مبلمان استفاده کنند .


مطالب مرتبط با انواع چوب کاج :

با تشکر از توجه شما

دیوارکوب چوب کاج روسی
دیوارکوب چوب کاج روسی
طرح روستیک فوق العاده زیبا از چوب کاج سندبلاست و رنگ شده
طرح روستیک فوق العاده زیبا از چوب کاج سندبلاست و رنگ شده
WhatsApp us