چوب کاج زرد جنوبی

این مقاله در مورد درختان کاج در ایالات متحده و انگلستان است .

همه درختان چوب کاج یکی نیستند و هر چوبی میتواند از گونه ای متفاوت باشد . چوب کاج بیش از 40 گونه دارد که در سراسر جهان و به خصوص نیکره شمالی رشد می کنند .

در اکولوژی و جنگلداری ، کاج زرد به تعدادی از گونه های مخروطی اشاره دارد که در جوامع گیاهی مشابه رشد می کنند و از چوب های قوی مشابه بهره می برند. در غرب ایالات متحده آمریکا ، کاج زرد به کاج جفری یا کاج ponderosa اشاره دارد .

Pinus ponderosa ، معمولاً با نام کاج ponderosa ، کاج گاو نر ، کاج سیاه و سفید یا کاج زرد رنگ غربی شناخته می شود ، یک گونه درخت کاج بسیار بزرگ از زیستگاه های متغیر است که بومی مناطق کوهستانی در غرب آمریکای شمالی است. این گونه کاج به طور گسترده توزیع شده در آمریکای شمالی است. Pinus ponderosa

درخت کاج زرد
درخت کاج زرد
چوب کاج زرد جنوبی , انواع چوب
چوب کاج زرد جنوبی , انواع چوب

اصطلاح “کاج زرد” می تواند به چندین گونه کاج یا گروه از گونه ها اشاره کند . که این درخت تمایل به رشد در انواع جنگل ها را دارند و از چوب های قوی است .

در آمریکای غربی ، کاج زرد به کاج جفری یا کاج Ponderosa اشاره دارد.

در انگلستان ، کاج زرد به کاج سفید یا کاج اسکاتلندی اشاره دارد.

در آمریکای جنوبی ، کاج زرد به گروه خاصی از درختان معروف است که به درختهای زرد جنوبی معروف است ، اینها اکثراً کاج های دارای برگ بلند ، کاج های کوتاه ، کاج های بریده شده و کاج های خرچنگی هستند. این گروه از گونه های کاج از شخصیت و تاریخ خاص خود برخوردار است.

درباره کاج زرد جنوبی

چوب کاج زرد جنوبی , انواع چوب
چوب کاج زرد جنوبی , انواع چوب

کاج زرد جنوبی (SYP) یکی از منابع اصلی تجدید پذیر در آمریکا بوده است . اولین مهاجران آمریکایی برای زنده ماندن و پیشرفت به جنگلهای کاج گسترده در قاره جدید وابسته بودند. اولین کابین ها ، قلعه ها ، مبلمان و سوخت همه آنها از کاج جنوبی استفاده کرده است.

کاج جنوبی یکی از اولین گونه های چوب است که از آمریکای شمالی صادر می شود. در اوایل سال 1600 ، بیشتر اروپا به شدت به چوب احتیاج داشت و کاج جنوبی برای ساخت کشتی ، مبلمان ، خانه ها و سایر مصارف ساختمانی به انگلیس وارد می شد.

مهاجران اولیه یک صنعت و فروشگاه برای صادرات انواع چوب کاج ساختند که در نهایت به منبع قابل توجهی از درآمد مورد نیاز منجر شد. طی چند دهه آینده ، SYP به یک منبع واردات فیبر برای یک صنعت در حال رشد , چوب و خمیر ( خمیر چوب برای کاغذ سازی ) تبدیل شد.

اکنون ، تقریبا نیمی از چوب های برداشت شده در ایالات متحده از جنوب ، و بیشتر آن کاج زرد جنوبی است. به دلیل شیوه های جامع مدیریت جنگل ، هر هکتار از چوب و جنگل تولید شده برای 100 سال گذشته نسبتاً پایدار مانده است. از آنجایی که صنایع چوب ، خمیر و کاغذ همچنان به نوآوری و بهبود شیوه های مدیریت جنگل نیاز به ادامه دارد ، SYP به یکی از مهمترین و گسترش دهنده ترین منبع های طبیعی و سبز پایدار این کشور تبدیل شده است.

SYP در حال حاضر در بیش از 190 میلیون هکتار از زمین های جنگلی در آلاباما ، آرکانزاس ، فلوریدا ، جورجیا ، لوئیزیانا ، می سی سی پی ، کارولینای شمالی و جنوبی ، اوکلاهما ، تنسی ، تگزاس و ویرجینیا پرورش یافته است. وقتی اقتصاد قوی باشد ، سالانه بیش از 15 میلیارد فوت تخته چوب تولید می شود. الوار چوب کاج زرد جنوبی اکنون تبدیل به محصول برتر ساختمانی جنوب است.

گونه های کاج زرد جنوب

الوار چوب کاج زرد جنوبی از نظر تجاری به عنوان “کاج جنوبی” یا “کاج زرد جنوبی” شناخته می شود و چهار گونه اصلی از گروه گونه های کاج جنوبی 90٪ از موجودی چوب کاج جنوبی را تشکیل می دهند. اینها کاج لوبلولی ، کوتاه ، برگ بلند و بریده بریده است ( loblolly, shortleaf, longleaf and slash pine ) . در هنگام علامت گذاری به عنوان چوب ، آنها به طور کلی به عنوان “کاج جنوبی” شناخته می شوند.

همچنین شش گونه کاج جزئی وجود دارد که گهگاه با گونه های اصلی مخلوط می شوند. گونه های جزئی کاج جنوبی شامل کاج Pitch ، کاج برکه ، کاج ماسه ای و کاج صنوبر است. کاج Table Mountain و کاج ویرجینیا نیز در طیف وسیعی از گونه های اصلی کاج جنوبی رخ می دهد. آنها به طور کلی در بخش های مختلط رشد می کنند و گاهی همراه با کاج های اصلی برداشت می شوند.

با توجه به Dimension Lumber ، اصطلاح “کاج جنوبی مخلوط” شامل گونه های جزئی از کاج ویرجینیا و کاج برکه است و آنها به عنوان یک گروه گونه جداگانه در نظر گرفته می شوند. علامت درجه باید در صورت مخلوط کردن با گونه های اصلی ، گونه های جداگانه را نشان دهد یا “Pine Southern Mixed” را نشان دهد. کاج ماسه ای و کاج صنوبر نیز به عنوان گروه های گونه جداگانه ای مورد استفاده قرار می گیرند و باید با برچسب درجه یک به عنوان “کاج صنوبر” یا به عنوان “کاج ماسه ای” هنگام مشخص شدن درجه بندی شوند. این گونه ها تنها گونه های جزئی هستند که راه خود را برای تولید مقدار کمی از چوب پیدا می کنند .

قوی ، بادوام ، همه کاره و زیبا

کاجهای جنوبی ترکیبی غیرمعمول از خصوصیات چوب را دارند که استفاده از آنها را در طیف گسترده ای از محصولات امکان پذیر می سازد. کاج زرد جنوبی یک گروه از گونه های است , با رشد سریع که برخی از قوی ترین چوب های آمریکای شمالی را تولید می کند. چگالی بالای آن استحکام ، وزن ، ضربه و مقاومت در برابر سایش به آن می دهد.

کاج های بریده و بلند دارای قوی ترین و سنگین ترین هستند که کاج های بریده بریده در هر دو خاصیت کمی بالاتر است. هر دو گونه از نظر مقاومت در برابر ضربه بسیار سفت ، سخت و نسبتاً زیاد در نظر گرفته می شوند. این استحکام و استحکام بالا بدین معناست که SYP برای اجزای سازه مانند خرپا های سقفی ، فریم و کف سازی ایده آل است. کاج جنوبی متراکم در ساخت و سازهای سنگین مانند پل ها ، راهپیمایی ها و حوضچه ها ترجیح داده می شود. چوب چوب کاج جنوبی برای چوبهای چوبی نرم چند لایه کاربرد زیادی دارد. از آنجا که چوب SYP با مواد شیمیایی نگهدارنده به راحتی برخورد می شود ، از آن برای مواردی مانند شمع ، قطب های ابزار ، ضخامت و اتصالات ریلی استفاده فراوانی می شود. در حال حاضر ، بیش از 60 درصد از چوب SYP برای مصارف فضای باز استفاده می شود.

کاج های برگ کوتاه و لوبلولی از نظر وزن و استحکام کمی نسبت به کاج بریده بریده و برفی دارند اما هنوز هم بسیار قوی هستند. از کاج های کوتاه و لوبلولی برای ساخت و ساز استفاده می شود که استحکام آنقدر مهم نیست.

کاجهای جنوبی از گونه های اصلی چوب هستند که در سطح ملی برای خمیر چوب از آن استفاده می شوند.

چوب گرده و الوار و چیپس چوب در فرآیندهای سولفات و نیمه شیمیایی ( فرآیند سولفیت باعث تولید خمیر چوب می شود ) بطور عمده برای تولید کاغذ کرافت و روزنامه استفاده می شود.

کلوفون ( Nation’s rosin ) سقز ( turpentine ) که معمولاً از آن به عنوان فروشگاه های دریایی یاد می شود ، از کاج های بریده بریده و بلند است. مقدار زیادی از کاج جنوبی برای تولید تخته سه لا استفاده می شود. این صنعت در سال 1963 آغاز شد. بیشتر تخته سه لا جهت پوشش مسکونی و ساخت و سازهای عمومی تولید و استفاده می شود . الیاف چوب کاج جنوبی در حال حاضر در بسیاری از محصولات چوبی مهندسی شده ، از تیرچه چوبی I شکل , گرفته تا ذرات و تخته OSB و LVL Wood استفاده می شود.

چوب کاج جنوبی یک چوب با بافت متوسط ​​و زیبا به حساب می آید و آن را برای پروژه های طراحی داخلی و خارجی ایده آل می کند. چوب رنگ و دانه مشخصی دارد. چوب درختان بسته به سن آن از رنگ سفید تا زرد و چوب قلب از زرد تا قرمز مایل به قهوه ای ، تا قرمز تیره متغیر است. چه تحت فشار و چه طبیعی تحت فشار ، رنگ روشن و گرم به همراه الگوهای منحصر به فرد دانه چوب برای تکمیل تزئینی ایده آل است. الوار چوب کاج جنوبی می تواند هر نوع دکوراسیون را تکمیل کند ، و یک ویژگی ، گرما و جذابیت را برای استفاده داخلی و خارجی ایجاد می کند. زیبایی طبیعی و در دسترس بودن گسترده آن ، آن را به عنوان یک ساختمان سبز مورد علاقه برای معماران ، طراحان و متخصصان ساخت و ساز تبدیل کرده است.

کاج جنوبی دارای ارزش استثنایی است. کاج جنوبی از ساخت یک عرشه تا شکل دادن به خانه ، از بیشترین ساخت و سازهای مهندسی تا DIY ، محکم ، با دوام ، همه کاره و زیبا برای هر پروژه ساختمانی است.

منبع : وب سایت

WhatsApp us