برندسازی شخصی PersonalBrand

در مقاله قبلی با مقدمات برندسازی آشنا شدیم ، امروز میخواهیم بحث را گسترش دهیم و در مورد برندسازی شخصی صحبت کنیم پس با ما همراه شوید.

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ برند سازی شخصی اغلب خیلی هم ساده نیست و در حقیقت چیزی فراتر از انجام دادن مجموعه ای از وظایف و راهکارها و سپس از کسب نتایج مورد انتظار است.

همانند هر فرایند بازاریابی یا استراتژی مبتنی بر هویت دیگر، برندسازی شخصی وابسته بر مجموعه ای بخش های متحرک و درک این موضوع است که در نهایت باز هم ممکن است بخشی از کار منحرف شده و نتیجه مورد نظر حاصل نشود. اما با این وجود این تلاش برای خودش ارزشمند می باشد، چرا که برندسازی شخصی روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار می شود و دلیل آن هم اینست که ارتباط با برند موجب اعتماد بیشتر شده و خرید ها و تصمیم های خرید بیشتری را به دنبال دارد.

برندسازی شخصی PersonalBrand

اگر شما در تلاش برای کسب نتیجه از تلاش های خود در این حوزه هستید و یا تلاش های شما بی نتیجه باقی مانده است، دلیل آن می تواند یکی از موارد زیر باشد:

. فعالیت های مختلف شما در این حوزه متناقض با یکدیگر هستند.

فعالیت ها ضد و نقیض در حوزه برندینگ یکی از مشکلاتی که اکثر کارآفرینان با آن مواجه می شوند، چرا که برندسازی شخصی همانند برند سازی شرکتی و یا سازمانی نیاز به هماهنگی و پیوستگی در سطح تمام فعالیت ها با یکدیگر دارد که در غیر اینصورت نمی توان بر آن نام برند گذاشت.

در ابتدای کار شما باید برای خود یک استراتژی در اختیار داشته باشید و در این استراتژی نقاط قوت و پر اهمیت کمپین خود را مشخص کنید. مشکل بسیاری از کارآفرینان که از این حوزه نتیجه مورد انتظار خود را نمی گیرند، اینست که در ابتدا تصور می کنند برند سازی تنها فعالیت اجتماعی و شبکه سازی است و از داشتن استراتژی برای کمپین خود غافل می شوند.

2. در حال محدود کردن کانال های ارتباط اجتماعی خود هستید.

برای کسب موفقیت در این حوزه کانال های ارتباطی مختلفی از شبکه های اجتماعی گرفته تا ناشران و فرصتهای آنلاین مختلفی در اختیار شماست. اگر تنها از تعداد اندکی از آنها بهره می برید، در حال خفه کردن شانس موفقیت برای خودتان هستید.

کمی تر وسیع تر به این موضوع نگاه کنید، هر رسانه ای برای خودش هزاران هزار مخاطب دارد، فعالیت کردن در تمامی این رسانه ها به معنای داشتن تعداد غیر قابل تصوری مخاطب می باشد. ضمن توجه به این نکته که شما نیازی به اثبات و شناساندن خود در تمامی این رسانه های ندارید، توجه کنید که محدود کردن شانس موفقیت خود در هر یک از این رسانه ها به معنای محدود کردن فرصت موفقیت برای برند خودتان است.

3. تنها در محیط آنلاین در حال شبکه سازی هستید.

همواره سوء تفاهمی، خصوصا در نسل های جوان، وجود دارد که فعالیت برای برند سازی در محیط آنلاین کفایت می کند و البته یکی از دلایل این موضوع هم سادگی فعالیت و دسترسی مخاطبین به محیط آنلاین می باشد.

با این وجود محدود کردن فعالیت به محیط آنلاین و عدم شرکت و سخنرانی و … در محیط ها و رویدادهای اجتماعی دیگر موجب بیگانه شدن شما با اجتماع غیر آنلاین می شود. همواره بهترین استراتژی های برند سازی شخصی آن دسته از استراتژی هاست که فعالیت های آنلاین را آفلاین ترکیب کنند.

4. گفتگویی دو سویه شکل نمی دهید.

بسیاری تصور می کنند که برند سازی تنها به معنای معرفی خودشان، انتشار محتوا و طرز فکر خودشان در محیط هایی برای دیگران و ترغیب آنها به خواندن این موارد بوده و هرگز در پی ایجاد یک گفتگوی دو سویه با طرفداران و مخاطبان خود بر نمی آیند.

گفتگو عامل پیش برنده برند است. آغاز گفتگو از طریق طرح پرسش، دعوت به بحث، سر شماری و دیگر مواردی از این دست امکان پذیر می باشد که باعث می شود مخاطبین احساس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشند.

5. همه چیز را به تنهایی انجام می دهید.

در برند سازی از آنجائیکه همه فعالیت ها معطوف به یک نفر است، فعالیت فردی در نظر گرفته می شود، اما این بدان معنا نیست که شما همه کارها را خودتان باید انجام دهید.

برای موفقیت در این عرصه شما نیاز به کمک گرفتن از دیگر رهبران فکری و صاحبان قدرت در حوزه فعالیت تخصصی خود دارید. به عنوان مثال می توانید میزبانی یک مصاحبه را بر عهده داشته باشید که از این طریق اقدام به ترویج برند هر دو طرف نموده اید. نگارش محتوا بصورت نویسنده مهمان و دعوت از دیگران برای این کار هم به همین صورت است. شبکه ای از تاثیر گذاران تشکیل دهید و خود در میانه آنها قرار بگیرید.

با این وجود همواره باید در انتظار بی ثباتی و تغییر در این روند باشید، چرا که با داشتن رویکرد صحیح مدیریت این نوسان ها کاری ساده و آسان است. اهداف خود را فراموش نکنید و از ایجاد تغییرات کوچک واهمه نداشته باشید. همواره بهترین راه برای بازگشت به مسیر موفقیت ایجاد یک تغییر کوچک است.

The post چگونه یک برند شخصی اثر بخش ایجاد کنیم؟ appeared first on آلامتو.

Source: New feed

WhatsApp us