بازسازی آشپزخانه یک معامله بسیار بزرگ است و احتمالاً یکی از بزرگترین مشاغلی است که تاکنون در خانه خود انجام داده اید. به همین دلیل ، انتظار می رود که بسیاری از مالکان خانه با رعب و وحشت کافی روند کار را شروع کنند. از این گذشته ، بازسازی منازل موضوعی نیست که بیشتر ما روزانه زندگی و تنفس کنیم. با هر شغلی به این بزرگی ، وقت گذاشتن برای انجام برخی تحقیقات در مورد عناصری که در فضا استفاده خواهند شد ، می تواند در هزینه و وقت شما صرفه جویی کند. با این حساب ، ما تصمیم گرفتیم تا بخشی از مهمترین طراحی مجدد آشپزخانه را روشن کنیم: کابینت های چوبی آشپزخانه سفارشی. اگر در مورد نوع ظاهر و کارایی بهتر کابینت آشپزخانه در خانه خود کمی مطمئن هستید ، ادامه مطلب را بخوانید.

کابینت چوبی زیبا برای آشپزخانه
کابینت چوبی زیبا برای آشپزخانه

انتخاب نوع مناسب چوب برای کابینت های آشپزخانه خود

موادی که برای کار انتخاب می کنید می تواند بر سبک ، عملکرد و طول عمر آشپزخانه شما تأثیر بسزایی بگذارد ، بنابراین کاملاً تعجب آور نیست که بسیاری از صاحب خانه ها وقتی زمان تصمیم گیری در مورد نوع چوبی که برای کابینت های آشپزخانه سفارشی آنها استفاده می شود ، با هم تقلا می کنند . امیدوارم که چند پاراگراف بعدی به محدود کردن جستجوی شما کمک کند.

انواع کابینت چوبی
انواع کابینت چوبی

به سازنده کابینت محلی خود سر بزنید و آنها به شما می گویند که هنگام ساخت واحدهای سفارشی در درجه اول با چوب های سخت کار می کنند. این چوب ها نسبت به چوبهای نرم موجود ، متراکم تر و محکم تر هستند. در زیر لیستی از چند نوع مختلف چوب به همراه برخی از خصوصیات مطلوب آنها آورده شده است. این لیست به هیچ وجه جامع نیست (به معنای واقعی کلمه هزاران گونه مختلف درخت وجود دارد که اگر چیزی کاملاً بی نظیر بخواهید می توانید از بین آنها انتخاب کنید) ، بلکه بیشتر هدف آن جلب توجه به معیارهایی است که برای شما مهم است.

بلوط قرمز

یک نوع چوب بسیار رایج است که برای کابینت سازی سفارشی استفاده می شود ، بلوط قرمز بادوام ، محکم است و در مقایسه با بقیه قسمت ها نسبتاً ارزان است. این چوبی همه فن حریف است ، انواع مختلفی از اتمام کارها را به خوبی می بخشد و دارای دانه ای برجسته است. 

تصویری از کابینت چوبی زیبا برای خانه
تصویری از کابینت چوبی زیبا برای خانه

افرا

افرا در نوع خود زیبا ، اغلب “دست نخورده” رها می شود (بسیاری از صاحبان خانه ، برخلاف استفاده از لکه بر روی این نوع چوب ، یک جلد روشن یا طبیعی را انتخاب می کنند) ، که زیبایی مدرن و مدرن به شما می بخشد. افرا گران تر و چگال تر از بلوط است. 

گیاه هلیله

مانند بلوط ، گل خارپشت از الگوی بسیار خوبی برخوردار است ، اما رنگ آن كمتر است به این معنی كه بیشتر اوقات از یك پوشش ساده و شفاف استفاده می شود تا زیبایی طبیعی چوب بتواند حرف بزند. اگر در نظر دارید یک آشپزخانه روستایی تهیه کنید ، گیاه هریک به خوبی کار خواهد کرد. 

گیلاس 

این چوب بسیار متنوع است و به خوبی با سبک های معاصر و سنتی جفت می شود. گیلاس از چوب بسیار سخت دارای دانه ای ریز است و در طول سالها تاریک می شود.

چوب های مختلف برای کابینت های چوبی زیبا در آشپزخانه
چوب های مختلف برای کابینت های چوبی زیبا در آشپزخانه

به طور خلاصه ، هر چوب مزایای خاص خود را دارد و در حالی که نوع “اشتباه” چوب را فقط می توان نوعی تعریف کرد که از آن راضی نیستید ، هنگام محدود کردن برخی گزینه ها یا انتخاب خود ، این سه ویژگی بسیار مهم را در نظر بگیرید:

رنگ

به یاد داشته باشید که لازم نیست به رنگ طبیعی چوب بسنده کنید. اگر همه چیز در مورد چوب را دوست دارید به جز رنگ طبیعی آن ، لکه مناسب می تواند تفاوت ایجاد کند. 

ساخت و ساز

 اگر هدف شما ساختن آشپزخانه ای است که در طول زمان آزمایش می کند ، ساخت کشوها را با استفاده از دمبندان در نظر بگیرید. این از چوب بیشتری استفاده خواهد کرد و گران تر خواهد بود ، اما این روش محکم ساخت به معنای دوام کمدها و کابینت های شما خواهد بود. 

انواع چوب برای کابینت
انواع چوب برای کابینت

محبوب ترین انواع چوب کابینت آشپزخانه

اگر هنوز در محدود کردن لیست بالقوه انواع چوب خود با مشکل روبرو هستید ، اگر بدانید که به نظر می رسد صاحبان خانه از کدام جنگل ها طرفداری می کنند ، این کمک می کند. به یاد داشته باشید ، شما ممکن است موافقت کنید و ممکن است نه هدف این نیست که شما را به سمت یک چوب خاص بیش از چوب دیگری سوق دهند ، بلکه این است که شما احساسی از آنچه بیشتر مردم در خانه های خود دارند ، بدهید. هنوز ایده خوبی است که با دوستان و خانواده خود که این مراحل را طی کرده اند یا با یک سازنده کابینت حرفه ای صحبت کنند. در اینجا برخی از محبوب ترین انواع چوب ، بدون ترتیب خاصی وجود دارد:

  • افرا
  • بلوط قرمز
  • گیلاس
  • گردو
  • بزرگتر

چه رنگ کابینتی را باید انتخاب کنید؟

دقیقاً مانند دانه و ماندگاری یک چوب خاص ، رنگ چوب ویژگی بسیار مهمی است که باید در نظر بگیرید. آیا می دانید درختان متعلق به یک گونه می توانند از یک درخت به درخت دیگر کمی تغییر کنند؟ فقط پالت بالقوه رنگی را که در دسترس شماست تصور کنید! مطمئناً ، اگر این اطلاعات برای شما جدید است ، شاید ابراز تاسف کنید که داشتن یک مقدار بی نهایت برای انتخاب ، انتخاب دشوارتر است. جنگلهای گسترده ای در انتهای زرد / طلایی طیف وجود دارد و همچنین بسیاری از آنها دارای رنگهای تیره مانند سیاه و سفید با رنگ بنفش هستند. به یاد داشته باشید که شما همچنین می توانید با انتخاب یک لکه روشن یا تیره رنگ چوب را در مراحل تکمیل تغییر دهید.

سبک ها

کابینت های چوبی برای خانه
کابینت های چوبی برای خانه

اگر بعد از اینکه به انواع و رنگ چوب فکر کردید ، هنوز سرتان نمی چرخد ​​، چکمه های خود را بچسبانید. هنگامی که اصول اولیه مواد را پوشش دادید ، حداقل یک تصمیم دشوار دیگر وجود خواهد داشت: برای چه سبکی باید انتخاب کنید؟ اگر روندهای اخیر در بازسازی آشپزخانه را دنبال نکرده اید ، در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرند:

  1. شاکر : حتی اگر با این نام آشنایی ندارید ، احتمالاً کابینتی به سبک شیکر دیده اید ، یا در حال حاضر کابینت هایی به سبک شیکر در خانه خود دارید. کابینت های شیکر یک صفحه تخت پنج تکه هستند ، به این معنی که آنها با استفاده از چهار قطعه چوب برای قاب دادن به یک صفحه وسط تخت ساخته شده اند. این یک سبک کلاسیک است ، اگر یک سبک ساده نباشد. 
  2. مینیمال: محبوب با طرح های مدرن و مینیمالیستی ، کابینت ها و درهای آجدار از خطوط افقی ساخته شده اند. گرچه هزینه آنها از کابینت های سبک شیکر بیشتر است ، زیرا ساخت آنها بسیار دشوارتر است ، در آشپزخانه هایی که به تهویه نیاز دارند بسیار مناسب است. 
  3. کلاسیک: اگر به دنبال چیزی کلاسیک هستید ، کابینت های داخلی باید گزینه مناسبی برای شما باشد. همانطور که از نامش پیداست ، کابینت ها و کشوهایی به سبک داخلی در قاب قرار گرفته اند تا ظاهری تمیز داشته باشند. از آنجا که هر قطعه باید کاملاً متناسب باشد ، کابینت هایی به سبک داخلی می توانند بسیار گران قیمت باشند. 
  4. فانتزی : مسلماً یکی از سبک های محبوب امروزی ، کابینت فانتزی ظاهری عتیقه و بدون سن به شما می دهد. تکنیک هایی که برای قدیمی به نظر رسیدن کابینت های جدید استفاده می شود ، واقعاً نکته قابل توجه است. 
  5. سفارشی : اگر نمی توانید کابینت های مورد نظر خود را پیدا کنید ، مطمئناً می توانید یک کابینت ساز حرفه ای پیدا کنید که با شما همکاری کند تا دید شما را زنده کند. مطمئناً هزینه های بیشتری پرداخت خواهید کرد ، اما آنچه برای شما باقی خواهد ماند چیزی است که واقعاً بی نظیر است و خارج از جعبه در دسترس نخواهد بود. 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نویسنده: ف.حسخانی

مقالات مرتبط با کابینت چوبی:

WhatsApp us