کاربرد نوار واتر استاپ در ساختمان و بتن ریزی

نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – سه‌شنبه ۱٦ آبان ۱۳٩۱
کاربرد نوار واتراستاپ در ساختمان و بتن ریزی

کار اصلی : کمک به اتصال و آب بندی

واتر استاب نوار آببندی است که در ساخت استخر های شنا و حوضچه ها مصرف دارد . از واتر استاپ در درز بین بتن جدید و قدیم استفاده میکنند و درصورتی که نصب آن به درستی اجرا شود از آن قسمت هیچ گاه رطوبت عبور نخواهد کرد .

متاسفانه هیتر های مخصوص اتصال واتر استاپ هیچ گاه جزعی از لوازم کار پیمانکاران بتن نبوده . و حتی در شرایطی دیده شده با دلایل فنی خود نصب واتر استاپ زا نفی و مضر برای بتن میدانند .

چیزی که باعث شد این اطلاعات را در داخل سایت بزارم مربوط بودن واتر استاپ به مقوله آب بندی سازه های استخر بود . بارها شده بود در روال کار خودم واتر استاپ را محکم میکردم و همیشه اتصال رو با ترفند های مختلف دوبله محکم کاریش میکردم .
اما نکته ای که باید در نظر داشته باشیم اینه که بتن استخر باید یک تیکه ریخته بشه و شاید این کار به نظر غیر ممکن بیاد . اما وقتی یه کاری باید انجام بشه ، پس باید انجام بشه . من این کارو کردم و اگه شما به دنبال روش مطمئن هستید ، به این فکر کنید که چطور بتن یک تیکه انجام بدم ، درز انبساط لب استخر رو هم فراموش نکنید …!
نوارهای واتر استاپ در بین دوجزع همگن یا غیر همگن مانند درزهای انبساط ، دیواره های بتنی و.. که وظیفه جلوگیری از عبور آب را دارند قرار میگیرند .

مزایای نوار واتر استاپ

از آنجایی که این نوارها از یک نوع پلاستیک نرم pvc ساخته میشوند ، در مقابل کشیدگی و سوراح شدن مقاومت زیادی از خود نشان میدهند . به صورتی که برای اتصال لب بالا به مثلا آرماتور حتما باید جسم تیز داشته باشید

انعطاف پذیری بالا در برابر کشش

مقاومت در برابر PH های قلیایی طی استاندارد CRD C 572

دارا بودن عمری برابر عمر سازه

نقاط ضعف واتر استاپ ها

نبود گیره واتر استاپ

در محل اتصال به خاطر نبود اتصال جوشی و نداشتن ایستایی خود به خود در میان کار قبل از انجام ملات یا پوشش بتن ، به احتمال بالا آب رد میکند . نوار واتر استاپ باید توسط شخصی متخصص و با حوصله نصب شود بخصوص در استخر هایی با حجم بالای 50000 لیتر
کاربرد

جلوگیری از عبور آب در درزهای اجرایی و انبساطی سازه ها

سدها، مخازن، کانال های آب، تونل ها و ….

سازه های هیدرولیکی

انواع واتراستاپ

واتراستاپ ها به طور کلی به دو دسته تقسیم  می شوند ،واتراستاپ های تخت ( جهت استفاده در درزهای اجرایی) و واتراستاپ های حفره دار (جهت استفاده در درزهای انبساطی) که بنا به نیاز پروژه می تواند دیواری و یا کف خواب باشد.

روش انتخاب واتراستاپ

پس از انتخاب نوع  واتراستاپ ، عرض  و ضخامت آن که نسبت به ارتفاع سازه و ضخامت بتن انتخاب می گردد.

روش نصب

واتراستاپ تخت را در محلی که پیش بینی قطع بتن شده است قرار داده، طوری که نیمی از عرض واتراستاپ  در بتن ریزی  اول و نیمه دیگر در بتن ریزی دوم دفن شود.

در مورد واتراستاپ حفره دار نیز روش به همین ترتیب است ، با این تفاوت که حفره واتراستاپ دقیقا” در محل پیش بینی شده  درز انبساط قرار می گیرد.

جهت اتصال و ثابت سازی واترستاپ در سازه ، از گیره هایی که به این منظور طراحی شده استفاده نمایید.

هر متر طول واترستاپ جهت اتصال به آرماتور نیاز به 5 گیره دارد که به صورت 3 گیره بالا و 2 گیره پایین  قرار می گیرند.
اتصال دو سر واترستاپ

می توان  به دو روش جوش گرم و سرد دو لبه واتراستاپ را به یکدیگر جوش داد.

جوش گرم : دو طریقه جوش در این روش وجود دارد :

جوش لب به لب  که به وسیله المنت شمشیری صورت می گیرد

Overlap که به وسیله المنت تبری انجام می شود

جوش سرد : در این روش ابتدا عاج های cm 50-30 از دو لبه  واتراستاپ را به وسیله کاتر جدا کرده و سپس دو طرف واتراستاپ  را به چسب PU آغشته نموده ، وزنه ای حدود kg 50 به مدت 6-4 ساعت روی واتراستاپ قرار دهید و پس از سپری شدن زمان، واتراستاپ را در جای خود نصب نمائید.

مشخصات فنی

پایه : P.V.C

وزن مخصوص: حداقل   1/3 گرم بر سانتیمتر مکعب

مقاومت کششی در جهت طول: ≤  mpa 14

مقاومت کششی در جهت عرض :  ≤  mpa 13

ازدیاد طولی در جهت طولی : ≤  310٪

ازدیاد طولی در جهت عرضی : ≤ 300 ٪

سختی :     shore A72- 76

درصد جذب آب :کمتر از  ٪ 0/1

زمان و شرایط نگهداری

در صورت نگهداری در بسته بندی اصلی و به دور از گزند سرما و نور خورشید مقاومت های اعلام شده تا 6 ماه پایدار خواهند بود.

بسته بندی

حلقه های 25 متری ( بنا به نیاز پروژه حلقه های تا طول 100 متر قابل تولید و تحویل می باشد)
F واتر استاپ های درز انقطاع کف

این واتر استاپ در پهنا یا عرض 15CM – 20 CM – 25 CM – 30 CM – 35 CM ساخته میشود . در اکثر بتن ریزی های کف استخر واتر استاپ حدود ضخامت کف را داراست
نوار واتر استاپ سری o ایرانی

واتر استاپ سری … مخصوص درزهای انبساط داخلی

نوار واتراستاپ سری دمبلی و تمام آجدار ایرانی

نوار واتراستاپ تمام عاج دار و دمبلی

نوار واتر استاپ سری e ایرانی و در پایین سری o دمبلی

نوار واتر استاپ سری o دمبلی تمام آجدار

نوار واتر استاپ درز منقطع کف سری f-l

D – O نوار واتر استاپ درز انبساط داخلی

D نوار واتر استاپ های درز انبساط

D – E واتر استاپ های درز انبساط داخلی

FD – L واتر استاپ های درز انبساط کف

F D واتر استاپ درز انبساط کف

I واتر استاپ های درز انقطاع داخلی

I – T واتر استاپ های درز انقطاع داخلی

I – E واتر استاپ های درز انقطاع داخلی
sarapush.com
نظرات ()

بتن پاشیده ، شاتکریت ، بتن

نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – شنبه ٦ آبان ۱۳٩۱
بتن پاشیده ، شات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

صخره بتن ‌پاشی شده در کنار جاده‌ای در نیوزیلند.

برای دانلود مجله شاتکریت بر روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود مجله شاتکریت
بتن پاشیده یا شاتکریت یا بتن پاشی پای کار فرآیندی است که در آن بتن یا ملات با فشار و سرعت بالا بر روی یک سطح پاشیده میشود تا لایه ای متراکم، خود نگهدار و باربر ایجاد گردد. بتن پاشیده شامل دو نوع خشک و مرطوب است.

تعریف شاتکریت

شاتکریت را می‌توان به عنوان بتن یا ملاتی که از طریق شیلنگهای لاستیکی حمل شده و با استفاده از هوای فشرده و با سرعت زیاد به سطح مورد نظر پاشیده می‌شود، تعریف کرد.

اولین کاربرد شاتکریت به سال 1909 میلادی بر می‌گردد که در آن زمان تحت عنوان گونیت نامیده می‌شد و به کمک دستگاهی موسوم به تفنگ سیمان به کار می‌رفت.

در سال 1914 برای اولین بار شاتکریت در یک معدن آزمایشی در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.
پس از آن این سیستم برای پوشش سطوح سنگها و حفاظت آنها در برابر هوازدگی و گاه نیز بعنوان سیستم نگهداری موقتی به کار می‌رفت.
در این سال کارل اکلی دستگاهی برای پاشیدن مخلوط ماسه و سیمان ساخت و آنرا گانایت نامید.
و بعدها نامهایی چون گان گریت، پنو کریت، بلاست کریت و جت کریت بکار برده شده است.
اما در سال 1930 واژه شاتکریت از طرف انجمن مهندسین راه و ساختمان آمریکا بکار برده شد و تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تعریف شاتکریت از نظر مؤسسه بین المللی ACI
شاتکریت عبارتست از ملات یا بتنی که با فشار و سرعت بالا به سطح مورد نظر پاشیده می‌شود.
از آنجا که شاتکریت به صورت ورقه‌ هایی از سنگ زیرین جدا می‌شد، لذا بعنوان یک سیستم نگهداری اصلی چندان مورد توجه واقع نشد.
از جمله امتیازات شاتکریت آن است که سطوح ناهموار حفریات زیر زمینی را می ‌پوشانند و به شکل یک سطح نسبتاً صاف در می ‌آورد .
البته شاتکریت همراه با پیچ سنگ، بعنوان سیستم نگهداری بسیاری از تونل‌ ها به کار رفته است.
در سالهای اخیر، کاربرد شاتکریت در معادن زیر زمینی، نگهداری حفریات دائمی از قبیل جاده‌ های مورب، راهروهای اصلی حمل و نقل، ایستگاههای چاه و حجره‌ های زیر زمینی سنگ شکن است.
بازسازی پیچ سنگها و توریهای متداول در سیستم نگهداری ممکن است مشکل ساز و گران باشد. تعداد حفریات زیر زمینی که بلافاصله بعد از حفاری شاتکریت می‌شوند
رو به فزونی است. مسلح ساختن شاتکریت با الیاف فولادی یکی از مهمترین عوامل در گسترش کاربرد شاتکریت است زیرا کار طاقت فرسای نصب توری را کاهش می‌دهد.
آزمایشات و تجربیات اخیر نشان داده است که شاتکریت در شرایط ترکش سنگ ملایم بسیار مؤثر است.
اگرچه نتایج این مطالعات برای نتیجه گیری قطعی در این زمینه هنوز زود است ولی علائم موجود بیانگر آن است که در آینده در مورد کاربرد شاتکریت توجه جدیتری خواهد شد.
بطور کلی شاتکریت نوعی بتن مرکب از سیمان، ماسه و خرده سنگ است که به کمک هوای فشرده اجرا می‌شود و در اثر سرعت زیاد به صورت دینامیکی فشرده می‌شود .

(برگرفته از کتاب تونل سازی جلد چهارم نوشته حسن مدنی)

شاتکریت امروزه در دنیا به دو صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد:

1. شاتکریت مخلوط خشک Dry Mix Shotcrete

2. شاتکریت مخلوط تر Wet Mix Shotcrete

محتویات

۱ تاریخجه و کاربردها

۲ انواع بتن پاشیده

۲.۱ بتن پاشیده مرطوب

۲.۲ بتن پاشیده ی خشک

۳ عوامل مؤثر در عملیات شاتکریت

۴ منبع

تاریخجه و کاربردها

دیواره‌های بتن‌پاش در تونلی که ایستگاه متروی اُرستادال استکهلم در آن واقع شده.
شاتکریت را می‌توان وسیله‌ای بسیار مؤثر، پایا و اقتصادی برای کنترل زمین، کارهایی نظیر مرمت و بازسازی سازه‌های بتنی و ساختمان‌های قدیمی، ساخت پوشش‌های بتنی نگهداری اولیه در تونل‌سازی، پایدارسازی شیب‌های سنگی و خاکی و پایدارسازی بسیاری از سازه‌های زیرزمینی دانست. همچنین شاتکریت را می‌توان به عنوان ملات یا بتنی که با سرعت بالا توسط هوای فشرده روی یک سطح پاشیده می‌شود تعریف کرد. شاتکریت برای نگهداری زمین در تونل‌سازی و معدنکاری ایده‌آل است چرا که یک نگهداری سریع پس از آتشباری و حفاری و مقاومت زودرس مناسب، که باعث می‌شود به زمین اجازه‌ی جا‌به‌جایی را بدهد، ایجاد می‌کند. از جمله مزیت‌های شاتکریت عدم نیاز به قالب بندی یا قالب بندی بسیار کم نسبت به سایر روش‌های نگهداری، مناسب برای سطوح نامنظم و امکان حمل مواد برای محل‌های با دسترسی مشکل می‌باشد. کاربرد شاتکریت تقویت شده با الیاف به سال‌های قبل از ۱۹۷۰ میلادی بر می‌گردد که الیاف فولادی به عنوان یک جزء از شاتکریت برای ایجاد شکل‌پذیری در آن معرفی شدند. قبل از ۱۹۷۰ میلادی اغلب از توری‌های فولادی به این منظور استفاده می‌شد. توری‌های فولادی دارای مشکلات زیادی از جمله نصب مشکل و خطرناک بود.

پس از سه دهه، پیشرفت های قابل توجهی در روش های اختلاط، نوع مواد افزودنی، ماشین آلات مورد استفاده و روش‌های پاشیدن روی داده است که باعث افزایش کارایی FRS در قسمت های هزینه‌ای و خواص مکانیکی آن شده است و به این دلیل به صورت گسترده در سراسر دنیا استفاده شده است.

انواع بتن پاشیده

لوله و سرلوله مورد استفاده جهت پاشیدن بتن

بتن پاشیده نام کلی است برای ملات یا بتن حاوی سیمان، ماسه و مصالح با دانه بندی مناسب که با هوای فشرده تحت سرعت بالا روی سطح پاشیده می‌شود. بتن پاشیده را می توان به دو دسته‌ی کلی از نظر روش اختلاط تقسیم کرد

شاتکریت مخلوط مرطوب (تَر)

شاتکریت مخلوط خشک

در گذشته از شاتکریت خشک به این علت که اساساً وسایل مورد نیاز در دسترس‌تر و ارزان‌تر بود و مواد خشک می‌توانست برای مسافت طولانی‌تر حمل شود(یک مزیت مهم در کاربرد های معدنی است)، به صورت گسترده استفاده می‌شد. با این حال روش اختلاط تر دارای برتری‌های مهمی از جمله کاهش پس‌ریز، عدم نیاز به نیروی انسانی ماهر و نیاز به وسایل کمتر در محل اجرا برای معادن زیرزمینی است. کیفیت شاتکریت به عوامل متعددی وابسته است از جمله اپراتور، کنترل آب مخلوط، سرعت نازل و تکنیک پاشیدن. در هر موردی توانایی و تمرین اپراتور بسیار موثر است.

مزایای ماده افزودنی بتن شات کریت ( بتن پاششی ):

1.باعث کاهش ریزش مصالح می شود

2.باعث سهولت اجرای سقفهای قوسی شکل وانحنا دار می شود

3.باعث افزایش چسبندگی بتن می شود

4.افزودنی شات کریت باعث آب بندی سطوح و مسدود کردن سریع درزها می شود.

5. کاهش ضخامت لاینینگ نهایی و عدم نیاز به قالب بندی در تونل ها برای طرح هایی که تصمیم به استفاده از یک بتن پاششی به کمک ماده افزودنی بتن شاتکریت ( بتن پاششی ) Fabshot_HPS بدون نیاز به لاینینگ ثانویه گرفته می شود.

اجرای بتن پاشیده برای یک استخر شنا در شمال استرالیا

عوامل متعددی بر انتخاب نوع شاتکریت مؤثر است اما هر کدام از آن ها برتری ها و مزیت‌های خود را دارد و بسته به شرایط دو عملیات قابل تغییر به هم هستند. از عوامل مؤثر در انتخاب نوع عملیات شاتکریت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• عوامل اقتصادی

• دسترسی به مواد و وسایل

• محل عملیات

• مهارت و قابلیت اپراتور

امروزه برای انتخاب روش به میزان برگشت مواد، مقدار دور ریز و خواص آن نظیر مقاومت پایداری در مقابل هوازدگی توجه بسیار می‌شود.

بتن پاشیده مرطوب

در این روش تمام مواد ابتدا با آب مخلوط می‌شود و پس از آن است که افزودنی‌های مورد نیاز بر حسب نیاز به آن اضافه می‌شود.در مرحله‌ی اول آب و سایر مواد با هم به مخلوط کن وارد شده و مخلوط می‌شوند و پس از آن است که سایر افزودنی‌ها به مخلوط اضافه می‌شود.

بتن پاشیده ی خشک

در این روش ابتدا مواد به صورت خشک با درصد بسیار کمی آب مخلوط می‌شوند و قبل از خروج از نازل به آن‌ها آب اضافه می‌شود. در این روش بر خلاف روش مخلوط تر، آب درانتهای مسیر و قبل از خروج از نازل به مخلوط اضافه می شود.

عوامل مؤثر در عملیات شاتکریت

از عوامل مؤثر در عملیات شاتکریت می توان به طرح اختلاط اشاره کرد که عملیاتی مشکل و پیچیده است و در حقیقت نیازمند سعی و خطای بسیار است و باید دارای معیار‌های زیر باشد.

• قابلیت پرتاب: مخلوط باید بتواند با کمترین میزان پس ریز جای بگیرد.

• مقاومت زود رس: مخلوط باید به اندازه ی کافی محکم شود تا نگهداری زمین را در مدت زمان کمی فراهم کند.

• مقاومت طولانی مدت: مخلوط باید یک مقاومت مشخص ۲۸ روزه داشته باشد با میزان شتابدهنده‌ی مورد نیاز برای بدست آوردن قابلیت پرتاب مورد نیاز و مقاومت زودرس.

• پایداری: پایداری طولانی مدت کافی برای محیط باید به دست آید.

• اقتصاد: مواد با هزینه‌ی کمتر باید استفاده شود و باید حداقل مقدار پس زیر وجود داشته باشد.

آبنما ، سرامیک استخری و آببندی حوضچه

نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳٩۱
آبنما ، سرامیک و آببندی ، لوکس

نمونه سرامیک هر متر مربع یکصدو هشتاد هزار تومان

به زودی عکسهای تمام شده از این نمونه در همین پست درج میشود .

نکات مهم برای مصرف چسب بتن یا افزودنی های بتن یا ملات
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – چهارشنبه ٧ تیر ۱۳٩۱

نکات مهم برای مصرف چسب بتن یا افزودنی های بتن یا ملات

در مرحله اول باید مطمئن شوید که سطح مورد نظر از همه لحاظ برای کار بر روی آن آماده است
اولا اگر هنوز سطح شما خاک است باید بعد از کوبدن سطح و آماده سازی های اولیه که بر اساس هر سازه ای زیر سازی ها تفاوت دارد ، سطح مورد نظر را سطح استخری در نظر میگیریم که قرار است بر روی آن استخر ( کاسه استخر ) ساخته شود بعد از براورد حجم و جرم استخر ، آزمایش خاک و زیر سازی های اولیه بتن سبک را بر روی خاک ایجاد میکنید در مرحله اول سطح باید تراز باشد و بعد با بتن سبک سطح اولیه آماده و بعد از آن شیب بندی با بتن و ارماتور انجام میشود و حال میخواهیم با استفاده از چسب بتن این سطح را عایق در برابر نفوذ آب کنیم در مرحله اول سطح کار را تمیز و عاری از هر گونه آلودگی و چربی میکنیم در صورتی که قصد انجام تعمیر استخر یا هر نوع مخزنی را دارید با ظربه زدن اطمینان پیدا کنید که سطح پوک یا شکستگی ندارد ، به هیچ عنوان زیر تابش مستقیم نور خورشید از این افزودنی استفاده نکنید ، در حالت معمولی این افزودنی در دمای بالای 10 درجه و زیر 40 درجه در بهترین حالت خود خواهد بود ، بعد از آنکه از محکم بودن و تمیز بودن سطح اطمینان پیدا کردیم طبق دستور سازنده و معمار سطح مورد نظر را آستر میکنیم .

نظرات ()

افزودنی های بتن و ملات ، چسب بتن
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – چهارشنبه ٧ تیر ۱۳٩۱
چسب بتن
چسب بتن واسطه ای است قدرتمند برای تعمیر و آبندی مخازن آب ، استخر های شنا ، کانال های آب ، و کلا شما هر چیزی را میتوانید با چسب بتن آببندی و تعمیر کنید البته روش استفاده در هر سازه ای تفاوت دارد .
عمده مکانهای استفاده از افزودنی های بتن و ملات به شرح زیر میباشد :
1- ساخت استخر : استخر های شنا در قدیم با ایزوگام وقیر گونی عایق میشدند از انجایی که قیر مادهای نفتی و در گرما ذوب و در سرما به شدت شکننده میشد در اکثر موارد بعد از گذشت 4 فصل خاصیت خود را از دست میداد . و همکنون در استخر های شنا از روش های زیادی برای آببندی و عایق استفاده میشود که چسب بتن ماده اصلی این فرایند میباشد .
2 – منابع بتنی : استفاده از ترکیب چسب بتن با رزین و ملات ماده ای را شکل میدهد که در مخازن آب آشامیدنی بیشترین مصرف را دارد این ماده غیر سمی میباشد و در مقابل کلر و اسید ها به خوبی مقاومت دارد .
3 – فاضلاب ها
4 – نمای ساختمان
5 – کف سازی : کف سازی محوطه های پارکینگ ، کارخانه جات و مراکزی که بار و فشار مثبت و منفی وجود دارد .
6 – فرودگاه ها ، استادیوم های ورزشی ،
7 – نصب سرامیک و سنک : امروزه ترکیبی از چسب بتن ، خاک سنگ و سیمان را به صورت پودر و خمیر برای نصب سرامیک ساخته اند که بسته به نوع کاربری درصد و خواص آن با هم تفاوت دارد .
نظرات ()

سرامیک ، تعمیرات ، بازسازی سرامیک کاری و نصب سرامیک استخر های شنا
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳٩۱
سرامیک ، تعمیرات ، بازسازی سرامیک کاری و نصب سرامیک استخر های شنا ، سرامیک البرز ، رویال ، سرامیک ایرانی و خارجی ، سرامیک های رنگین کمان در انواع رنگها و طرح های به روز و جدید
درباره سرامیک کاری

مساله ای که قبل از سرامیک کاری باید به آن توجه داشته باشیم این است که محلی که باید سرامیک بر روی آن نصب شود باید از استحکام خوبی برخوردار باشد و زیر سازی آن به گونه ای انجام شود که سرامیک ها نسبت به ابعاد آنها از کمترین تیکه کاری  و برش انجام شود یعنی اگر سرامیک شما در ابعاد 20 * 20 است دیوار شما ابعادی از مضرب 20.2  باشد 0.2 میلیمتر بابت بند های سرامیک یا کاشی گرفته شود . بهتر است انجام زیر کار را به عهده خود سرامیک کار سپرده شود .

درباره آببندی

امروزه برای آببندی سطح و بدنه منابع انتقال آب و فاضلاب  و استخر های شنا  از مواد افزودنی و مکمل های بسیاری استفاده میشود . که هر کدام دارای خواص و ویژگی های خاص خود میباشد . مانند :

دسته بندی مواد افزودنی بتن در استاندارد ASTM C494  چگونه است؟

استانداردهای مختلف از جمله BS و ASTM اقدام به دسته بندی انواع افزودنی های بتن نموده اند. این دسته بندی در استاندارد ASTM تحت عنوان ASTM C494 بشرح ذیل در 7 گروه انجام  شده است:

A – افزودنی کاهنده آب (Water reducing admixture)

این مواد که اصطلاحا موسوم به روان کننده میباشند باعث کاهش آب طرح اختلاط بتن می شوند .

B – افزودنی تاخیر دهنده گیرش (Retarding admixture)

این مواد که به نام دیرگیر بتن شناخته می شوند، باعث به تعویق افتادن زمان گیرش اولیه و نهائی بتن می شوند .

C – افزودنی تسریع کننده گیرش (Accelerating admixture)

این مواد که به نام زودگیر بتن مشهور می باشند، باعث کاهش زمان گیرش اولیه و نهائی بتن و تسریع در روند کسب مقاومت در سنین کم بتن می شوند .

D – افزودنی کاهنده آب و تاخیر دهنده گیرش (Water reducing & Retarding admixture)

این مواد که به روان کننده-دیرگیر بتن موسوم هستند، ضمن اینکه مقدار آب مورد نیاز برای ساخت بتن را کاهش می دهند، باعث به تعویق افتادن زمان گیرش اولیه و نهائی بتن نیز می شوند .

E – افزودنی کاهنده آب و تسریع کننده گیرش (Water reducing& Accelerating admixture)

این مواد روان کننده-زودگیر بتن می باشند و ضمن اینکه مقدار آب مورد نیاز برای ساخت بتن را کاهش می دهند، باعث تسریع در زمان گیرش و نیز روند کسب مقاومت بتن در سنین کم می شوند.

F – افزودنی کاهنده آب به مقدار زیاد (Water reducing admixture-high range)

این مواد که به عنوان فوق روان کننده ها مطرح می شوند، باعث کاهش آب مورد نیاز برای ساخت بتن به مقدار 12درصد یا بیشتر می شوند و نسبت به Type A از قدرت بیشتری برخوردارند.

G – افزودنی کاهنده آب به مقدار زیاد و تاخیر دهنده گیرش

(Water reducing admixture -high range & Retarding)

این مواد که به عنوان فوق روان کننده-دیرگیر شناخته می شوند، ضمن آنکه باعث کاهش آب مورد نیاز برای ساخت بتن به مقدار 12 درصد یا بیشتر می شوند، زمان گیرش را نیز به تاخیر می اندازند و نسبت به Type D از قدرت بیشتری برخوردارند.
روان کننده نوترال

دامنه کاربرد:

-1 تولید بتن با روانی مناسب و یکنواخت

-2 افزایش دوام بتن در اثر کاهش نفوذ پذیری و افزایش مقاومت نهایی بتن

-3 تسهیل حرکت بتن هنگام پمپاژ کردن توسط پمپ

-4 احتیاج به حداقل ویبراسیون دربتن

-5 افزایش اسلامپ ، بدون ایجاد خوردگی در آرماتورها هنگام بتن ریزی بتن های پیش تنیده و مسلح به دلیل فاقد کلراید بودن این محصول
خواص و اثرات:

کاهش نسبت آب به سیمان جهت تولید بتن مقاوم بدون استفاده از سیمان بیشتر

کاهش تخلخل های نامنظم در بتن به دلیل افزایش تراکم و غلظت

کاهش آب اختلاط در روانی ثابت

کاهش آب انداختگی و تمایل جدا شدن سنگدانه ها از یکدیگر

و دیگر مکمل ها : حباب زای بتن  ، ژل میکروسیلیس ، فوق روان کننده های دیرگیر ، گروت ، فوق روان کننده ویژه دیرگیر و کاهنده شدید آب بتن ، فوق روان ساز نسل جدید بر پایه پلی کربوکسیلات اتر ، افزودنی  زودگیر کننده فاقد کلرید ، ( ضد یخ ویژه بتن های مسلح ) ، گروت غیر انقباضی ÷ایه سیمانی با مقاومت بالا ، گروت پایه سیمانی بدون انقباض با مقاومت بسیار بالا ، سخت کننده کف بتنی و غیره … این فهرست کوتاهی بود از افزودنی های بتن ..

مشخصات فنی:

رنگ : زرد

قابلیت انحلال : در آب

حالت فیزیکی : مایع

وزن مخصوص : 1/18 gr/cm3 در دمای cº20

میزان یون کلراید : صفر
نگهداری تاسیسات

برای حفظ بنا ، ساختمان و کلا سازه های مختلف باید به نکات پیرامون تاسیسان ، اسکلت ساختمان و فنداسیون سازه توجه زیادی داشته باشیم . بدین معنی که تاسیسات زیربنایی هم بعد از ساخت مانند ساختمان دچار نشست های دوره ایی میشود و در اثر سرما و گرما ، اکسید شدن فلزات و از بین رفتن نگاه دارنده ها و… به مرور دچار فرسایش در لوله کشی ها و نشتی ها و تعریق ، حالت شبنم و .. حال با اینهمه تفاسیر که گوشه کوچکی از فرایند فرسایش است چه باید کرد .

در این نقطه ما دو راه داریم یا مانند بسیاری از ساختمانهای بدون مدیریت منتظر ترکیدگی ها و ریزش ها شویم . ویا به دنبال پیشگیری باشیم .

راه اول مساویست با خرج های سنگین و دردسرهای بسیار مانند قطعی آب و برق و..

اما راه دوم مصداق پیشگیری بهتر از درمان است را درخود دارد . باید به طور مرتب از تاسیسات بازدید و کوچکترین مشکل را برطرف نمود .

با تشکر از توجه شما از مقالات سوناسازان . سعی کردیم بصورتی توضیح دهیم که عام مردم بتوانند از آن بهره گیرند .

شرکت سرامیک البرز یکی از معتبر ترین مارکهای جهان
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – دوشنبه ٢۳ فروردین ۱۳۸٩
شرکت سرامیک البرز یکی از معتبر ترین مارکهای تجاری طراحی لوکس در تولید کاشی

شرکت سرامیک البرز یکی از معتبرترین مارکهای تجاری طراحی لوکس در تولید کاشی و موزائیکهای لعاب دار برای محیطهای داخلی و خارجی میباشد .

 

شرکت البرز درسال 1352 تأسیس و کارخانه آن در شهر صنعتی قزوین ، در 130 کیلومتری تهران واقع شده است.

این شرکت سرامیک های لعاب دار و ضد اسید خود را در ابعاد 15*15 ،24*12، 20*20 ، 45*15 ، 25*25 ، و 30*30 سانتی متر تولید مینماید.

همچنین این شرکت انواع موزائیک های لعاب دار مات ، براق ، ضد اسید و غیر لغزنده خود را با اشکال مربع شکل در اندازه های 2.5*2.5 ، 5*5 ، و7.5*7.5 سانتی متر ، اشکال مستطیل مانند در اندازه 2.5*5 ، 10*5 ، و 20*5 سانتی متر و نیز یک شکل شش ضلعی را به قطر 3.3cm  در بیش از 75 رنگ مختلف تولید میکند.

ظرفیت تولید این کارخانه 3000000 متر مربع در سال می باشد .

 

محصولات سرامیک البرز با استفاده از تکنولوژی روز اروپا و مدرنترین ماشین آلات مطابق با استانداردهای اروپایی تولید میگردند.

 

بدنه پرسلانی ، مقاوم در برابر سایش ، یخ زدگی ، اسیدها و شوکهای حرارتی برخی از مهمترین مزایای این محصولات میباشند .

 

محصولات این شرکت مناسب برای محیطهای داخلی مانند حمام ، آشپزخانه ، مجموعه های استخر و سونا ، آبنما و .. و همچنین محیطهای خارجی مانند حیاطها ، نمای ساختمان ، آبنماها ، کفپوشها و.. میباشند .

 

سرامیک البرز دامنه گسترده ای  از دکوراسیون و چیدمان لوکس را پیشنهاد میکند که برای هر محیط زندگی ایدهآل بوده و بیانگر سبکی منحصر بفرد است که سبک کلاسیک را با مفاهیم مدرن تعبیر نموده ، مد و طرح را در هم ادغام مینماید.

 

مد و طرح را در هم ادغام مینمایم

 

سرامیک البرز = مقاومت

مقاوم :     دربرابر جذب آب

در برابر لکه ها    لکه بدون مواد پاک کننده پاک میشود

در برابر سرما و یخبندان

در برابر خم شدن وفشار مناسب برای مکانهای پر تردد

در برابر اسیدها  سطح مقاوم در برابر مواد شیمیایی

در برابر حرارت

در برابر ضربه

در برابر سایش

موزائیکها صرفأ در اشیای زیر خاکی و استخر های شنا دیده نمیشوند ، بلکه به سرعت تبدیل به اجزای هنری و زیبایی میشوند که زندگی و سرور را به خانه شما خواهند آورد .

 

===========================================

یک تجربه : نصب سرامیک خود را به هر کسی حتی آشنا نسپارید ! که بعد از نصب پشیمانی فایدهای ندارد . ما نمونه کار هایمان را به شما نشان میدهیم و بعد از آن شما تصمیم گیرنده و قاضی هستید . به نظر اینجانب از بین صدها سرامیک کار فقط تعدادی توانایی کار را دارا میباشند که علاوه بر داشتن چند مشتری راضی از سابقه خوب و تجربه کافی برخوردار باشند .
موزائیکهای البرز با ترکیب رنگها

 

ترکیبات موزائیکی مختلف از قبل تعیین شده با حق انتخاب ترکیب سفارشی شما

 

موزائیکهای البرز مجموعه ای از کاشی های سرامیکی برای ساختمان هایی با مشخصات فنی بالا ، طراحیهای زیبا و مخصوصأ برای معماری پیشرفته میباشند.

با تشکر حیدری

جهت خرید  سرامیک البرز ، مخصوص مجموعه های استخر ،  و محاسبه متراژ و طراحی رایگان

فقط کافیست  با ما تماس بگیرید ، ما برای شما محاسبه میکنیم ، طرح میدهیم و در انتها

برآورد هزینه ،  در صورت  تمایل میتوانید از ده ها پروژه ما فقط در سال ١٣٩٠ دیدن فرمایید .

از گالری عکس های معماری   استخر   سونا و جکوزی  ما دیدن فرمایید .

WhatsApp us