محافظان خلیج فارس ایران 

۱۰ نظامی آمریکایی را که وارد آبهای ایران شده‌بودند بازداشت

 

تکمیلی
نیروی دریایی سپاه پاسداران ۱۰ نظامی آمریکایی را که وارد آبهای ایران شده‌بودند بازداشت کرد/ تماس آمریکایی‌ها با مقامات ایرانی برای آزادی ۱۰ نظامی متجاوز/ تفنگداران دستگیر شده امریکایی، در آب‌های بین المللی رها شدند
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.
نیروی دریایی سپاه سرنشینان دو قایق نظامی Hمریکایی را در آب‌های ایران بازداشت کرد.
به گزارش رجانیوز سپاه پاسداران ١٠ نفر نظامی آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.

بازداشت تفنگداران امریکایی در خلیج فارس

بازداشت تفنگداران امریکایی در خلیج فارس

گفته می‌شود از ۱۰ نظامی دستگیرشده، ۹ نفر مرد و یک نفر زن هستند و در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند. هرکدام از قایق های امریکایی مجهز به ۳ مسلسل کالیبر ۵۰ (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است. این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد ابهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

منابع خبری غربی به نقل از پنتاگون اعلام کردند جان کری پس از اطلاع از توقف شناورهای آمریکایی در آب‌های ایران فورا با ظریف تماس گرفته و خواستار آزادی خدمه شناورهای آمریکایی شده است.گفته می‌شود تماس‌های مکرر مقامات آمریکایی با تهران برای آزادی زندانیان ادامه دارد.

بیانیه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف دو فروند شناوری رزمی امریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد .
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد : در ساعت ۱۶:۳۰ دوشنبه مورخ ۲۲/۷/۹۴ دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند .

نمونه‌ای از شناورهای آمریکایی توقیف‌شده آمریکایی

بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر “ترومن” امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است . همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر “شارل دوگل “فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است .

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است : سرنشینان شناورهای امریکایی شامل ۹ مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده اند .

سردار فدوي: رفتار غير حرفه ای ناو آمريکايی پس از توقيف قايق متجاوز
فرمانده نيروي دريايي سپاه: ناو آمريکايي پس از توقيف قايق ده تفنگدار آنها در آبهاي سرزميني ايران در جزیره فارسی، رفتار غير حرفه ای نشان داد که با اقدام به موقع سپاه، آرامش به منطقه بازگشت.

سردار فدوي در گفتگو با خبر بامدادي سيما گفت: پس از اينکه قايق ده تفنگدار امريکايي در سه مايلي جزيره فارسي در ابهاي سرزميني ايران توقيف شد ما شاهد رفتار غير حرفه اي ناو امريکايي به مدت چهل دقيقه بوديم .

فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت:‌ابهاي سرزميني مکاني است که شناورها بايد براي ورود به ان اطلاع رساني کنند بخصوص که نظامي باشد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران در بیان جرئيات دستگيري ۱۰ تفنگدار آمريکايي گفت: نيروي دريايي سپاه در منطقه خليج فارس- تنگه هرمز – استقرار کامل و همه جانبه داشته و تسلط کامل در همه آبهاي منطقه خليج فارس و تنگه هرمز دارد.

وي تصريح کرد: آبهاي سرزمين کشور آبهايي است که بايد حضور شناورها با اطلاع و اجازه قبلي باشد خاصه اگر آن شناورها نظامي باشد .

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران افزود: در قوانين بين الملل عبور بي ضرر در آبها وجود دارد اما مسلماً حضور آمريکاييها در منطقه خليج فارس هيچگاه بي ضرر نبوده و ما تلقي عبور بي ضرر را نداريم .

وي در ادامه تصريح کرد: عصر دیروز يک فروند شناور شامل ۱۰ تفنگدار آمريکايي که ۹ نفر آنها تفنگدار مرد و يک نفر آنها تفنگدار زن بودند در ۳ مايلي آبهاي سرزمینی جزيره فارسي قرار گرفتند و بلافاصله به لحاظ عدم حرفه اي عمل کردن نيروها ، توسط رزمندگان ما در دريا توقيف شدند و به جزيره فارسي منتقل شدند.

سردار فدوي گفت: اين نيروها مقاومتي زيادي را از خود نشان ندادند ولي بعدا متاسفانه شاهد بوديم نيروي دريايي آمريکا- ناو هواپيمايي آمريکا – به مدت ۴۰ دقيقه رفتار غير حرفه اي از خود نشان داد و تحرکات هوايي و شناوري را در منطقه داشت که اين نشان دهنده عدم تعهد آمريکا بود که مدعی اند مي خواهند به تامين امنيت در منطقه بپردازند.

وي ادامه داد: در آن ۴۰ دقیقه با اقدام به موقع ما آرامش به منطقه برگشت و کنترل صد در صد برقرار شد.

فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت :از اوايل کار تماسهاي ديپلماتيک برقرار بود ما با عزيزان در وزارت امور خارجه و آقاي ظريف در تماس بوديم و شرح ماجرا داشتيم.

سردار فدوي اظهار داشت: مشخص بود آقاي کري با آقاي ظريف تماس گرفته و درخواست آزادی داشته است .

وي تاکيد کرد: آقاي ظريف موضع بسيار قوي و محکمي داشتند راجع به اينکه آنها در آبهاي سرزمين ما بودند، نباید می آمدند و بايد معذرت خواهي کنيد.

فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: اين روند انجام شده و مسلماً اين روند طول زیادی نخواهدکشيد و سپاه به محض دستور از سلسه مراتب خودش اقدام به اجراي دستوري که خواهد بود ،‌خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در ساعت ۱۶:۳۰ روز سه شنبه مورخ ۲۲ دي ۱۳۹۴ دو فروند شناور رزمي امريکايي، حامل ده تفنگدار مسلح وارد آب‎هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران در حوالي جزيره فارسي شده بود، که واحدهاي شناوري رزمي منطقه دوم نيروي دريايي سپاه آنها را توقيف و به جزيره فارسي منتقل کردند.

بنابر اعلام روابط عمومي نيروي دريايي سپاه در هنگام توقيف اين شناورها، ناوگروه هواپيما بر “ترومن” امريکا در جنوب شرقي جزيره فارسي و در آب هاي بين المللي نزديک محل توقيف شناور حضور داشته است.

همچنين نيروي دريايي سپاه اعلام کرده است؛ در زمان توقيف شناورهاي رزمي امريکايي، ناوگروه هواپيمابر “شارل دوگل “فرانسه نيز در شمال شرقي جزيره فارسي در آب هاي بين المللي در حال گشت زني بوده است.

روابط عمومي نيروي دريايي سپاه يادآور شد؛ سرنشينان شناورهاي امريکايي شامل ۹ مرد و يک زن تفنگدار، با برخورد اسلامي رزمندگان منطقه دوم دريايي سپاه در سلامت کامل در محلي مناسب مستقر شده اند.
دریادار فدوی: ورود ۲ شناور آمریکا به آب‌های ایران به‌ علت خرابی‌ سیستم‌های ناوبری بود

دریادار فدوی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ورود ۲ شناور رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران به‌ علت خرابی‌ سیستم‌های ناوبری آنها بوده و موضوع در حال حل‌شدن است.
دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت بازداشت ۱۰ ملوان‌ آمریکایی، گفت: ورود ۲ شناور رزمی آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران به‌علت خرابی‌ سیستم‌های ناوبری آنها بوده و موضوع در حال حل‌شدن است.

وی افزود: تعامل خوبی بین دستگاه‌های نظامی و دیپلماسی برقرار است و بررسی‌ها در این باره ادامه دارد.

دریادار فدوی تأکید کرد: زمان زیادی طول نمی‌کشد تا دستور لازم را برای اقدام نهایی خواهیم گرفت و احتمالاً آنها آزاد می‌شوند.

تفنگداران دستگیر شده امریکایی، در آب‌های بین المللی رها شدند

به گزارش سپاه نیوز؛در بخشی از این اطلاعیه آمده است:در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۲۲ ) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که ۹ تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

این اطلاعیه افزوده است:همانگونه که در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر “ترومن” امریکا و ناوگروه هواپیمابر “شارل دو گل ” فرانسه در آب‌های بین المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناو گروه هواپیمابر امریکایی اقدام به تحرکات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود که با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه کنترل و آرامش در منطقه تأمین شد.

در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه “در شناورهای امریکایی‌ سلاح‌های سبک و نیمه سنگین وجود داشته است” تصریح شده است: پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیر قانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی امریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیر عمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران امریکایی را در خواست کردند.

این اطلاعیه افزوده است: پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی امریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذر خواهی آنها؛ تصمیم به رها سازی آنان گرفته شد.

این اطلاعیه با تأکید بر اینکه “امریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند” آورده است: تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین المللی رها شدند.

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند گذشته در پهنای خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار و صلابت از سیادت دریایی و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد. منبع : http://www.rajanews.com/news/231653

گرداوری گروه فن و هنر ایران زمین

WhatsApp us