طراحی دایره رنگ

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ

دایره رنگی برای طبقه بندی و درک تئوری رنگ استفاده می شود و معمولا برای مطالعه رنگ ها استفاده می شود.

صرف نظر از ویژگی ها، لازم است که خواص رنگ ها را بدانیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را انتخاب کنیم و با استفاده از فرآیندهای ارتباطی و انواع رسانه ای که مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیب شود.

ترکیب دایره رنگ

چرخه رنگ است یک نماینده از طیف رنگ درک شده توسط چشم انسان، معمولا با فرمت قطعه قطعه دایره پیتزا نمایندگی با 12 رنگ در شکل کامل با سه اصل، سه ثانویه، و شش سوم مرتب شده اند.

رنگهای اصلی: زرد، آبی و قرمز رنگ اصلی هستند. به عبارت دیگر، آنها خالص هستند، بدون ترکیب. از آن است که رنگ های دیگر ساخته شده اند.
رنگ های ثانویه: سبز، نارنجی و بنفش رنگ های ثانویه هستند. هر کدام با مخلوط کردن دو مقدماتی تشکیل شده است.
رنگ های ترتیادی: رنگ های ترتیبی مخلوط رنگ های اولیه و ثانویه هستند که به رنگ قرمز، نارنجی، قرمز، زرد، نارنجی، سبز مایل به زرد، آبی-سبز، قرمز مایل به آبی می شود.

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ

اثرات کروماتیک

تک رنگ: متناسب با تنوع رنگی تنها یک رنگ با تفاوت های ظریف برای نور هنگام مخلوط شدن با سفید یا تاریکی با اضافه کردن سیاه و سفید.
تنالیته: تنوع رنگی یک رنگ است که می تواند در فرآیند مقیاس یا شیب حاصل شود.
Polychrome: در ترکیبی با ترکیبی از بیش از سه رنگ به طور جداگانه سازماندهی می شود.
رنگ: رنگ مشخصه ای است که یک رنگ را تعریف و تشخیص می دهد. برای مثال، قرمز، سبز یا آبی رنگ هستند. برای تغییر رنگ یک رنگ دیگر اضافه شده است.
هماهنگی رنگی
گاهی اوقات یک اثر هنری یا مواد ارتباطی به نظر می رسد و می تواند توجه شما را جلب کند، یکی از دلایلی ممکن است استفاده از یک هماهنگی رنگی به خوبی تولید شود، زیرا الگوهای به رنگ های زیبا اشاره می کنند.

اما به این ترتیب این کار نیاز به دانستن بیشتر در مورد مطالعه رنگ به اندازه تولید و ایجاد مواد به عنوان انتخاب و ترکیب رنگ های هارمونیک دارد.

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ

هماهنگی تک رنگ:

این تغییرات درخشندگی و اشباع یک رنگ از دایره رنگی است.

هماهنگی مشابه:

آنها 3 رنگ هستند که با هم در کنار دایره رنگی قرار دارند.

هماهنگی مکمل:

آنها رنگهایی هستند که در دایره رنگی مخالف قرار دارند، مکمل یک رنگ اولیه همیشه یک رنگ ثانویه است، و بالعکس، مکمل ترتیب همیشه یک سوم ثانویه خواهد بود.

هماهنگی سه گانه:

آنها 3 رنگ هستند که فاصله ای بین آنها در دایره رنگی دارند، و یک مثلث همسطح ایجاد می کنند. رنگ های اصلی مثلث هستند، همانند رنگ های ثانویه و رنگ های ترتیبی.

تقسیم هماهنگی مکمل:

آنها ترکیبی از یک رنگ انتخاب شده و دو رنگ در کنار رنگ مکمل خود هستند.

دو همکاری مکمل:

آنها دو برابر تقاطع مستقیم متقابل هستند، رنگ یکنواختی دارند. همچنین توسط برخی از tetrads نامیده می شود.

هماهنگی آکروماتیک:

به اصطلاح رنگ های خنثی سفید، سیاه، خاکستری و عاج است. رنگ واقع در منطقه مرکزی چرخ رنگ، آنها اشباع آنقدر که دیگر در رنگ اصلی به نظر می رسد از دست بدهند.

در آخرین پست من به شما نشان دادم که چگونه با پالت های رنگی و راهنمایی برای برنامه های خود کار کنید.

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ

دمای رنگ

رنگ های گرم:

آنها رنگهایی هستند که گرما، شادی و نور را مانند زرد، نارنجی و قرمز انتقال می دهند.

رنگ های سرد:

آن را با رنگ های پر جنب و جوش، ملانکولی ، آرام رنگ سبز، بنفش و آبی مشخص می شود

رنگ های خنثی:

سیاه و سفید و خاکستری در همه سایه هایشان، نور و تاریکی رنگ های خنثی را تشکیل می دهند. رنگ های دیگر، زمانی که آنها از دست دادن خود را رنگی با مخلوط کردن بیش از حد با سیاه و سفید، سفید یا خاکستری، همچنین تبدیل شدن به رنگ های خنثی.

از جمله رنگ های خنثی می توان به سفید، خاکستری و سیاه اشاره کرد. سفید سفید رنگ است، سیاه رنگ عدم ​​وجود رنگ است و رنگ خاکستری ترکیب سفید و سیاه است.

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
برخی از نشانه ها در نماد رنگ

رنگ بستگی به دمای نور منتشر شده در آن و نحوه جذب و انعکاس آن در یک سطح خاص دارد.

چشم ها امواج الکترومغناطیسی را که منعکس شده و بسته به طول موج هایشان را می گیرند، انتخاب می کنند، رنگ های مختلفی را می بینیم. در مغز ما، رنگ ها می توانند برخی از احساسات را بیدار کنند و به این ترتیب هر رنگ دارای معنای خاصی است.

حتی بدون اثبات جامعه علمی، هر رنگ توانایی انتقال برخی از احساسات را به عنوان در لیست زیر:

آبی:

رنگ آبی مربوط به اشراف است و برای انتقال هماهنگی، آرامش و آرامش، پاکیزگی، آب و بهره وری استفاده می شود. 
معنای رنگ آبی عمدتا با احساس صلح و همچنین سفید، اما به شیوه ای ظریف تر است. در تاریکی، ایمنی، اعتماد به نفس، موفقیت و قدرت را منتقل می کند.بسیار در شرکت های فن آوری استفاده می شود.

سبز:

این رنگ بیشتر مربوط به طبیعت و احساس امید است، اما این نیز مربوط به مفاهیم نظیر سلامتی، زندگی، پول، نیروی انسانی و جوانان، تعادل، طراوت، هماهنگی، چیزهای سالم است. استفاده از آن در علوم، پزشکی، محیط زیست، گردشگری و شرکت های مواد غذایی آلی بسیار معمول است.

زرد:

برای تحریک احساس نور و گرما، زرد تحریک استدلال و خلاقیت است. همچنین می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای نشان دادن خوشبینی و شادابی. 
رنگ زرد، ایجاد و ارتباط را تشویق می کند، شادی، انیمیشن، سرگرمی را بیدار می کند. از آنجا که توجه زیادی را به خود جلب می کند، در نشانه های ترافیکی و همچنین در پنجره های فروشگاه استفاده می شود.

بنفش:

معنای رنگ بنفش اغلب با معنویت همراه است، آن را به حکمت، فانتزی، رمز و راز اشاره می کند. بنفش رنگی است که آرامش و سلامتی را به همراه می آورد، بنابراین محصولات زیبایی، تبلیغات مراقبت از بدن و درمان های جایگزین، برنامه های مکرر این سایه است.

رزا:

این رنگ عاشقانه و ظرافت است، که بیشتر با جهان زنانه ارتباط دارد. تنهای مختلف ممکن است معانی متفاوت داشته باشند، اما معمولا این رنگ برای اشاره به عشق و بی گناهی استفاده می شود. 
رنگ صورتی نور بیان بی گناهی را می دهد، در حالی که در تنهای تیره الهام بخش میل، مهربانی و زنانه است. بسیار مورد استفاده در محصولات با هدف مخاطبان زن است.

قرمز:

این رنگ گرم باعث انتقال انرژی، شور و عشق می شود. این یک رنگ قوی است و اغلب نیز ممکن است با قدرت و خشونت همراه باشد. شناخته شده است برای تحریک گردش خون و بهبود عزت نفس. 
این همچنین فوریتی را بیان می کند و بنابراین معمولا در تبلیغات فروشگاه ها در ترخیص استفاده می شود. 
همراه با زرد، آن را به طور گسترده ای در بخش مواد غذایی، مانند رستوران ها و زنجیره های سریع غذایی استفاده می شود، به عنوان اشتها را تحریک می کند.

نارنجی:

این با ترکیب قرمز و زرد ساخته شده و موجب تحریک و شادابی می شود. این همچنین می تواند موفقیت و رفاه باشد.

رنگ نارنجی یک رنگ پر انرژی، تحریک کننده و جوان است. این گسترش، خلاقیت، شور و شوق و خوش بینی را تشویق می کند. این ترویج تغییر و پویایی است. 
بسیار مورد استفاده در بخش غذا، ورزش و اوقات فراغت.

براون:

قهوه ای که رنگ زمین را در نظر می گیرد، امنیت، بلوغ، راحتی و سادگی را بیان می کند. علاوه بر این، این نیز مربوط به محصولات طبیعی و شیوه زندگی سالم است.

نماد رنگ قهوه ای احساس سنت، محافظه کاری، قابلیت اطمینان، ثبات، استفاده گسترده در مبلمان، شرکت های دکوراسیون داخلی، معماری را می دهد.

خاکستری:

این رنگ خنثی مطابق با ثبات، ثبات و عدم احساسات است. بسیاری از آن ها برای نمایش عناصر پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند. با وجود این، بعضی افراد خاکستری را با تنهایی، افسردگی و ناراحتی مرتبط می کنند.

خاکستری یک رنگ کلاسیک است که زیبایی و احترام را به ارمغان می آورد. این در شرکت های فن آوری و خودرو مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین نشان دهنده مسئولیت و حرفه ای بودن آن است.

سفید:

این نشان دهنده صلح، پاکیزگی، بی گناهی و وضوح است. همچنین به عنوان رنگی شناخته شده است که آرامش را به ارمغان می آورد و به تعادل کمک می کند.

رنگ سفید در ترکیب آن با رنگ های دیگر هماهنگ است، بیان صلح، ایمان، نور و خلوص. معمولا در بخش پزشکی و دندانپزشکی استفاده می شود.

سیاه:

رنگ سیاه زمانی حاصل می شود که جذب تمام تابش های طیف خورشید رخ دهد. رنگ سیاه با توجه به زمینه می تواند غم و غم را بیان کند، اما اگر به خوبی مورد استفاده قرار گیرد، اشراف، سنت، کنجکاوی، برتری، قدرت، حرفه ای بودن را بیان می کند. شرکت های مهندسی، شرکت های حقوقی، لوازم آرایشی و محصولات لوکس اغلب از این رنگ استفاده می کنند.

فهرست برخی از کتاب های مرجع در مورد رنگ.

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ

روانشناسی رنگ در ارتباطات

نویسنده: مودستو فارینا، کلتیلد پرز، دورینو باستوس
ناشر: ادگار بلچر
این کتاب به ارمغان می آورد برخی از راهنمایی فوق العاده جالب در مورد چگونه رنگ تأثیر مستقیم بر انسان و اثرات آنها، هر دو شخصیت فیزیولوژیکی روانی، و دخالت در زندگی ما، ایجاد شادی و یا غم و اندوه، شادی و خوشحالی یا افسردگی، فعالیت و یا انفعال، گرما یا سرما، تعادل یا عدم تعادل، نظم و یا اختلال.

رنگ می توانید برداشت، احساسات و بسیار مهم ایجاد، زیرا هر یک از آنها دارای یک لرزش خاصی در حواس ما می تواند آگاهی و انگیزه ها و خواسته های ما را تحریک کند. در این کتاب “ارتباط رنگ روان” نویسندگان اطلاعات در مورد روند چشم انداز و اثرات فیزیولوژیکی رنگ، به نشانه شناسی رنگ، مواد اساسی برای همه کسانی که در حال کار در زمینه های هنر و ایجاد ارتباط بصری فراهم می کند.

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ

روانشناسی رنگها. رنگ چگونه احساسات و عقل را تحت تاثیر قرار می دهد

نویسنده: یوا هلر
ناشر: گوستاو گلی
این کتاب آدرس رابطه رنگ با احساسات ما و نشان می دهد که چگونه این دو انجام شده توسط شانس ترکیب نیست، از روابط بین دو تنها موضوعات ذوق نیست، اما تجارب جهانی عمیقا در زبان و در تفکر ما ریشه دارد.

سازمان یافته به سیزده فصل، مربوط به سیزده رنگ های مختلف، کار ارائه می دهد یک پانل غنی از اطلاعات رنگ: دیکته و دانش عمومی برای استفاده در زمینه طراحی محصول، آزمون های مختلف بر اساس رنگ، درمان رنگی، دستکاری افراد، نام و نام خانوادگی مربوط به رنگ و غیره

تنوع این رویکرد، کار او را به عنوان یک ابزار ضروری برای همه کسانی که با رنگ کار می کنند، می سازد: هنرمندان، درمانگران، طراحان گرافیک و صنعتی، دکوراتورها، معماران، طراحان مد، حرفه ای های تبلیغاتی، و غیره.

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
رنگ در فرآیند خلاق

نویسنده: لیلیان باروس
ناشر: Senac SP
چگونه هنوز هم در مطالعات برزیل در تجلی هنری و بیانی از رنگ و همچنین اهمیت آن در عناصر مختلف از ارتباطات و طراحی بسیار نادر است، نویسنده معافیت های زمین جدید با نشان دادن، از میراث باوهاوس، به عنوان رنگ را می توان به قرار فرآیند خلاقانه و پیامدهای آن در انتقال احساسات،  و پیام ها است. برای این او از روش شناسی چهار نفر که از استادان بزرگش است را ارزیابی می کند، علاوه بر تأثیر مشخص کار گوته در مدرسه.

دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ
دایره رنگ , انتخاب رنگ , ترکیب رنگ

از رنگ

نویسنده: ادگار مورا
ناشر: iPhoto
تمام کتابهای اصلاح رنگ (دیجیتال) مشابه هستند. آنها با یک مقدمه کوتاه در مورد آنچه که رنگ (فوتون ها، امواج الکترومغناطیسی و غیره) است شروع، و سپس یک لیست طولانی از روش ها و کلاهبرداری از رنگ بندی (بله، آنها همه ی کتاب به زبان انگلیسی هستند) را وارد کنید.

این مخالف است: تقریبا یک مقدمه طولانی در مورد رنگ (فونت ها، اشیاء و چشم ها) و بخش کوچکی در مورد چگونگی اصلاح رنگ (بله، این یک کتاب در پرتغالی) است. بهتر است: این یک کتاب برای آموزش نحوه ارزیابی رنگ نیست، بلکه برای کمک به عکاسان وقتی که در جلوی مانیتور قرار می گیرند و تصحیح رنگ تصاویر خود را به رنگ گرایان می گویند.

* قدرت رنگ در فضای مجازی

نویسنده: BELLANTONI، PATTI
ناشر: مطبوعات مرکزی
اگر آن را ‘بنفش، برخی را میری، یک کتاب ضروری برای تمام دانش آموزان فیلم، حرفه ای فیلم و دیگر علاقه مندان در سینما است. این کتاب روشنگر هدایت فیلمسازان را به انتخاب رنگ مناسب برای فیلم های خود را و دوستداران فیلم کمک به درک چرا که احساس می کنند راه آنها را در حالی که تماشای فیلم است که ترکیب رنگ خاص.

بلانونتی، به دنبال تحقیقات بیست و پنج ساله خود درباره اثرات رنگ بر رفتار، بیش از 60 فیلم را در حوزه های نفوذ شش رنگ اصلی گروه بندی کرده است، که هر کدام باعث ایجاد حالت های بسیار احساسی می شود. به عنوان مثال، نویسنده توضیح می دهد که فیلم هایی با نفوذ قرمز غالب دارای تم های قدرتمند، شهوت انگیز، چالش انگیز، اضطراب، عصبانی، یا عاشقانه هستند و به عنوان مثال در مورد فیلم های خاص بحث می کنند. او هر فیلم را بررسی می کند، توضیح می دهد که چگونه، چرا و جایی که یک رنگ بر احساسات، شخصیت های روی صفحه نمایش و مخاطبان تأثیر می گذارد.

در پست های بعدی محتوای بیشتری در مورد تئوری رنگ و برنامه های کاربردی آن ارائه خواهم کرد.

WhatsApp us