آشنایی با ۷ راز طراحی دکوراسیون
راز طراحی خوب
چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی٬ طراحی٬ طراحی داخلی٬ طراحی خلاقانه٬ طراحی داخلی
طراحی دكوراسیون٬ طراحی داخلی منزل٬ طراحی داخلی لوکس٬
در این صفحه میخواهیم همه چیز درباره طراحی دکوراسیون و غیره را به عرض برسانیم .
با چند تغییر ساده، تاثیر سریع و قابل استفاده زیادی در دکور خانه خود بوجود آورید.
1- میل پردهها را بالاتر از قاب پنجره نصب کنید
با آویزان کردن پردهها درست زیر گچبری سقف، ارتفاع اتاق را بیش تر نشان داده و فضای دید را افزایش دهید.
2- از حاشیه گچی بین سقف و دیوار استفاده کنید
این گچبری انتقال نگاه از سقف به دیوار را راحتتر کرده و ارتفاع اتاق را بیشتر نشان میدهد.
3- فضا را با چوب و چیزهای طبیعی گرم نشان دهید
طیفهای گرم چوب و اجسام خنثی، طرح را تک رنگ و اتاق را گرم نشان میدهد.
4- انواع بافتها و رویهها را به کار ببرید
سطوح منعکسکننده نور مانند آباژور با پایه براق و میز شیشهای را در تضادی زیبا با صندلیهای طنابپیچ و آباژور با پایه آهنی به کار ببرید.
5- بین خطوط راست و منحنی تعادل ایجاد کنید
پایه منحنی آباژور، مستطیل بودن شومینه، پنجرهها و مبلمان را متعادل میکند.
6- وسایل مشابه را برای تاثیر بیشتر یکجا قرار دهید
با قرار دادن دو گلدان بزرگ سرخس روی میز شیشهای، آن را تبدیل به مرکز توجه رنگی کنید.
7- گهگاه تقارن را بشکنید
تعداد فرد کارهای هنری، تقارن دیوارکوبهای دو طرف شومینه را در هم میشکند.
http://www.ehow.com
زندگی > مهارتها – همشهری آنلاین- ندا شریف:
راز طراحی گجت های محبوب از نظر پدر آیپاد
از نظر آقای فیدل، کمپانی هایی که موتور محرک اصلی شان طراحی است، نقطه نظری شفاف و داستانی واحد دارند که نزد تک تک افراد شرکت یافت می شود. فیدل در پاسخ به این پرسش که تفاوت بین طراحی در جایی مثل اپل و شرکتی مثل فیلیپس در چیست می گوید؛
نارنجی: مدیر عامل فعلی کمپانی nest که معروف به پدر آیپاد است، در کنفرانس طراحی که اخیراً به میزبانی بلومبرگ برگزار شد درباره این مبحث صحبت کرد. از او پرسیده شد که راز نهفته در استراتژی شرکتی مثل اپل چیست که آن را قادر می کند طراحی هایی محبوب را با گجت های خودش به بازار بیاورد؟
تونی فیلدل (Tony Fadell) این راز را سوال چنین شرح داده: «ایجاد فرهنگی که در آن همه می کوشند یک داستان واحد را تعریف کنند؛ و نیز داشتن هدفی برای عرضه محصولات فراگیر.»
از نظر آقای فیدل، کمپانی هایی که موتور محرک اصلی شان طراحی است، نقطه نظری شفاف و داستانی واحد دارند که نزد تک تک افراد شرکت یافت می شود. فیدل در پاسخ به این پرسش که تفاوت بین طراحی در جایی مثل اپل و شرکتی مثل فیلیپس در چیست می گوید؛
«در فیلیپس، و در جاهایی که بیش از هر چیز مسائل مالی اولویت دارد، اکثر محصولاتی که نتیجه کار طراحان هستند، به بازار عرضه نمی شوند. 9 مرتبه از 10 بار، یا 99 بار از 100 بار، آنها پروژه را دفن می کنند؛ چه در ابتدای راه باشد، چه در میانه یا نزدیک انتها درست در زمانی که به عرضه نزدیک شده.»
«یا به عنوان مثال اگر مدیریت در چنین شرکت هایی عوض شود و افراد جدید متوجه ماهیت محصول نشوند، به راحتی آن را لغو می کنند. چنین فرهنگی به آن معنا است که طراحان بهترین عملکرد خود را بروز نمی دهند و فقط ادای خلق محصول را در می آورند. چه دلیلی برای ارائه بهترین عملکرد هست وقتی که نتیجه اش راهی زباله دان خواهد شد؟»
«در مقابل، در شرکتی مثل اپل 99 درصد از پروژه هایی که از یک حد توسعه مشخص عبور کنند به بازار عرضه می شوند. تمام افراد در اپل -از مدیریت گرفته تا طراحان و بازاریابان- یک دیدگاه واحد، یک داستان واحد برای تعریف کردن، و یک تصویر خاص درباره مشتریان محصول دارند.»
و اگر در اپل مدیری عوض شود، همه همچنان روی یک خط واحد باقی می مانند: «وقتی شما در فرهنگی هستید که یک دیدگاه واحد دارد و هر چیزی را که خلق می کند به بازار می رساند، می دانید که در دام کار افتاده اید و باید بهترین عملکرد خودتان را رو کنید.» http://www.asriran.com
هشت راز طراحی شرکت اپل
شرکت apple به عنوان یکی از پیشگامان صنعت طراحی امروزه شناخته می شود. این شرکت بزرگ ترین تولید کننده یا پرسودترین شرکت تویدات الکترونیکی نیست. اما چگونه ذائقه بازار و مشتریان را دقیقا زمانی که شرکت های رقیب با استقبال عمومی مواجه اند، به سوی خود می کشاند؟
تجربه موفق اپل در ipod و imac و macbook به یکباره سبکی از طراحی را مطرح کرد که شاید این روزها بسیاری از دانش آموزان دانشجویان و کاربران کامپوتر نه تنها اپل را می شناسند بلکه جزو کاربران آن نیز محسوب می شوند. با این مقدمه 8 اصل طراحی محصولات اپل به نقل از Mike Elgan را در اینجا به صورت فهرست وار بررسی می کنیم:
Secret 1: Engineering supports design -no exceptions
راز اول: مهندسی است که طراحی را پشتیبانی می کند و استثنا هم ندارد.
Secret 2: Fewer is better
راز دوم: هر چه ساده تر بهتر.
Secret 3: The experience is the product
راز سوم: تجربه یعنی محصول.
Secret 4: The product is the product
راز چهارم: محصول همه چیز است.
Secret 5:You can’t please everyone، so please people with good taste
راز پنجم: نمی توانی همه را راضی کنی پس مردم را با یک چیز خوب راضی کن.
Secret 6: Leave the past behind
راز ششم:گذشته را فراموش کن.
Secret 7: Product names are important. Really important
راز هفتم:نام محصول مهم است. واقعا مهم است.
Secret 8: Group affiliation is the driver
راز هشتم: همبستگی گروه سکان هدایت گروه را در دست دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://www.computerworld.com/s/article/9036299/Opinion_The_8_secrets_that_make_Apple_No._1
منبع: http://www.hamkelasy.com/content/view/2140/54
۷ راز طراحی به شیوه اپل
نویسنده: ژان بقوسیان – مجله موفقیت
زیرمجموعه مقالات: کارآفرینی
نبض موفقیت اپل احترام عمیق به طراحی است. استیو جابز مرحوم، مدیر ارشد اجرایی شرکت، رویایی برای اپل داشت که شامل استفاده از طراحی برای خلق محصولات «دیوانهکننده» بود تا مشتریان را به حیرت وادارد و تجربهای استثنایی برای کاربران ایجاد کند. به همین دلیل است که مردم چندین روز در صف میایستند تا نخستین کسی باشند که جدیدترین آیفون یا آیپد را خریداری میکنند و به همین دلیل است که موفقیت مالی شرکت خارج از حد تصور است.
۱. طراحی منشاء همه تفاوتها است
طراحی میتواند محصول یا خدمت شما را از رقبا متمایز کند. محصولاتی با طراحی جذاب، منحصربهفرد و کاربری آسان توجه زیادی را به خود جلب میکنند، در مشتری ایجاد وفاداری کرده و ارتباط احساسی برقرار میکنند.
برای دیدن این اصل در عمل، رویکردهای موتورولا و اپل را برای توسعه گوشیهای همراه با هم مقایسه کنید. فرهنگ شرکت موتورولا بر نوآوری در مهندسی تأکید داشت.
وقتی شرکت میخواست موفقیت گوشی تاشو «استارتک» را با گسترش خط تولید آن رقم بزند، ملاحظات مهندسی سرلوحه کار بود. بر خلاف آن، اپل طراحی را سرلوحه کار خود قرار داده است، حتی اگر یه قیمت هزینههای اضافه تمام شود. هدف شرکت، خلق محصولات منحصربهفرد است. این هدف چرخ ارزشمند و مطلوبی را به کار میاندازد که سود کلانی ایجاد کرده و شرکت را بهسوی اصلاح و توسعه بیشتر میبرد. تجربه مشتری و نه تکنولوژی یا مهندسی جدید، میزان توسعه هر محصول را تعیین میکند. اپل با معرفی آیفون صنعت گوشیهای همراه را از نو ابداع کرد. طراحی در قلب این تجربه قرار داشت و منجر به تولید محصولی شد که «زیبایی، نبوغ و جذابیت» را با هم داشت.
۲. طراحی سازمان
وسوسهها برای استفاده از میانبر یا یافتن یک راهحل مناسب فراوانند. اما شرکت شما میتواند با تعیین ارزشهای طراحی محوری و استفاده از آنها بهعنوان قطبنمایی برای هدایت تصمیمات توسعه، در برابر طعمه راهحل سریع، ورود عجولانه به بازار یا استفاده عجولانه از ابزار کاهشدهنده هزینهها مقاومت کند. سازمانهایی که به شیوه اپل طراحی میکنند، مفاهیم «سلیقه و نبوغ طراحی» را در تاروپود فرهنگشان میبافند.
شرکتها میتوانند بدون داشتن یک رویکرد طراحی محور، محصولاتی را تولید کرده و بفروشند که پولساز شود، اما چنین محصولاتی همیشه با ارزشهای اساسی شرکت همسو نیستند و ناسازگاریهایی را نشان خواهند داد که مشتریان را گیج میکند. داشتن یک فلسفه طراحی مرتبط، همراه با رهبری متنفذ بهعنوان قهرمان، شرکت را قادر میسازد تا تصویری منسجم از برند خود ارائه دهد.
با این کار همه افراد شرکت میتوانند به نقش طراحی در فرایند توسعه پیببرند، ماهیت محصولات را تجسم کنند و آنچه مشتریان را خوشحال میکند را بشناسند.
طراحی نمیتواند «تزئینی» یا چارهاندیشانه باشد، بلکه باید بخشی کامل از ذات و هویت شرکت باشد. کارمندان همه بخشها باید خود را وقف اصول طراحی شرکت کرده و طراحی را با شیوه تفکر و حل مشکل ترکیب کنند.
۳. محصول همان بازاریابی است
امروزه محصول شما پیام شگفتآور خود را به محیطی صادر میکند که سیگنالهای بیشماری خریداران را بمباران کرده و هزاران محصول برای جلب توجه با هم رقابت میکنند.
دستگاههای پخش فیلم و سایتهایی مانند هولو و نتفلیکس با اعطای قدرت انتخاب به خریداران برای خواندن یک آگهی یا نادیده گرفتن آن، تأثیر تبلیغات سنتی را کاهش دادهاند. رسانههای اجتماعی پایگاهی را فراهم کردهاند که همه میتوانند از محصولی حمایت کرده، آن را بررسی کرده یا از آن انتقاد کنند. در این محیط، تنها راه ممتاز کردن محصولات و خدمات تولید محصولی استثنایی است. با این کار محصول به پیام تبدیل میشود. محصول شما و نه تبلیغاتی که آنرا احاطه کردهاند ابزار قطعی بازاریابی شما است.
محصولات عالی، خوشطرح و خوشساخت با کاربران ارتباط احساسی برقرار کرده و افراد وفاداری را ایجاد میکنند که به مدافعان برند شما تبدیل میشوند. تبلیغات، احساسات ایجاد شده بهواسطه استفاده از محصول را تقویت و تشدید میکند، اما قدرت بالا بردن یک محصول متوسط به سطح عالی را ندارد.
محصولات دیوانهکننده طرفداران مخصوص خودشان را خلق میکنند. برای مثال، زمانی مسواکها کالاهایی بیهویت بودند که شکل، اندازه و کارکرد یکسانی داشتند. سپس طراحان شرکت «اورال بی» نگاهی دقیقتر به عمل مسواک زدن دندانها انداختند و مسواکی را تولید کردند که نگهداشتن و حرکت آن آسانتر بود و وظیفه تمیز کردن دندانها را بهتر انجام میداد. «اورال بی» متمایز و محبوب شد و سهم بازار شرکت و درآمدهای آن به شکل قابلتوجهی افزایش یافت.
تولید یک محصول عالی و سپس تولید محصول و محصولاتی دیگر شهرت برند شما را در ذهن مصرفکنندگان ایجاد و مستحکم میکند. وقتی مصرفکنندگان به محصولات شما اعتماد کرده و از آن لذت میبرند، برندتان میتواند در برابر یک اشتباه یا عقبنشینی اتفاقی مقاومت کند.
۴. طراحی همان تفکر سیستمی است
در اپل طراحی، محیط محصول و تجارب مشتریان به یک اندازه اهمیت دارند. اپل در «گسترده کردن میدان دید» که همان درک چگونگی سازگاری محصولاتش با زندگی مشتریان و دنیای تکنولوژی است فوقالعاده عمل میکند. اپل عملیات، کالاها و خدمات حمایتی مربوط به محصولاتش را ارائه میدهد، بنابراین یک «جهان خلق میکند» که مدام در حال گسترش است.
زنجیره محبوب فروشگاههای عرضه مبلمان در سوئد، آیکیا، محصولات را در محیط طبیعی خودشان ارائه میکند. این شرکت مبلمان، صندلیها، فرشها و تزئینات دیواری را در سکوهایی به اندازه اتاق معمولی ارائه میکند که روش چیدمان آنها در خانه را به شما نشان میدهد.
خطوط هوایی ویرجین با کم کردن خستگی در پروازهای طولانی شناخته شد. این شرکت عنصر سرزندگی و تفریح را برای تعریف دوباره تجربه مسافران و متمایز کردن خود از سایر خطوط هوایی معرفی کرد.
ایجاد «پایگاههای دائمی» به محصولات و سیستمها امکان میدهد همزمان با تغییر و رشد نیازهای مشتریان، رشد کرده و گسترش یابند.
مایکروسافت مدل اعطای امتیاز آزادتری را بهکار گرفت تا کامپیوترهای شخصی خود را به پایگاهی تبدیل کند که سایر کسبوکارها بر اساس آن کار میکنند. رویکرد عمودی اپل در ابتدا مانع مشارکت بود اما در دهه ۱۹۹۰ شروع به تغییر کرد و جابز با مایکروسافت ارتباط برقرار کرده و اجازه نصب نرمافزارهای او را روی مَکهای اپل دریافت کرد. امروزه آیفون به عنوان یک پایگاه نیرومند عمل میکند و به کاربران امکان میدهد که تلفنهایشان را بنا به میل خود اختصاصی کنند.
۵. برجسته طراحی کنید
«یک تصویر به اندازه هزار واژه اما یک نمونهکار به اندازه یک میلیون واژه میارزد.» نمونهکارها نمونه مشابه محصول هستند که هم طراحان و هم کاربران را قادر میسازد تا درکی از محصول و چیزی که میتواند در آینده به آن تبدیل شود داشته باشند.
نمونهسازی که گام مهمی در فرایند طراحی است، در زمان و هزینه محققان صرفهجویی میکند. استفاده حیرتآور اپل از نمونهسازی دلیل اصلی موفقیت او است. جابز از جنبه فیزیکی لمس، استفاده و بازی با نمونهها لذت میبرد و آنرا ارزشمندتر از نگاهکردن به نمودارها یا تماشای توضیحات پاورپوینتی میدانست.
جابز همچنین اهمیت ایجاد و حمایت از یک محیط کاری مشوق خلاقیت را میدانست. ایدههای طراحی نه در بخشها و اتاقهای مجزا بلکه در فضایی جمعی و همیارانه به بهترین شکل رشد و نمو مییابند. طراحی برجسته زمانی اتفاق میافتد که شرکتها انرژی خلاق خود را با ایجاد تعامل و هیاهوی مفید و بهرهورانه ارتقا بخشند.
برنامه طراحی دانشگاه استنفورد بر اهمیت نمونهسازی تأکید میکند. یکی از گامهای این برنامه آموزش فرایندی به نام «چرخه سریع آزمون» است. بعضی شرکتها، مخصوصاً شرکتهای توسعه نرمافزاری از «نمونهسازی برونسپاری به جمعیت» استفاده میکنند. برای مثال، گوگل اَپلیکیشن جدیدی را به شکل بتا ارائه میکند تا هزاران کاربر آنرا برایش بیازمایند و سپس از بازخورد مصرفکنندگان برای ارزیابی یا اصلاح محصول استفاده کرده و هرنوع ایرادی را تصحیح میکند.
۶. طراحی برای مردم است
اپل اغلب آنچه میخواهید را به شما میدهد پیش از آن که بدانید آنرا میخواهید. وقتی شرکتها با همدلی و بینش طراحی میکنند، محصولات و خدماتی خلق میکنند که پدیدآورنده «لحظات کشفوشهود» هستند. از جمله آنها علاوه بر آیپاد و آیتیونز اپل، تیوو است که ضبط برنامههای تلویزیونی را ساده کرد یا دراپباکس که اشتراکگذاری فایلها و ذخیره آنها را آسان کرد.
طراحان اپل همیشه مردم را مدنظر دارند. اپل با گوش سپردن دقیق به مردم و موشکافی نحوه استفاده و تعامل آنها با محصولات و خدمات وسایلی را خلق میکند که با خریداران ارتباط روانی برقرار میکنند.
اپل همیشه هنگام بهروز کردن محصولات به بازخورد کاربران گوش میسپارد و همین کار را برای گوشیهای آیفون انجام داد.
تحقیقات موثر برای طراحی، مردمشناسانه است. این کار موجب درک عمیقتری از انگیزهها و رفتارهای انسان برای اطلاعرسانی و کمک به فرایند توسعه میشود.
طراحی خوب مستلزم این است که طراحان با دیدگاه مردمی که برای آنها طراحی میکنند سازگار شوند.
۷. با اعتقاد راسخ طراحی کنید
پایبندی به برنامه طراحی اپل در همه محصولاتش آشکار است. این فلسفه بهدنبال سادگی، زیبایی، توجه به جزییات و کاربری آسان است. نیازی نیست که از جزئیات طراحی اپل تقلید کنید. بلکه باید «آوای طراحی» مخصوص خودتان را کشف و تعریف کنید، یعنی یک حس تشخیص درونی که برای هر شرکتی متفاوت است. هدف شما ارائه محصولات و خدمات با ارزشهای طراحی متمایز است. این کار مستلزم داشتن اعتقاد راسخ است، اطمینان از اینکه ترجیحات طراحی خود را میشناسید و آنها را بدون تردید تقویت میکنید. وقتی این کار را انجام دهید، به شیوه اپل طراحی خواهید کرد.
منبع: مدیر سبز