8 اصل طراحی داخلی از زبان دو طراح معروف
در گذشته نچندان دور طراحی داخلی منزل با طراحی داخلی ساختمان تفاوت داشت , اما امروز تماما به یک معنا توصیف می شود . در اصلی یکی به معنای طراحی کل فضای زندگی و یکی دیگر به معنای تزئین فضای داخلی می باشد . طراحی داخلی در واقع یک علم است که توسط عناصر و اصول خود بنا شده است و ، آن به همان اندازه که تصور می شود ساده نیست ! به طور کلی طراحان داخلی با قوانین و اصول کتاب کار میکنند و برای هر ایده یا داستان یک کوه اصول مکتوب و دلیل وجود دارد . در این 8 اصل سعی شده بطور ساده اما تخصصی به 8 اصل از اصول طراحی داخلی بپردازیم و این مقاله ادامه دارد .
یک مثل مشابه در هر دو کشور ( ایران , آمریکا ) ساده از مد نمی افتد – ساده بهتر از پیچیده است . کمتر و یا ساده تر معنای بیشتری در زندگی دارد .
Less really is often more
طراحی داخلی٬ طراحی داخلی خانه٬ طراحی داخلی منزل٬ دکوراسیون داخلی منزل به گفته طراح Joelle Nesen، وقتی که یک طراحی داخلی می آید، هیچ قاعده ای وجود ندارد، اما هر کس می تواند از نکات و ترفندهای مختلف استفاده کند. ما با Nesen، بنیانگذار شرکت Maison مستقر در پورتلند ، و جنی گوگنهایم از معماری و طراحی استودیوی گوگنهایم صحبت کردیم تا بینش خود را در مورد روند طراحی داخلی مطرح کنیم.
Nesen می گوید: “اگر شما [طراحی داخلی] را خوب انجام دهید ، می توانید در فضای خود هر کاری انجام دهید.” برای پیدا کردن nirvana ( نیروانا جای صلح و شادی کامل است مانند بهشت. ) طراحی خانه، حتما این هشت اصل اساسی را دنبال کنید.
1. برای زندگی واقعی برنامه ریزی کنید
Nesen می گوید: در فرایند طراحی داخلی، “برنامه ریزی برای فضا در جایگاه اول است.” به گفته موسسه آمریکایی معماران، برنامه ریزی فضایی شامل مسدود کردن مناطق و ایجاد فضای داخلی، تعریف الگوهای گردش و ایجاد طرح هایی برای طراحی مبلمان و قرار دادن تجهیزات خانه است.
هر دو Nesen و Guggenheim توصیه می کنند که هر پروژه طراحی داخلی شروع می شود با ارزیابی از کمبود ها , عملکرد اتاق ها و نحوه استفاده از عناصر برای مناسب تر شدن محیط و تعامل با افرادی که در آن زندگی می کنند. گوگنهایم می گوید: “ما سعی می کنیم که واقعا در مورد چگونگی استفاده از فضا , از خود مردم استفاده کنیم.” او اغلب می پرسد: “چه چیزی در فضا شما نیاز دارید و چگونه زندگی خود را هر روز می گذرانید ؟”
هدف از برنامه ریزی فضایی , ایجاد کارآیی است. برای گوگنهایم، این بدان معنی است که رعایت معیارها و روندهای بازنگری مجدد، از جمله اضافات غیر ضروری. “ما می دانیم که بیشتر مشتریان از ما فضای بیشتری می خواهند ، ذخیره بیشتر، بیشتر از همه چیز،” او می گوید. “ما سعی می کنیم به آرامی آنها را به سوی راه حل های ساده هدایت کنیم.”
2. یک دیدگاه ایجاد کنید
هنگامی که طراحان یک ایده را در مورد چگونگی عملکرد فضا دارند، آنها با الزامات زیباشناختی و فضای دلخواه مشتری را نیاز دارند تا یک مفهوم برای فضا ایجاد کنند.
Nesen می گوید: “ما یک رویکرد جهانی را در مقایسه با انتخاب یک رنگ یا یک مبل می بینیم.” “این واقعا در مورد ایجاد یک چشم انداز است، زمانی که شما مشاهده میکنید دیدگاه وجود دارد که وسعت و طول عمر مناسبی دارد و این دیدگاه خوب است .
برای طراح، ارتباط این مفهوم با داستان مشابه است. Nesen می گوید: “شما باید قادر به گفتن یک داستان در مورد چگونگی ادغام عناصر داخلی با قطعات مختلف”.
3. در مورد مواد و ساخت و ساز متفکر باشید
Nesen می گوید: “کیفیت، کلید است، به عنوان مواد و ساخت و ساز بر افراد تاثیر می گذارد که در نهایت کیفیت سازه بالا باشد . Nesen می گوید: مواد با کیفیت خوب، “صدا و احساساتی متفاوت از مواد با کیفیت پایین” دارند.
مواد طبیعی سبک سلطنتی عالی ایجاد میکند . طراحان Maison اغلب پارچه هایی مانند پشم، ابریشم و پارچه کتانی استفاده میکنند و در مبلمان با چوب خالص و ساخت عالی , همانند یک عتیقه خوب , استفاده می کنند. Nesen اخطار می دهد که صرف هزینه زیادی در مورد چیزی لزوما به این معنی نیست که شما یک قطعه با کیفیت دارید .
در عوض، ارزیابی کنید که آیا چیزی از مواد پایدار ساخته شده است . او می گوید: ” هدف ما گران بودن مصالح نیست , این میتواند به گونه ای دیگر معنی شود .” “همیشه می توانیم مصالحی متفاوت پیدا کنیم [در قیمت های پایین تر].”
4. ترکیب عناصر متضاد
هنگامی که یک طراح مواد مختلف را ، شکل ها، الگوها و بافت ها را ترکیب می کند، تفاوت بین آنها می تواند خواص ذاتی خود را افزایش دهد. Nesen می گوید که درک این موضوع می تواند غیرقابل انکار باشد. “برخی از مشتریان می گویند،” من می خواهم این پارچه، چراغ و صندلی را در یک دکور داشته باشم . اما این موارد همه ارزش بصری یکسان دارند. ”
“بسیاری از مشتریان از طراحان میخواهند که آنها نیاز به فضای بیشتری دارند، ذخیره بیشتر، در عین حال همه چیز هم میخواهیم . ما سعی می کنیم به آرامی آنها را به سوی راه حل های ساده هدایت کنیم.”
نیاز به جوشیدن لازم است تا چشم بینش را درک کند. او می گوید “به عنوان مثال، آنها ممکن است همه هندسی باشند زیرا مشتری به هندسه کشیده شده است.” “اما شما نمی توانید تمام مربع ها را در خانه خود داشته باشید.” او می گوید، پرتاب شدن در یک دایره باعث می شود که ما مربع را بسیار و بیشتر تحسین کنیم و جریان بیشتری را ایجاد کنیم.
گوگنهایم یک نمونه دیگر را ارائه می دهد. او می گوید: “اگر مشتری یک الگوی کاشی خاص را دوست دارد، اما این یک الگوی بسیار قوی است، برای من مهم است که عناصر دیگر در اتاق آرام باشند تا بتوانند این عنصر واقعا مهم را قوی تر کنند.” “من می خواهم اطمینان حاصل کنم که این چیزها توسط عناصر مجاور دیده می شود و از بین نمی روند.”
5. لایه جزئیات عمدا
هنگام طراحی یا تزئین خانه، همیشه توجه به جزئیات کوچک مهم است. البته، عناصر دیگر مانند تم رنگ و یا مبلمان بزرگ نیز مهم هستند، اما اغلب جزئیات کمی است که بین خانه روشن و سرگرم کننده و یک خانه زیبا اما خسته کننده تفاوت را ایجاد می کند.
سکته مغزی یک مفهوم طراحی داخلی است که چیزی جز پشتیبانی و توجه به جزئیات نیست. این که آیا این مقیاس یک لبه بامبو یا عرض stile در یک درب کابینت است، یک طراح خوب باید جزئیات گرا باشد و همه جزئیات را مشخص می کند تا بتواند بهترین دید کلی را بوجود آورد .
گوگنهایم می گوید: “ما همیشه خودمان را بررسی می کنیم و مطمئن هستیم که مسیر درست را برای رسیدن به این هدف بزرگ در پی می گیریم.” “این بسیار آسان است با بسیاری از محصولات در بازار به گفتن” من عاشق این، این و آن. ” اگر شما به عقب برگردید و بپرسید، اینها اهداف من برای فضا را برآورده می کنند، ممکن است انتخاب مناسب نباشد. ”
6. معتبر باشید
هر طرح از طراحی داخلی باید برای کاربر ( مشتری ) سفارشی شود، فراتر از صرف غذا به طعم و زیبایی از نظر مشتری باید توجه شود , به احتمال قوی غذایی که من بسیار دوستش دارم برای مشتری ما ایده عال نباشد و چه بسا از آن نفرت داشته باشد . Nesen اطمینان می دهد که ملزومات روزمره مشتریان، و همچنین پازل آیتم های یک عتیقه را به هم پیوند می دهد.
او می گوید: “شما چه می خواهید , آیا می خواهید برخی از چیزهایی که دارای اصالت، و منحصر به فرد هستند ؟ یا این که شمعدان مادربزرگ و یا یک محصول مجردی را انتخاب می کنید. “حتی اگر هدف طراحی یک سادگی و مدرنیته باشد، ما تصمیم می گیریم چیزی را کمی عجیب و غریب در نظر بگیریم، که من فکر می کنم این اتاق کمی جالب تر می شود.”
7. یک تعادل ایجاد کنید
گوگنهایم ترجیح می دهد ترکیب کلی اتاق را برای تعادل ارزیابی کند تا به طور عمدی نقاط کانونی ایجاد کند. Nesen موافق است، نشان می دهد که پیدا کردن تعادل با ویژگی های معماری اتاق، مانند پنجره ها و درها شروع می شود، و سپس اضافه کردن قطعات تا زمانی که تعادل پیدا شده است.
او همچنین دوست دارد خواندن اتاق و ارزیابی چشم انداز از نقاط مختلف به ارمغان بیاورد. او می گوید: “خود را از اتاق بیرون بیاورید و از هر زاویه نگاه کنید.”
8. ویرایش
گوگنهایم می گوید: “استخدام یک طراح داخلی مانند استخدام یک ویرایشگر است.” طراح می داند که چه زمانی برای اضافه کردن یا حذف عناصر برای رسیدن به اثر مورد نظر زمان صحیح است . “من می توانم بگویم، در این طرح این یک عنصر , بیش از حد وجود دارد یا این دو عنصر یکدیگر را تضعیف می کنند، بنابراین بیایید آن را حذف کنیم.”
این شامل آوردن “اتاق تنفس” و ترکیب فضای منفی در طراحی کلی است، تا قویترین ترکیب ممکن را ارائه دهد.