What is Web Design?

طراحی سایت چیست

وب سایت چیست؟ |طراحی وب سایت|طراحی سایت ارزان|طراحی سایت حرفه ای
در 
طراحی سایت و طراحی پرتال یك وب سایت شامل تعداد زیادی فایل است،كه در تعداد مشخصی پرونده، مرتب شده اند،مانند مرتب کردن فایلها در کامپیوتر شخصی. صفحه اصلی یك سایت معمولا” default.htmlیا index.html یا index.htm نام دارد. در  طراحی سایت و طراحی پرتال وقتی كه یك آدرس وب را در مرور گر تایپ می كنید (مثلا” www.npco.net)، برنامه مرورگر به سراغ اكانت میزبانی می رود كه این آدرس به آن اشاره می كند، و به دنبال یكی از این فایل های اصلی می گردد. اگر فایل یا صفحه ی مورد نظر را در آن وب سایت پیدا كند، این فایل( یا صفحه) را در مرور گر شما نمایش خواهد داد.
فایلindex.html ترکیبی است از متن ها و تصویرهایی که طراح سایت چیدمان آنها را مشخص می کند.متن مورد نظر در خود سایت موجود است در حالیکه فایل های تصویری ممکن است در وب سایت ذخیره شده باشد(در کنار صفحات وب وفایل ها یا در پوشه ای مجزا)یا در جای دیگری از اینترنت باشد.
ممکن است بعضی از نوشته ها وتصاویر یک صفحه به صفحه های دیگری لینک داده شود.(یعنی می توان با کلیک روی آن صفحه به صفحه ی دیگری رفت)
این مجموعه از صفحات وب،تصاویروفایل های موجود دیگر که در اکانت میزبان وجود دارد،مجموعا” یک وب سایت را می سازد.
در ادامه به طور مختصر توضیحاتی در 
طراحی سایت و طراحی پرتال در مورد مسائل مربوط به سایت ارائه خواهیم داد:
الف – مراحل راه اندازی وب سایت در
طراحی سایت و طراحی پرتال :
1.انتخاب نام مناسب براي سایت
2. ثبت Domain name (نام سايت) در اينترنت
3.طراحي نرم افزار و گرافیک سایت
4. خريد هاست (فضای کاربری)
5.قراردادن سایت طراحی شده بر روی هاست و افتتاح سايت

ب – نرم افزارهای مورد استفاده در طراحی سایت و طراحی پرتال:
زير ساختهای نرم افزاری پروژه های
طراحی سایت بر اساس Microsoft .NET Framework است. استفاده از فناوری دات نت با انعطاف پذيری، قابليت اطمينان بالا، نوآوری و امنيت مثال زدنی خود قابليت های بسياری را برای ما فراهم می کند، كه از جمله ی آن قابليت مديريت كدها، پشتيبانی از شی گرایی،سازگاری با روش انتخابی پروژه و وابسته نبودن به يك زبان خاص است.ضمن آنكه بسترها و زيرساختهای نرم افزار دات نت به عنوان بستر اصلي اجرای پروژه ، امكان استفاده از فناوری های جانبی ديگری كه سازگار با ویندوز هستند را فراهم خواهد كرد.چندلايه بودن نرم افزارهای توليدی موجب راحت تر شدن شرايط ارتقای وب سایت طراحی شده در آينده خواهد بود.ضمن آنكه هزينه های دوباره كاری (reworking) را به هنگام توسعه پروژه حذف خواهد نمود.
بانک اطلاعاتی MS SQL SERVER، به دلیل نوع مجوز حقوقی وامکانات وسیع وکارایی قابل توجه،انتخاب مناسبی به شمار می رود.

ج_چرا باید ملاحظات امنیتی برای سایت در نظر گرفت؟
کاربران به هنگام ورود به  سایت اعتبار سنجی می شوند،سپس جهت دسترسی به بخش های مختلف راهنمایی می شوند.اما همیشه باید در نظر داشت که هر سایتی براي جلوگيري از هرگونه دسترسی غيرمجاز كه ممكن است منجر به دستكاری، خرابكاری يا سرقت اطلاعات می شود،تدابیر امنیتی اتخاذ می کند که هر کدام به نوبه ی خود مانع از دسترسی افراد غیر مجاز به بانک اطلاعاتی می شود.

انواع وب سایت در طراحی سایت و طراحی پرتال:
سایت ها بر اساس کاربرد و نوع برنامه نویسی به چند دسته تقسیم می شوند که عبارت است از :
سایت استاتیک یا ثابت(Static Website):
در 
طراحی سایت و طراحی پرتال این سایت ها یک بار طراحی شده و اطلاعات مورد نیاز در آنها قرار می گیرد و پس از آن برای تغییر نیاز بهطراحی حرفه ای یا نیمه حرفه ای سایت است. زبان برنامه نویسی اینگونه از سایت ها در بیشتر موارد HTML و Java Script هستند که در نوع توسعه یافته تر می توان از CSS نیز بهره برد.
از آنجا که در 
طراحی سایت و طراحی پرتال از حجم کمتری ازکد در طراحی سایت های استاتیک استفاده می‌شود، سرعت بارگذاری (Loading) بالایی دارا می باشند. علاوه براین کاهش حجم کدها خوانایی بیشتر سایت توسط موتور های جستجوگر را به دنبال دارد.این موارد سبب بهتر شدن وضعیت آنها در طراحی سایت و طراحی پرتال از لحاظ امتیاز دهی موتورهای جستجو (رنکینگ) خواهد شد. در ضمن این گونهسایت ها قیمت طراحی پایین تری را نسبت به سایر سایت ها دارند.
استفاده از افراد حرفه ای علاوه بر افزایش امنیت ،سبب بهره مندی از گرافیک و ظاهری زیبا می‌شود چرا که همه چیز ثبات دارد، از جمله متن ها و اندازه ی تصاویر و همچنین همه ی عناصر مکان مشخص و ثابتی دارند ،که در نتیجه می توان برای محل قرار گرفتن هر یک از اجزا، بهترین تصمیم را گرفت.
اما از طرفی ممکن نبودن ایجاد تغییرات توسط افراد عادی سبب می‌شود تا امکان بروز رسانی سایت
توسط صاحبان و مدیران سایت نباشد.
سایت های استاتیک در 
طراحی سایت و طراحی پرتال برای شرکت ها، سازمان ها و افرادی مناسب است که حداکثر یک یا دو بار در سال نیاز به تغییر در محتوای سایت دارند.
سایت دینامیک یا پویا (Dynamic Website):
در 
طراحی سایت و طراحی پرتال افراد عادی که دسترسی به سیستم مدیریت محتوای سایت را داشته باشند،می توانند محتوای  سایت های دینامیک را بعد از طراحی تغییر دهند. زبان برنامه نویسی وب سایت های پویا میتواند براساس نیاز متفاوت باشد اما عمدتا” از زبان های برنامه نویسی ASP ASP.Net ، PHP، CSS، Silver light و یا Ajax استفاده می‌شود.
در 
طراحی سایت و طراحی پرتال این گونه از سایت ها در ابتدا اسکلت سایت توسط طراح ایجاد و سپس محتوا توسط مدیران سایتها بارها تغییر می‌کند . از این رو طراح در طراحی سایت و طراحی پرتال نسبت به موقعیت و اندازه ی دقیق متن ها و تصاویر و سایر فایل هایی که بعدا” توسط مدیران سایت ها تغییر می‌کند اطلاعی ندارد بنابر این همه حالات را در نظر می گیرد و این کار سبب می‌شودکه تاحدودی از گرافیک و جلوه ی سایت کاسته شود.
یکی از مزیت های  سایت های دینامیک این است که محدودیتی برای ایجاد، تغییر یا حذف مطالب، تصاویر و صفحات و… وجود ندارد.
با توجه به اینکه دراین گونه سایت ها از زبان های برنامه نویسی پیشرفته استفاده می‌شود امکانات زیادی در آنها قابل ایجاد است به مانند ایجاد صفحات هوشمند، فرم ها وموتورهای جستجوی پیچیده.
اما استفاده زیاد از کدها سبب کند شدن بارگذاری(Loading) سایت
وکم شدن رنکینگ آن در موتور های جستجو می شود.
سایت های دینامیک برای افراد، شرکت ها و سازمان هایی که بیش از دوبار در سال نیاز به تغییر درمحتوای سایت
را دارند،مناسب است.
پرتال ها (Portals):
در 
طراحی سایت و طراحی پرتال، پرتال ها  سایت های دینامیک جامعی هستند که چند هدف خاص را در یک سایت دنبال می کنند. به عبارت دیگر مجموع چند سایت دینامیک که برای رسیدن به هدف خاصی در کنار هم قرار گرفته اند را می توان یک پرتال نامید. به عنوان مثال پرتالخبری می تواند از چند سایت تشکیل شده باشد که هر یک امکان خاصی چون انتشار تصاویر،عضو گیری، انتشار اخبار، نظر سنجی و … را در اختیار مدیران آن قرار می دهد.ضمن این که تمام ویژگی‌های یک سایت  استاتیک می تواند در یک پرتال نیز صدق کند.
در 
طراحی سایت و طراحی پرتال معمولاً پرتال‌ها توسط سازمانها، شرکت ها وگروه ها خریداری می شوندو به دلیل نیاز به بروز رسانی بخشهای مختلف اداره ی آنها توسط یک فرد بسیار مشکل است .

سایت استاتیک و نیمه دینامیک فلش (Static and Dynamic Flash Website):
در  طراحی سایت و طراحی پرتال سایتهای فلش دو نوع استاتیک و نیمه دینامیک هستند که توسط نرم‌افزارهای خاصی طراحی می شوند. معمولا” از XML یا Action Script برای ایجاد قابلیت های تغییر یا هوشمندی در این سایت ها بهره گرفته می شود.
به طور کلی در 
طراحی سایت و طراحی پرتال سایت های فلش  استاتیک غیر قابل تغییرند وبه مانند سایت های ثابت توسط طراح ایجاد می شوند و برای تغییر آن نیاز است به افرادی نیاز است که به صورت حرفه ای یا نیمه حرفه ای از دانش طراحی سایتهای فلش برخوردار باشند.
اما سایتهای فلش نیمه دینامیک مانند  سایت های دینامیک عمل می‌کند و قابل تغییر هستند. اما تغییر دادن در آنها به سادگی 
سایت های دینامیک نیست و نیز دامنه ی ایجاد تغییرات محدودتر است.
ازجمله مزایای وب سایت های فلش جذابیت آن ها است،توانایی ایجاد گرافیک زیبا و هم چنین انیمیشن‌های جذاب.
اما از معایب عمده ی در 
طراحی سایت و طراحی پرتال آنها میتوان به امکان خوانده نشدن اطلاعات موجود در آنها توسط موتور های جستجوگر و سرعت کم بارگذاری اشاره کرد.
در 
طراحی سایت و طراحی پرتال سایت های فلش برای کسانی مناسب است که نیاز به تبلیغات ندارند و عموم کاربران با آنها آشنا هستند.

سایت دارای سیستم مدیریت محتوا ( Content Management System Website):
در  طراحی سایت و طراحی پرتال این سایت ها که در اصطلاح به CMS ) Content Management System ) مشهورند، وب سایت هایی از نوع سایت های دینامیک یا پرتال ها هستند که توسط طراحان حرفه ای و یا شرکتهای طراحی حرفه ای برای مصارف خاص ایجاد می شوند.
تمام خصوصیات مربوط به  سایت های دینامیک در مورد سایتهای CMS صدق می کند.
از مزایای این سیستم ها نسبت به سایر  سایت
های دینامیک می توان به آماده و جامع بودن اشاره کرد، به طوری که اغلب اینگونه از سایتها در کمتر از سه روز کاری قابل نصب و استفاده هستند.
طراحی سایت های CMS در  طراحی سایت و طراحی پرتال به مانند طراحی یک خط تولید است و طراح سعی در رعایت تمام اصول امنیتی، گرافیکی، رنکینگ موتور های جستجو و سایر موارد موثر می کند.


وب چیست؟

طراحی وب سایت

وب جزیی از اینترنت است. وب مخزنی از صفحات اینترنتی است که هر یک دارای آدرس مشخصی هستند و توسط آن آدرس ها مسیریابی یا یافته میگردند و کاربری که به شبکه اینترنت متصل شده (کامپیوتر آنها جزو کامپیوترهای دیگر اینترنت قرار گرفته است) می توانند با نوشتن آدرس صفحه ای از وب، برروی نوار آدرس مرورگر خود، به صفحه وب مورد نظر که در مخزن صفحات وب در اینترنت قرار دارد، دسترسی یابد.

وب توسط تیم برزلی با نام شبکه گسترده جهانی یا (world wide web) اختراع گشت و تا قبل از آن، مفهوم ارتباط اینترنتی تنها منوط به ارسال و دریافت اطلاعات به صورت مستقیم از یک کاربر به یک کاربر دیگر بود (مانند ایمیل) اما با ظهور وب، فضا یا محدوده ای ایجاد گشت که کاربران در این فضا اطلاعات و دیتاهای خود را قرار می دادند و این فضاها به فضاهای کوچکتری به نام صفحات تقسیم می گشتند و هر صفحه دارای آدرس منحصر به فردی بود. کاربران دیگر از طریق تایپ آدرس در برنامه های مرورگری مانند اینترنت اکسپلورر، امکان مشاهده و بازدید آن صفحه که حاوی اطلاعاتی از نوع متن، عکس یا چیزهایی شبیه آن است ، را پیدا می کردند.

آدرس صفحات وب شامل 4 بخش : پروتکل که همان http یا ftp (یعنی دریافت یا ارسال اطلاعات) ، بخش www که اشاره به شبکه گسترده جهانی دارد، نام دامنه که همان نام سایت و یا صفحه است که اطلاعات در آن است و بخش آخر پسوند دامنه که به .com یا .net و … ختم می شود. این 4 بخش، اشاره به مکانی در وب دارد که آن صفحه اینترنتی در آن قرارداده شده و حاوی اطلاعاتی به زبان html می باشد.

با وصل شدن شما به سرور ارائه دهنده سرویس اینترنتی، شما جزو میلیونها کامپیوتر موجود در اینترنت قرار می گیرید و با تایپ آدرس یکی از صفحات وب در مرورگر خود، به جمع استفاده کنندگان وب می پیوندید. با این توصیف، می توان گفت که وب چیزی است در دل اینترنت و وب بدون اینترنت معنا نمی یابد، اما اینترنت خود بدون وب همچنان کار ارتباط میان کاربران را انجام میدهد.


طراحی سایت یعنی چه؟

▪ اندازه سایت :
اندازه یک سایت اثر بسیار زیادی در رتبه آن سایت در موتورهای جستجو دارد. موتورهای جستجو به دنبال محتوا هستند ، اگر شما در سایتتان تعداد کمی صفحه وب دارید و رقیب شما تعداد زیادی دارید ، به احتمال بسیار زیاد سایت شما رتبه کمتری از سایت رقیب خواهد داشت. در بسیاری از موارد امکانپذیر نیست که شما صفحات زیادی را در مورد کسب و کار خودتان در سایت منتشر کنید در این مورد شما بایستی به ارائه محتوای رایگان در سایتتان فکر کنید. با اضافه نمودن محتوای رایگان علاوه بر اینکه مورد علاقه موتورهای جستجو قرار می گیرید، باعث رضایتمندی بازدیدکندگان شده و باعث مراجعه مجدد به سایت شما می شود.

▪ سایتهای مبتنی بر صفحات گرافیکی :
سایتهائی که از اجزای گرافیکی به مقدار زیاد استفاده می کنند علاوه بر اینکه زمانمورد نیاز برای دیده شده سایت را افزایش می دهند از نشر موتورهای جستجو هم دچار مشکل می شوند. موتورهای جستجو نمی توانند محتوای عکسها را ایندکس کنند. هرچند گوگل این امکان را اضافه کرده است اما این مورد در بیشتر موتورهای جستجو امکان پذیر نیست.

▪ صفحات وب پویا :
اگر محتوای سایت شما از روی یک بانک اطلاعات بزرگ ساخته می شود، احتمالا دیده اید که بخشهائی از سایت شما در موتورهای جستجو ثبت نشده و قابل جستجو نیستند. بایستی به نوعی موتورهای جستجو را مجاب کرد که این صفحات را ثبت کنند. یک راه استفاده از لینک صفحات مورد نظر ( صفحات پویا) در صفحات ثابت است. البته باز هم در این روش محتوای اطلاعات به احتمال زیاد قابل جستجو نیستند. اگر می خواهید محتوای اطلاعات را هم قابل جستجو کنید، راه حل منتظر کردن دوره ای اطلاعاتی است که تغییر نمی کنند. این اطلاعات را در صفحات ثابت منتشر کنید. نمونه این نوع صفحات ، صفخات وبلاگ هستند که اطلاعات اصلی در یک بانک اطلاعاتی است و در دوره های زمانی خاصی در سایت ثبت می شوند.

▪ انتخاب نام دامنه مناسب :
یک قانون طلائی در این مورد داریم که می گوید کاری کنید که در ذهن بازدیدکننده خود باقی بمانید. یکی از راههای عمل به این قانون طلائی استفاده از نامهای مناسب برای نام سایت است. اسم سایت شما می تواند نام کسب و کار شما باشد یا نام فعالیتی باشد که شما انجام می دهید. هیچگاه از اسامی طولانی و جمله های برای ثبت نام سایت خود استفاده نکنید. علاوه بر این اگر می خواهید به هر دلیلی نام دامنه خود را عوض کنید، برای اینکه رتبه قبلی سایت را از دست ندهید بهتر است از سرویس Forwarding سایت قبلی استفاده کرده و نام قدیم را به آدرس جدید Forward کنید.

▪ استفاده از فریم :
سعی کنید اصلا از فریم در طراحی سایت خودتان استفاده نکنید. حتی اگر مشتری شما از شما خواست سعی کنید او را در این زمینه توجیه کنید. تعدادی از مرورگرهای اینترنتی فریم را پشتیبانی نمی کنند و بنابراین سایت شما توسط این مرورگرها دیده نمی شوند. ذخیره کردن آرس سایتی که با فریم طراحی شده بسیار مشکل است ( بر خلاف قانون طلائی)

▪ اطلاعات خود را بروز نمائید :
علاوه بر اینکه سایتهائی که تاریخ بروزرسانی آنها مربوط به چند سال پیش است از نظر بازدیدکننده اعتبار چندانی ندارد، موتورهاس جستجو هم به این نکته حساس بوده و اینگونه صفحات را با کمترین رتبه در نظر می گیرد. سایتهائی که مرتبا بروز می شوند و صفحاتی که دوره بروز رسانی آنها کوتاه می باشد، در کسب رتبه بهتر موتورهای جستجو موفق تر هستند.
آگاهی از مواردی که در بالا ذکر شد برای تمامی طراحان سایت و مدیران آنها الزامی است. اگر شما سایتی طراحی نمائید موارد ذکر شده در آن رعایت نشده باشند، در حقیقت برای دارنده سایت مشکل ایجاد کرده اید. بیشتر بازدیدکننده های یک سایت خوب از طریق موتورهای جستجو سایت مورد نظر خود را می یابند و علاوه بر این بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو به سایتی مراجعه می کنند به احتمال بسیار زیاد از مشتریان واقعی سایت هستند.

وب سایت های موفق چگونه طراحی شده اند ؟
نکاتی به منظور افزایش افزایش آمار و ترافیک سایت

قطعا هر وبمستری دوست دارد که سایتش در رتبه های اول نتایج جستجوی گوگل، یاهو و… قرار بگیرد و در کل ترافیک سایتش افزایش یابد. راه های بسیار گوناگونی وجود دارد که همگی به نظر من مکمل یکدیگر هستند. اکنون به شما مهمترین این راه ها را آموزش می دهم تا وب سایت خود را محبوب نمایید و ترافیک آن را بالا ببرید.
دقت کنید که هیچ سایتی در مدت کم نمی تواند ترافیک بالای کسب کند و اگر اینطور هم باشد موقتی است. پس برای دیدن نتیجه باید چند ماهی صبر کنید.

نکته اول:
مهمترین و اولین چیزی که باید به شما بگویم این است که باید چیزی برای ارائه داشته باشید. اگر شما میخواهید در زمینه سایت های اینترنتی موفق شوید باید یک سرویس یا مطلب و یا … حتی الامکان جدید و یا کم نظیر ارائه کنید. پس اگر چیزی برای ارائه ندارید هر چه سریعتا از فکر بالا بردن آمارتان بیرون بیایید!
نکته دوم:
طراحی وب سایت شما باید با محتوای آن هم خوانی کامل داشته باشد بخصوص اگر سایت برای فارسی زبانان راه اندازی میکنید.
اصولا کاربران ایرانی به ظاهر ساده و زیبا بسیار جذب می شوند.

نکته سوم:
از کپی کردن مطالب از سایت های هم موضوع بشدت بپرهیزید زیرا اینکار پس از چند بار بازدید کاربر، به راحتی تشخیص داده میشود.
شاید بپرسید کاربر فکر میکند سایت های دیگر از سایت من کپی کرده اند. در جواب باید بگویم تشخیص به وسیله تاریخ ارسال مطلب بسیار آسان است!
نکته چهارم:
با مخاطبانتان ارتباط نزدیک برقرار کنید. یک مکان با عنوان تماس با ما در سایت خود حتما داشته باشید و در صورت لزوم حتی شماره تماس مستقیم خود را در سایتتان بگذارید و بخصوص در پایین سایت. این مسئله برای بعضی موتورهای جستجو نقش کلیدی دارد مانند یاهو!
نکته پنجم:
یکی از سایت هایی که وبمستران حرفه ای برای آن سروکله می شکنند ثبت سایتشان در دایرکتوری بزرگ و جهانی dmoz.org است. به هر قیمیتی ولی به درسی سایت خود را در این دایرکتوری ثبت کنید. سپس خواهید دید که پس از مدتی ترافیکتان چطور میترکاند!
نکته ششم:
در صورتی که مطلب در یک سایت دیگر دلتان را بدجور گرفت و خواستید آن را کپی نمایید حتما منبع و لینک مستقیم ان را نیز در پست خود بگذارید. زیرا اینکار صداقت شما را به کاربران می رساند. و سعی کنید از سایت های خارجی زبان مطالب را گرفته و به فارسی ترجمه کنید و برای کاربرانتان بگذارید.
نکته هفتم:
کاربر را نرنجانید در واقع کاربران بخصوص ایرانی ها زودرنج هستند و اگر ببینید برای دیدن یک مطلب باید هزار و اندی از صفحات مثل عضویت اجباری و … را بگذرانند بی خیال ماجرا خواهند شد!
نکته هشتم:
لینک بدهید و لینک بگیرد و خصیص نباشید! در این چند ساله اخیر وبسترها بخصوص پربازدیدها! خیلی خصیص شده و به راحتی به کسی لینک نمیدهند. با آرامش و با متنی حساب شده و کاملا محترمانه درخواست تبادل لینک کنید.
نکته نهم:
قالب سایتان را با تمام مرورگرها منطبق کنید! هنوز خیلی ها از مرورگر تنفر آمیز IE6 استفاده می کند که مرورگری کاملا غیر استاندارد است! پس سایت شما باید برای همه به یک شکل بارگزاری شود. همچنین قالب خود را بسیار سبک بسازید زیرا با سرعت حلزونی اینترنت در ایران بعضی ها حوصله چند دقیقه لود شدن یک سایت را ندارند!
نکته دهم:
کلمات کلیدی سایت خود و سایت های رقیب را به دقت بررسی کنید و بهترین ها را برگزینید. برای اینکار از سایت dwords که یکی از سایت های گوگل است کمک بگیرید. همچنین توضیحات سایت خود را فراموش نکنید.
نکته یازدهم:
سعی کنید آدرس وب سایت شما کوتاه و به خاطر سپردن آن آسان باشد.
نکته دوازدهم:
عنوان وب سایت اولبن موردی از که کاربر هنگام ورود به سایت شما میبیند پس عنوانی مناسب، کوتاه و روان انتخاب کنید. مثلا اگر سایتی با محتوای موزیک دارید عنوان “دانلود موزیک های جدید ایرانی” می توانید مناسب باشد.از به کاربردن اولین ، برترین ، قدرتمندترین و … بپرهیزید.
نکته آخر:
قبل از راه اندازی سایت با یک متخصص مشورت کنید. کسی که به او اعتماد دارید حتما صلاح شما را می خواهد و به شما کمک میکند
و یک نیم نکته ی دیگر:
سعی کنید از هر چیز و از هرجا ننویسید! اگر خود را روی موضوعی خاص متمرکز کنید بیشتر پیشرفت خواهید داشت.
این را هم اضافه کنم که یک قانون می گوید یک نفر یک چیز خوب را به ۵ نفر و یک چیز بد را به ۱۰ نفر دیگر منتقل میکند! مواظب باشید مردم شما را خوب بپندارند!


امروزه نسل جديد وب‌سايتها با استفاده از نرم‌افزارهاي ( CMS ( Content Management System ايجاد و يا بازسازي مي‌شوند. از مزاياي فراوان استفاده از اين نوع نرم‌افزارها كه اصطلاحاً از آنها بعنوان نرم‌افزارهاي ايجاد و مديريت محتواي وب‌سايت “CMS” نام برده مي‌شود كه جايگزين روشهاي دست ساز و طراحي سنتي وب‌سايت مي‌باشند مي‌توان به صرفه‌جويي در وقت و هزينه و … اشاره نمود.

امكانات بسيار جامع و متنوع آن موجب رفع نياز و پاسخگويي به تمامي خواسته‌هاي مشتركين در هر سطحي از تقاضا شده به طوري كه قادر به ايجاد و مديريت هرگونه وب‌سايت (اعم از شخصي، اطلاع‌رساني، تجاري، خبري و …) ظرف مدت كوتاه بوده و ماحصل يك وب‌سايت بسيار كارآمد، مفيد، پرمحتوا و تماما پويا خواهد بود.روش كار با اين نرم‌افزار بسيار ساده و كاربرپسند مي‌باشد و نيازي به تخصص و دانش فني ندارد.تیم سازمان وب (وب نما)با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ایجاد پرتال های شخصی ؛ خبری؛ هنری؛آموزشی و تجزیه و تحلیل نیازهای مشترکین عزیز تواسته پیشرو در عرضه خدمات وب باشد.

موارد ذيل به عهده مشترك مي باشد:

  • ارائه و تشریح كليه نيازها (بصورت حضوری و یا مكتوب )
  • ارائه متون و مطالب مورد نظر (بصورت فايل يا مكتوب)
  • ارائه تصاوير مورد نظر، آرم و… (بصورت فايل و يا كاتالوگ بمنظور اسكن تصاوير)

موارد ذيل به عهده تیم سازمان  وب  مي باشد:

  • پیاده سازی تمام نیازهای ارائه  شده مشترک
  • آموزش استفاده از سیستم (2ماهه نخست بصورت رایگان)
  • پشتیبانی و رفع اشکالات (2 ماهه نخست بصورت رایگان)

خدمات جانبی رایگان :

  • ثبت هاست رایگان ( به مدت یک سال)
  • ثبت یک دامنه ir. ( به مدت یک سال)
  • معرفي به موتورهاي جستجو

 


 

سئو چیست؟

سئو چیست بهینه سازی مشاوره سئو نرم افزار سئو سایت آموزش سئو مقاله سئو

زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. کلمات کلیدی سئو توضیحات سئو توضیح سئو علم سئو تگ‌های سئو

اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر معروف شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند. اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. متا تگ‌های سئو سئو وب سایت دایرکتوری های سئو موتور جستجو سئو عنکبوت سئو روبات سئو اسپایدر سئو خزنده سئو
به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.

علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.

به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند. هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب می کنید، شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتی که این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود. لینک‌های ورودی لینکهای خارج شونده لینک دوجانبه لینک های تبادلی سئو نقشه سایت آمار سایت بالابردن آمار سایت الگوریتم جستجو ارتقاء رتبه سایت سئو گوگل سئو یاهو محتوی سئو

● چرا SEO مهم است؟!

چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند: برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت می کند. ۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند. ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند. طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می گیرد. ۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود. ۵.۳ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.

● چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟

هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت می کند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.

گرداوری گروه  فن و هنر ایران زمین


WhatsApp us