انواع مختلف کلبه چوب

در این روزهای شلوغ که همه چیز مدرن و با سرعت پیش می رود ، هر کسی نیاز به کمی آرامش دارد ، شما با داشتن کلبه چوبی در اعماق جنگل یا در حومه شهر می توانید این آرامش را به خود هدیه بدهید ، ما در این مقاله می خواهیم به شما توضیحاتی در مورد نوع چوب و نوع طرح کلبه چوبی را ارائه بدهیم، با خواندن این مقاله می توانید به آنچه که می خواهید نزدیکتر شوید و با انتخاب درست ، بهترین را برای خود داشته باشید ، کلبه چوبی هم مانند هر سازه ای که با چوب ساخته می شود تنوع بسیاری دارد .

با انواع مختلف کلبه چوبی آشنا شوید . کلبه چوبی ، همانطور که از نامش پیداست ، خانه هایی هستند که به طور خاص از تخته های چوبی ساخته شده اند . در چند سال گذشته ، محبوبیت کلبه چوبی یا خانه چوبی بسیار افزایش یافته است . آنها بسیار زیبا به نظر می رسند ، می توانند به راحتی با توجه به نیازهای شما ساخته شوند و به عنوان یک امتیاز اضافی ، قیمت آنها بسیار مناسب است . هنگامی که نوبت به انتخاب چوبی برای خانه شما می رسد ، برای استفاده شخصی یا رسمی ، انواع مختلفی از کلبه چوبی به شما ارائه می شود . این نوع کلبه ها با توجه به تکنولوژی تولید ، چوب مورد استفاده برای ساخت خانه چوبی و طراحی ، معماری و هدف آنها طبقه بندی می شوند .

کلبه چوبی , ساختمان چوبی
کلبه چوبی , ساختمان چوبی

در اینجا ما انواع مختلف کلبه چوبی را مورد بحث قرار می دهیم تا به شما در درک بهتر آنها کمک کنیم و خرید محکم ترین و مناسب ترین کلبه چوبی مسکونی را برای شما آسان تر کنیم .

طبقه بندی بر اساس تکنولوژی تولید :

خانه چوبی دست ساز : با خانه های چوبی دست ساز ، دیوارها از چوب های دست ساز طبیعی ساخته شده اند . مزیت چنین کلبه چوبی این است که ویژگی های طبیعی حتی پس از درمان نیز دست نخورده باقی می مانند . تخته های مربوط به اشکال و اندازه های مختلف را می توان با دست وصل کرد . علاوه بر این ، با افزایش محبوبیت اتوماسیون نیروی کار ، خانه های چوبی دست ساز در دسته لوکس قرار می گیرند . ارزش پایدار بیشتر و منحصر به فرد بودن خانه های چوبی دست ساز باعث محبوبیت آنها می شود و در نتیجه ، هنوز مورد توجه دوستداران و علاقه مندان به چوب کلبه است .

خانه های چوبی با پروفیل ماشین : یک خانه چوبی با مشخصات ماشین ، همانطور که از نامش مشخص است ، دارای دیوارهایی است که از پروفیل ماشین و چوب یکنواخت ساخته شده است . چوب ها گرد شده و چرخانده شده و در اشکال مختلف مستطیلی ساخته شده اند . شکل دادن به ماشین از لحاظ ریاضی دقیق است . برای دستیابی به کمال بیشتر و دقت بیشتر از فناوری های پردازش پیشرفته استفاده می شود .

انواع مختلف کلبه چوبی با توجه به نوع چوب مورد استفاده : هنگام خرید گاراژ چوبی ، توجه به نوع چوب یک فاکتور بسیار مهم است . به طور کلی ، توصیه می شود که فردی را انتخاب کنید که از تخته های چوبی کامل با قطر 24-30 سانتی متر استفاده کند . اینها نه تنها قوی تر از شاخه های جدا شده هستند ، بلکه از نظر انرژی نیز کارآمدتر هستند .

دو نوع رایج چوب که به طور گسترده برای کلبه های چوبی استفاده می شود شامل :

صنوبر : صنوبر یا گاهی اوقات بیشتر به عنوان چوب سفید شناخته می شود که انتخابی ایده آل برای کلبه های چوبی است زیرا شناخته شده است که در برابر پوسیدگی و هجوم حشرات مقاوم است . بنابراین ، هنگام انتخاب یک کلبه چوبی ، اطمینان از اینکه چوب صنوبر یا آمریکای شمالی استفاده می شود ، به عنوان قرار گرفتن در معرض عناصر بیرونی می تواند طول عمر این چوب را کاهش دهد .

کلبه چوبی , ساختمان چوبی
کلبه چوبی , ساختمان چوبی

کاج اسکاندیناوی : این چوب با کیفیت بالا برای ساخت کلبه های چوبی بسیار محبوب است . دلیل محبوبیت آنها این است که کاج اسکاندیناوی بسیار متراکم است و به دلیل کندی فصل رشد به دلیل آب و هوای سرد منطقه ، دانه تنگ دارد . اگر بودجه برای شما مشکلی ایجاد نمی کند ، انتخاب یک تالار چوبی ساخته شده از کاج اسکاندیناوی بدون شک ارزش سرمایه گذاری شما را دارد .

انواع مختلف کلبه چوبی با توجه به کاربرد و هدف استفاده :

غرفه کمپینگ : اگر به دنبال خانه چوبی خود هستید تا به عنوان یک ویلا برای تعطیلات مورد استفاده قرار گیرد ، این یک انتخاب ایده آل است . آنها کاملاً طراحی شده اند تا تجهیزات باغبانی شما مانند ابزار باغبانی ، دوچرخه و غیره را در مکانی امن و در عین حال جذاب ذخیره کنند .

 Clockhouse : این یک کلبه چوبی با معماری انگلیسی است که می تواند به عنوان ساختمان باغ یا دفتر خانه عمل کند . دیوارها و درها عموماً دارای ابعاد بزرگ هستند و امکان تهویه مناسب و همچنین روشنایی را ایجاد می کنند و فضای داخلی نورانی را ایجاد می کنند .

 کلبه باغ   Rennes : این کلبه چوبی باغ چند منظوره بهترین ساختار چوبی است که برای فروش موجود است . می توانید از آن به عنوان یک خانه بازی برای کودکان ، یک دفتر کوچک ، فضای ذخیره سازی ابزار و بسیاری دیگر استفاده کنید . این درخت از صنوبر اسکاندیناوی محکم و متراکم / چوب کاج شمالی تشکیل شده و دارای دیوارهای ضخیم است و در نتیجه می توانید از آن به راحتی در زمستان و تابستان استفاده کنید .

انواع مختلفی از کلبه چوبی نیز در دسترس هستند از جمله : اما نه محدود به ، کلبه چوبی سنتی آمریکایی ، پلان های طبقه باز ، کلبه های تک خانواده ، کلبه های چند خانواده و قاب A  .

بنابراین ، بسته به الزامات و محدودیت های بودجه ای خود ، می توانید مناسب ترین نوع کلبه چوبی را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنید .

کلمات کلیدی : کلبه چوبی ، خانه چوبی

نویسنده : حسین عتیقی

مطالب مرتبط با موضوع کلبه چوبی :

WhatsApp us